emsi1903

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne

Polecane posty

Zbychuu    0

Witam!

Skrzynia mojej Reni zalana jest Motorex JD 304. Na naszym rynku jest trudno dostępny, a potrzebuje dolać troche oleju. Nie wiecie z czym można go mieszać? Zrobiłem test z Fushem i sie zważyło...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maryush    9

Czy olej do silnika w Renault 110.54 (MWM) wlewa się przez ten korek koło napędu pompy wtryskowej? Bo ja już zaczynałem szukać gdzieś pod zbiornikiem paliwa.. :-/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1151

tak, po lewej stronie zaraz za chlodnica


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek81ja    13

witam. mam problem. chce zmienić olej w silniku Renault 110.54 odkręciłem dwa korki spustowe i wyciekło około 6 litrów oleju a na bagnecie pokazywało średni stan. dolałem 6 litrów nowego i znowu jest średni stan. do tego silnika powinno wchodzić około 15 l. co sie dzieje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek81ja    13

wydaje mi sie że dobry. wyczytałem na forum że długość bagnetu powinna wynosić 30 cm i u mnie tyle jest. sam juz nie wiem. wydaje mi sie ze jeśli powinno byc 15 litrów oleju to na sześciu litrach silnik by się zatarł a jeździłem na takim stanie cały sezon. jest możliwość żeby sie olej zawiesił? bo pierwszy raz sie spotykam z taką sytuacją. a może jakoś trzeba ściągnąć ten olej z silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1151

napisze tutaj bedzie sla potomnych i ewentualnie ktos mnie zweryfikuje :P

wiosna sam wymienialem olej, weszlo ok. 7-8l, wiec mysle ze masz wsio ok. B)

dane pewnie masz ze strony fuchsa, tylko tam do kazdego modelu jest napisane to samo <_<


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Powinno wchodzić tyle ile podaje instrukcja obsługi danej marki pojazdu, ani mniej, ani więcej.

Zarówno zbyt niski, jak i zbyt wysoki poziom oleju w silniku jest delikatnie mówiąc "nie wskazany".

 

Oczywiście można jeździć i na zbyt niskim poziomie oleju - da radę, ale ja nie polecam. :D

 

W moim 6 cylindrowym silniku wchodzi 15-16l. Tyle także podaje instrukcja obsługi Renault 921-4S.

Warto czasem coś poczytać - mądry człowiek uczy się całe życie. W instrukcji jest napisane także do jakiego poziomu na bagnecie wlewa się nowy olej. Ile powinno wchodzić oleju z wymianą i bez wymiany filtra oleju. Trochę to dziwne, bo i tak za każdym razem wymienia się ów filtr.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek81ja    13

niestety nie posiadam instrukcji obsługi do modelu 110.54 wyczytałem na forum ze wchodzi około 15 litrów a ile w tym prawdy to nie wiem bo to moja pierwsza wymiana w tym ciągniku. dla mnie trochę dziwne żeby do 6-cio cylindrowca wchodziło tylko 6 litrów

dzięki panowie za odzew w temacie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

wydaje mi sie że dobry. wyczytałem na forum że długość bagnetu powinna wynosić 30 cm i u mnie tyle jest. sam juz nie wiem. wydaje mi sie ze jeśli powinno byc 15 litrów oleju to na sześciu litrach silnik by się zatarł a jeździłem na takim stanie cały sezon. jest możliwość żeby sie olej zawiesił? bo pierwszy raz sie spotykam z taką sytuacją. a może jakoś trzeba ściągnąć ten olej z silnika

 

Tak kolego, olej mógł się zawiesić - wsadź krzywego druta przez miarkę i poruszaj to może opadnie :D

A tak na poważnie to jeśli tylko pompa olejowa miała cały czas olej to w krótkim czasie nic się wielkiego nie stanie. U mnie 110.54 mwm 6cyl weszło ok 13-14 L i poziom jest w połowie. Wieczorem zmierzę ci bagnet na jakiej długości od siedzenia jest min i max. Jazda z niskim poziomem spowoduje przycieranie się tłoków i pierścieni (smarowanie rozbryzgowe). Przecież do c360 wchodzi około 10L a co dopiero w 6 cylindrów, podobnie w kombajnie (claas perkins 6cyl) wchodzi mi około 14L)

 

Mierzyłem - od rantu na którym się opiera miarka jest 25.5cm (max) a minimum 7cm dalej czyli 32,5cm. Na miarce pisze 136 (nie wiem co oznacza)

Edytowano przez Wojtek987

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

No tak chodziło mi o cm -_- już poprawione - dzięki. Jeszcze jednego nie zmierzyłem - na jakiej wysokości w bloku jest punkt osadzenia miarki, bo u mnie jest na takiej "rurce" wystającej z bloku (nie jak w c360 że wchodzi w blok)

Edytowano przez Wojtek987

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek81ja    13

u mnie od tego rantu na którym się opiera miarka jest 27,5 a minimum 35,5. na rączce miarki jest napisane mwm 6.226.0.329, o ile się orientuje to 226 to model silnika, a na samym bagnecie pomiędzy zaznaczonymi stanami jest napisane 544

Edytowano przez tomek81ja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1151

Panowie a zmierzcie jeszcze wysokosc miski, moze byly rozne wysokosci, co przekladalo by sie na pojemnosc :huh:

 

Panowie a zmierzcie jeszcze wysokosc miski, moze byly rozne wysokosci, co przekladalo by sie na pojemnosc :huh:


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek81ja    13

u mnie miska ma wysokość od uszczelki 17,5 cm, długość w dnie 74, szerokość w dnie 19 oczywiście dno nie jest płaskie.

A ta rurka wystająca z bloku w którą wkłada się miarkę oleju u mnie ma 5,5 cm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majes    5

Kupiłem Aresa 550, możecie napisac nr filtrów jakie w nim powinny być, oleje sprawdziłem juz na stronie Fuschs. Macie może do tej serii jakąś instrukcje gdzie znajdują sie jakie filtry, korki do spuszczania, wlewania płynów eksploatacyjnych?

Na stronie Fuschs'a jest napisane że do silnika i skrzyni jest ten sam olej AGRIFARM STOU MC 10W-40. Rzeczywiście tak jest?

Edytowano przez majes

.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1151

do silnika mozesz lac mineralny 15w40


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Kupiłem Aresa 550...

Na stronie Fuschs'a jest napisane że do silnika i skrzyni jest ten sam olej AGRIFARM STOU MC 10W-40. Rzeczywiście tak jest?

 

Można stosować olej, o którym piszesz:< AGRIFARM STOU 10W-40 MC> do silnika i do skrzyni. Sam tak miałem do pierwszej wymiany. Byłem zadowolony z tego oleju, stwierdziłem jednak, że warto zmienić olej silnikowy na specjalnie przewidziany do silnika a mianowicie na <AGRIFARM MOT 10W-40 MC>.

Dziś mogę śmiało napisać, że nie ma większej różnicy między tymi olejami (STOU 10W-40 MC a MOT 10W-40 MC) zarówno w spalaniu, jak i w czystości silnika; o innych aspektach nie będę pisał, gdyż trudno organoleptycznie to stwierdzić - jednakże do silnika będę nadal stosował olej <AGRIFARM MOT 10W-40 MC>.

 

Jakie są zalety oleju MC w porównaniu ze zwykłym olejem mineralnym?

Nie będę wchodził za szczegółowo napiszę tylko o jednej, bardzo istotnej różnicy a mianowicie: zwykły olej mineralny należy wymieniać co 100 mth (wg instrukcji obsługi ciągnika Renault), natomiast przy olejach MC można wydłużyć okres wymiany nawet do 300-400 mth. Dla mnie oznacza to, że przy oleju mineralnym musiałbym dokonywać 3 wymian oleju w ciągu roku; natomiast przy oleju MC 1 wymiana w roku. Oznacza to, że oszczędności na oleju mineralnym są żadne a nawet wyjdzie drożej (przy założeniu, że ciągnik pracuje przez ok. 300 mth w ciągu roku).

Dodam, że jeżeli ciągnik wykonuje w ciągu roku 100 mth lub mniej oznacza to, że jest źle dobrany do gospodarstwa (potocznie mówimy za duży). Jest to moja subiektywna opinia. Ciągnik to wół roboczy, który musi pracować, aby na siebie zarobić - stojący ciągnik nie przynosi zysku.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
benio1967    153

Witam,w 133-14 opada mi podnośnik gdy rozgrzeje się olej na niskich obrotach,by podnieśc pług do góry muszę mocno gazować,olej w skrzyni to agrol.Czy to juz pada pompa-ciągnik mam 2 lata i robi się coraz gorzej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

LUDZIE!  Dlaczego uparliście się, żeby  na własne życzenie niszczyć swój ciągnik poprzez nieodpowiedni olej?!


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maryush    9

Muszę dolać do skrzyni mechanicznej w 110.54 trochę oleju (jest trochę poniżej minimum), Jednak nie wiem co do skrzyni stosowały żabojady. Czy mogę bez obaw wlać kilka litrów FUCHS AGRIFARM STOU 10W40 (albo 10W30) ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Jeżeli do tej pory nie miałeś problemów ze skrzynią, czy układem hydraulicznym to olej masz dobrej jakości, a co za tym idzie dolanie oleju FUCHS AGRIFARM STOU 10W-30 MC, a tym bardziej 10W-40 MC nie wpłynie negatywnie na układ. Ten olej FUCHS'a jest dobrej jakości i jest mieszalny ze wszystkimi dostępnymi obecnie na rynku olejami.

<MC> - nie jest bez znaczenia, gdyż jest to ojej po hydrocrakingu.

 

Problem pojawiłby się jeżeli użyłbyś oleju klasy niższej niż zalecana przez producenta ciągnika.

(Jeżeli nawet dolałbyś oleju gorszej jakości, ale zaledwie 2-3% objętości całego oleju to także nie wpłynęłoby znacząco na układ). Do skrzyni wchodzi ok. 60l, czyli dolanie 1,8l byłoby jeszcze dopuszczalne. Jednakże taka ilość w twoim przypadku nie wchodzi  w grę, gdyż nie podniesie ci stanu oleju do zadowalającego poziomu.

 

Edytowano przez AlaCapone

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
    • Przez Mati3005
      Witam, Panowie mam pytanie odnośnie ustawienia balansera, tłumika drgań zwał jak zwał, przy remoncie silnika mechanik nie zaznaczył położenia wału względem ustawienia balansera, i teraz podczas pracy są odczuwalne drgania na ciagniku, nie wiem jeszcze jak z sila przy ciężkiej pracy bo na razie tylko pracował z opryskiwaczem ale takich drgań przed remontem nie było wiem ze ma być ustawione dwa skrajne tłoki w GMP i teraz pytanie czy jest gdzieś na kole od wału oznaczenie tego czy czeka mnie metoda prób i błędów ze śrubokrętem we wtrysku?? 🙂 na balanserze jest oznaczenie na kole zębatym, za pomoc dziękuję 
    • Przez Wojtas974
      witam tak jak w tytule, nie mogę wrzucić tych biegów, 3 i 4 wchodzi normalnie, ktoś miał podobny problem?
    • Przez BartekMaruszewski
      Witam. W mojej renówce pojawił się problem z włączającym się napędem, a mianowicie podczas jazdy bez różnicy czy wolno czy szybko, na niskich czy wysokich obrotach zapala się i po jakimś czasie gaśnie (albo nawet miga) kontrolka od ręcznego, co za tym idzie czuć i słychać jak zaczyna ciągnąć przedni napęd. Potrafi włączyć się nawet jadąc po drodze co jest dość uciążliwe. Jeśli ktoś orientuje się w czym może być  problem byłbym wdzięczny za odpowiedź. Renault 103.54 16x16  mechaniczna. Pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj