Skocz do zawartości

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam!

Skrzynia mojej Reni zalana jest Motorex JD 304. Na naszym rynku jest trudno dostępny, a potrzebuje dolać troche oleju. Nie wiecie z czym można go mieszać? Zrobiłem test z Fushem i sie zważyło...

Opublikowano

Czy olej do silnika w Renault 110.54 (MWM) wlewa się przez ten korek koło napędu pompy wtryskowej? Bo ja już zaczynałem szukać gdzieś pod zbiornikiem paliwa.. :-/

Opublikowano

witam. mam problem. chce zmienić olej w silniku Renault 110.54 odkręciłem dwa korki spustowe i wyciekło około 6 litrów oleju a na bagnecie pokazywało średni stan. dolałem 6 litrów nowego i znowu jest średni stan. do tego silnika powinno wchodzić około 15 l. co sie dzieje

Opublikowano

wydaje mi sie że dobry. wyczytałem na forum że długość bagnetu powinna wynosić 30 cm i u mnie tyle jest. sam juz nie wiem. wydaje mi sie ze jeśli powinno byc 15 litrów oleju to na sześciu litrach silnik by się zatarł a jeździłem na takim stanie cały sezon. jest możliwość żeby sie olej zawiesił? bo pierwszy raz sie spotykam z taką sytuacją. a może jakoś trzeba ściągnąć ten olej z silnika

Opublikowano

napisze tutaj bedzie sla potomnych i ewentualnie ktos mnie zweryfikuje :P

wiosna sam wymienialem olej, weszlo ok. 7-8l, wiec mysle ze masz wsio ok. B)

dane pewnie masz ze strony fuchsa, tylko tam do kazdego modelu jest napisane to samo <_<

Opublikowano

Powinno wchodzić tyle ile podaje instrukcja obsługi danej marki pojazdu, ani mniej, ani więcej.

Zarówno zbyt niski, jak i zbyt wysoki poziom oleju w silniku jest delikatnie mówiąc "nie wskazany".

 

Oczywiście można jeździć i na zbyt niskim poziomie oleju - da radę, ale ja nie polecam. :D

 

W moim 6 cylindrowym silniku wchodzi 15-16l. Tyle także podaje instrukcja obsługi Renault 921-4S.

Warto czasem coś poczytać - mądry człowiek uczy się całe życie. W instrukcji jest napisane także do jakiego poziomu na bagnecie wlewa się nowy olej. Ile powinno wchodzić oleju z wymianą i bez wymiany filtra oleju. Trochę to dziwne, bo i tak za każdym razem wymienia się ów filtr.

Opublikowano

niestety nie posiadam instrukcji obsługi do modelu 110.54 wyczytałem na forum ze wchodzi około 15 litrów a ile w tym prawdy to nie wiem bo to moja pierwsza wymiana w tym ciągniku. dla mnie trochę dziwne żeby do 6-cio cylindrowca wchodziło tylko 6 litrów

dzięki panowie za odzew w temacie

Opublikowano (edytowane)

wydaje mi sie że dobry. wyczytałem na forum że długość bagnetu powinna wynosić 30 cm i u mnie tyle jest. sam juz nie wiem. wydaje mi sie ze jeśli powinno byc 15 litrów oleju to na sześciu litrach silnik by się zatarł a jeździłem na takim stanie cały sezon. jest możliwość żeby sie olej zawiesił? bo pierwszy raz sie spotykam z taką sytuacją. a może jakoś trzeba ściągnąć ten olej z silnika

 

Tak kolego, olej mógł się zawiesić - wsadź krzywego druta przez miarkę i poruszaj to może opadnie :D

A tak na poważnie to jeśli tylko pompa olejowa miała cały czas olej to w krótkim czasie nic się wielkiego nie stanie. U mnie 110.54 mwm 6cyl weszło ok 13-14 L i poziom jest w połowie. Wieczorem zmierzę ci bagnet na jakiej długości od siedzenia jest min i max. Jazda z niskim poziomem spowoduje przycieranie się tłoków i pierścieni (smarowanie rozbryzgowe). Przecież do c360 wchodzi około 10L a co dopiero w 6 cylindrów, podobnie w kombajnie (claas perkins 6cyl) wchodzi mi około 14L)

 

Mierzyłem - od rantu na którym się opiera miarka jest 25.5cm (max) a minimum 7cm dalej czyli 32,5cm. Na miarce pisze 136 (nie wiem co oznacza)

Edytowane przez Wojtek987
Opublikowano (edytowane)

No tak chodziło mi o cm -_- już poprawione - dzięki. Jeszcze jednego nie zmierzyłem - na jakiej wysokości w bloku jest punkt osadzenia miarki, bo u mnie jest na takiej "rurce" wystającej z bloku (nie jak w c360 że wchodzi w blok)

Edytowane przez Wojtek987
Opublikowano (edytowane)

u mnie od tego rantu na którym się opiera miarka jest 27,5 a minimum 35,5. na rączce miarki jest napisane mwm 6.226.0.329, o ile się orientuje to 226 to model silnika, a na samym bagnecie pomiędzy zaznaczonymi stanami jest napisane 544

Edytowane przez tomek81ja
Opublikowano

Panowie a zmierzcie jeszcze wysokosc miski, moze byly rozne wysokosci, co przekladalo by sie na pojemnosc :huh:

 

Panowie a zmierzcie jeszcze wysokosc miski, moze byly rozne wysokosci, co przekladalo by sie na pojemnosc :huh:

Opublikowano

u mnie miska ma wysokość od uszczelki 17,5 cm, długość w dnie 74, szerokość w dnie 19 oczywiście dno nie jest płaskie.

A ta rurka wystająca z bloku w którą wkłada się miarkę oleju u mnie ma 5,5 cm

Opublikowano (edytowane)

Kupiłem Aresa 550, możecie napisac nr filtrów jakie w nim powinny być, oleje sprawdziłem juz na stronie Fuschs. Macie może do tej serii jakąś instrukcje gdzie znajdują sie jakie filtry, korki do spuszczania, wlewania płynów eksploatacyjnych?

Na stronie Fuschs'a jest napisane że do silnika i skrzyni jest ten sam olej AGRIFARM STOU MC 10W-40. Rzeczywiście tak jest?

Edytowane przez majes
Opublikowano

Kupiłem Aresa 550...

Na stronie Fuschs'a jest napisane że do silnika i skrzyni jest ten sam olej AGRIFARM STOU MC 10W-40. Rzeczywiście tak jest?

 

Można stosować olej, o którym piszesz:< AGRIFARM STOU 10W-40 MC> do silnika i do skrzyni. Sam tak miałem do pierwszej wymiany. Byłem zadowolony z tego oleju, stwierdziłem jednak, że warto zmienić olej silnikowy na specjalnie przewidziany do silnika a mianowicie na <AGRIFARM MOT 10W-40 MC>.

Dziś mogę śmiało napisać, że nie ma większej różnicy między tymi olejami (STOU 10W-40 MC a MOT 10W-40 MC) zarówno w spalaniu, jak i w czystości silnika; o innych aspektach nie będę pisał, gdyż trudno organoleptycznie to stwierdzić - jednakże do silnika będę nadal stosował olej <AGRIFARM MOT 10W-40 MC>.

 

Jakie są zalety oleju MC w porównaniu ze zwykłym olejem mineralnym?

Nie będę wchodził za szczegółowo napiszę tylko o jednej, bardzo istotnej różnicy a mianowicie: zwykły olej mineralny należy wymieniać co 100 mth (wg instrukcji obsługi ciągnika Renault), natomiast przy olejach MC można wydłużyć okres wymiany nawet do 300-400 mth. Dla mnie oznacza to, że przy oleju mineralnym musiałbym dokonywać 3 wymian oleju w ciągu roku; natomiast przy oleju MC 1 wymiana w roku. Oznacza to, że oszczędności na oleju mineralnym są żadne a nawet wyjdzie drożej (przy założeniu, że ciągnik pracuje przez ok. 300 mth w ciągu roku).

Dodam, że jeżeli ciągnik wykonuje w ciągu roku 100 mth lub mniej oznacza to, że jest źle dobrany do gospodarstwa (potocznie mówimy za duży). Jest to moja subiektywna opinia. Ciągnik to wół roboczy, który musi pracować, aby na siebie zarobić - stojący ciągnik nie przynosi zysku.

Opublikowano

Witam,w 133-14 opada mi podnośnik gdy rozgrzeje się olej na niskich obrotach,by podnieśc pług do góry muszę mocno gazować,olej w skrzyni to agrol.Czy to juz pada pompa-ciągnik mam 2 lata i robi się coraz gorzej.

Opublikowano

Muszę dolać do skrzyni mechanicznej w 110.54 trochę oleju (jest trochę poniżej minimum), Jednak nie wiem co do skrzyni stosowały żabojady. Czy mogę bez obaw wlać kilka litrów FUCHS AGRIFARM STOU 10W40 (albo 10W30) ?

Opublikowano (edytowane)

Jeżeli do tej pory nie miałeś problemów ze skrzynią, czy układem hydraulicznym to olej masz dobrej jakości, a co za tym idzie dolanie oleju FUCHS AGRIFARM STOU 10W-30 MC, a tym bardziej 10W-40 MC nie wpłynie negatywnie na układ. Ten olej FUCHS'a jest dobrej jakości i jest mieszalny ze wszystkimi dostępnymi obecnie na rynku olejami.

<MC> - nie jest bez znaczenia, gdyż jest to ojej po hydrocrakingu.

 

Problem pojawiłby się jeżeli użyłbyś oleju klasy niższej niż zalecana przez producenta ciągnika.

(Jeżeli nawet dolałbyś oleju gorszej jakości, ale zaledwie 2-3% objętości całego oleju to także nie wpłynęłoby znacząco na układ). Do skrzyni wchodzi ok. 60l, czyli dolanie 1,8l byłoby jeszcze dopuszczalne. Jednakże taka ilość w twoim przypadku nie wchodzi  w grę, gdyż nie podniesie ci stanu oleju do zadowalającego poziomu.

 

Edytowane przez AlaCapone

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v