Maciek1091

John Deere 5085M [OPINIE]

Polecane posty

Maciek1091    2

Witajcie,

jest jeden podobny temat, ale zakładam nowy dla jednego modelu. Wiem, że jest bardzo mało sprzedanych sztuk tego modelu, ale może jednak ktoś z Was go już posiada. Proszę się wypowiadać o tym ciągniku zarówno dobrze jak i źle ;)

Kierując się wyborem ciągnika stawiam na nieodległy serwis dlatego też JD znalazł się w gronie NH, Steyr i Case. Jestem w stanie zgodzić się z przedstawicielem, że te ciągniki są słabsze(ale nie aż tak bardzo) od JD, aczkolwiek powiedział mi też, że spalanie JD będzie większe od wymienionych. Stąd moje pytanie, jakie spalanie w poszczególnej pracy? O ile może więcej pociągnąć od tych z CNH group?
Pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

słuchaj kup 5070m jak kupisz to dzwoń do specjalnej firmy oni ci wywalają filtr cząsteczek stałych ciągnik zyskuje na tym ze 20 km  jak nie lepiej i dalej masz gwarancje. tylko musi to zrobić specjalna firma po wywaleniu filtra ciagnik pali do 40 % mniej paliwa ponieważ ten filtr tłumi silnik ja znam takiego gościa co kupił 6125m wywalił filtr i teraz ma ze 150 km jak nie więcej i spalenie spadło i to duż, a jak by chciał kupić 6150m to by musiał sporo dopłacić więc kupić mniejszy wywalić filtr i zaoszczędzić kupę kasy. dodam, że przez ten filtr szybko siadają w nich silniki. dlatego dużo ludzi go wywala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Eli_    0

Hej, widzisz jestem w podobnej sytuacji co ty, też nastawiam się na zakup tego modelu. Obecnie wziąłem Młodego Rolnika i zamierzam złożyć wniosek na nowy PROW. Mamy JD 6330 z 2011 r. dlatego planujemy zakup mniejszego, który wyręczy stare i 6330 w niektórych robotach (koszenie trawy, wruszenie, oprysk itp). Ojciec cały czas mi truje żeby trzymać się jednej "stajni", ale ja troszkę poczytałem, rozmawiałem również z mechanikami JD i osobami które w tym siedzą (mamy paru znajomych u dealera JD), i jestem pełen obaw co to tego modelu jak i do każdego JD. A mianowicie chodzi o rozwiązania w ciągnikach odnośnie normy emisji spalin (w tym przypadku filtr DPF). Według nich John Deere się nie popisał. Bardzo żałuję że John Deere wycofał serię 5R z produkcji, w moim regionie uchodziły za nie do zajeżdżenia, no ale cóż...

 

Odnośnie spalania to oczywiście że z wyżej wymienionych JD spali najwięcej zawsze tak było i raczej się to nie zmieni, chcesz żeby mniej spalił, to zastanów się nad np. 5075M, 5075E, trzycylindrowe silniki także spalanie będzie mniejsze.

 

Ja sam nie wiem co bym wybrał, nowych M-ek na rynku jeszcze za dużo nie jest, ciężko o porządną opinię, jako że sam posiadam JD lepiej kupić drugiego, choć New Holland i Case też wchodzi w grę, ja mam jeszcze czas, poczekam na dealerów, wysłucham oferty, i zdecyduję.

 

Daj znać co wybrałeś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
helus89    9

5070m juz nie ma jest 5075m na 3 cyl wiec za dużo mocy ci nie da wywalenie filtra. Tylko nie wiem co miało na celu wprowadzenie modelu 75m zamiast 70m. Norma emisji spali obowiązuje od 74km więc gdyby zostawili 70m bez filtra na pewno cieszyła by sie dużym powodzeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maciek1091    2

Daj porównanie, bo samo "dużo palą" nic nikomu nie powie. Myślę, że jak się dba tak się ma. Jak komuś dana marka nie przysporzy problemów to i ją zachwala. Ja mam NH 100 koni i żadnej poważnej awarii, także schylałbym się do T4 85. Z tym, że JD ma ramę, a ta przydałaby mi się wtedy kiedy chciałbym założyć ładowacz. Cenowo wychodzą podobnie. Co do emisji spalin: jak nie ma ad blue to ma DPF. Czyli NH, Case i Steyr są na DPF, w ww mocy oczywiście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronto1984    46

mój john 5100 m z filtrem dpf stoi już na placu , jak przyjdzie  do chałupy zaraz wam odpisze co i jak bo sam jestem ciekaw , ciągnik z lekka wygląda na delikatny ,  nowe modele mająwiększy bak paliwa  165 litrów  , zaczynam się bac  ale rzetelnie co do litra na pewno odpisze w poszczególnych pracach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maciek1091    2

Pronto, w ramach docierania pojeździj normalnie godzinę i sprawdź ile poszło paliwa ;) ten teoretyczny mój też stoi na placu, tylko zapłacić i odebrać :) ale decyzja nie podjęta jeszcze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronto1984    46

to nie jest głupie  zalac go do pelna  ustawić np. na 1700 obrotów   i niech stoi godzine ,  później doleje do pelna  i wszyscy bedziemy wiedzieć ile to poli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Tylko chodząc na pusto nie ma żadnego obciążenia więc spalanie nie miarodajne. Po co przepalać paliwo na darmo, tylko i wyłącznie zapiąć go do pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Albo w niedziele wybrać się na jakąś dłuższą przejażdżkę to wtedy to wszystkie elementy napędu i silnika będą się równo docierać bez większego obciążenia :)   Podczas takiej jazdy mój jd 5080m spalił ok 3,7 l/h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
siemionos    1

Hej

Ja jestem właśnie na etapie finalizowania negocjacji pomiędzy John Deere 5085M i Steyr kompakt 4085 ecotech (obydwa w takiej samej cenie). Dzisiaj miałem przyjemność jeździć jednym i drugim w odstępie około 30 minut. Ciągniki nie były tak samo wyposażone, ale pierwsze co się rzuca w oczy to jakość wykonania i tu JD ma dużą przewagę. Jeżeli chodzi o silnik i spalanie to JD ma 4,5l  a Steyr 3,4l więc mogło by się wydawać że spalanie będzie niższe w Steyerze ale JD ma 4 zawory na cylinder a Steyr tylko 2, więc silnik JD jest bardziej zaawansowany technologicznie, więc myślę że nie jest to takie oczywiste który będzie mniej palił. A wiem też z opinii użytkowników różnych ciągników że konie z jednej stajni nie są równe koniom z innej i z 4,5l będą konie a z 3,4l mogą być kucyki. Steyer jest w moim przypadku lepiej wyposażony(EHR, sterowanie z błotnika wałkiem i podnośnikiem, półbiegi, automatyczny zaczep),ale jeśli chodzi o ergonomię i komfort operatora to chyba znów przewagę bierze JD. No i finansowanie fabryczne JD to 0%.

Wybór jest niezwykle trudny bo z jednej strony jest marka John Deere prosty ale solidnie wykonany z drugiej Steyr z bogatszym wyposażeniem, który jest pewną niewiadomą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maciek1091    2

Identyczne mam dylematy. Jeśli nie jest to tajemnicą to napisz w poście albo na priv jak kształtują się ceny i z jakiego jesteś regionu. Co do finansowania JD mogę dodać, że 0 % obowiązuje przy wpłacie połowy sumy i okres finansowania nie dłuższy niż 3 lata. Ja ostatecznie chyba skuszę się na JD, ponieważ ciągnik ma ramę a ta będzie mi potrzebna za jakiś okres czasu kiedy przyjdzie dołożyć mi do niego ładowacz czołowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronto1984    46

czy uważacie za normalne   pierwszy serwis john deera 5080 r   przy 100 mth    za 2100 zł brutto ? oczywiście  bez dojazdu serwisu bo ciągnik pojechał na niego sam   , 4 filtry i trochę oleju do silnika ?, więc jak kupujecie to nie dajcie się w ch... robic  ,bo ja rozumiem za ciągnik na john deere 6150  m lub r (ale i tak mi się drogo widzi),  można to nazwac  ???, tym postem zepsuje  trochę renomy tej firmy  bo tak to z lekka nie powinno wyglądac   , za agrotrona m 600  z dojazdem 130 km zapłaciłem 1600 zł brutto ciągnik 130 km odlicze dojazd  to 1200 zł  , różnica  1 tys  a gabaryty ciągników   różne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Przykładowo, pierwszy przegląd jd 5080m wyniósł 1772 zł.  W R-ce filtry droższe i na jedno wyjdzie

Ta cena zawiera;

-filtr oleju silnika         75,80 zł

-filtr paliwa                  93,76 zł

-filtr skrzyni                 336,06 zł

-olej skrzyni    ( 8l )     143,68 zł

-olej silnikowy (15 l )   302,10 zł

-smar                          21,35 zł

-olej przekładniowy ( zwolnice 2 l )    51,20 zł

-dojazd  ( 160 km )     217,60 zł

-robocizna                  531,36 zł

Edytowano przez kamil496

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
proximaplus    11

Ja także mam taki dylemat potrzebuje ciągnika pomocniczego do 90km i biorę pod uwagę właśnie John Deere 5085m lub zetora proxima power 90 i tutaj właśnie zastanawiam się jaki będzie lepszy power ma 2 półbiegi a JD ma tylko 1,rewers elektrohydrauliczny mają oba oraz ehr też mają oba za dopłatą.Może pomożecie co będzie bardziej bezawaryjne oraz trwalsze.Pozdrawiam


Jeżeli nie zainwestujesz to nie będziesz miał...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr125    3

Siemionos i jak ten JD bo też jestem na etapie kupowania i nie wiem czy JD5085m czy NH t4.85 poradz coś ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

new holland się do john deera nie umywa bierz john-a i nie kombinuj !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

haha nh sie nie umywa? wiekszych farmazonow nie slyszalem.... podaj argumenty znawco...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr125    3

Ale w tym JD są np chińskie ośki z przodu wiec sam już nie wiem rama za nim przemawia i wydaje mi się że wykonanie lepsze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maciek1091    2

Ja wziąłem JD. W przyszłym tygodniu odbiór, mam nadzieję. Czasy są jakie są. JD też składają w Chinach co nie oznacza, że są chińskie. Po prostu koszty. Chociaż ten mój przypłynął ze Stanów. Jakby przycisnąć szefostwo u dilera nh czy case'a to na pewno można sporo wyciągnąć i wyjdzie taniej, ale na pierwszy rzut oka widać, że JD jest solidniej zrobiony. I mimo tego, że w porównaniu do T4 nie mam półbiegów ani sterowania podnośnikiem z zewnątrz to wziąłem JD ze względu na ramę. Będzie z ładowaczem pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez rabit500
      Witam
      Jak w temacie mam w planach zmianę oświetlenia roboczego z oryginalnych lamp halogenowych na oświetlenie LED. Docelowo lampy wesem seria CRV. Tylko po ich założeniu wyrzuca błąd spalonej żarówki jest jakiś sposób na wyłączenie sprawdzania obwodów w jakiś rozsądny sposób.
       
       
    • Przez marcin3153
      Witam mam problem z jd7430 premium, przetarła się rurka hamulca, po wymianie i odpowietrzeniu przy zaworze pneumatyki hamulce działają ale dopiero za drugim naciśnięciem, dodam że po nocy schodzi powietrze z pneumatyki ale niestety nie mogę zlokalizować nieszczelności. Ktoś miałby jakąś poradę gdzie szukać problemu ?
    • Przez krystianeczek
      Pacjent ciągnik JD 6155m, 2022 rok, 450 mtg, skrzynia Command Quad. Przy pracach polowych w okolicach 1600 - 1800 obr/min występują wibracje, drgania trudne do zlokalizowania. Przeważnie występują przy tych obrotach, kwestia też obciążenia.  Im większe obciążenie i obroty tym większe drgania najczęściej. Może macie jakieś sugestie? Na biegu jałowym silnik nie generuje żadnych wibracji w każdym zakresie obrotów. 
    • Przez mrbarti44
      Witam. Mam dwuletni traktor John Deere 6155m, już po gwarancji. Ostatnio podczas jazdy pojawił się komunikat o niskim poziomie oleju, silnik od razu zgasiłem. Po obejrzeniu silnika zauważyłem, że pod rozrusznikiem wyleciał korek (chyba zabezpieczający przed nadmiernym ciśnieniem oleju), przez który bardzo szybko ucieka olej. Czy miał ktoś podobny problem? Co może być przyczyną wysokiego ciśnienia oleju w silniku? 
      Pozdrawiam 
    • Przez jedenZwielu
      Witam czy to ma tak wyglądać ? robi się tak podczas pracy na zgaszonym olej jest czysty klarowny temp oleju powyżej 60 stopni ciśnienie od 2.6 na niskich obrotach do 4 na wysokich przy rozgrzanym ciągniku 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj