Skocz do zawartości

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie co możecie powiedzieć o oleju Shell Spirax S4 TXM? Dostałem na niego ofertę za 16 zł/L. Czy dużo słabszy jakościowo od Claas Agrishift GA12?

Opublikowano

Popytaj o Agrishifta GA12. Dzisiaj dzwoniłem w jedno miejsce dostałem oferte 17 za litr przy 70 litrach. Na jesieni było po 16 za litr. 

Na olx jest niby GA12 po 15.90

Opublikowano (edytowane)

Z tego co sie orientuje to nie ma jednoznacznych informacji  ale moim zdaniem dot4 sie nie nadaje do hamulców mokrych. W seri 1xx-14 były suche i tam idzie dot w seri 1xx-54 ja mam zalany chyba Ambra brake LHM taką dostałem informacje w classie i w okolicznym sklepie ale miałem też info w kilku sklepach ze dot.

Moja renia jezdziła kilka lat na dot4 jak ją kupiłem wymieniałem na olej lhm gumy przy zbiorniczku były miekkie i spuchniete dlatego stwierdziłem ze to przez Dot. Na moje szczescie pompki i cylinderki się nie rozszczelniły  teraz już rok na lhm i wszystko ok.

Rozmawiałem tez z mechanikiem z tego forum tez twierdzi ze nie mozna lac dota robił skrzynie  w takiej reni gdzie był dot i cylinderki sie rozszczelniły płyn poszedł do skrzyni az farba poodstawała cały olej do wymiany

Uszczelnienia w ukladach są przystosowane pod odpowiedni płyn i nie mozna lac co się komu podoba

SDF tez ma swój olej (SDF brake OIL czerwony) i nie mozna lac dota

Znajomy się na tym przejechał do paro letniego deutza zalał dota i wszystko się rozszczelniło ponad 4tys w plecy do wymiany 4 cylinderki i trzy pompki a SDF ma drogie cześci

Edytowane przez DEMONxXx
Opublikowano (edytowane)

Tam ma byc olej a nie dot  do seri 1xx- 14 idzie dot. Zadzwoń sobie do classa lub innego sklepu w ktorym sie troche znają popytaj. Koles w zwyklym  sklepie mi sprawdzał w swoich zrodłach pisalo ze dot a jak patrzył na pompki hamulcowe do renault to pisało ze olej.

Jeszcze nie słyszałem zeby olej uszkodził uszczelnienia a dot w niejednym przypadku

U mnie był dot 20 letnie uszczelnienia przy zbiorniczku były jak z sylikonu spuchniete i mieciutkie.

Z moich info wynika ze do hamulców suchych dot do mokrych lhm

W renault sa przewaznie dwie pompki i dwa cylinderki usczelnienie pompki okolo 100zł cylinderka 60-70 takze tragedi nie ma 

Wazne jest to ze jezeli nie wiesz co jest tam zalane najpierw spusc wszystko z ukladu bo dot nie jest mieszalny z lhm

Edytowane przez DEMONxXx
Opublikowano

Kolego nie wprowadzaj w błąd jak masz układ hamulcowy czy sprzęgłowy dostosowany do płynu DOT to taki ma być. Oleju tam wlewać nie można i odwrotnie. Zobacz sobie na stronie fuchas jaki płyn tam jest wskazany do tych ciągników. Zresztą może któryś przedział numerów seryjnych modelu 11054 był na LHM nie twierdzę że nie.

Opublikowano (edytowane)

Oczywiscie lejemy to do czego przystosowany jest układ tylko pytanie do czego on jest przystosowany. 

Wszelkie bledne informacje wynikają z tego ze do starszej wersji stosowany  był dot.

Ja od roku zalany mam LHM 

Niech kazdy robi jak uwaza ja wiem ze w mokrych hamulcach nie powinno byc dota wiadomo ze kiedys to sie rozszczelni

W aresach z mokrymi hamulcami tez jest lhm

Edytowane przez DEMONxXx
Opublikowano
20 godzin temu, DEMONxXx napisał:

Tam ma byc olej a nie dot  do seri 1xx- 14 idzie dot

tu nie do końca masz rację, bo rocznik 89 już miał hamulce mokre, więc w takim przypadku także lepiej zalać olej

 

dla jasności niech ktoś wstawi zdjęcie korka zbiorniczka, z pewnością jest na nim napisane co zalecali wlewać

Opublikowano (edytowane)

Możliwe myslałem ze seria 14 nie miała hamulców mokrych.

Na korkach chyba wszedzie jezeli juz cos pisze to dot wiec tym bym sie nie sugerował bo to raczej info ze zbiorniczek jest na niego odporny.

Na stronach dobierania olei faktycznie podają ze dot jedynie  Total ma jakąś dopiskę ze nie jest zatwierdzony do hamulców mokrych.

Moim zdaniem to bledne informacje ja zostanę przy lhm jezeli cos bedzie nie tak to opisze na forum

Na alledrogo jest lhm zalecany do renówek

Edytowane przez DEMONxXx
Opublikowano

jeśli chodzi o płyny to oczywiście że tak, ale olej mineralny krzywdy nie zrobi

w pełni zgadzam się z kolegą wyżej i napiszę jeszcze raz, do hamulców mokrych warto zalać LHM aby uniknąć problemów przy nieszczelnościach

Opublikowano

Akurat ten gościu na alledrogo zna sie na rzeczy zamawiałem telefonicznie od niego kilka czesci do renault.

Płyny niszczą gumki ale wtedy jak zalejesz dota tam  gdzie ma byc olej.

Jak zalejesz olej tam gdzie ma byc dot nic nie powinno sie stać

 

Opublikowano

Szkoda ze dopiero teraz się o tym dowiedziałem, ja mam zalany dot 4 i po każdej zimie znika mi płyn ze zbiorniczka, jakieś 0.25l, kiedyś próbowałem wlać ze skrzyni ga12 to mi się hamulce zablokowały. Czyli czeka mnie uszczelnienie cylinderków i wymiana oleju w skrzyni.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v