News
RafaSadowski

przyczepa jednoosiwa z samochodu Jelcz

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam mam pytanie jaki muszę zastosować przekrój ramy u skrzyni aby wywrócić 10 t ładunku

 

Była  to skrzynia nie wywrotna i chce przerobić .

 skrzynia od jelcza 

 

post-144448-0-43287300-1417634693.jpg

  • Like 1

Pomogłem wciśnij strzałkę obok   :rolleyes:

Mój kanał na YT

www.youtube.com/Rolniczy Team z Podlasia

Oglądaj Komentuj Subskrybuj aby być na bieżąco   B) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek0508    11

Rozumiem, że zrobiłeś przyczepę z jelcza 315 sztywnego poprzez demontaż budy, silnika i przedniej osi i dorobienie zaczepu? Co do przekroju ramy w skrzyni to niestety nie pomogę. Kiper chcesz trójstronny czy tyłko do tyłu? Jeśli to do ziarna zbożowego to możnaby kombinować z tej paki. Tylko trzeba solidnie skrzynie powzmacniać, bo ta paka będzie się giać przy wywocie do tyłu, bo jest miękka. Przy dwutronnym wywrocie byłoby ok. Ogólnie ja bym radził ci poszukać gotowego wywrotu z jelcza lub stara (poszukaj na złomach lub olx.pl) i założyć na tą ramę od jelcza. A tą sztywnę pakę założyć na jakaś przyczepę sztywną typu d46, d50 albo ją pociać i wykorzystać cześć materiału do budowy nowej skrzyni.

U nas gość w okolicy zrobił przyczepę wywrotkę trójstronną z sztywnego stara to paka zaczęło się giąć przy kiprze do tyłu (do sztywnej paki przyspawał uszy i zwiększył właśnie też przekrój ramy paki, ale widocznie trochę za słabo). Drugi natomiast w swojej przyczepce na bazie star200 wyrzucił sztywną pakę i zrobił nową skrzynię i jest ok). Oczywiście majsterkowicze zrobili też nowe podramówki z uszami, które zamontowali na ramie z auta tym samym ją także wzmacniająć. Ja mam przyczepę z starW200. Luknij sobie w mojej galerii. Tam jest oryginalny wywrocik tylko skrzyni było dospawane pół metra. Takie są moje uwagi i spostrzeżenia na ten temat. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

po pierwsze nie chce rejestrować a po drugie samochód mam rozebrany tylko silnik wyjąć . kiper chce do tyłu  ramę planuje dodatkowo wzmocnić ceownikiem i  myślę że 10 t ziarna wytrzyma fajna będzie przyczepa bo hamulce i most na resorze :D jeszcze nie wiem jaki długi siłownik dać bo chce go zamontować 1 m do tyłu od początku skrzyni  zimno na dworze więc prace przerwane  :P


jak zrobimy to wrzucę fotki :D

 


Pomogłem wciśnij strzałkę obok   :rolleyes:

Mój kanał na YT

www.youtube.com/Rolniczy Team z Podlasia

Oglądaj Komentuj Subskrybuj aby być na bieżąco   B) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek0508    11

Jak do ziarna to można robić. Ziarno to akurat jedno z lżejszych ładunków, po otwarciu burty i tak część spada. Z tym siłownikiem to spróbuj podpasować z jakiejś dużej wywrotki np. może z kamaza. Można także wstawić nawet dwa siłowniki, skoro tylko do tyłu. Nowy siłownik to będzie sporo kosztował. Wnioskuję, że chcesz zrobić z jelcza tzw przyczepę "łódkę" :)

Czym to zamierzarz ciągać? :) Ta przyczepka to będzie spora waga, bo jelcz to auto o ład.8T. Moja z tego stara waży 3T na pusto. Ja chamulców w moście starowskim nie podłączałem, bo trzeba byłoby podpinać zawsze hamulec do ciągnika, bo cylindry od ręcznego hamulca byłyby zahamowane bez nabitego powietrza i blokowałyby koła. Konstrukacja hamulca jest, ale odłacząnone są sworznie idące do kół, zresztą trzeba było zrobić to już wcześniej, żeby stara przeciągnąc, jak nie chciał odpalić. U mnie trzeba by wstawić siłowniki hamulcowe od jakieś przyczepki typu d50. Ale nie mam takiej potrzeby, bo przyczepka i tak przy domu się obraca głównie. Światła mi na razie wystarczają, ale fakt dla bezpieczęstwa hamulec mógłby być.

U mnie na pakę wchodzą trzy/cztery zbiorniki bizona z056.

Silnik turem będziesz wyjmował? Mój 914 z turem miał co robić z silnikiem ze skrzynią dwusetki. Sama buda to bez problemu poszła.

Zapowiada się fajna przyczepka do zboża. Burty na jaką wysokość planujesz wstawić? Powodzenia w budowie i czekam na foty. :D

 

Edytowano przez wojtek0508

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przyczepa będzie ciągana  Zetorem forterrą 11441  a co do hamulców to się rozbierze siłownik i wyjmie sprężyne  silnik sw 680 nie dam rady wyciągnąć cyklopem  z budą miał co robić 

wyjmiemy  głowice kolektory itp to wtedy podniesie :D  z przodu zegniemy do środka ramę i przyspawamy zaczep  Siłownik  i pneumatykę zrobię od podstaw [na wzór z beczkowozu]

 Będzie identyczna rama jak u ciebie w wywrotce  :P Tani sposób na przyczepę :D

Edytowano przez RafaSadowski

Pomogłem wciśnij strzałkę obok   :rolleyes:

Mój kanał na YT

www.youtube.com/Rolniczy Team z Podlasia

Oglądaj Komentuj Subskrybuj aby być na bieżąco   B) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek0508    11

No dokładnie, nowe przyczepy są dosyć drogie.Jak już wydać gotówkę to lepiej na nowy traktor, ładowarkę. Przyczepę można zrobić w cenie 1/3 nowej, a nawet taniej chociażby od postaw zrobić wykorzystująć podwozie starej ciężarówki lub odremontować zwykłą dwuosiowę typu hl6011, d732, d46 itp. :)

Niby fajna przyczepka z tego starka, ale brakuje mi czasem tych przejażdżek i ryku silnika s359 i kierowania tą dużą staroską kierownicą ;) No i szkoda było trochę nawet rozbierać, bo auto garażowane, więc nawet kabinka bez rdzy była i w oryginalnym siwym kolorze (klamki od malucha były już). Auto nie było mocno zjezdżone.  Starek nie zostałby zlikwidowany, gdyby nie tak duże opłaty drogowe. Wiadomo nieekonomiczne stało się trzymanie tego, więc po nieudanych próbach sprzedaży został trwale wyrejestrowany i stanął. Potem akumulatory padły, wężyki spróchniały i parę innych dupereli i zaczął na holu jeździć np. po zboże w żniwa, co było uciążliwe. Aż w końcu u znajomego tata zobaczył taki wynalazek i decyzja zapadła. :)

Jedynie jeszcze część części mechanicznych wylądowała w innym starze (strażackim z osp), więc nie wszystko się zmarnowało. :)

Tylni most zamierzasz rozkręcać? U mnie dyfer jest i zabierak wału napędowego obraca się wraz z kołami. :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie na trasie z Łomży do Kielc silnik cały sie rozleciał przyjechał na lawecie obejrzeliśmy  i padła decyzja żeby przerobić go na przyczepę bo stał się za drogi w utrzymaniu u mnie też stał w garażu ąle 25 lat robi swoje . dzwonił tata tu i ów dzie ale nieopłacalne było go sprzedawać więc podsunąłem mu pomysł ojciec zdziwił się ale jak przyjrzał sie mu dokładnie to stwierdził z on jest stworzony do przyczepy :P też trochę brakuje mi teraz ryku silnika sw 680  ale wcześniej jeździł nim tata  teraz w żniwa ja nim będę jeździł :D Z mostu wyciągniemy półosie i może mehanizm różnicowy i będzie ok . Po za tym   błotniki są plastiku z oryginalnymi jelczańskimi chlapaczami  a skrzynie biegów to raczej sprzedam :D bo blok to raczej na złom bo jest uszkodzony  zetor spokojnie go uciągnie jeśli z pełnym AKERMANEM 17m3 daje rade :P


Pomogłem wciśnij strzałkę obok   :rolleyes:

Mój kanał na YT

www.youtube.com/Rolniczy Team z Podlasia

Oglądaj Komentuj Subskrybuj aby być na bieżąco   B) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek0508    11

Moim starkiem to też głównie tata jeździł, często z dziadkiem czy znajomymi. Ja głównie na pasażera. Za kółko siadałem praktycznie tylko na podwórku czy na polu ;) No, a teraz to ja ciągam jego połówkę za traktorem, bo ojciec to na kombajnie głównie jeździ w żniwa, a ja odwoże zboże do magazynu.

Co do ramy to u mnie po wycięciu przedniej poprzeczki ramy, ów poprzeczka została przeniesiona (cofnięta do tyłu w ramę) dalej w ramę i wspawana znów, bo bez sensu było wyrzucać kawał żelastwa. Z ramy został natomiast wycięty i wyrzucony numer VIN pojazdu. ;)

Podnóżkę i burty będziesz nowe kupował czy zamierzarz zrobić?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie ojciec kosi bizonem z 056 z sieczkarnią a ja odwożę zborze do magazynu. Burty NARAZIE zostaną a póżniej jak coś to zobaczymy.  Resztę części  ze złomu  :D .

Bardzo dziękuję za pomoc :D

Wyśle fotki z pola :P 


Pomogłem wciśnij strzałkę obok   :rolleyes:

Mój kanał na YT

www.youtube.com/Rolniczy Team z Podlasia

Oglądaj Komentuj Subskrybuj aby być na bieżąco   B) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze potrzebuję kilku części :P

post-144448-0-18391900-1419436341_thumb.jpg

post-144448-0-31121300-1419436357_thumb.jpg

post-144448-0-99521100-1419436379_thumb.jpg


Pomogłem wciśnij strzałkę obok   :rolleyes:

Mój kanał na YT

www.youtube.com/Rolniczy Team z Podlasia

Oglądaj Komentuj Subskrybuj aby być na bieżąco   B) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a co najważniejsze tanim kosztem


:D

 


Pomogłem wciśnij strzałkę obok   :rolleyes:

Mój kanał na YT

www.youtube.com/Rolniczy Team z Podlasia

Oglądaj Komentuj Subskrybuj aby być na bieżąco   B) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak też można ale ja miałem ten samochód złomować ale zrezygnowałem  i robię przyczepę . W miarę postępów pracy będę dodawał kolejne zdjęcia :P

 


Pomogłem wciśnij strzałkę obok   :rolleyes:

Mój kanał na YT

www.youtube.com/Rolniczy Team z Podlasia

Oglądaj Komentuj Subskrybuj aby być na bieżąco   B) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak co to już mam wyrejestrowany  na zdj widać dziurę w ramie to numery podwozia oddałem i tyle mogę teraz spokojnie robić :P Jak się chce to można :D

 


Pomogłem wciśnij strzałkę obok   :rolleyes:

Mój kanał na YT

www.youtube.com/Rolniczy Team z Podlasia

Oglądaj Komentuj Subskrybuj aby być na bieżąco   B) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek0508    11

Fajnie, że co do wyrejestrowania dogadałeś się ze złomiarzem. Ja swojego stara też rozbierałem w środku garażu. Rano wprowadzenie na holu traktorem auta, a wieczorem jeszcze tego samego dnia wyjechała gotowa przyczepa. Zaczep spawał mi znajomy spawacz. Tylko, że nad przeróbka działało, aż kilka osób łącznie ze mną. Najwięcej zachodu było z demontażem budy i silnika, skrzyni i wału. Wiadomo jakieś części miały iść na sprzedaż także, staraliśmy się niczego zbytnio nie uszkodzić. Burty są ok, więc spokojnie mogą zostać. Tylko tył się zrobi otwierany do góry i git. Przed tobą jeszcze sporo roboty, bo jeszcze trzeba kiper trzeba zrobić. Stan prac nad gotowa przyczepą z kiprem z fot oceniam na jakieś 40-50%. Duga połowa to zrobienie kipra i jakiś tam bajerków typu malowanie, światla i itp. ;)

Aaa...ktoś tu jeszcze wspomiał o zmianie w dowodzie z samochodu ciężarowego na przyczepę rolniczą. Takie coś jest w zasadzie niedopuszczalne. Tu jest link do tematu własnie o tym jakby kogoś to zainteresowało.

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=14428&postdays=0&postorder=asc&start=0

A co do wyboru siłownika kipra jest już jakis pomysł?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

może od kamaza  nie mam tylu ludzi bo robimy we 2 osoby  dziś jadę po zaczep :P

 


Pomogłem wciśnij strzałkę obok   :rolleyes:

Mój kanał na YT

www.youtube.com/Rolniczy Team z Podlasia

Oglądaj Komentuj Subskrybuj aby być na bieżąco   B) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

  Wreszcie upragnione części :D troche to trwało ale jest :P

;

 

 

 

     post-144448-0-41934800-1422098564_thumb.jpg


Pomogłem wciśnij strzałkę obok   :rolleyes:

Mój kanał na YT

www.youtube.com/Rolniczy Team z Podlasia

Oglądaj Komentuj Subskrybuj aby być na bieżąco   B) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek0508    11

No nic czekamy na foto gotowego zaczepu z podnożką.

Jednak i tak zrobienie kipra to najtrudniejsza chyba rzecz z listy tych prac.

Jakby coś to prosimy potem o foto jak wykonane już będzie mocowanie skrzyni do ramy oraz siłownika. :)

O właśnie jak planujesz te mocowanie kipra? Te tzw. zawiasy czy jakąś poteżną belkę z uszami czy może nawet kule?

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Raczej zawiasy  jak zrobię je  to zamówię siłownik    


Pomogłem wciśnij strzałkę obok   :rolleyes:

Mój kanał na YT

www.youtube.com/Rolniczy Team z Podlasia

Oglądaj Komentuj Subskrybuj aby być na bieżąco   B) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Kizo
      Czy ktoś ma może w przyczepie lub innym sprzęcie instalację hamulców hydraulicznych zamiast pneumatycznych. interesuje mnie ile może kosztować przerobienie przyczepy na hamulce hydrauliczne.
    • Przez Wakis
      Witam, przymierzam się do zakupu nowej przyczepy o ładowności 10t, i teraz pytanie, co bardziej przemawia za Wietonem a co za zasławem. Mam nadzieję że wypowie się ktoś kto ma jakiekolwiek doświadczenie z którąś z tych dwóch marek. Dodam że przyczepa będzie na krańcu a nie tandem.Pozdrawam 
    • Przez tomb2
      Właśnie odbierać mam nową przyczepe ale widze że instalacja pneumatyczna jest dwuobwodowa :'( W lamborghini podopne bo są gniazda jedna w zetorze już nie, może macie jakąś rade, moze da sie to poprzerabiać ???
    • Gość
      Przez Gość
      Witam, chciałem porozmawiać o największych seryjnie dostępnych przyczepkach dostępnych dla ciągników. Już mówię że Ciapek to by je rozerwał więc bałby się je dotykać. Szkoda przyczep!!!!!. Tu potrzeba coś mniejszego na gąsienicach albo przegubowca.
      Takim naj naj naj wozem przeładowczym (co jeździ po polu a nie jest jeżdżącym magazynem-poczekalnią z funkcją przeładunku) jest Brent z USA - 2500 buszli amerykańskich czyli ok. 88m³ (dostępny od tego lata). Drugim z USA który był do tego lata rekordzistą jest Balzer - 2200 buszli amerykańskich czyli ponad 77.5m³. Nie wspominam o wozach-magazynach które tylko stoją na końcu pola, bo one nie jeżdżą po polu a mogą mieć od 100 do 200 ton (ton a nie m³) Więc taki pełny wóz-magazyn chyba nie jeździ napełniony nawet na drodze.
      Co Wy na to? Amerykański rozmach!!!
      A w Europie to Kobzarenko i Hawe, którzy mają po równe 50m³. Mały błąd - Brochard nie ma 50m³ "tylko blade" 45m³ i nie wiem czy jeszcze istnieje jako samodzielna marka.

      A co Polsce produkują  największego - Unia Bizon 36 - 38m³ (nie wiem czemu w nazwie 36)
      Czy będą kiedyś jeździć w Polsce. Moim zdaniem nie bo są szersze niż 3m (chyba, że z pilotami na zezwoleniach itp. a to koszty). Ja tylko raz w byłym PGR (ok 500ha) widziałem mały wóz. Ale ich przybywa jeśli mają duże kawałki pola. Podzielcie się jakie znacie inne duże wozy powyżej 2000 buszli amerykańskich (70.5m³), bo taką górną granicę wyznaczyli amerykanie.
    • Przez tomb2
      Zbliża sie zima ;D a więc planuję wyremontować moją 4,5 t jednak nie wiem czy dojdzie to do skutku ??? Jeżeli znajomu udostepni mi garaż to tak bo on ma ogrzewany A więc mam kilka pytań.
      - ile mogą kosztować burty do przyczepy 4,5 t typ D-46B
      - Lepszcze są z blachy falistej czy z prostej ?
      - Jakiej grubości blache dać na podłoge ?
      - czym najlepiej wyczyścić przyczepe, czy piaskowanie się opłaca ile może kosztować?
      Narazie tyle
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj