emsi1903

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne

Polecane posty

jaco512    1003

W Renault Ares 640 99r gdzie są korki do spuszczenia oleju ze skrzyni, ile filtrów trzeba wymienić, oleju wchodzi 70l?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazz    0

Czy do renowki 120-54 z rewersem elektrochydraulicznym i polbiegami moze byc ten olej do skrzyni Fuchs agrifarm utto mp ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Olej do skrzyni biegów i tylnego mostu*

Oleje grupy Fuchs to specyficzne oleje. Ten konkretny Fuchs Agrifarm UTTO MP średnio sprawdzi się biorąc pod uwagę klasę lepkościową, ale ze względu na wysoki wskaźnik lepkości mógłby być.

Lepszy i zalecany olej do tego modelu: ELF TRACTORENAULT THFI.

 

*Oleje przekładniowe (SAE J306):

Klasa jakościowa: wg API GL-4

Klasa lepkościowa: wg SAE 80W.

  • Like 1
  • Thanks 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianos95    436

Kolego nie ma takiej skrzyni w renowkach jest 16x16 z rewersem mechanicznym albo 24x8 z elektrochydraulicznym rewersem chyba ze masz cos wyrzezbione lecz watpie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dwie wajchy z prawej strony jedna od zakresu druga od przełożeń i na tej dodatkowo dwa przyciski od półbiegów

a pod kierownicą rewers 

 

857442780_10_1080x720_nectra-.jpg

 

857442780_9_1080x720_nectra-.jpg

 

tak jak na załączonych obrazkach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Olej do skrzyni biegów i tylnego mostu*

Kolego @blondynek2004 tak, jak w poprzednim moim poście. W tych modelach zalecane są oleje z grupy UTTO. Oryginał: ELF TRACTORENAULT THFI.
Obecnie dostępny także pod nazwą: CLAAS AGRISHIFT THFI.

W grę wchodzą: ELF TRACTORENAULT GA 12 (obecnie CLAAS AGRISHIFT GA 12).
Oleje STOU nie są zalecane!

 

*Oleje przekładniowe (SAE J306):

Klasa jakościowa: wg API GL-4

Klasa lepkościowa: wg SAE 80W.

  • Thanks 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a co powiesz o oleju castrol agri trans plus 10w30 do tej przekładni bo popytałem o tego elfa i u mnie jest mały problem jeszcze jutro popytam ale może być problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Teoretycznie mógłby być, gdyż posiada tą samą klasę jakości i lepkości TYLKO...
Jeśli chodzi o ten olej: https://www.castrol.com/pl_pl/poland/products/other-products/agriculture/castrol-agri-trans-plus-80w.html to można przymknąć oko, ale opisanie go tak, jak podałeś:

31 minut temu, blondynek2004 napisał:

castrol agri trans plus 10w30

już nie, bo wskazywałoby, że mamy do czynienia z olejem STOU a nie UTTO a ten nie jest zalecany.

  • Like 1
  • Thanks 1

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154
5 godzin temu, blondynek2004 napisał:

dwie wajchy z prawej strony jedna od zakresu druga od przełożeń i na tej dodatkowo dwa przyciski od półbiegów

a pod kierownicą rewers 

 

857442780_10_1080x720_nectra-.jpg

 

857442780_9_1080x720_nectra-.jpg

 

tak jak na załączonych obrazkach

2 x 4 x 3 co daje 24 biegi do przodu i 2x4x1 czyli 8 do tyłu


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@izydor ale ona akurat nie ma pełzających biegów są tylko 2 przełożenia główne szosowe i polowe. No chyba że ma więcej jak jeden półbieg na każdym biegu to w tedy zgadzam się i mój błąd.

 

@alacapone chodzi mi o ten olej

https://www.olx.pl/oferta/olej-hydrauliczno-przekladniowy-total-dynatrans-mpv-10w30-20l-utto-CID757-IDqGJYR.html

Edytowano przez blondynek2004

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8521

ma 3 słownie trzy półbiegi

mam taką samą skrzynie

Edytowano przez witejus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015
2 godziny temu, blondynek2004 napisał:

Jeśli chodzi o olej TOTAL Dynatrans MPV to może być, ale jeśli w nazwie oleju przekładniowo-hydraulicznego (UTTO) pojawia się zapis "10W30" to NIE NADAJE SIĘ, bo nie jest olej UTTO tylko STOU.

Norma SAE J306 nie przewiduje lepkości "10W30" - gdyby producenci przynajmniej raz w życiu przeczytali tą normę nie pisaliby takich piramidalnych bzdur!
Myślicie, że jeśli nie potrafią czytać ze zrozumieniem zwyczajnych norm to potrafią coś wyprodukować? - istnieją podejrzenia, że zamiast oleju dodaliby coś tańszego, jak choćby wody. :D

  • Thanks 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015
3 godziny temu, Renault85-15TX napisał:

Tu podobnie, jak wyżej. W nazwie pojawia się zapis: "10W30". Norma SAE J306* nie przewiduje takiej lepkości!
Zwróć uwagę i przeczytaj info w opisie aukcji, tej z odnośnika. W tabeli pojawia się zapis: "Nazwa: olej silnikowy", zaś poniżej: "uwagi: olej przekładniowo-hydrauliczny Orlen Oil UTTO Agro" - a to kompletna paranoja!!! - bo albo to olej silnikowy, albo przekładniowo-hydrauliczny (STOU albo UTTO).

Domyślam się, że chodzi o Twój ciągnik Renault 85-14 TX, jeśli tak oryginalnie był: ELF Tractorelf ST3 10W30 - ten olej jest STOU, czyli stosowany zarówno do silników, jak również skrzyń biegów i układów hydraulicznych a poprawny zapis wg normy SAE J306 brzmi: 80W-85 i taki polecam. Tamten (Agro) odradzam. Może być jeszcze ELF Tractorelf ST3 15W40. W razie wątpliwości, czy innych propozycji - pisz.

*Norma SAE J306 przewiduje następujące lepkości:
70W, 75W, 80W, 85W, 80, 85, 90, 110, 140, 190, 250
-  są możliwe tylko kombinacje przy olejach "wielosezonowych" w postaci zapisu np: 80W-90.

  • Like 1
  • Thanks 1

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    190

A jakie mogą być skutki zalania nieodpowiednim olejem i jakie będę pierwsze objawy? Dodam że pytam z czystej ciekawości, bo ostatnio słyszałem jak sprzedawca proponował właśnie ten olej do Renowki tylko nie wiem jaki model i dlatego postanowiłem zapytać co o nim sądzisz i jakie będą skutki później bo jednak kupił ten gość ten właśnie olej. 


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Bardzo ważnym aspektem jest do jakiego modelu proponował tenże olej.
Objawy będą różne zależne od wielu czynników. Jeśli klasa jakości jest niższa niż zalecana to olej po krótkim czasie straci swoje właściwości smarne (przestanie smarować współpracujące ze sobą elementy) i należałoby go wymieniać dość często. Jeśli chodzi o nieodpowiedni dobór pod względem klasy lepkościowej, przy zimnym oleju będą problemy ze wspomaganiem (opóźnienie czasowe), skrzynia będzie powodowała duże obciążenia dla silnika, zaś niektóre łożyska igiełkowe nie będą smarowane aż do osiągnięcia wymaganej lepkości, układ hydrauliczny także będzie działał z oporami, zaś pompa będzie zdecydowanie szybciej ulegać zużyciu. Po rozgrzaniu nieodpowiedni olej stanie się na tyle płynny, że także straci właściwości smarne, itp...
Brak lub niewielka ilość dodatków uszlachetniających także odbije się na trwałości i niezawodności układów hydraulicznych i przekładni, olej będzie miał tendencje do pienienia się, szybciej ulegnie lakowaniu i będzie podatny na procesy starzenia się, olej stanie się bardziej skłonny do przegrzewania się, wytrącania wody a co za tym idzie zużywania elementów współpracujących weń.

Chcę od razu zaznaczyć, że zużycie nie następuje w jednej chwili tylko powoli, bardzo powoli, ale później wiele elementów się po prostu sypie.

  • Like 1
  • Thanks 1

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2255

panowie mam zamiar zabrac sie w aresie do wymiany oleju w hydraulice, kupiłem olej 10w30 UTTO Fush'a i teraz moje pytanko ile filtrow idzie do hydrauliki? Jeden wiem taki duży bąk a reszte jak zidentyfikować?

ja także zauważyłem to że cieżko mi sie kręci kierownicą, pewnie jakaś usterka tylko od czego zacząć? pompa od wspomagania? Ares 640 rz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazz    0

W renault 120-54 z polowkami i rewersem elektrogydrauliczbym jest jeden korek do spuszczenia oleju ze skrzyni? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8521

w przystawce napędu 

,,ktury" pisze się przez ó ,karważ kawka

sory popierdzieliło mi się w tylnym moście i przystawce ,aż poszedłem zajrzeć pod traktor:$

Edytowano przez witejus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arturo69    43

Czy oleje STOU nadają się do tylnego mostu, skrzyni biegów w ciągnikach Renault przy mokrych hamulcach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Oleje STOU nie nadają się do ciągników z mokrymi hamulcami a przynajmniej nie są zalecane przez Renault. Pisałem już o tym, nawet na tej stronie:

Dnia 17.12.2017 o 14:48, AlaCapone napisał:

Oleje STOU nie są zalecane!

Ale znajdą się zapewne fachmani, którzy stwierdzą iż mają taki olej i wszystko działa - co kto lubi. Byli już tacy "sprawni inaczej" na forum co pisali, że leję przepracowany, czarny olej i nic się nie dzieje - kto ich przebije?!

  • Thanks 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DEMONxXx    13

Panowie mam renault 155.54 przekladnia 24/8 na zimnym oleju pedał nie wysprzęgla  poprzedni właściciel rok temu zalał olej podobno agrifarm utto mp nadaje on się do tej skrzyni?

Sorki nie zauwazyłem ze wzyej jest odp

Edytowano przez DEMONxXx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj