Skocz do zawartości

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Fusch Stou mc10w30. Jest to olej uniwersalny do silnika i do hydrauliki. Ja mam nim zalane silnik i skrzynie w Fendt 615 oraz Renault 106.54. Z tego co pytałem znajomych to wszyscy na tym jeżdżą. Jak nie ma jakiś półbiegów, tarczek itp to nie ma co przepłacać i kombinować.

Edytowane przez Krzysztof81
Opublikowano

Witam kilka lat temu pisałem o plynie hamulcowym w seriach 54 dostalem kilka info ze ma byc lhm i w późniejszych latach faktycznie producenci tego przestrzegali.

Przy mokrych byl lhm przy suchych dot np fendt do sprzegla ktore miało stycznosc z olejem skrzyni  lał lhm a do suchych hamulcow juz dot.

Seria 54 to byly lata gdzie producenci chyba sami nie mogli sie zdecydowac co tam lać.

Ja do 155.54 zalalem lhm kilka lat juz chodzi bez wyciekow ale to chyba byl błąd bo gumki przy zbiorniczku spuchly nie wiem jak reszta.

Dlatego jezeli macie dot i nic nie spuchlo to dalej lejcie dot

Kiedys myslalem ze nawet po zalaniu oleju gdzie byl dot nic sie nie stanie ale to nie prawda jak gumki sa do dot to pod wplywem oleju tez spuchna.

Sklepy czesto wprowadzaja w blad bo pompki ktore montuje sie do renault pasuja do innych modeli gdzie jest lhm dlatego przy pompce do renault czesto pisze lhm ale chyba sa dwie wersje jedne pod dot drugie pod lhm.

Opublikowano (edytowane)

W tym temacie jest tak namieszane że nie nic nie wiadomo. Jaki olej idzie do zwolnić przód oraz most, skrzynja- Renault 85-34 . Jakby ktoś miał katalog to chętnie bym przygarnął 

Edytowane przez dami8
Opublikowano
Dnia 26.07.2022 o 09:57, dami8 napisał:

W tym temacie jest tak namieszane że nie nic nie wiadomo. Jaki olej idzie do zwolnić przód oraz most, skrzynja- Renault 85-34 . Jakby ktoś miał katalog to chętnie bym przygarnął 

Ja mam 921-4 z 1980roku i chce wymienic olej w skrzyni bo prawdopodobnie jest tam hipol zalany i teraz pytanie jakiś olej wlać tam.?

Opublikowano (edytowane)

Witam, odnośnie oleju silnikowego w ciągnikach Renault to przewidziany jest tam olej: silniki wolnossące - MIL L 46152 B API CC SAE 15W40, turbodoładowane MIL L 2104 C API CD SAE 15W40. Wymiana w obu przypadkach co 100 godzin. Ww. informacje odnalazłem w instrukcji silników RENAULT Agriculture na której widnieje data 01.1988r. Z kolei na naklejce w mojej Renówce 9034 widnieje olej silnikowy ELF TRACTORENAULT 200 - silniki wolnossące lub ELF TRACTORENAULT 300 silniki turbodoładowane. W obu przypadkach wymiana co 200 godzin. Sam stosuję do silnika olej CLASS AGRIMOT SDX 15W40 choć ostatnio ceny tego oleju mocno poszybowały w górę. Pozdrawiam. 

 

 

Edytowane przez SW1
Opublikowano

Witam niedawno zakupiłem Renault Cergos 350. Na dniach będę chciał ściernie zrobić agregatem ścierniskowy ale zauważyłem że troszkę brakuje płynu w chłodnicy. Jaki płyn polecacie. Stary ma kolor zielonkawo/ żółty.

Opublikowano

Strzykawką ściągnąłem na próbę i włożyłem na kilka dni do chłodziarki i nic złego z nim się nie robiło. Traktor jest z północnej Francji więc klimat podobny do naszego. A wracając do płynu to może być z osobówki G12? Gdzieś w internecie znalazłem że ma być G13. Choć przeczucie mówi mi że 12tka się nada w końcu ciągnik z 98r.

Opublikowano

Witam, odświeżam temat. Aktualnie jestem posiadaczem Renault 133.54 z rewersem elektrohydraulicznym i półbiegami. Jestem na etapie wymiany filtrów i oleju. Ktoś coś poleci podacie jakieś numery? Zastanawiam się nad fuschem 10W40 do silnika pytanie czy przy przebiegu 10tyś lać połówkę czy mineral 15W40? Do skrzyni i reszty też fuch.

Opublikowano
41 minut temu, Kamil13354 napisał(a):

Witam, odświeżam temat. Aktualnie jestem posiadaczem Renault 133.54 z rewersem elektrohydraulicznym i półbiegami. Jestem na etapie wymiany filtrów i oleju. Ktoś coś poleci podacie jakieś numery? Zastanawiam się nad fuschem 10W40 do silnika pytanie czy przy przebiegu 10tyś lać połówkę czy mineral 15W40? Do skrzyni i reszty też fuch.

Ja daję 15w40 silnik a do skrzyni 10w30 utto mp fusch

Opublikowano
11 godzin temu, Kamil13354 napisał(a):

Właśnie mam mieszane uczucia. Waham się cały czas pomiędzy 10 a 15. Ile masz godzin? Który rok jak można wiedzieć?

98r 9tys

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v