emsi1903

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne

Polecane posty

izydor6280    1153

Witam wie ktos ile oleju do silnika renault ares 550 rz?

 

4 JD około 8-10l powinno wystarczyć

witam,

jaki dolac olej do mostu przedniego do renault ares 715 i ile litrow? oraz jaki olej do piast przednich?

 

to samo co w skrzyni, w piasty zwykły gl 4, tzw. hipol też może być


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam77tc    4

znajomy kolega z serwisu do przedniego mostu polecił 80w90 do piast tez.

Jeszcze pytanie, czy caly czas jezdzicie z wlaczonym dyferencjalem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

W polu zazwyczaj tak natomiast po drodze w transporcie nie.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

powyżej 15km/h powinno się rozłączać most


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

witam,

jaki dolac olej do mostu przedniego do renault ares 715 i ile litrow? oraz jaki olej do piast przednich?

 

 

znajomy kolega z serwisu do przedniego mostu polecił 80w90 do piast tez.

Jeszcze pytanie, czy caly czas jezdzicie z wlaczonym dyferencjalem?

 

Wyjaśnienie:

1. Kolega @izydor6280 podał klasę jakościową oleju (GL-4), zaś Ty klasę lepkościowa (80W 90) a to są dwie różne rzeczy opisujące wprawdzie to samo, ale całkowicie z różnych stron.

2. Do piast stosuje się tylko smar łożyskowy ŁT-43 lub podobne. Natomiast do przednich zwolnic olej.

 

Ad rem

Wprawdzie Renault zaleca do przedniego mostu w swoich ciągnikach produkowanych do 2002 roku olej klasy GL-4 jednak od 2003 roku przeszli na GL-5 /LS (wg API) - ja też proponuję zastosować ten olej. Ma lepsze parametry. Klasa lepkościowa pozostaje bez zmian, czyli 80W 90 (wg SAE J306).

Do przednich zwolnic podobnie z tą różnicą, że będzie to GL-5 (wg API).

 

Do przedniego mostu będzie to CLAAS AGRISHIFT BLS 90 lub podobne*,  zaś do przednich zwolnic CLAAS AGRISHIFT MT 80W 90 lub podobne*.

* pisałem już w poprzednich postach.

 

Zasadniczo przedni napęd włącza się tam, gdzie zachodzi taka potrzeba lub lepiej powiedzieć konieczność. Włącza się go zawczasu a nie, gdy ciągnik zawisł na tylnym moście.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ksawery    57

Witam, ostatnio pękla mi sprężyna ktora odciąga pedal gazu. Model 155.54 tz, znaduje się ona pod kabina pod pedalem gazu jak linka idzie. Nie wiem gdzie była zamontowana, na razie ja zaczepilem gdziekolwiek drutem. Mógłby ktoś mi zrobić zdjęcie albo zobaczyć u siebie i mi wytłumaczyć, bo przymierzalem na sto sposobów i nigdzie nie pasuje. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damianbob    0

Witam.Mam problem z renault 90-34.Pozyczylem znajomemu bo cos robil turem i jak przyprowadzil to sie ciezko krecilo kierownica, i jak ja pozniej jezdzilem to mi ztablokowalo kierownice na chwile i jak odblokowalo to zaczelo sie letko krecic ale kierownica sie kreci caly czas w kolo nawet jak sa kola skrecone do oporu.I jeszcze od tamtego czasu co zaczelo sie letko krecic to slabo podnosi tura.Co to moze byc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Bardzo podejrzana sprawa. :ph34r:
Opis jest bardzo zdawkowy. Co znaczy: "zablokowało kierownicę na chwilę..." oraz "...jak odblokowało...". Na jaką chwilę? Co robiłeś pomiędzy zablokowaniem a odblokowaniem? Jakie objawy są na chwilę obecną? Co znaczy: "słabo podnosi tura"? A co z podnośnikiem pod obciążeniem?
Możliwości jest kilka, tylko bardzo rzadko trafia się, aby dwie awarie nastąpiły w tym samym czasie. Albo padł orbitrol (główny mechanizm lub któryś z zaworów) i przy okazji masz zapowietrzony układ hydrauliczny z powodu niskiego poziomu oleju lub zatkania któregoś z filtrów hydraulicznych albo przy okazji padł zawór przelewowy rozdzielacza ładowacza.

Czy da się kręcić kierownicą bez pracującego silnika? (lekko, ciężko, wcale)
Sprawdź poziom oleju hydraulicznego, jego kolor i konsystencję.
Kiedy wymieniane filtry hydrauliczne i ile?
Jak podłączony jest rozdzielacz ładowacza w instalację hydrauliczną ciągnika?
Zmierz ciśnienie na siłowniku wspomagania (podczas skrętu na max) oraz na siłowniku ładowacza a także na jednym z szybkozłączy.

  • Like 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damianbob    0

Przed zadlokowaniem zaczelo cos trzeszczes w orbitroze  i jak przestalo to slabo zaczol podnosic i kierownica sie kreci caly czas w kolo.Kierownice zablokowalo na 5 sekund i w tym samym czasie rowniez tur sie przestal podnosic.Poziom oleju jest dobry a olej j filtry byly wymieniane niedawno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Mam rozumieć, że obecnie tur podnosi bez problemu a wspomagania już nie ma? Jeśli tak to jak pisał już kolega @witejus padł orbitrol. Trudno coś określić, bo bardzo zdawkowo odpisujesz.

  • Like 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damianbob    0

Tur slabo podnosi,a wspomaganie jest tylko ze jak sie skreci kolami do oporu to kierownica mozna caly czas dalej krecic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

To masz problem, bo orbitrol padł. Być może dlatego, że zawór przeciążeniowy i/lub szokowy został zablokowany i główny mechanizm padł. Dlatego często piszę jakość i czystość oleju to podstawa sukcesu. Dobry zwyczaj nie pożyczaj!

  • Like 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Z tym pytaniem do jasnowidza.
Nie wiem jakie masz wyniki pomiarów ciśnienia, nic nie odpowiadasz.

  • Haha 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomo12    370

Witam, wielokrotnie doradzał mi Pan na temat oleju do Claasa 816. Ostatecznie wybrałem oryginał Claasa GA 12 - 15,5zł/brutto za litr :) Jeżeli mógłbym jeszcze poprosić o jedną radę. Mianowicie zakupiłem już wszystkie filtry i przychodzi czas na wymianę oleju w silniku i tutaj jest moje pytanie. Z tego co czytam zdania są podzielone jednu doradzają oleje 15w40, natomiast inni oleje "pólsyntetyczne" 10w40. Osobiście sam skłaniam się ku olejowi 10w40, po wcześniejszym dolaniu do starego oleju Motul ENGINE CLEAN MOTO. Byłby to najprawdopodobniej olej Shell Rimula 10w40. Nie pamiętam właśnie dokładnie, ale gdzieś na forum pisał Pan chyba, że śmiało można schodzić z oleju 15w40 na 10w40 w silniku bez żadnych obaw? Z góry dziękuję za pomoc i przepraszam za tyle pytań. Pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Dla ciągników Renault wyprodukowanych w latach 1966 – 2003 dopuszcza się następujące rodzaje lepkości oleju silnikowego: 15W 40 (15W 30) oraz 10W 40 (10W 30), zaś po 2003 10W 40. Oleje w nawiasie dotyczą starszych modeli silników oraz mało obciążonych.
Dla ciągników wyprodukowanych po 2003 roku, czyli dla Ciebie: klasa lepkościowa zarówno 10W 40, jak również 15W 40.

Nie chce mi się tłumaczyć wszystkiego od początku, bo już pisałem o tym wielokrotnie, jaka jest różnica między olejami 10W a 15W. Napiszę tylko tyle, że w okresie zimowym lepkość tych olei ma duże znaczenie dla silnika. Dla temperatur niższych niż -250 C olej klasy 15W może nie smarować silnika lub w najlepszym przypadku otworzy się by-pass w filtrze oleju i olej nie będzie filtrowany wcale, czyli do magistrali olejowej silnika wtłaczany jest brudny olej. Co się tyczy oleju 10W ten będzie nadal filtrowany i z łatwością napływa do smoka. Jeśli w okresie zimowym nie ma tak niskich temperatur olej 15W sprawdzi się równie dobrze.

Możesz zalać: ELF AGRI TEC 15W 40, CLAAS AGRIMOT SDM 15W 40 albo MOBIL Delvac MX ESP 15W 40 lub FUCHS AGRIFARM MOT 10W 40 oraz FUCHS AGRIFARM STOU MC PRO 10W 40.
Przed kupnem napisz pełną nazwę oleju, który chcesz kupić. (jaki Shell Rimula ?? 10W40)

 

Oleje silnikowe SAE (J300):
klasa lepkościowa: 15W 40, 10W 40
klasa jakościowa: API CJ-4*, CI-4 PLUS*,
CI-4, ACEA E9*, E7, E5.

*dla ciągników wyprodukowanych po 2003 roku

  • Thanks 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8518
8 godzin temu, tomo12 napisał:

Witam, wielokrotnie doradzał mi Pan na temat oleju do Claasa 816. Ostatecznie wybrałem oryginał Claasa GA 12 - 15,5zł/brutto za litr :) Jeżeli mógłbym jeszcze poprosić o jedną radę. Mianowicie zakupiłem już wszystkie filtry i przychodzi czas na wymianę oleju w silniku i tutaj jest moje pytanie. Z tego co czytam zdania są podzielone jednu doradzają oleje 15w40, natomiast inni oleje "pólsyntetyczne" 10w40. Osobiście sam skłaniam się ku olejowi 10w40, po wcześniejszym dolaniu do starego oleju Motul ENGINE CLEAN MOTO. Byłby to najprawdopodobniej olej Shell Rimula 10w40. Nie pamiętam właśnie dokładnie, ale gdzieś na forum pisał Pan chyba, że śmiało można schodzić z oleju 15w40 na 10w40 w silniku bez żadnych obaw? Z góry dziękuję za pomoc i przepraszam za tyle pytań. Pozdrawiam :)

Ala Capone czytaj uważnie:x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomo12    370

Sprzedawca podał tylko nazwę Shell Rimula 10w40, gdzie cena / litr z beczki około 17zł, także sądzę, że będzie to olej Shell Rimula R5 LE 10w40.

Mnie zasadniczo nurtuje tylko jedna rzecz, czy nie będzie żadnych negatywnych skutków zalania olejem 10w40, gdzie dotychczasowo w ciągniku był stosowany olej 15w40.

@witejus taką ofertę dostałem w Białysmtoku, jednak taka cena ze względu na dużą ilość :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7957
nie będzie, możesz kupić płukanke do silnika, albo wlać że 2,, butelki narty, niech popracuje na wolnych obrotach bez jazdy, spuścic, nowe filtry i olej jaki tam chcesz docelowo zalać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015
1 godzinę temu, witejus napisał:

Ala Capone czytaj uważnie:x

O co Ci chodzi?

 

1 godzinę temu, tomo12 napisał:

Sprzedawca podał tylko nazwę Shell Rimula 10w40, gdzie cena / litr z beczki około 17zł, także sądzę, że będzie to olej Shell Rimula R5 LE 10w40.

Mnie zasadniczo nurtuje tylko jedna rzecz, czy nie będzie żadnych negatywnych skutków zalania olejem 10w40, gdzie dotychczasowo w ciągniku był stosowany olej 15w40.

@witejus taką ofertę dostałem w Białysmtoku, jednak taka cena ze względu na dużą ilość :)

Jeśli chodzi o olej Shell Rimula R5 LE 10w40 jak najbardziej może być - spełnia normy, zarówno jakościową jak i lepkościową.
Jeśli chodzi o obawy dotyczyły one w większości przypadków rozpuszczania uszczelniaczy w silniku. Od 2003 roku nie ma problemu, gdyż wszystkie markowe oleje mają pełen pakiet dodatków chroniące starsze uszczelki. W Twoim przypadku takich obaw nie ma.

Co do płukanek. Napisz: jak wygląda olej i po ilu mth?

  • Like 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomo12    370
Ogólnie oleje wyglądają na zadbane. W silniku olej jeszcze nie jest czarny nawet :). Ile mth? na liczniku 5300. Ale kto to wie, ile on tam tego ma. Jakbym znał francuski, to pokusiłbym się o zadzwonienie do byłego właściciela z Francji :) Opony Klebera rocznikowo jak sam ciągnik. W teorii ich zużycie mogłoby wyglądać właśnie na ten przebieg :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Chodziło: Ile mth minęło od ostatniej wymiany oleju?- już nieważne, bo domyślam się, że nie wiesz, a po drugie odpowiedziałeś już co chciałem :D, czyli olej nie uległ degradacji cieplnej. Wobec czego płukanki nie stosujemy, bo nie ma potrzeby.

  • Like 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
    • Przez Mati3005
      Witam, Panowie mam pytanie odnośnie ustawienia balansera, tłumika drgań zwał jak zwał, przy remoncie silnika mechanik nie zaznaczył położenia wału względem ustawienia balansera, i teraz podczas pracy są odczuwalne drgania na ciagniku, nie wiem jeszcze jak z sila przy ciężkiej pracy bo na razie tylko pracował z opryskiwaczem ale takich drgań przed remontem nie było wiem ze ma być ustawione dwa skrajne tłoki w GMP i teraz pytanie czy jest gdzieś na kole od wału oznaczenie tego czy czeka mnie metoda prób i błędów ze śrubokrętem we wtrysku?? 🙂 na balanserze jest oznaczenie na kole zębatym, za pomoc dziękuję 
    • Przez Wojtas974
      witam tak jak w tytule, nie mogę wrzucić tych biegów, 3 i 4 wchodzi normalnie, ktoś miał podobny problem?
    • Przez BartekMaruszewski
      Witam. W mojej renówce pojawił się problem z włączającym się napędem, a mianowicie podczas jazdy bez różnicy czy wolno czy szybko, na niskich czy wysokich obrotach zapala się i po jakimś czasie gaśnie (albo nawet miga) kontrolka od ręcznego, co za tym idzie czuć i słychać jak zaczyna ciągnąć przedni napęd. Potrafi włączyć się nawet jadąc po drodze co jest dość uciążliwe. Jeśli ktoś orientuje się w czym może być  problem byłbym wdzięczny za odpowiedź. Renault 103.54 16x16  mechaniczna. Pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj