Skocz do zawartości

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jaki płyn hamulcowy do renault 155.54?

Zawsze myślałem ze DOT ale spotkałem się z opinią ze leje sie tam specjalny bo dot rozpusci uszczelniacze

dzwoniłam do classa powiedzieli ze idzie olej lhm

Zorientowałem się troche w temacie i podobno do suchych hamulców idzie DOT do mokrych LHM.

W jakich modelach są suche a w jakich mokre hamulce?

Edytowane przez DEMONxXx
Opublikowano
Dnia 13.03.2018 o 10:36, DEMONxXx napisał:

Jaki płyn hamulcowy do renault 155.54?

Zawsze myślałem ze DOT ale spotkałem się z opinią ze leje sie tam specjalny bo dot rozpusci uszczelniacze

dzwoniłam do classa powiedzieli ze idzie olej lhm

Zorientowałem się troche w temacie i podobno do suchych hamulców idzie DOT do mokrych LHM.

W jakich modelach są suche a w jakich mokre hamulce?

Renault, płyny hamulcowe: (ogólna zasada)

  1. TS, TX, TZ: FRELUB 650 lub DOT 5.1 (oprócz 160.94, 180.94 TZ)
  2. 160.94, 180.94 TZ: Elfmatic G3
  3. Ares i Atles: płyn LHM
  4. Temis: DOT 3/4/5 (specyfikacja SAE J 1703 F)

 

18 godzin temu, izydor6280 napisał:

tu masz już mokre

 

ostatnio wpadł mi w ręce taki olej, jak to by się miało do MWM i JD

Znalezione obrazy dla zapytania g4 15w40 pemco

Nie chcę nikomu robić antyreklamy i niech każdy kupuje co mu serce podpowiada, ale po co pchać się w olej, który nie był testowany w maszynach rolniczych?! Pemco ma w swojej ofercie specjalną linię olejów dla rolnictwa. Wprawdzie nie za bogatą, ale bodajże z pięć olejów są w stanie dostarczyć. Marka mało znana w Polsce.

Generalnie powiem krótko: mamy w Polsce wiele innych, dobrych i sprawdzonych marek olejów. Jest ryzyko, jest zabawa, ale osobiście nie polecam. Kup coś sprawdzonego – bo dziś zaoszczędzisz kilka złoty przy kupnie, a później będzie tylko stres, czy silnik to przeżyje.

Dobierz klasę oleju wg specyfikacji, jaką masz podaną w instrukcji obsługi!

 

Prośba na przyszłość: piszcie nazwę modelu i warunki pracy ciągnika (lekkie, ciężkie) oraz przybliżoną ilość mth wykonywaną w ciągu roku.

Opublikowano

A czym się różni olej silnikowy sygnowany dla rolnictwa , a ten sam olej tych samych parametrach i klasie do silników ciężarowych ??

Tym bardziej że duża częśc silnków w ciągnikach pracowała  w małych sam cięzarowych i dostawczych .

Dla mnie to marketing ale może nie znam szczególów i chętnie się dowiem 

Opublikowano (edytowane)

Witam

Jestem posiadaczem Renault 90-34 TX 97r od kilku lat. Na jesieni podczas orki odkręciło mi się zabezpieczenie dolnego wałka idącego w poprzek skrzyni, tego który trzyma cięgna. W efekcie czego wyleciała większość oleju. Z uwagi, że był to nerowowy okres i szybko trzeba było uruchomić sprzęt, pojechałem do sklepu gdzie fachowiec doradził mi dobry olej Agrol U. Stwierdziłem, że pewnie wie co mówi więc go kupiłem. Dokończyłem orkę, a w okresie zimowym ciągnik pracował codziennie około 1 h z ładowaczem w gospodarstwie. Teraz zaczęły się problemy. Mianowicie podnośnik nie utrzymuje nastawionej wysokości tylko tak jakby "szarpie", tzn, podniesie do wysokości zadanej, opuści kilka cm i znów podnosi. Dzieje się tak z częstotliwością średnio raz na 5-10 sek. Ponadto zauważyłem znaczny spadek wydajności pompy, zwłaszcza przy ładowaniu obornika. Szalę goryczy przelała sytuacja jak ostatnio próbowałem rozładować nawóz z samochodu i nie mogłem podnieść palety 1,2 t, co w poprzednim sezonie nie było najmiejszym problem.
Przeczytałem cały ten wątek i zapewne wszystkie moje problemy biorą się z tego nieszczęsnego oleju. Zamierzam go wymienić. Zastanawiam się czy objawy ustaną, lub czy konieczna będzie wymiana pompy. Czy to "skakanie" podnośnika może być spowodowane złym olejem lub zmęczoną pompą czy szukać przyczyny głębiej?

Po przeczytanie całego wątku mam tez dylemat co do oleju. Zostało wymienione kilkanaście typów:

Z górnej półki Fush, ale w różnych klasach lepkości i typach:

FUSH 10W40 STOU MC

FUSH 10W40 UTTO

Fuchs Utto MP

AGRIFARM STOU 1030

 

lub odpowiedniki:

ORLEN PLATINUM MULTI STOU 10W-40

ORLEN AGRO STOU 10W40                                                                                                                                                                     

AGROSPEC UTTO 10W30

LOTOS AGROL STOU 10W30

shell Spirax S4 TXM

Mobil Mobifluid 424

Total Dynatrans MPV

Castrol Agri MP

Czy ktoś pomoże to jakoś uporządkować? Na pewno przyda się dla potomnych bo aktualnie to jest troszkę bałagan :) 

Czy ktoś może wskazać, który z tego Fush-a byłby najlepszy w moim przypadku oraz jako wariant alternatywny któryś z tych zamienników? Myślę, że wybór pomiędzy dwoma o podobnych parametrach, ale różniących się ceną będzie latwiejszy niż pomiędzy kilkunastoma wymienionymi. 

Z góry dzięki za pomoc

 

Edytowane przez master_ozio
Opublikowano (edytowane)
Dnia 17.03.2018 o 12:41, V12 napisał:

A czym się różni olej silnikowy sygnowany dla rolnictwa , a ten sam olej tych samych parametrach i klasie do silników ciężarowych ??

Tym bardziej że duża częśc silnków w ciągnikach pracowała  w małych sam cięzarowych i dostawczych .

Dla mnie to marketing ale może nie znam szczególów i chętnie się dowiem 

Nie mam najmniejszego zamiaru nikomu tłumaczyć, jaka jest różnica między nimi – od tego jest literatura fachowa i zachęcam wszystkich do lektury takiej literatury. Gdybym chciał napisać tu, na forum jaka ona jest, musiałoby to być od kilku do kilkunastu stron a już od dłuższego czasu wyzbyłem się przekonania iż to forum jest miejscem do merytorycznych rozważań … - większość szuka waśni i sporów, czy choćby ma wewnętrzne (dodajmy subiektywne) przekonanie o swojej prawdziwości wypowiadanych tez, czy wręcz nieomylności a wszelkie naukowe podejście stawia na równi z magią. Dla przykładu (choć wiadomo, że każdy przykład kuleje). 99% rolników wie, że istnieje stal nierdzewna, tzw. „nierdzewka”, 75% uważa iż jest więcej niż jeden rodzaj stali nierdzewnej, 50% rozróżnia stal nierdzewną od kwasoodpornej (nierdzewka a kwasówka), zaś tylko 10% wie jaka jest między poszczególnymi stalami różnica i co z tego wynika. Jak niewielki dodatek pewnego pierwiastka sprawia „nierdzewność”.
Tak, jak większość uważa, że stal nierdzewna i stal kwasoodporna to jedno i to samo lub jeszcze inaczej, że nie ma żadnej różnicy pomiędzy stalami nierdzewnymi poza nazwą, czyli marketingiem – a to nieprawda, tak też jest i z olejami.

A tak trochę z innej beczki: Czy masz więcej niż 18 lat? Czy masz dzieci lub przynajmniej jedno dziecko? Czy dla Ciebie ważne jest bezpieczeństwo Twoje i Twojej rodziny (np.: dzieci)? Czy podałbyś swojemu dziecku lek, który nigdy nie był testowany na dzieciach (ludziach) i nie ma dopuszczenia do użytku dla dzieci, ale ma dla goryli, małp i mutantów popromiennych?

Jeśli dla kogoś bezpieczeństwo własne lub najbliższej rodziny jest mało znaczące tak, jak testowanie leku na ludziach lub jego brak – tak aprobata, czy dopuszczenie konkretnego oleju do użytku przez daną markę ciągnika nie ma znaczenia to ja nie dyskutuję I nie mam zamiaru nikogo do tego przekonywać, bo każdy ma prawo do swoich własnych przekonań, czy przemyśleń bazujących na zgromadzonej do tej pory wiedzy we własnej głowie. I żeby było jasne: nie jestem nieomylny, ani wyrocznią w tym temacie.

 

Wracając do tematu olejów. To także dotyczyć będzie odpowiedzi na pytania kolegi @master_ozio :
99% społeczeństwa jest przekonana, że olej zalecany przez producenta, czy to całego ciągnika, czy silnika lub skrzyni jest tylko i wyłącznie JEDEN – a to nieprawda!

I teraz napiszę bardzo ważną rzecz, której nikt Wam nie powie a mianowicie:
ZALECENIA PRODUCENTA ODNOŚNIE OLEJU JEST ZALECENIEM MINIMALNYM – tzn. jeśli producent podaje, że jakość oleju ma wynosić „tyle to a tyle” (np.: GL-4 dla olejów przekładniowo-hydraulicznych)  - nic nie stoi na przeszkodzie, aby zastosować olej o wyższej klasie jakości lub dopasowany do zaistniałych warunków eksploatacyjnych – bo to tylko wskazanie minimalne.

ZALECENIA PRODUCENTA JEST ZALECENIEM odnoszącym się DO KONKRETNYCH WARUNKÓW KLIMATYCZNYCH i EKSPLOATACYJNYCH (w domyśle) obciążenia określonych podzespołów (czy to silnika, skrzyni biegów, czy hydrauliki) zarówno pod względem wielkości, jak i czasu trwania – tzn. jeśli producent podaje, że lepkość oleju ma wynosić „tyle to a tyle” (np.: 10W 30 dla olejów silnikowych) - nic nie stoi na przeszkodzie, aby zastosować olej o innej klasie lepkości dopasowany do zaistniałych warunków klimatycznych – bo to tylko wskazówka odnosząca się do konkretnych warunków, czyli krótko inny olej na pustynię a inny na arktyczne warunki.

Co z tego wynika?!
Zalecenie producenta jest tylko wskazówką a nie nakazem zastosowania tylko i wyłącznie tego konkretnego, czy wręcz zakazem stosowania olejów o innej klasie. Np.: jeśli producent zaleca olej (do silnika) o klasie lepkości 10W 30 nic nie stoi na przeszkodzie, aby zastosować olej 15W 40 – jeśli ciągnik będzie eksploatowany w ekstremalnych warunkach, czyli mocno i długotrwale obciążony z pominięciem oczywiście okresu zimowego. Druga rzecz: Inny olej zastosujemy do silnika pracującego 10 dni w roku po 3 godziny dziennie w temp. otocznia 180 C obciążonego w ½ max mocy, inny dla silnika pracującego 20 dni po 8 godzin dziennie w temp. otocznia 300 C obciążonego w 2/3 max mocy, inny dla silnika pracującego 160 dni po 8 godzin dziennie w różnej temp. otocznia, ale obciążonego w większości czasu max mocą, jeszcze inny pracujący w okresie zimowym po pół godziny dziennie, itd… czyli inny olej do maszyn pracujących w ekstremalnych warunkach a inny do standardowych. I nie można popadać w skrajności, bo nie każdemu potrzebny jest zaraz olej o najwyższej klasie jakości. Dlatego często piszę, żeby podawać warunki pracy ciągnika, czy silnika.

 

 

Dnia 20.03.2018 o 10:33, master_ozio napisał:

Witam

Jestem posiadaczem Renault 90-34 TX 97r od kilku lat. Na jesieni podczas orki odkręciło mi się zabezpieczenie dolnego wałka idącego w poprzek skrzyni, tego który trzyma cięgna. W efekcie czego wyleciała większość oleju. Z uwagi, że był to nerowowy okres i szybko trzeba było uruchomić sprzęt, pojechałem do sklepu gdzie fachowiec doradził mi dobry olej Agrol U. Stwierdziłem, że pewnie wie co mówi więc go kupiłem. Dokończyłem orkę, a w okresie zimowym ciągnik pracował codziennie około 1 h z ładowaczem w gospodarstwie. Teraz zaczęły się problemy. Mianowicie podnośnik nie utrzymuje nastawionej wysokości tylko tak jakby "szarpie", tzn, podniesie do wysokości zadanej, opuści kilka cm i znów podnosi. Dzieje się tak z częstotliwością średnio raz na 5-10 sek. Ponadto zauważyłem znaczny spadek wydajności pompy, zwłaszcza przy ładowaniu obornika. Szalę goryczy przelała sytuacja jak ostatnio próbowałem rozładować nawóz z samochodu i nie mogłem podnieść palety 1,2 t, co w poprzednim sezonie nie było najmiejszym problem.
Przeczytałem cały ten wątek i zapewne wszystkie moje problemy biorą się z tego nieszczęsnego oleju. Zamierzam go wymienić. Zastanawiam się czy objawy ustaną, lub czy konieczna będzie wymiana pompy. Czy to "skakanie" podnośnika może być spowodowane złym olejem lub zmęczoną pompą czy szukać przyczyny głębiej?

Po przeczytanie całego wątku mam tez dylemat co do oleju. Zostało wymienione kilkanaście typów:

Z górnej półki Fush, ale w różnych klasach lepkości i typach:

FUSH 10W40 STOU MC

FUSH 10W40 UTTO

Fuchs Utto MP

AGRIFARM STOU 1030

 

lub odpowiedniki:

ORLEN PLATINUM MULTI STOU 10W-40

ORLEN AGRO STOU 10W40                                                                                                                                                                     

AGROSPEC UTTO 10W30

LOTOS AGROL STOU 10W30

shell Spirax S4 TXM

Mobil Mobifluid 424

Total Dynatrans MPV

Castrol Agri MP

Czy ktoś pomoże to jakoś uporządkować? Na pewno przyda się dla potomnych bo aktualnie to jest troszkę bałagan :) 

Czy ktoś może wskazać, który z tego Fush-a byłby najlepszy w moim przypadku oraz jako wariant alternatywny któryś z tych zamienników? Myślę, że wybór pomiędzy dwoma o podobnych parametrach, ale różniących się ceną będzie latwiejszy niż pomiędzy kilkunastoma wymienionymi. 

Z góry dzięki za pomoc

 

 

Do kolegi @master_ozio :

Nie da się jednoznacznie określić jaki olej zastosować – trzeba samemu dopasować do własnych potrzeb, zarówno warunków eksploatacyjnych, jak i klimatycznych a potrzeba do tego wiedzy i doświadczenia, dlatego są tak duże rozbieżności pomiędzy poszczególnymi olejami, aby mieć swobodę w doborze najbardziej odpowiedniego - a punktem wyjścia jest zawsze zalecenie producenta.

Pisałem wielokrotnie, że olej Agrol U (mylnie nazywany olejem) nie nadaje się do ciągników Renault.*
Jeśli ciągnik będzie użytkowany z wykorzystaniem dodatkowego osprzętu hydraulicznego np.: ładowacz czołowy należy zastosować olej hydrauliczno-przekładniowy klasy min GL-4 – dla oleju przekładniowego i HVLP – dla oleju hydraulicznego (wg DIN 51524). Używaj tylko i wyłącznie olejów markowych.

„Skakanie” to prawdopodobnie wynik przecieku oleju w siłowniku podnośnika lub siłownikach pomocniczych (uszkodzone uszczelniacze). Może to być wynik zastosowania nieodpowiedniego oleju lub utraty prze zeń właściwości (rozrzedzenia, czyli jest bardziej płynny), ale w tym przypadku przypadłość taka pojawia się a nawet istotnie nasila po rozgrzaniu oleju.

A tak na marginesie. Masz dwie dźwignie do sterowania hydrauliką podnośnika. Której dźwigni używasz do podnoszenia, czy jest to dla Ciebie obojętne?
Druga rzecz. Olej o nieodpowiedniej klasie jakości tzw. „gorszej”, czyli niższej może stracić swoje właściwości w bardzo krótkim odcinku czasu nawet kilkunastu godzin pracy. Dotyczy to szczególnie oleju o bardzo niskiej klasie jakości i eksploatowanym w skrajnie ekstremalnych warunkach, czyli pod dużym ciśnieniem, w wysokich temperaturach otoczenia i długotrwale.

* - używanego w normalnych warunkach eksploatacyjnych, z wyłączeniem użytkowania do 20 mth między wymianami oleju lub w bardzo lekkich warunkach i mało obciążonego.

Powodzenia w doborze oleju. Pozdrawiam ;)

Edytowane przez AlaCapone
*_*
Opublikowano
Dnia 22.03.2018 o 10:40, AlaCapone napisał:

A tak na marginesie. Masz dwie dźwignie do sterowania hydrauliką podnośnika. Której dźwigni używasz do podnoszenia, czy jest to dla Ciebie obojętne?
Druga rzecz. Olej o nieodpowiedniej klasie jakości tzw. „gorszej”, czyli niższej może stracić swoje właściwości w bardzo krótkim odcinku czasu nawet kilkunastu godzin pracy. Dotyczy to szczególnie oleju o bardzo niskiej klasie jakości i eksploatowanym w skrajnie ekstremalnych warunkach, czyli pod dużym ciśnieniem, w wysokich temperaturach otoczenia i długotrwale.

Używam tej bardziej z przodu czyli tej od "podnoszenia". Druga dźwignia od regulacji głębokości opuszczania jest u mnie zablokowana (była odkąd kupiłem) w pozycji maksymalnie zgłębionej tzn. skrajnie to przodu. Nie szukałem czy przyczyna leży gdzieś pod osłonami lub pod kabiną na cięgnach czy po odpięciu cięgna sama dźwigienka na wyjściu ze skrzyni też się blokuje. 

Opublikowano
Panowie, a orientuje się ktoś, co może być przyczyną tego, że z siłowników podnośnika wypłynął spieniony olej? Podnośnik nieużywany, 10min jazdy dosłownie. Dodatkowo po odblokowaniu podnośnika nie znika migająca kłódka.
Opublikowano
Panowie jaki olej do Renault 1o3.14 tx z 89 roku. Ciągnik pracuje na 10ha także chyba nie muszę zalewa jakimś super. I jaki jest filtr oleju w nim. Proszę o szybką odpowiedź i z góry dziękuję.
I oczywiście ile wchodzi do silnika
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Daaniel766 napisał:

Panowie jaki olej do Renault 1o3.14 tx z 89 roku. Ciągnik pracuje na 10ha także chyba nie muszę zalewa jakimś super. I jaki jest filtr oleju w nim. Proszę o szybką odpowiedź i z góry dziękuję.
I oczywiście ile wchodzi do silnika

I to to ma byc dobre podejście że pracuje na 10 to można lać jakiś syf ?? a czy te 10 ha zarobią na remont MWM kiedy podczas kilku godzinnej orki przyłapie tłok ,panewkę lub pojdzie turbo  na kijowym oleju ?? 

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Panowie chcę wymienić olej hydrauliczny w Aresie 620 i mam pytanie ile jest korków spustowych w tym ciągniku. Tutaj chyba znalazłem główny korek spustowy. Czy oprócz tej śruby muszę wykręcić jeszcze inną ? Zależy mi na zlaniu całego oleju. Dodatkowo mam pytanie czy w tym ciągniku oprócz 3 filtrów ( 1 główny, 2 wkłady,, rurowe") od hydrauliki jest jeszcze jakiś inny filtr? 

 

IMG_20180507_162003.jpg

Opublikowano

Post pod postem ale trudno. Zlokalizowałem już 4 filtr, także sprawę z filtrami mam już załatwioną. Pozostaje jeszcze kwestia ile jest korków spustowych aby zlać cały olej hydrauliczny. Czy przy wymianie oleju muszę odkręcić te czworokątne nakrętki przy tylnych zwolnicach? 

IMG_20180508_094900.jpg

Opublikowano

Po przestudiowaniu całego wątku proszę o poradę, chce wymienić oleje w Reni 103.54.

Olej do silnika:

-Fuchs Agrifarm Stou MC 10w30

Olej do skrzyni, zwolnic, mechanizmu różnicowego:

-Fuchs Agrifarm Utto LN ( tu nie ma chyba rodzajów 10w30 itp).

Prośba o opinie i czy może coś innego polecacie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v