Maciek1091

John Deere 5085M [OPINIE]

Polecane posty

Piotr125    3

Ja też się skłaniam ku JD chociaż trochę droższy ja mam zamiar wziąść z polbiegiem i ehr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Jak do tej pory, jeszcze nikt nie skarżył się na jakiekolwiek usterki w przedniej ośce bądź  w skrzyni.  W serii R były już takie przypadki mimo że to made in germany, tak że nie ma się co zrażać że pisze made in china.  Nie piszę że chińskie jest lepsze, ale wcale nie jest gorsze,  w końcu  Jeleń na masce oznacza jakieś standardy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr125    3

159000 netto i kabina z szyberdachem trzy pary hudrauliki siedzenie pneumatyczne oponki przód 340 tył 420

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
siemionos    1

JD będzie u mnie dopiero w lutym. Nie chcę brać ciągnika teraz bo do wiosny będzie stał a gwarancja będzie upływać choć sprzedawca zapewnia że nawet jeżeli coś się stanie w niedługim czasie po jej upływie to też naprawią w ramach gwarancji. Jeżeli chodzi o mnie to tak jak pisałem wcześniej rozważałem kupno JD 5085M , Steyra 4085 kompakta i  deutz fahra 5090D. Wybrałem JD bo: deutz był według mnie za mały(za wąski i za lekki), a Steyr był dużo lepiej wyposażony ale......: silnik zaledwie 3,4l(nie porówna się KM z tego silnika z KM z 4,5l JD), dźwignia zmiany biegów jest tak daleko położona że musiałem strasznie się wysilać żeby do niej sięgnąć i zmienić bieg(może to kwestia wzrostu ja mam 1,73m) i doszedłem do wniosku iż mniejszym złem będzie dla mnie wybranie JD bez ehr niż wypasionego Steyra ze źle umieszczoną dźwignią zmiany biegów. No i jakość wykonania JD jest znacznie wyższa i nieporównywalna do Steyra czy NH.

JOHN DEERE 5085M produkowany jest w fabryce w mieście Augusta w USA. Nie można porównywać starej Mki z nową bo to zupełnie inne standarty. Jeśli chodzi o "CHIŃSKIE" części (z reguły drobne)bo nawet nie "podzespoły" to nawet FENDT je stosuje (informacja od użytkownika FENDTA 820 - przekaźniki i sterowniki), więc jeśli ktoś myśli że nie ma ich w JD NH  CASE VALTRZE to jest w błędzie.

Jeśli chodzi o spalanie to też nie ma strachu. Trzeba mieć trochę oleju w głowie i umieć użytkować maszynę. Jeżeli będziesz pracować z niedopasowanymi maszynami do mocy ciągnika to albo ta moc będzie niewykorzystana i ciągnik będzie dużo palił przy wykonaniu niewielkiej pracy albo będzie dużo palił bo będziesz cały czas wciskał gaz w podłogę przy zbyt dużym obciążeniu a trzeba wiedzieć przy jakich obrotach jest maksymalny moment obrotowy więc ogólnie trzeba trochę myśleć.....Poza tym silnik jest na comon railu i ma 4 zawory na cylinder więc i spalanie będzie niższe niż w starszym modelu a moc lepiej dostępna.

W moim przypadku wpływ na decyzję miała też opinia sąsiada on ma wszystko z JD od kosiarki do koszenia trawy na podwórzu poprzez 3 traktory, kombajn zbożowy, po sieczkarnię do kukurydzy i kupę innych maszyn i jeszcze żadna go nie zawiodła a muszę przyznać że ich nie oszczędza.

Dzięki niemu dostałem też dobrą cenę oczywiście po długim targowaniu i przedstawianiu ofert konkurencji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hubert8245    24

CR i 4 zawory na cylinder wcale nie obniżają spalania, tylko poprawiają przebieg krzywych momentu i mocy, dodatkowo silnik nowej M-ki jest zdławiony przez DPF (tylko 5075M chyba nie jest w niego wyposażony)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
siemionos    1

Oczywiście!!! DPFem zdławione są wszystkie ciągniki sprzedawane po 1.X.2014 bo tego wymaga norma emisji spalin! Więc jeśli piszesz(HUBERT8245), że silnik Mki jest zdławiony to dopowiedz, że wszystkie ciągniki są zdławione!.  I tak jak napisałem wcześniej spalanie nie zależy wyłącznie od ilości zaworów i typu wtrysku, ale również od sposobu użytkwowania ciągnika. Niemniej jednak nie z teorii a z informacji użytkowników wiem że jest znaczna różnica w spalaniu (tu akurat JDirów) przy 2 i przy 4 zaworach na cylinder.

O tym że John Deery dużo palą "pieją" głównie ludzie którzy ich nie użytkują, ale gdzieś coś zasłyszeli i teraz powtarzają.

   Z reguły jest tak, że każdy chwali to czym jeździ dopóki się nie zepsuje. Jeden z moich sąsiadów kupił POLMOTA i tak go wychwalał!!!!!!!!!! Aż skończyła się gwarancja!!!! "No i skończyło się ogierowanie", a zaczął się płacz i zgrzytanie zębów. Gorszego GRADOBICIA  w życiu nie widziałem gdyby kupił belarusa lepiej by na tym wyszedł(dołożył już ze 20tys do 3 letniego ciągnika).

Każdy wybiera taki ciągnik jaki uważa za najlepszy dla siebie. Nie zawsze jest to ciągnik najlepszy. Nie każdego stać na FENDTA bo chyba on jest najlepszy, ale zapłacić za ciągnik 300tys a 140 to chyba jest to jakaś różnica? no przynajmiej dla mnie.

 

Ja póki co kończę dyskusję w tym temacie dopóki nie będę mógł z własnego doświadczenia powiedzieć czegoś konkretnego o John Deerze 5085M.

 

Pozdarwiam

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hubert8245    24

Ja nie oczerniam, bo przy dobrym wietrze sam zderzę się z 5085M, a że jestem dość obiektywny wobec każdej maszyny to mówię że JD 5720 na mechanicznej pompie i 2 zaworach na cylinder osiąga bardzo niskie spalania przy na prawdę dużych jak na ten piec możliwościach :P 2 zawory na cylinder wbrew pozorom obniżają spalanie gdyż mieszanka efektywniej jest rozpylana po powierzchni cylindra (dlatego mamy np. V-TEC w benzyniakach hondy). Są to oczywiście różnice czysto teoretyczne których przeciętny Kowalski i tak nie uświadczy. Poza tym nie wszystkie silniki obecnie mają DPF. DF w tym przedziale mocy ma sam katalizator DOC, jednak w nim mocy też nie uświadczy, taki urok wszystkich nowinek, common railów, turbosprężarek VGT i innych pierdół poprawiających teoretycznie sprawność i "przyjazność dla środowiska" silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek    5

Nie per ol głupot, o 2 zaworach i lepszym rozpylaniu mieszanki po powierzchni cylindra.To nie jest malowanie ściany żeby coś rozpylać po jakiejś powierzchni.

Przez zawory w w silniku z zapłonem samoczynnym niezależnie czy są 2,3 czy 4 przelatuje powietrze a nie mieszanka.Także nie kompromituj się swoimi poradami i poczytaj trochę książek mądrych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hubert8245    24

Z 2 zaworami mam rację i tego będę się trzymał, bo to wyczytałem w tych "mądrych książkach" w stosunku do tego silnika się pomyliłem , bo jest wtrysk bezpośredni, umiem przyznać się do błędu. Jednak skoro jesteś tak mądry to powinieneś też dysponować jakimś poziomem kultury na forum publicznym, a nie obrażać i być aroganckim ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek    5

Jeśli poczułeś się urażony to przepraszam.

Ja mam taką zasadę, że jak nie wiem to nie piszę i nie wprowadzam innych w błąd.

W silniku z zapłonem samoczynnym niezależnie czy ma wtrysk bezpośredni czy pośredni do komory wirowej przez zawory będzie przelatywać samo powietrze.A ze spalaniem uzależnionym od ilości zaworów bym polemizował.Zawory odpowiedzialne są za wymianę ładunku, im jest ich więcej  większa jest ich powierzchnia tym więcej można wtłoczyć do cylindra powietrza i co za tym idzie spalić w tym więcej oleju napędowego.I uzyskać większą moc.Myślę, że ilość zaworów w ciągniku z tubodoładowaniem będzie miała niewielki wpływ na spalanie  biorąc pod uwagę różne obciążenie silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hubert8245    24

Czyli wyszedł mój brak wiedzy, zgeneralizowałem diesla z benzyniakiem i tutaj wyszedł wianek :) Fakt mój błąd i przyznaję Ci rację. Jednak jak wytłumaczysz niższe spalania (potwierdzone przez samych użytkowników) dla diesli z pompą sekcyjną, tudzież rotacyjną i dwoma zaworami w stosunku do CR i 4 na cylinder?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek    5

Mogę się tylko domyślać, że te z CR i 4 zaworami mają inną normę emisji spalin i dlatego mogą spalać więcej, jeśli mówimy tu o John Deere.Bo trzeba by porównać te same ciągniki bez DPF i innych EGRów i wtedy wysnuć właściwe wnioski.H

Case chwali się  natomiast, że ciągniki z tier 4 czyli na z CR, 4 zaworami i Adblue pali mniej niż na Tier 3  z dwoma zaworami, także trudno tu jednoznacznie udowodnić czy ilość zaworów ma duży wpływ na spalanie.

A vtec to chyba są zmienne fazy rozrządu u handy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

5080R fajny ciągnik wygodny proponuję Ci dodanie sobie szyber dachu

jeżeli bierzesz tura to warto wziąć orginalnego z jd i dorobić obciążnik bo tył przy mniej niż tonie już podrywa

ogólnie ciągnik ma apetyt na paliwo zależy co robi :)

na początku było trochę problemów ale wszystko serwis załatwił i 

ostatecznie nic się już nie dzieje

teraz myślimy nad 6140R z Direct Drive ale kij wie czy brać tą skrzynie czy nie.

Może słyszał ktoś jakieś opinie na jej temat

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No więc jasia mamy głównie do nawozów oprysków i ładowania no i transport.

Zdarzało się że oraliśmy nim. To wychodziło różnie jak miał ciężko to łykał nawet 20l/ha. Generalnie zależy jaka ziemia i jaki pług  :) 

w normalnej orce te 16-18l na ha chciał przy atlasie 4 skibowym ogólnie do 5080R to 3 skibowy obrotowy byłby optymalny i myślę że spalanie też by było lepsze na hektar.

W lżejszych pracach wychodziło super na nawozy opryski wychodziły koło 1.2l na hektar przy ładowaniu 

też nie było źle.  Przy lżejszych pracach pił na prawdę mało w turze ładowanie 3.8l/h podgarnianie ziemi 4,2l/h. Straszą tym spalaniem ale zależy co nim będziesz robić.

Generalnie zależy z czego się przesiadasz :) u nas zastąpił  ciapka i c360 to w wygodzie nie ma porównania

i przykładowo oprysk i wysianie nawozów wychodzą taniej niż c360

Edytowano przez tomaszlewandowski_62238

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marko-kolo    709

20 l na ha to norma i nie ma mowy żeby spalił 10 czy 12 l na ha w orce chyba że na równinie i bezdennym piasku . Żeby nie było to posiadam te cudo i generalnie to ciągnik ten nie rozróżnia ciężkiej pracy od lekkiej  ,reaguje jedynie na obroty i te niestety nie mogą przekraczać 1500 obr na min .Komfort w ciężkiej robocie jest niestety powyżej 1800 obr na min i tu spalanie już powala na kolana .


wszystkie RYŚKI to fajne chłopaki , chwała im za to 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr125    3

Tomasz o to faktycznie ma apetyt diler mnie zapewnia ze przy orce plug 4 skibowy to 11l spali ,a jakie miałeś z nim problemy na początku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marko-kolo    709

 Mówi prawdę bo tyle spali ale na godz a nie na hektar .


wszystkie RYŚKI to fajne chłopaki , chwała im za to 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na hektar  :) mniej jak 16l to raczej nie wyjdzie w orce godzina w orce gdzieś koło 8-9l. Reszta prac tak jak pisałem.

Trochę problem był wole o nim nie mówić... ważne że było wszystko zrobione na gwarancji i 

od tamtej pory nic się nie dzieje. 

Edytowano przez tomaszlewandowski_62238

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr125    3

A wy co byście wybrali New Holland t4.85 z trzy letnia gwarancja czy Jona 5085m ?bo mam dylemat John deere bardzie do mnie przemawia i sam już nie wiem może ktoś pomoże cena podobna ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maciek1091    2

Z tego samego wyboru wziąłem jednak johna. Sprawa podobna jak z samochodami. Jak ma dobre odejście to i paliwa musi pociągnąć. NH nie ma startu przy johnym, stestowane :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez marcin3153
      Witam mam problem z jd7430 premium, przetarła się rurka hamulca, po wymianie i odpowietrzeniu przy zaworze pneumatyki hamulce działają ale dopiero za drugim naciśnięciem, dodam że po nocy schodzi powietrze z pneumatyki ale niestety nie mogę zlokalizować nieszczelności. Ktoś miałby jakąś poradę gdzie szukać problemu ?
    • Przez rabit500
      Witam
      Jak w temacie mam w planach zmianę oświetlenia roboczego z oryginalnych lamp halogenowych na oświetlenie LED. Docelowo lampy wesem seria CRV. Tylko po ich założeniu wyrzuca błąd spalonej żarówki jest jakiś sposób na wyłączenie sprawdzania obwodów w jakiś rozsądny sposób.
       
       
    • Przez krystianeczek
      Pacjent ciągnik JD 6155m, 2022 rok, 450 mtg, skrzynia Command Quad. Przy pracach polowych w okolicach 1600 - 1800 obr/min występują wibracje, drgania trudne do zlokalizowania. Przeważnie występują przy tych obrotach, kwestia też obciążenia.  Im większe obciążenie i obroty tym większe drgania najczęściej. Może macie jakieś sugestie? Na biegu jałowym silnik nie generuje żadnych wibracji w każdym zakresie obrotów. 
    • Przez mrbarti44
      Witam. Mam dwuletni traktor John Deere 6155m, już po gwarancji. Ostatnio podczas jazdy pojawił się komunikat o niskim poziomie oleju, silnik od razu zgasiłem. Po obejrzeniu silnika zauważyłem, że pod rozrusznikiem wyleciał korek (chyba zabezpieczający przed nadmiernym ciśnieniem oleju), przez który bardzo szybko ucieka olej. Czy miał ktoś podobny problem? Co może być przyczyną wysokiego ciśnienia oleju w silniku? 
      Pozdrawiam 
    • Przez jedenZwielu
      Witam czy to ma tak wyglądać ? robi się tak podczas pracy na zgaszonym olej jest czysty klarowny temp oleju powyżej 60 stopni ciśnienie od 2.6 na niskich obrotach do 4 na wysokich przy rozgrzanym ciągniku 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj