emsi1903

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne

Polecane posty

MarcinKa    153

Trochę się boję półsyntetyka,niestety nie wiem jaki jest w 100% stan silnika ,to pierwsza wymiana po kupnie.

 Sprecyzuj ,lepiej tzn??

Edytowano przez MarcinKa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    190

To się nie ma czego bać jeśli silnik ładnie pracuje nie bierze oleju to lej połsyntetyk. Ja pracowałem zawsze na 15W40 ale teraz skusil się na połsyntetyk i jestem zadowolony.


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A przyjdzie zima parę dni na minusie i w tedy zacznie się inna śpiewka. A tak pozatym to lej 10/40 i się nie martw. Ja już prawie 2 lata na mobilu 10/40 i spokój. Tursusa 15/40 leję do c-360 i t25. Wczesniej ojciec lał superol najzwyklejszy ale brał go z wojska. Sam zreszta póki miałem zapas to też lałem. Ale ja źródełko wyschło przerzuciłem się na turdusa i do tych sprzętów jest wystarczający.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1151

do MWMa w naszych warunkach, szczególnie jeśli ciągnik jest często użytkowany zimą, lepiej zalać rzadszy, czyli 10w40

 

co do pytania o wybór, myślę że mobil i shell są na podobnym poziomie i w podobnej cenie, więc wybór należy do Ciebie


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
icek1    179

czy stou 10w40 możno mieszac z turdusem 15w40 to znaczy robić dolewki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3grosze    75

do MWMa w naszych warunkach, szczególnie jeśli ciągnik jest często użytkowany zimą, lepiej zalać rzadszy, czyli 10w40

 

Oczywiście słowo rzadszy jest tu przejęzyczeniem, poza tym wszystko się zgadza. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1151

może i trochę nie precyzyjnie, ale wiadomo że w niższych temperaturach nadal będzie cieczą nie masłem  ;)


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

To nie jest wiedza tajemna. Ty także możesz posiąść numer tego paska po 5 sekundach od wpisania w wyszukiwarkę tekstu o następującej treści: "pasek wielorowkowy Ares 550".


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Forg    3

Witam co ile motogodzin wymieniacie olej w silniku co 100 czy więcej? Mam zalany mobil 15W40 ale przy następnej wymianie myślę żeby zalać10W40. Renault 110.54

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Co ile godzin wymieniamy olej w silniku, czy co ile godzin zalecana jest wymiana oleju w silniku przez producenta? - bo to będzie spora różnica.

O jaki olej chodzi: mineralny, półsyntetyk, MC lub HC? - to także znacząca różnica.

 

Tak na marginesie: piszcie pełną nazwę oleju, bo "mobila 15W40" nie ma - zjadłeś co najmniej siedem literek.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Forg    3

Liczydło w ciągniku liczy motogodziny i na podstawie liczydła robi się wymiany. Jak wiesz co ile producent zaleca wymianę to napisz, a co ile sam wymieniasz?

Mobil Delvac MX 15W40 to mineralny olej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Te zdania zapytania w poprzednim moim poście były po to, aby zminimalizować zbędne kłótnie i spory nie na temat, gdyż klasa jakościowa oleju mówi m.in. o zachowaniu parametrów oleju na przestrzeni czasu jego eksploatacji. Im wyższa jakość oleju, tym jego wymiany mogą być przeniesione w czasie (w odniesieniu do przepracowanych mtg a nie upływającego czasu wyrażonego w dniach).

 

Pełna nazwa oleju: Mobil Delvac MX ESP 15W40 – to mineralny olej, ale spełnia bardzo wygórowaną normę „Renault RLD-3” z czego wnioskuję, że jego jakość sprawia iż można go eksploatować nawet w wydłużonych okresach między wymianami max do 200 mtg, ale nie dłużej niż jeden rok!

 

Renault zaleca wymianę co 100 mtg (dla oleju mineralnego z niską zawartością dodatków uszlachetniających).

 

Odpowiadając na Twoje pytanie odnośnie moich wymian oleju. Osobiście stosuję oleje FUCHS-a, które pozwalają wydłużyć okresy między wymianami. Zasadniczo staram się wymieniać oleje przed osiągnięciem 250 mtg.

Wskazania liczników z tego roku dla czterech Renault w dniu wymiany oleju (FUCHS AGRIFARM MOT 10W40*):

238 mtg dla 180.94, 213 mtg dla 160.94 i 265 mtg dla 921.4S, (oraz 107 mtg dla 110.54 w dniu sprzedaży).

 

*Od razu dodam, aby przeciąć wszelkie spekulacje, iż nie jest to jedynie najlepszy olej, ale rzeczywiście dobry i sprawdzony przeze mnie w ciągu kilku lat użytkowania ciągników Renault.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1151

Liczydło w ciągniku liczy motogodziny i na podstawie liczydła robi się wymiany. Jak wiesz co ile producent zaleca wymianę to napisz, a co ile sam wymieniasz?

Mobil Delvac MX 15W40 to mineralny olej

 

bzdura, zegar pokazuje godziny

 

wymiana w zależności od jakości oleju i wykonywanej pracy, zwykle około 200 godzin


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Forg    3

Dzięki kolego za obszerną wypowiedź.

Robię rocznie około 100mtg na fuchs mogę jeździć 2lata? Jest niewielka różnica w cenie pomiędzy Mobilem na 20l jakieś 50zł , na wiosnę mija rok od wymiany to bym zmienił na Fuchs-a.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Zaleca się wymianę każdego oleju silnikowego nie rzadziej niż raz na rok.

Nawet dla olejów o tzw. wydłużonym okresie między wymianami (wydłużony okres dotyczy ilości zrobionych mtg na danym oleju w ciągu roku) zaleca się wymianę raz na rok.

Co się stanie jeśli nie wymienimy na czas? – trudno powiedzieć jednoznacznie, ale osobiście nie polecam. Jeśli jednak zdecydujesz się na taką operację to proponuję i zachęcam wymienić przynajmniej filtr oleju na nowy, bo może okazać się, że jest zapchany i nie filtruje oleju w ogóle a to z kolei może skończyć się zatkaniem kanalików w magistrali olejowej silnika.

 

Podsumowując.

Wymianę oleju dokonuje się raz na rok, więc dwa lata nie można jeździć na tym samym oleju a jeśli już to na własną odpowiedzialność!

Czy zalecenie wymiany oleju raz w roku to zmowa producentów olejów, czy też nie – trudno powiedzieć, ale pewnie znajdą się na forum zwolennicy takiej teorii spiskowej.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
icek1    179

No przecież to oczywiste że każdy chce ugrać jak najwięcej dla siebie wbrew pozorom ludzie dają się bardzo latwo sobą manipulować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Forg    3

Kolego AlaCapone mam pytani szukam renowki dla ojca chce coś od 130 do 160 koni znalaz temisa 130km na silniku iveco jak to się sprawuje? Osobiście wolałbym 155.54 ale ciężko znaleźć coś w mechanicznej wersji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Kolego @Forg, co do Temisa nie wypowiadam się, gdyż nigdy nie byłem jego użytkownikiem.

 

Mam natomiast sentyment do silników MWM i skupiam się wyłącznie na nich. Co wcale nie znaczy, że są najlepsze na świecie, ale mnie zadowalają.

Ogólna zasada jest taka, że ważny jest faktyczny stan techniczny pojazdu, odpowiednie serwisowanie przez poprzedniego właściciela, dostępność części, itd… Nie zawsze obiegowe opinie (bywa, że powtarzane przez osoby nie pracujące ani godziny na danej maszynie) mają obiektywną wartość merytoryczną. Nie będę pisał o tym więcej, bo temat jest o płynach eksploatacyjnych. Załóż nowy temat.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazz    0

Kolego AlaCapone mam pytanie

 

Czy moglbys powiedziec jaki leje sie olej do silnika i skrzyni do hydrauliki,Reault 120.54 z 1996r  ma rewers elektrohydrauliczny ,polbiegi i ehr. 

Dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Postaram się odpowiedzieć.

Silnik* (MWM D226.6):

FUCHS AGRIFARM MOT 10W30 lub 10W40 ewentualnie AGRIFARM STOU 10W30 MC albo 10W40 MC.

Z innych firm: MOBIL Delvac MX ESP 15W40 lub XHP ESP 10W-40; MOTUL DS Super Agri 10W30

 

*Olej musi być odpowiedniej klasy jakości i lepkości! Do silnika wybieraj olej przeznaczony do silników diesla. Druga rzecz to klasa jakości wg API: CI-4 (oryginalnie było CD), zaś wg ACEA: E7. Kolejna to klasa lepkości: 10W30 lub 10W40 ewentualnie 15W30 lub 15W40, dalej powinien mieć aprobatę RENAULT.

Unikaj olejów uniwersalnych, lepsze są specjalnie przeznaczone do silników diesla.

 

Hydraulika**/skrzynia biegów:

FUCHS AGRIFARM UTTO LN bądź AGRIFARM STOU 10W40 MC.

Z innych firm: MOBIL Mobilfluid 424, MOTUL TRH 97, TOTAL Dynatrans MPV.

 

**Olej musi być odpowiedniej klasy jakości i lepkości! W skrzyni przekładniowej należałoby opisać go jako 75W-90 wg SAE i GL-4 wg API. Co się tyczy hydrauliki to pasuje tu oznaczenie w formie HV wg ISO 6743/4 (popularnie HVLP wg DIN 51524), zaś wskaźnik lepkości w granicach 150.

Do tej skrzyni dobierz olej lepszej jakości, aby nie mieć z nią problemów na przyszłość.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
icek1    179

a czym się różni nasz rodzimy turdus do tych bardzo drogich wymienionyc wyżej oleji Moim skromnym zdaniem tylko ceną Mówię o 15W40

Edytowano przez icek1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Na początku pragnę zaznaczyć, że nikt nie musi zgadzać się z moją opinią. Nawet lepiej jeśli się nie zgadza, pod warunkiem, że jest w stanie udowodnić swoją tezę. Nie mam najmniejszego zamiaru przekonywać kogokolwiek do moich przekonań i doświadczeń z olejami.

 

Jaka jest różnica? – zasadnicza, gdyż różnią się zarówno bazą z którego „zrobiony” jest olej, jak również pakietem dodatków (ilością i rodzajem) oraz inhibitorami utleniania oraz modyfikatorami lepkości. Im cena oleju jest wyższa tym więcej w jego składzie jest wysokogatunkowych, wyselekcjonowanych olejów bazowych wykorzystywanych podczas produkcji. Po wtóre różnią się dodatkiem wysokojakościowym oraz bardziej zaawansowanym technologicznie pakietem dodatków (poprawiaczy parametrów oleju).

Nie będę zagłębiał się w szczegóły nadmienię tylko, że pakiet dodatków odpowiada m.in. za wytrzymałość temperaturową oleju. Bez dodatków olej gotuje się i dochodzi do lakowania stając się węglem po-olejowym i smołą – w grę wchodzi także zastosowanie dobrego oleju bazowego.

 

Co to oznacza dla użytkownika? Łatwo sprawdzić jakość oleju w hydraulice/skrzyni biegów na podstawie koloru oleju i konsystencji. Jeśli olej zmienia barwę na ciemniejszą lub wytrąca się z niego „coś” oznacza to jednoznacznie iż mamy do czynienia z produktem „olejo-podobnym”. Mało kto wie, że im więcej olej zawiera dodatków, tym bardziej wyczuwa się weń nieprzyjemny zapach (odór).

Dla przykładu choć, jak to mówią "każdy przykład kuleje" różnica między blachą o tej samej grubości i o tych samych wymiarach, ale inną ceną może polegać na wykorzystaniu odmiennych składników wyjściowych albo na innym procesie produkcji i obróbki lub czystości produktu końcowego – podobnie jest z olejami. Jeśli ktoś myśli, że olej mineralny składa się tylko i wyłącznie z naturalnych składników jest w błędzie. Tak samo jak ktoś, kto twierdzi iż olej półsyntetyczny zawiera połowę olejów mineralnych a drugą połowę syntetycznych. Olej nie powinien wyglądać dobrze kiedy jest nowy, lecz zapewniać dobrą ochronę (np. na ścieranie) do samego końca. Cóż z tego, że nowy olej ma dobre parametry, jeśli po krótkim czasie nic z tego nie zostaje a odpowiada za to skład oleju. Nie ukrywam, że boli mnie fakt odbiegania jakościowego naszych rodzimych olejów od czołówki zza zachodniej granicy, choć muszę przyznać iż zmienia się to na korzyść naszych producentów.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazz    0

Kolego AlaCapone 

Do skrzyni moze byc olej Agrol stou plus 10W40? Renault 120.54 z polbiegami 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
    • Przez Mati3005
      Witam, Panowie mam pytanie odnośnie ustawienia balansera, tłumika drgań zwał jak zwał, przy remoncie silnika mechanik nie zaznaczył położenia wału względem ustawienia balansera, i teraz podczas pracy są odczuwalne drgania na ciagniku, nie wiem jeszcze jak z sila przy ciężkiej pracy bo na razie tylko pracował z opryskiwaczem ale takich drgań przed remontem nie było wiem ze ma być ustawione dwa skrajne tłoki w GMP i teraz pytanie czy jest gdzieś na kole od wału oznaczenie tego czy czeka mnie metoda prób i błędów ze śrubokrętem we wtrysku?? 🙂 na balanserze jest oznaczenie na kole zębatym, za pomoc dziękuję 
    • Przez Wojtas974
      witam tak jak w tytule, nie mogę wrzucić tych biegów, 3 i 4 wchodzi normalnie, ktoś miał podobny problem?
    • Przez BartekMaruszewski
      Witam. W mojej renówce pojawił się problem z włączającym się napędem, a mianowicie podczas jazdy bez różnicy czy wolno czy szybko, na niskich czy wysokich obrotach zapala się i po jakimś czasie gaśnie (albo nawet miga) kontrolka od ręcznego, co za tym idzie czuć i słychać jak zaczyna ciągnąć przedni napęd. Potrafi włączyć się nawet jadąc po drodze co jest dość uciążliwe. Jeśli ktoś orientuje się w czym może być  problem byłbym wdzięczny za odpowiedź. Renault 103.54 16x16  mechaniczna. Pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj