Skocz do zawartości

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

I jednak do mojej Reni zalecany jest płyn dot 3 lub 4 tak napisane jest na korku od zbiorniczka pod tą osłonka gumowa . Kupiłem ten olej lhm zrobiłem próbkę i się zważył z tym płynem ze zbiorniczka i dolalem  dot. 3 

Edytowane przez 18mateo18
Blad
Opublikowano

Mozliwe ale zeby spuscic jak najwiecej to masz kilka korków. 

w moście

w obudowach hamulców 

w przystawce napędu 

na skrzyni posredniej jedna sróbka od zaślepki

z rury od ssaka

Opublikowano

Witam, poprzedni właściciel lał do skrzyni 133.54 olej Gulf Universal Tractor Transmission Fluid 80W API GL-4. I teraz moje pytanie czy ten olej jest dobry do tego ciągnika, i czy stanie się coś jeśli go zastosuje do ciągniak 103.54 ze skrzynią Tractonic?  Olej kosztuje poniżej 300 zł/20l więc nie jest taki drogi.

Opublikowano

Można spróbować jeszcze spuścić olej z przystawki przedniego napędu, tam powinno być dodatkowe 9 litrów. I tak dla przypomnienia to olej powinien być albo rozgrzany, albo przynajmniej przejechane parę kilometrów, aby opiłki i cały syf wymieszał się z olejem, w przeciwnym razie taka wymiana oleju nie wiele daje.

Opublikowano

Witam pisze w imieniu wujaszka kupił renówkę 120-14

chce wymienić olej ze skrzyni i z mostu pospuszczał wszystko i teraz ma problem bo powiedział mi ze do mostu ma wlew a nie ma miarki a w skrzyni ma miarkę a nie ma wlewu, czy to wszystko jest połączone?

Opublikowano

Witam wymieniał ktoś oring na elektrozaworach są tam dwa rozmiary na początku zakładałem 11/2mm i pasuje a ten drugi zakładam 12/2mm i go ścina jak zdejmę ta białą podkładkę to prawie dobrze jest. Jakie powinny mięć wymiary te oringi ? Traktor to renault temis skrzynia taka jak w  wersji 54 elektrozawory takie same.

Opublikowano

Tak wiem że te oringi są dostępne w internecie za 90zzł w claasie 110zł ale tam są tylko 3oringi . W passerotti dobierają i nawet podkładki dystansowe te białe dorabiają.

Te oringi mają wymiar calowy i dlatego nie bardzo pasują 11x2, w każdym sklepie  można dostać zwykłe a z calowymi jest problem.

Opublikowano

Witam. Ja z kolei mam pytanie czy w renault 103.54 oprócz dwóch filtrów przelotowych na rurach i dwóch wkładach które trzeba wymienić przy wymianie oleju hydraulicznego są jeszcze jakieś punkty do wymiany bądź wyczyszczenia?  I czy jak opróżnie olej z hamulców przystawki napędu itp to później po wlaniu nowego oleju do szkrzyni wszystko samo ładnie się napełni samo? Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam 

Opublikowano

Więcej filtrów nie ma. Hamulce mają doprowadzone smarowanie i samo sie uzupełni. Jeśli chcesz spuścić prawie cały olej to dobrze by było odkrecić również korek w przystawce, taki na imbus. Olej oczywiście najlepiej wymienić po rozgrzaniu, albo po przejechaniu paru kilometrów, żeby przy spuszcaniu oleju pozbyć się również szlamu na dnie skrzyni, w przeciwnym razie wymiana jest wg mnie bezsensu... Pamietać należy rónież o przesmarowaniu tylnego mostu,  siłowników wpomagania, oraz sworznia przedniej osi. Jest jeszcze olej w przednim napędzie oraz zwolnicach. Ale to takie małe przypomnienie:) 

Opublikowano

O reszcie wiem 😁 tylko właśnie w szkrzyni nie wymienialem jeszcze oleju dlatego wolałem się dopytać. A w przednim stworzniu mam coś przypchane bo smar na samym dole mi wyłazi a w ogóle nie idzie na gore i mimo ze smaruje to rypi ale może się kiedyś przybiore żeby tam zajrzeć. Dzięki za odpowiedź pozdrawiam 

Opublikowano

Panowie, może temat był już wałkowany, ale nie chce mi się szukać tego w tak obszernym temacie. Otóż mam pytanie do posiadaczy lub orientujących się w temacie areska 657 atz, dyna 6. Ile wchodzi do niego poszczególnych olei oraz jakie są najbardziej odpowiednie?

Opublikowano

W 133.54 i 103.54 nie ma żadnych kraników. Jak nie chciałem narozlewać, to rozpiołem węża co idzie do ogrzewania kabiny a chyba do przelewu z chłodnicy podpiąłem kompresor i praktycznie wszystko spłyneło.

Opublikowano

Nie chcę zakładać nowego tematu, więc zapytam tutaj. Ciągnik renault ares 550, jak się nazywa ta część? 

Pod tym czarnym pokrętłem sączy się olej i nie wiem czy to się da w całości wymienić czy jak. 

IMG_20210803_154500.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v