emsi1903

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne

Polecane posty

AlaCapone    5015

Współczesne oleje (uznanych marek) posiadają w swoim składzie pakiet odpowiednich dodatków, także obawy odnoście uszczelniaczy, jakoby ulegały rozpadowi od roku 2003 - 2005 (zależnie od producenta)  są już nieuzasadnione. Z całą odpowiedzialnością podpisuję się pod tym. Jeśli chodzi o sam silnik tu już sprawa jest dość prosta, ponieważ prawie każdy 10W-40 jest półsyntetykiem, którego bazą do tworzenia są wyselekcjonowane (lepsze) oleje bazowe, zaś wszystkie 15W-40 są typowo mineralne, czyli w składzie mają proste (gorsze) oleje mineralne.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

nie zaszkodzi, a nawet poprawi jego pracę w niższych temperaturach, czyli zimą

 

bajki o rozszczelnianiu i wypłukiwaniu już nie raz słyszałem czy to przy płynach chłodniczych czy olejach

poczytaj fora samochodowe, każdy chwali sobie zmianę na full syntetyk, a czasem zlewali nawet z mineralnego i nic się złego nie dzieje, same plusy


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Powszechnie uważa się, że oleje syntetyczne mają bardzo wysokie właściwości wyjące a mineralne (15W-40) nie mają żadnych. Tak naprawdę zależy to tylko i wyłącznie od zastosowanego pakietu dodatków. Olej bazowy sam w sobie nie ma absolutnie żadnych właściwości myjących dopiero dodatki w postaci detergentów dają olejowi zdolności myjące. A to "czy", "ile" oraz "jak długo" olej jest w stanie trzymać w zawiesinie wszelkie zabrudzenia nie zależy od rodzaju oleju bazowego, lecz od zawartych w nim dyspersantów. Dodatki czyszczące dodawane są od dawna do olejów silnikowych zarówno mineralnych, jak i syntetycznych. Tylko niektóre specjalne oleje do oldtimerów są pod tym względem czyste (nie zawierają żadnych dodatków myjących).

 

W przypadku zmiany oleju na taki o lepszych właściwościach myjących, wymagane jest zachowanie pierwszego okresu wymiany skróconego do ok. 1/3 (czyli do 4 miesięcy). Jeszcze lepszym rozwiązaniem jest wykonanie tzw, "wewnętrznego płukania silnika", ponieważ dzięki temu zdecydowana większość zabrudzeń usuwa się z silnika razem ze starym olejem i nowy nie jest od początku obciążony starymi osadami. (wówczas ten skrócony okres nie jest wymagany). Płukanie przeprowadza się bezpośrednio przed wymianą na nowy na gorącym silniku. Po wlaniu "MotoClean" zostawia się silnik na wolnych obrotach na kwadrans po czym spuszcza się cały olej zraz z brudem. Wymienia się filtr, wlewa nowy olej i po sprawie. Wtedy olej 10W-40 może spokojnie i właściwie spełniać swoją funkcję. Motor pozostaje wtedy nadal czysty (w przyszłości nie trzeba ponawiać płukania). Wydatek 30-50 zł - a zyskujemy czysty silnik na lata.

Edytowano przez AlaCapone

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

przy płukance warto zmienić filtr, nawet najtańszy, byle nie wypłukiwać ze starego osadu  ;)


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    190

Bardzo ciekawe rzeczy piszecie i bardzo przydatne :) to przy kolejnej wymianie zmieniam olej na 10W40 i oczywiście mycie zastosuję. Teraz pytanie do AlaCapone lub zydora6280 jak olej polecasz i jest Twoim zdaniem najlepszy? (może być na priv jak nie chcesz tutaj ujawniać)


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majes    5

Czyli przy płukaniu najlepiej 2x wymienić filtr? Wymiana filtra, płukanie, wymiana filtra i zalanie 10W40?


.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Jeśli dotychczas w silniku był tylko tani olej oraz wymieniany był z opóźnieniem, może być tak, że wewnątrz jest on bardzo zabrudzony.

Każdy filtr olejowy posiada w swojej budowie dwa zawory: zawór zwrotny (nie pozwala spłynąć olejowi do miski i przeciwdziała zjawisku „suchego startu”) oraz zawór przelewowy (bezpieczeństwa), który spełnia dwie funkcje: pozwala na obieg z pominięciem filtru podczas „zimnego startu” oraz otwiera się, gdy filtr jest zapchany zanieczyszczeniami. W filtrze znajduje się dość dużo zanieczyszczeń, jeśli ze względu na zapchanie zawór przelewowy otworzył się wszystkie zanieczyszczenia z filtra popłyną całą magistralą olejową – żeby tego uniknąć wymieniamy filtr przez płukaniem. W jakim stanie jest olej i filtr musi ocenić sam użytkownik i ocenić, czy jest sens podwójnej wymiany.

 

*Osobiście sam nie stosowałem podwójnej wymiany filtra ze względu na fakt, iż nie było takiej potrzeby.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

wiele nie kosztuje, a na pewno nie zaszkodzi  ;)


Bardzo ciekawe rzeczy piszecie i bardzo przydatne :) to przy kolejnej wymianie zmieniam olej na 10W40 i oczywiście mycie zastosuję. Teraz pytanie do AlaCapone lub zydora6280 jak olej polecasz i jest Twoim zdaniem najlepszy? (może być na priv jak nie chcesz tutaj ujawniać)

 

wedle uznania, możesz zalać fuchsem, shellem czy nawet platinium z orlenu, jedź do najbliższej hurtowni czy większego sklepu i wybierz co mają na "półce"


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Często bywa tak, że sprzedawca chce wcisnąć towar, który nie schodzi - nie dajcie się wkręcić.

Czasy, gdy kupowało się "to, co jest" minęły bezpowrotnie.

 

Bądźcie panami własnych decyzji, podmiotami a nie tylko przedmiotami. Kupujcie świadomie i żądajcie od sprzedawcy towaru, który Was interesuje.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majes    5

A ten Moto clean wyczysci skrzynię w 3p? Chce ją zalać takim samym olejem jak w aresie i by się przydało najpierw wypłukac.

I jaki konkretnie polecacie?

Edytowano przez majes

.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

A ten Moto clean wyczysci skrzynię w 3p? Chce ją zalać takim samym olejem jak w aresie i by się przydało najpierw wypłukac.

 

I jaki konkretnie polecacie?

 

Środek "Motor Clean" ma zastosowanie tylko w silnikach. Do skrzyni nie ma takiej potrzeby. Nie zalecam, choć tak naprawdę nie mam pojęcia, czy miałby jakiś negatywny wpływ.

 

Do silnika zachęcam kupić firmy LIQUI MOLY - droższy, ale skuteczniejszy.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Jak dla mnie LIQUI MOLY to tylko mydlenie oczu i płukanie portfela nic po za tym. Z resztą na temat tych środków jest już temat jakie to one dobre.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Prawdopodobnie wszystko zależy od oryginalności produktu. W Niemczech środki smarne spod znaku LIQUI MOLY mają naprawdę uznaną renomę.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ROTODISEL   
Gość ROTODISEL

ja do płukania skrzyni w 651s spuściłem stary syf wlałem 35l ON zrobiłem koło po podwórku podnośnik góra dół ster lewo prawo........ i jeszcze raz a potem spust i zalewka agrol u i wszystko gra do tej pory a było to jaaaakiś czs temu 

Edytowano przez ROTODISEL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Może część syfu wypłukałeś, lecz ile zostało ropy gdy zalewałeś nowy olej??? Ja bym czegoś takiego nie zrobił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ROTODISEL   
Gość ROTODISEL

oj tam oj tam wszystko ładnie cyka drugi rok to raczej niezaszkodziło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luki223    14

Pany ile oleju silnikowego do renault ceres 355x wchodzi ,bo nie wiem ile kupić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ksawery    57

witam was gdzie się wlewa olej do mechanizmu rożnicowego przedniego napędu a gdzie do zwolnic w przedniej osi pomóżcie mi bo nie moge znaleźć :) sa jakieś korki tylko na imbusa od zewnętrznej strony felg ale jak tam nalac olej jak się wykręci:) chyba że to nie to:)

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Nie jesteś nowy na forum, dlatego nie rozumiem: czy tak trudno przeczytać posty kilka stron wcześniej - było już o tym wielokrotnie pisane. Wiem, łatwiej zadać kolejne pytanie, niż znaleźć już istniejącą odpowiedź.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmervip    78

witam was gdzie się wlewa olej do mechanizmu rożnicowego przedniego napędu a gdzie do zwolnic w przedniej osi pomóżcie mi bo nie moge znaleźć :) sa jakieś korki tylko na imbusa od zewnętrznej strony felg ale jak tam nalac olej jak się wykręci:) chyba że to nie to:)

 

Żeby nalać olej to raczej trzeba korek wykręcić :) to jest to, powinieneś miec tam taką strzałkę która podczas dolewanie oleju muśi być w poziomie i wlewasz tyle aż się będzie wylewać  i zakręcasz korek :D

 


:) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Czytałem wszystkie strony i nie znalazłem..

 

Skoro nie znalazłeś to trudno.

W zwolnicach korek spustowy i wlewu jest jeden - ten na ampul.

Podnieś przednią oś tak, abyś mógł swobodnie obracać kołami. Do spuszczenia oleju obróć kołami tak, aby otwór znalazł się na dole i wtedy odkręć korek spustowy na klucz ampulowy. Natomiast do nalania nowego oleju przekręć koła tak, aby ten otwór znalazł się w poziomie, czyli o 900. Lejesz olej do momentu, aż pojawi się w otworze.

 

W przednim moście spust oleju znajduje się od dołu, od tyłu z lewej strony (tak gdzieś w połowie) znajduje się wlew, który także jest miarką. Zdarza się, że spust jest na dole, ale od tyłu.

 

Technika wlewu:

Lejek osadź na przewodzie paliwowym o średnicy Ø 6 (takiej, aby zmieścił się w otwór). Umieść końcówkę przewodu w otworze zaś do lejka lejesz olej.

Są także specjalne tuby do oleju. Można użyć dużej strzykawki, ale to za długa zabawa.

Edytowano przez AlaCapone

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość LUKAcog2016   
Gość LUKAcog2016

Panowie, klasyka. Renault 155.54 z 96 r.; EHR; 24/8; wymiana oleju w skrzyni i silniku.

Mam tylko jedno pytanie.  Ile ona ma tych filtrów?

1 oleju z silnika, 1 paliwa, 2 powietrza, 1 cieczy chłodzenia(?), szczególnie hydraulicznych?

Numery do nich to znajdę sobie, chce wiedzieć tylko ile ich jest.

Edytowano przez LUKAcog2016

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8518

są 4 filtry oleju hydraulicznego .2 ssące w rurach doprowadzających olej do pompy i 2 ciśnieniowe nad pompą na bloku silnika filtra ,,cieczy chłodzenia,, niestety niema przynajmniej u mnie :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
    • Przez Mati3005
      Witam, Panowie mam pytanie odnośnie ustawienia balansera, tłumika drgań zwał jak zwał, przy remoncie silnika mechanik nie zaznaczył położenia wału względem ustawienia balansera, i teraz podczas pracy są odczuwalne drgania na ciagniku, nie wiem jeszcze jak z sila przy ciężkiej pracy bo na razie tylko pracował z opryskiwaczem ale takich drgań przed remontem nie było wiem ze ma być ustawione dwa skrajne tłoki w GMP i teraz pytanie czy jest gdzieś na kole od wału oznaczenie tego czy czeka mnie metoda prób i błędów ze śrubokrętem we wtrysku?? 🙂 na balanserze jest oznaczenie na kole zębatym, za pomoc dziękuję 
    • Przez Wojtas974
      witam tak jak w tytule, nie mogę wrzucić tych biegów, 3 i 4 wchodzi normalnie, ktoś miał podobny problem?
    • Przez BartekMaruszewski
      Witam. W mojej renówce pojawił się problem z włączającym się napędem, a mianowicie podczas jazdy bez różnicy czy wolno czy szybko, na niskich czy wysokich obrotach zapala się i po jakimś czasie gaśnie (albo nawet miga) kontrolka od ręcznego, co za tym idzie czuć i słychać jak zaczyna ciągnąć przedni napęd. Potrafi włączyć się nawet jadąc po drodze co jest dość uciążliwe. Jeśli ktoś orientuje się w czym może być  problem byłbym wdzięczny za odpowiedź. Renault 103.54 16x16  mechaniczna. Pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj