emsi1903

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne

Polecane posty

izydor6280    1153

na tym oleju co bardziej zmęczone życiem pompy kończą swój żywot

skrzynia 16 czy 24, bo obie są z połówkami ?


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Jestem dość sceptyczny co do faktycznej jakości rodzimych olejów. Patrząc na charakterystykę produktu LOTOS Agrol STOU Plus 10W40 podaną przez producenta olej ten ma przyzwoite parametry. Jednakże spełnia wymagania normy o jakości wg DIN: HLP* – także szału na tym oleju nie będzie. Z drugiej strony pragnę zaznaczyć, że nie każdy użytkownik potrzebuje wysokiej jakości oleju. Jeśli ktoś nie wykorzystuje ciągnika w ekstremalnych warunkach ten olej spełni jego oczekiwania. Ot choćby zawieść teściową do kościoła oddalonego o 5 km, albo zaoranie pługiem dwuskibowym zagonowym 2 hektarów pola w chłodne dni. :D

 

*Jak pisałem poprzednio olej powinien mieć jakość HVLP wg DIN 51524.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazz    0

Na jednej dzwigni do zmiany biegow ma dwa biegi,a na drugiej ma 4 i na każdym ma trzy pólbiegi.

Jak mam w skrzyni agrol to moge do niego dolac olej któryz z nich? 

 

FUCHS AGRIFARM UTTO LN bądź AGRIFARM STOU 10W40 MC.

Z innych firm: MOBIL Mobilfluid 424, MOTUL TRH 97, TOTAL Dynatrans MPV

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Możesz dolać każdy z nich, tylko nie ma to najmniejszego sensu z banalnego powodu - kosztów. Dolewki robi się takim samym olejem a szczególnie w tym przypadku, ponieważ prawdopodobnie nie wiesz ile mtg ani nawet lat przepracował obecny olej, bo nic o tym nie wspominasz.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazz    0

Olej wymieniany byl rok temu na agrol,i musze teraz dolac troche bo brakuje i mysle zeby dolac ktoregos z tamtych co napisales bo mowicie ze tamte sa lepsze od agrolu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Dolewka oleju o lepszej jakości do oleju o niższej jakości nie ma sensu, bo nic nie zmieni a poniesiesz zbędne koszty.

Dowiedz się najpierw, gdzie jest przyczyna ubytków.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazz    0

Mam jeszcze jedno pytanie,mam jeszcze renowke 90.34 i czy moge tam do silnika i do skrzyni wlac te same oleje co mi podales do Renault 120.54 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Bez żadnych, nawet najmniejszych obaw - można zastosować.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Jakie oleje i w jakich proporcjach?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazz    0

Zamiast tego oleju MOBIL Delvac MX ESP 15W40 moze byc ten MOBIL Delvac MX  15W40 i czym sie roznia ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Może być, ale zależy do jakiego ciągnika i w jakich warunkach eksplowatowany.

 

Podstawowe różnice:

Olej Mobil Delvac MX 15W-40 jest olejem podstawowym serii „MX”. Jego zastosowanie ma cel w ciągnikach starszej generacji, mniej obciążonych, pracujących w średnich warunkach eksploatacji i o średnim okresie użytkowania max 150 – 170 mtg.

Mobil Delvac MX ESP 15W-40 jest olejem o lepszych właściwościach o wyższej klasie jakości. Przeznaczony do ciągników nowszej generacji, mocno obciążonych, pracujących w ciężkich warunkach eksploatacji i o dłuższym okresie użytkowania max 200 – 220 mtg.

 

W bardzo wielkim skrócie:

 

Mobil Delvac MX 15W-40:

Klasa jakości: /API/ CI-4, CH-4 /ACEA/ E7

Dopuszczenie: Renault Trucks RLD-2

 

Mobil Delvac MX ESP 15W-40:

Klasa jakości: /API/ CJ-4, CI-4 PLUS, CI-4, CH-4 /ACEA/ E7, E9

Dopuszczenie: Renault Trucks RLD-3

 

 


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

@AlaCapone A jaki olej polecił byś do przedniego mostu carraro i zwolnic w Renault 103.54?

 

to samo co w skrzynię


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Olej do przedniego mostu i zwolnic*:

ELF Tranself Type B 80W90, FUCHS AGRIFARM UTTO LN, AGRIFARM STOU 10W40 MC, AGRIFARM STOU 10W30 MC

Innych firm: SHELL Spirax S4 TXM 10W30, Spirax S2 A 80W-90, ORLEN Hipol GL-5 80W-90, Agro 6 80W, Agro GL-4 80W-90, LOTOS Agrol STOU Plus 10W40 i STOU Plus 10W30 oraz LOTOS TITANIS GL-5 75W/90 i TITANIS GL-5 80W/90.

 

Jeśli wcześniej zwracałem baczną uwagę na jakość olejów: silnikowego i przekładniowo-hydraulicznego to jeśli chodzi o oleje w przednim moście i zwolnicach mogą być także nasze polskie oleje mieszczące się naturalnie w klasach podanych poniżej:

 

*Oleje przekładniowe:

Klasa jakościowa: wg API GL-4

Klasa lepkościowa: wg SAE 80W-90


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilc360    12

Wielkie dzięki. Jest dokładnie tak jak myślałem bo chciałem zalać Hipol, ale wolałem się upewnić czy nie zaszkodzi to mostowi i zwolnicom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mad    1

Panowie a co sądzicie o platinum multi utto 10w-30 lub platinum utto 10w-30 ? Ostatnio usłyszałem w sklepie że platinum z powodzeniem może zastępować fusch'a utto MP.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuscyk    0
Witam wszystkich.
 
Traktor Renault Ceres 340X.
Czy mógłby mi ktoś pomóc w doborze oleju skrzyni biegów oraz jaka jego ilość tam się mieści/wchodzi. Prześledziłem cały ten wątek, ale niestety oprócz wypowiedzi PISK94 nic nie znalazłem. 
 
PSIK94
-skrzyni najlepiej nalac olej fusch stou 10W40 wiem drogi jest ;/ sam go używam 
- agrol stou plus 10w30- ja takim zalewam swoją  renault ceres340x

 

 

 
Czy mógłby ktoś to potwierdzić i ewentualnie dodać informację o ilości ?
Oczywiście przeglądałem także stronę http://www.fuchs-oil.pl/akademia-fuchsa.html ale nie byłem w stanie zlokalizować zakładki odpowiadającej za skrzynię biegów.
 
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Renault Ceres 340X, skrzynia 10/8 plus hydraulika wchodzi 60 l.

 

Można zastosować: FUCHS AGRIFARM UTTO LN lub AGRIFARM STOU MC 10W-40 albo inne o takiej samej klasie jakości i lepkości, odradzam tanie i niewiadomego pochodzenia pseudo oleje.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuscyk    0

Renault Ceres 340X, skrzynia 10/8 plus hydraulika wchodzi 60 l.

 

Można zastosować: FUCHS AGRIFARM UTTO LN lub AGRIFARM STOU MC 10W-40 albo inne o takiej samej klasie jakości i lepkości, odradzam tanie i niewiadomego pochodzenia pseudo oleje.

 

Dzieki kolego AlaCapone!

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Forg    3

Kolego AlaCapone jaki olej do przedniego mostu renault 155.54 1992r słyszałem że jakiś specjalny jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Olej do przedniego mostu*:

ELF Tranself BLS 90, obecnie w sprzedaży jest także olej pod nazwą CLAAS Agrishift BLS 90.

 

Jeśli komuś zależy na jakości oleju to są oleje specjalistyczne do przedniego mostu te wymienione powyżej, ale mogą być te: ELF Tranself Type B 80W90, FUCHS AGRIFARM UTTO LN.

 

*Oleje przekładniowe:

Klasa jakościowa: wg API GL-5 -LS

Klasa lepkościowa: wg SAE 90


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo831    0

Mam pytanie czy w ciągnikach renault występuje wom zależny jeśli tak to w jakich modelach za pomoc dziękuję !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    190

Poszukaj w kategorii "Renault" bo ostatnio ktoś nawet o to pytał. Także wyszukiwarka nie boli i trzeba tylko poświęcić chwilę na szukanie. 


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
    • Przez Mati3005
      Witam, Panowie mam pytanie odnośnie ustawienia balansera, tłumika drgań zwał jak zwał, przy remoncie silnika mechanik nie zaznaczył położenia wału względem ustawienia balansera, i teraz podczas pracy są odczuwalne drgania na ciagniku, nie wiem jeszcze jak z sila przy ciężkiej pracy bo na razie tylko pracował z opryskiwaczem ale takich drgań przed remontem nie było wiem ze ma być ustawione dwa skrajne tłoki w GMP i teraz pytanie czy jest gdzieś na kole od wału oznaczenie tego czy czeka mnie metoda prób i błędów ze śrubokrętem we wtrysku?? 🙂 na balanserze jest oznaczenie na kole zębatym, za pomoc dziękuję 
    • Przez Wojtas974
      witam tak jak w tytule, nie mogę wrzucić tych biegów, 3 i 4 wchodzi normalnie, ktoś miał podobny problem?
    • Przez BartekMaruszewski
      Witam. W mojej renówce pojawił się problem z włączającym się napędem, a mianowicie podczas jazdy bez różnicy czy wolno czy szybko, na niskich czy wysokich obrotach zapala się i po jakimś czasie gaśnie (albo nawet miga) kontrolka od ręcznego, co za tym idzie czuć i słychać jak zaczyna ciągnąć przedni napęd. Potrafi włączyć się nawet jadąc po drodze co jest dość uciążliwe. Jeśli ktoś orientuje się w czym może być  problem byłbym wdzięczny za odpowiedź. Renault 103.54 16x16  mechaniczna. Pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj