konrad1529

Zetor 5211/5245 rodzaje pomp wtryskowych, czym sie różnią, opinie.

Polecane posty

DarekD    70

rodzajem sekcji tłoczących :stare 8,5 nowe 9,0 , w praktyce  to niczym jeśli chodzi o spalanie

 
 
 
 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad1529    1

Spalanie w tym przypadku nie jest dla mnie najważniejsze, bardziej chodzi mi o wkręcanie sie na obroty, podobno stary typ pompy wkręca sie wolniej i wolniej schodzi z obrotów, zastanawiam sie jak duże ma to znaczenie w praktyce?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Z wkręcaniem się na obroty to raczej odwrotnie. Nowsze coś zamulają. Zwalniać zaczynają jak górkę widzą. A starszy szedł.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Stara nie miała wad. Zmieniono pompę (choc nie koniecznie) a na pewno przekonstruowano regulator obrotów żeby zmniejszyć emisję szkodliwych substancji w spalinach. 

Zastosowano jakiś korektor negatywny który miał to właśnie robić. Odbiło się to kiepsko na zrywności silnika. Spalania przynajmniej w ursusach dużej serii ze zmodernizowanymi pompami wzrosło.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Co do pompy nowego typu to prawda maja dodatkowy korektor w regulatorze obrotów.  Skutkuje to ze ciągnik praktycznie nie zadymi pod obciązeniem  tylko zadusi silnik. 

Jednak to akurat nie jest problem  bo jak chcemy to pompiarz wykręci ten dodatkowy korektor  (taka tuleja ze sprężyną) i wtedy pompa działa jak starego typu pod wpływem obciążenia doda mu większa dawkę paliwa. Oczywiście wszystko musi być wyregulowane na stole probierczym i dawka paliwa tez  bez przesady.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

ale same pompy to chyba tylko sekcjami , co do regulatora koledzy mają rację.

Mam 5211 jeszcze z tzw. tutaj starszym regulatorem i mniejszymi sekcjami  i miałem okazję pojedzić 3320 (w nowej  ,półokrągłej masce , na liczniku ok 1600Mth) to różnica kolosalna jeśli chodzi o tzw. wkręcanie ,na korzyść starszego -zaskoczenie też  nie małe :unsure:

 
 
 
 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No właśnie. To samo z ursusami dużej serii i to samo odczucie w zetorze 5340.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

po tabliczce (trzeba też mieć katalog) na regulatorze :nowy (RV 3M 350/1100-3303 ) ,stary (RV 3M 300/1100-2534 )

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Najprościej poznać można po krztałcie obudowy regulatora. Stary typ ma z tyłu klapkę przykręcaną na 4 śrubki  a nowy na 6 śrubek.   Nowy typ ma dodatkową śrubę /tuleję regulacyjną umieszczoną na samym dole regulatora.    

 

Tutaj macie zdjęcia  jak wygląda nowy i stary typ regulatora :  http://www.fmix.pl/slideshow/33684/119070/pompy-wtryskowe-zetor.html

 

Przerabiałem ten temat  bo też nie chciał mi chodzić zetor na nowej pompie wtryskowej. 

 

Co do sekcji w to pompy starego typu od 5211-7245  były EM8k  a nowsze mają EM85Ke -14  Natomiast 7711 i pochodne mają sekcje EM9Ke - 18


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie jeśli był użytkowany prawidłowo i nie miał żadnego przykrego zdarzenia typu przegrzany silnik.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez kamil5421
      Witam. Posiadam Ciągnik zetor Forterra 125 i mam w nim tuz z WOM . lecz wałek raczej kręci się w przeciwnym kierunku , gdyż jak podłącze  jakąś maszynę to maszyna stoi a sprzęgło wałka chodzi jakby na " luzie " czy jest mozliwość zmiany obrotów w przekładni WOM . w załaczniku zdjęcie poglądowe ze strzałka obrotu wałka ,



    • Przez kamil5421
      Witam tak jak w temacie. Co może być przyczyną zaciecia zegara od ciśnienia powietrza.?
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj