Skocz do zawartości
konrad1529

Zetor 5211/5245 rodzaje pomp wtryskowych, czym sie różnią, opinie.

Polecane posty

DarekD    56

rodzajem sekcji tłoczących :stare 8,5 nowe 9,0 , w praktyce  to niczym jeśli chodzi o spalanie

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

konrad1529    1

Spalanie w tym przypadku nie jest dla mnie najważniejsze, bardziej chodzi mi o wkręcanie sie na obroty, podobno stary typ pompy wkręca sie wolniej i wolniej schodzi z obrotów, zastanawiam sie jak duże ma to znaczenie w praktyce?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Z wkręcaniem się na obroty to raczej odwrotnie. Nowsze coś zamulają. Zwalniać zaczynają jak górkę widzą. A starszy szedł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Stara nie miała wad. Zmieniono pompę (choc nie koniecznie) a na pewno przekonstruowano regulator obrotów żeby zmniejszyć emisję szkodliwych substancji w spalinach. 

Zastosowano jakiś korektor negatywny który miał to właśnie robić. Odbiło się to kiepsko na zrywności silnika. Spalania przynajmniej w ursusach dużej serii ze zmodernizowanymi pompami wzrosło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

Co do pompy nowego typu to prawda maja dodatkowy korektor w regulatorze obrotów.  Skutkuje to ze ciągnik praktycznie nie zadymi pod obciązeniem  tylko zadusi silnik. 

Jednak to akurat nie jest problem  bo jak chcemy to pompiarz wykręci ten dodatkowy korektor  (taka tuleja ze sprężyną) i wtedy pompa działa jak starego typu pod wpływem obciążenia doda mu większa dawkę paliwa. Oczywiście wszystko musi być wyregulowane na stole probierczym i dawka paliwa tez  bez przesady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56

ale same pompy to chyba tylko sekcjami , co do regulatora koledzy mają rację.

Mam 5211 jeszcze z tzw. tutaj starszym regulatorem i mniejszymi sekcjami  i miałem okazję pojedzić 3320 (w nowej  ,półokrągłej masce , na liczniku ok 1600Mth) to różnica kolosalna jeśli chodzi o tzw. wkręcanie ,na korzyść starszego -zaskoczenie też  nie małe :unsure:

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56

po tabliczce (trzeba też mieć katalog) na regulatorze :nowy (RV 3M 350/1100-3303 ) ,stary (RV 3M 300/1100-2534 )

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Edytowano przez DarekD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

Najprościej poznać można po krztałcie obudowy regulatora. Stary typ ma z tyłu klapkę przykręcaną na 4 śrubki  a nowy na 6 śrubek.   Nowy typ ma dodatkową śrubę /tuleję regulacyjną umieszczoną na samym dole regulatora.    

 

Tutaj macie zdjęcia  jak wygląda nowy i stary typ regulatora :  http://www.fmix.pl/slideshow/33684/119070/pompy-wtryskowe-zetor.html

 

Przerabiałem ten temat  bo też nie chciał mi chodzić zetor na nowej pompie wtryskowej. 

 

Co do sekcji w to pompy starego typu od 5211-7245  były EM8k  a nowsze mają EM85Ke -14  Natomiast 7711 i pochodne mają sekcje EM9Ke - 18

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Nie jeśli był użytkowany prawidłowo i nie miał żadnego przykrego zdarzenia typu przegrzany silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×