emsi1903

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne

Polecane posty

AndyB    12

Może się mylę ale w środku mostu jest na tym wałku dżwignia i nie jestem pewien czy będzie łatwo trafić we frezy  ja bałem się wyciągnąć a uszczelniacze wydłubałem bez przesuwania wałka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maikel1987    2

Czyli można śmiało wbijać , wpierw zobaczę czy zdzialam coś z ta zaspawana nakretka ale to trzeba najlepiej drugi wałek odrazu , tylko cena jego dosyć spora , 500-700 zł używki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    190

Dobry tokarz dorobi ci to za 100zł ale musi mieć pojęcie do tego. Śmiało wybijaj tam nic nie spadnie i w nic nie trzeba trafiać przecież ten wałek jest gładki a nie frezowany to niby co tam ma na nim siedzieć. Wybij, dorób nowy albo zregeneruj stary, załóż uszczelniacze i pole bo żniwa za pasem  ;)


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maikel1987    2

Zniwa tak ale pogoda nie daje niestety . Uszczelniacze mają przyjść jutro już ale nie wiem czy teraz będę to robił , pewnie już po zniwach , teraz to jeszcze mam małą przebudowę w oborze ;-) jak cos to dam znać czy mi się udało ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ksawery    57

Wie ktos co może być przyczyną bardzo mocnego grzania sie stacyjki ze nie idzie dodtknac.. Wczesniej nie bylo tego problemu..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Napisz coś więcej o tej przypadłości stacyjki. Kiedy się grzeje? W każdej pozycji, czy tylko w konkretnej? Czy jesteś wstanie powiązać grzanie się jej z jakąkolwiek zmianą w instalacji lub jej modernizacją, jak choćby zamontowaniem dodatkowego osprzętu?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ksawery    57

Grzeje sie tez bezpiecznik 1 od góry z prawego rzędu bezpieczników. Po jego wyjeciu nie grzeje sie..a nie wiem od czego on jest chyba od tego przycisku start ale nie jestem pewien

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Nie dowiedziałem się kiedy się grzeje? Na postoju po przekręceniu kluczyka w skrajne lewo również?

Może pod ten bezpiecznik masz podłączone gniazdo, pod które podpinasz prasę z elektrycznym owijaniem sznurka lub siatki.

Sprawdź, czego nie masz po wyjęciu tego bezpiecznika. (ogrzewanie, nawiew, ...)


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ksawery    57

Wszystko działa po wyjeciu.a grzeje sie po odpaleniu i normalnej jeździe/pracy..ten bezpiecznik to chyba od tego przycisku start.nic nic nie bylo naprawiane w instalacji tego bezpiecznika nie bylo od poczatku jak go kupiłem :)

Edytowano przez Ksawery

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Czyli założyłeś bezpiecznik i od tego momentu pojawiły się problemy z grzaniem stacyjki. Skoro go nie było to wszystko wskazuje na to, że poprzedni właściciel poszedł po najmniejszej linii oporu i wyciągnął go specjalnie lub od początku go nie było.

Coś ewidentnie pobiera prąd i to znaczący. Dowiedz się od czego jest ten bezpiecznik, bo od czegoś musi być. Może to świeca płomieniowa (żarowa)!? Jakiej wartości jest ten bezpiecznik?

Edytowano przez AlaCapone

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Invincible    0

Zbieram się powolutku do wymiany oleju przekł.-hydr., skrzynia w pełni mechaniczna 16x16.

Obecnie wlany jest fuchs utto ln ale nie ukrywam, że szukam jakiejś alternatywy, chętnie tańszej.

Przekopałem temat i znalazłem:

Shell spirax s4 txm

Total dynatrans mpv

castrol agri mp plus

Czy któryś z nich można szczególnie polecić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Forg    3

Witam mam problem z renią 110.54  90roku  grzeje mi się skrzynia a nawet jest gorąca że ręki nie utrzymam na niej. Jak jade powoli po szosie to jest wmiarę ciepła ale jak gaz w podłogę i tak ze 2km to gorąca i na czwórce gwiżdże  w polu jak spokojnie robię to jest ciepła ale jak ostro nawrót szybki i dalej to po dwóch hektarach poczółem dziwny zapach a skrzynia była gorąca jeździłem dwójką. olej ładny jeszcze go nie zmieniałem filtrów też mam ją rok w tamtym roku była ciepła ale nie aż tak. Co to może być łożysko?  hamulce też są gorące ale nawet na małym wzniesieniu się toczy to nie trzymają.

Edytowano przez Forg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Toru    15

Panowie jak sprawdzacie poziom oleju w skrzyni, na zimnym, na ciepłym, zgaszony czy odpalony? Posiadam Renie 155.54 skrzynia 24/8 i u mnie cały czas pokazuje ponad stan i to sporo. Poprzedni właściciel zalał Agrol nie wiem czy "U" czy zwykły i jak się dobrze rozgrzeje to muszę trzymać 1000-1100 obrotów bo inaczej zaświeca się kontrolka od smarowania skrzyni, tak samo podczas ruszania jak szarpnie to mrugnie, myślałem że to przez niski stan oleju a tam pełno aż za pełno.

Przymierzam się do zmiany na Fuchs Agrifarm UTTO MP, muszę tylko uszczelnić kilka miejsc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Poziom oleju sprawdza się... ale po kolei

 

1. Zaparkuj ciągnik na płaskiej, poziomej i twardej nawierzchni.

2. Wyłącz silnik i zaciągnij hamulec postojowy.

3. Zaczekaj co najmniej 15 minut! Pomiar można dokonać na zimnym oleju (poziom na bagnecie będzie troszkę niższy, ale w granicach tolerancji).

4. Wyjmij bagnet oleju i wytrzyj go dokładnie czystą szmatką.

5. Włóż bagnet z powrotem na miejsce. Ważne: musi on być włożony dokładnie, do końca – w przeciwnym wypadku pomiar będzie zafałszowany.

6. Wyciąg bagnet i na podstawie śladu, jaki olej pozostawił na bagnecie, odczytaj jego poziom.

7. Dla pewności pomiar poziomu oleju warto powtórzyć.

Edytowano przez AlaCapone

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Toru    15

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź, wiem jak sprawdza się olej, chodziło mi tylko o to czy ciągnik ma być odpalony czy nie :-P
Sprawdzałem ciśnienie na wyjsciach hydraulicznych, na zimnym i rozgrzanym jest 200bar to chyba pompa zdrowa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Z forum korzystają ludzie o różnym poziomie wiedzy, zarówno ogólnej, jak również technicznej. Nie przyda się Tobie, skorzysta ktoś inny.

 

Zapewne wiesz jakie powinno być wzorcowe ciśnienie oleju dla Renault i przy jakich obrotach silnika? - i nie ma żadnych przesłanek merytorycznych, żeby o tym pisać.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ksawery    57

To jakie powinno być to ciśnienie na goracym/zimnym bo moja pompa na gorącym nie daje rady a na zimnym owszem..moze to oznaczać, ze jest do wymiany..?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Ciśnienie nominalne to 180 bar, zarówno dla zimnego i gorącego (900C) oleju.

Wyższe ciśnienie może wskazywać, że ktoś ingerował w zawór (założył podkładki lub twardą sprężynę). Może to również oznaczać (mniej prawdopodobne), że zawór przeciążeniowy jest zanieczyszczony lub sprężyna albo tłoczek nie pracują płynnie tylko ocierają o obudowę.

 

Może, ale nie musi. Czy pompa jest do wymiany - jednoznaczną odpowiedź da badanie jej na stanowisku pomiarowym.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
M26    0

witam!Mam renówkę 103,14 przy uniesionych ramionach podnośnika dobija pulsacyjnie,co może być przyczyną takiej usterki.proszę oszybką pomoc.Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Toru    15

Z forum korzystają ludzie o różnym poziomie wiedzy, zarówno ogólnej, jak również technicznej. Nie przyda się Tobie, skorzysta ktoś inny.

 

Zapewne wiesz jakie powinno być wzorcowe ciśnienie oleju dla Renault i przy jakich obrotach silnika? - i nie ma żadnych przesłanek merytorycznych, żeby o tym pisać.

 

Szczerze to nie mam zielonego pojęcia, dlatego pytam czy to dobrze czy nie. Ciśnienie jest takie samo zarówno przy 900 jak i 1500 obrotach.

AlaCapone widzę, że masz dużą wiedzę o naszych Reniach. Skąd ją czerpiesz, posiadasz może jakąś literaturę techniczą itp.?

 

Zastanawiam się nad zakupem takiego ciśnieniomierza, zaintrygował mnie opis -> http://allegro.pl/licznik-renault-regulacji-cisnienia-skrzyni-polb-i6543829787.html

Da rade samemu wykonać taką kalibrację?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Żeby było jasne. Nie uważam, że zjadłem wszystkie rozumy, są ode mnie lepsi.

Zadawanie pytań, jak również dociekanie jest oznaką myślenia oraz chęci poznania prawdy - i to jest pozytywne.

 

Jeśli ciśnienie od 900 obr/min do max jest stałe i równe nominalnemu (180 bar) oznacza, że zawór przeciążeniowy działa i jest w pełni sprawny, zaś jeśli chodzi o pompę - istnieje duże prawdopodobieństwo, że także jest dobra, ale pełną odpowiedź uzyskamy tylko i wyłącznie po badaniu na stanowisku pomiarowym.

 

Kalibrację może przeprowadzić niemalże każdy. Jeśli jednak problemem będzie wada lub usterka mechaniczna bądź elektryczna trzeba mieć podstawową zdolność do mechaniki i elektryki.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Zalecany przez producenta lub zamiennik o tej samej klasie jakości, po to, aby mieć przyjemność z pracy.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Toru    15

panowie ile oleju wlać do skrzyni renault 155.54? spuszczam i spuszczam, zlecialo już ponad 80l a kupiłem 65

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj