Skocz do zawartości
RafaSadowski

przyczepa jednoosiwa z samochodu Jelcz

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam mam pytanie jaki muszę zastosować przekrój ramy u skrzyni aby wywrócić 10 t ładunku

 

Była  to skrzynia nie wywrotna i chce przerobić .

 skrzynia od jelcza 

 

post-144448-0-43287300-1417634693.jpg

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek0508    11

Rozumiem, że zrobiłeś przyczepę z jelcza 315 sztywnego poprzez demontaż budy, silnika i przedniej osi i dorobienie zaczepu? Co do przekroju ramy w skrzyni to niestety nie pomogę. Kiper chcesz trójstronny czy tyłko do tyłu? Jeśli to do ziarna zbożowego to możnaby kombinować z tej paki. Tylko trzeba solidnie skrzynie powzmacniać, bo ta paka będzie się giać przy wywocie do tyłu, bo jest miękka. Przy dwutronnym wywrocie byłoby ok. Ogólnie ja bym radził ci poszukać gotowego wywrotu z jelcza lub stara (poszukaj na złomach lub olx.pl) i założyć na tą ramę od jelcza. A tą sztywnę pakę założyć na jakaś przyczepę sztywną typu d46, d50 albo ją pociać i wykorzystać cześć materiału do budowy nowej skrzyni.

U nas gość w okolicy zrobił przyczepę wywrotkę trójstronną z sztywnego stara to paka zaczęło się giąć przy kiprze do tyłu (do sztywnej paki przyspawał uszy i zwiększył właśnie też przekrój ramy paki, ale widocznie trochę za słabo). Drugi natomiast w swojej przyczepce na bazie star200 wyrzucił sztywną pakę i zrobił nową skrzynię i jest ok). Oczywiście majsterkowicze zrobili też nowe podramówki z uszami, które zamontowali na ramie z auta tym samym ją także wzmacniająć. Ja mam przyczepę z starW200. Luknij sobie w mojej galerii. Tam jest oryginalny wywrocik tylko skrzyni było dospawane pół metra. Takie są moje uwagi i spostrzeżenia na ten temat. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

po pierwsze nie chce rejestrować a po drugie samochód mam rozebrany tylko silnik wyjąć . kiper chce do tyłu  ramę planuje dodatkowo wzmocnić ceownikiem i  myślę że 10 t ziarna wytrzyma fajna będzie przyczepa bo hamulce i most na resorze :D jeszcze nie wiem jaki długi siłownik dać bo chce go zamontować 1 m do tyłu od początku skrzyni  zimno na dworze więc prace przerwane  :P


jak zrobimy to wrzucę fotki :D

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek0508    11

Jak do ziarna to można robić. Ziarno to akurat jedno z lżejszych ładunków, po otwarciu burty i tak część spada. Z tym siłownikiem to spróbuj podpasować z jakiejś dużej wywrotki np. może z kamaza. Można także wstawić nawet dwa siłowniki, skoro tylko do tyłu. Nowy siłownik to będzie sporo kosztował. Wnioskuję, że chcesz zrobić z jelcza tzw przyczepę "łódkę" :)

Czym to zamierzarz ciągać? :) Ta przyczepka to będzie spora waga, bo jelcz to auto o ład.8T. Moja z tego stara waży 3T na pusto. Ja chamulców w moście starowskim nie podłączałem, bo trzeba byłoby podpinać zawsze hamulec do ciągnika, bo cylindry od ręcznego hamulca byłyby zahamowane bez nabitego powietrza i blokowałyby koła. Konstrukacja hamulca jest, ale odłacząnone są sworznie idące do kół, zresztą trzeba było zrobić to już wcześniej, żeby stara przeciągnąc, jak nie chciał odpalić. U mnie trzeba by wstawić siłowniki hamulcowe od jakieś przyczepki typu d50. Ale nie mam takiej potrzeby, bo przyczepka i tak przy domu się obraca głównie. Światła mi na razie wystarczają, ale fakt dla bezpieczęstwa hamulec mógłby być.

U mnie na pakę wchodzą trzy/cztery zbiorniki bizona z056.

Silnik turem będziesz wyjmował? Mój 914 z turem miał co robić z silnikiem ze skrzynią dwusetki. Sama buda to bez problemu poszła.

Zapowiada się fajna przyczepka do zboża. Burty na jaką wysokość planujesz wstawić? Powodzenia w budowie i czekam na foty. :D

 

Edytowano przez wojtek0508

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przyczepa będzie ciągana  Zetorem forterrą 11441  a co do hamulców to się rozbierze siłownik i wyjmie sprężyne  silnik sw 680 nie dam rady wyciągnąć cyklopem  z budą miał co robić 

wyjmiemy  głowice kolektory itp to wtedy podniesie :D  z przodu zegniemy do środka ramę i przyspawamy zaczep  Siłownik  i pneumatykę zrobię od podstaw [na wzór z beczkowozu]

 Będzie identyczna rama jak u ciebie w wywrotce  :P Tani sposób na przyczepę :D

Edytowano przez RafaSadowski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek0508    11

No dokładnie, nowe przyczepy są dosyć drogie.Jak już wydać gotówkę to lepiej na nowy traktor, ładowarkę. Przyczepę można zrobić w cenie 1/3 nowej, a nawet taniej chociażby od postaw zrobić wykorzystująć podwozie starej ciężarówki lub odremontować zwykłą dwuosiowę typu hl6011, d732, d46 itp. :)

Niby fajna przyczepka z tego starka, ale brakuje mi czasem tych przejażdżek i ryku silnika s359 i kierowania tą dużą staroską kierownicą ;) No i szkoda było trochę nawet rozbierać, bo auto garażowane, więc nawet kabinka bez rdzy była i w oryginalnym siwym kolorze (klamki od malucha były już). Auto nie było mocno zjezdżone.  Starek nie zostałby zlikwidowany, gdyby nie tak duże opłaty drogowe. Wiadomo nieekonomiczne stało się trzymanie tego, więc po nieudanych próbach sprzedaży został trwale wyrejestrowany i stanął. Potem akumulatory padły, wężyki spróchniały i parę innych dupereli i zaczął na holu jeździć np. po zboże w żniwa, co było uciążliwe. Aż w końcu u znajomego tata zobaczył taki wynalazek i decyzja zapadła. :)

Jedynie jeszcze część części mechanicznych wylądowała w innym starze (strażackim z osp), więc nie wszystko się zmarnowało. :)

Tylni most zamierzasz rozkręcać? U mnie dyfer jest i zabierak wału napędowego obraca się wraz z kołami. :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie na trasie z Łomży do Kielc silnik cały sie rozleciał przyjechał na lawecie obejrzeliśmy  i padła decyzja żeby przerobić go na przyczepę bo stał się za drogi w utrzymaniu u mnie też stał w garażu ąle 25 lat robi swoje . dzwonił tata tu i ów dzie ale nieopłacalne było go sprzedawać więc podsunąłem mu pomysł ojciec zdziwił się ale jak przyjrzał sie mu dokładnie to stwierdził z on jest stworzony do przyczepy :P też trochę brakuje mi teraz ryku silnika sw 680  ale wcześniej jeździł nim tata  teraz w żniwa ja nim będę jeździł :D Z mostu wyciągniemy półosie i może mehanizm różnicowy i będzie ok . Po za tym   błotniki są plastiku z oryginalnymi jelczańskimi chlapaczami  a skrzynie biegów to raczej sprzedam :D bo blok to raczej na złom bo jest uszkodzony  zetor spokojnie go uciągnie jeśli z pełnym AKERMANEM 17m3 daje rade :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek0508    11

Moim starkiem to też głównie tata jeździł, często z dziadkiem czy znajomymi. Ja głównie na pasażera. Za kółko siadałem praktycznie tylko na podwórku czy na polu ;) No, a teraz to ja ciągam jego połówkę za traktorem, bo ojciec to na kombajnie głównie jeździ w żniwa, a ja odwoże zboże do magazynu.

Co do ramy to u mnie po wycięciu przedniej poprzeczki ramy, ów poprzeczka została przeniesiona (cofnięta do tyłu w ramę) dalej w ramę i wspawana znów, bo bez sensu było wyrzucać kawał żelastwa. Z ramy został natomiast wycięty i wyrzucony numer VIN pojazdu. ;)

Podnóżkę i burty będziesz nowe kupował czy zamierzarz zrobić?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie ojciec kosi bizonem z 056 z sieczkarnią a ja odwożę zborze do magazynu. Burty NARAZIE zostaną a póżniej jak coś to zobaczymy.  Resztę części  ze złomu  :D .

Bardzo dziękuję za pomoc :D

Wyśle fotki z pola :P 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak też można ale ja miałem ten samochód złomować ale zrezygnowałem  i robię przyczepę . W miarę postępów pracy będę dodawał kolejne zdjęcia :P

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    175

Żeby wyrejestrować to trzeba wyzłomować albo sprzedać.

Tutaj to chyba trzeba zrobić zmianę przeznaczenia pojazdu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak co to już mam wyrejestrowany  na zdj widać dziurę w ramie to numery podwozia oddałem i tyle mogę teraz spokojnie robić :P Jak się chce to można :D

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek0508    11

Fajnie, że co do wyrejestrowania dogadałeś się ze złomiarzem. Ja swojego stara też rozbierałem w środku garażu. Rano wprowadzenie na holu traktorem auta, a wieczorem jeszcze tego samego dnia wyjechała gotowa przyczepa. Zaczep spawał mi znajomy spawacz. Tylko, że nad przeróbka działało, aż kilka osób łącznie ze mną. Najwięcej zachodu było z demontażem budy i silnika, skrzyni i wału. Wiadomo jakieś części miały iść na sprzedaż także, staraliśmy się niczego zbytnio nie uszkodzić. Burty są ok, więc spokojnie mogą zostać. Tylko tył się zrobi otwierany do góry i git. Przed tobą jeszcze sporo roboty, bo jeszcze trzeba kiper trzeba zrobić. Stan prac nad gotowa przyczepą z kiprem z fot oceniam na jakieś 40-50%. Duga połowa to zrobienie kipra i jakiś tam bajerków typu malowanie, światla i itp. ;)

Aaa...ktoś tu jeszcze wspomiał o zmianie w dowodzie z samochodu ciężarowego na przyczepę rolniczą. Takie coś jest w zasadzie niedopuszczalne. Tu jest link do tematu własnie o tym jakby kogoś to zainteresowało.

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=14428&postdays=0&postorder=asc&start=0

A co do wyboru siłownika kipra jest już jakis pomysł?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek0508    11

No nic czekamy na foto gotowego zaczepu z podnożką.

Jednak i tak zrobienie kipra to najtrudniejsza chyba rzecz z listy tych prac.

Jakby coś to prosimy potem o foto jak wykonane już będzie mocowanie skrzyni do ramy oraz siłownika. :)

O właśnie jak planujesz te mocowanie kipra? Te tzw. zawiasy czy jakąś poteżną belkę z uszami czy może nawet kule?

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×