waki330t

Case5140 awaria!!!

Polecane posty

waki330t    1

Witam,

 

od dwóch lat mam prblem z ciągnikiem case5140, w którym na początku przestał działać tylny podnośnik aż.....stanął w miejscu. Awaria rozpoczęła się od rozsypania się dyferencjału, który został wymieniony na nowy-oryginalny. Z podkładek dyferencjału zostały tylko opiłki, które dostały się do oleju, przez co byłem zmuszony do wymiany całego oleju, filtra i regeneracji pompy hydraulicznej. Przed regeneracją pompy nie działała hydraulika podnoszenia cięgieł i nie było ciśnienia oleju, po regeneracji problem nie został rozwiązany. Zamówiłem serwis z Olsztyna, który sprawdził ciśnienie w układzie hydraulicznym na tylnych szybkozłączach, co wykazało cisnienie 50-60 barów. Serwis stwierdził, że pompa "umarła". Po tym pompa trafiła do kolejnej regeneracji, która znów nie dała efektów. Ciągnik był w użyciu, jednak bez działającego podnośnika. Po żniwach ciągnik zaczął rozłączać biegi i stawał, czemu towarzyszyło zapalanie się pomarańczowej kontrolki na desce rozdzielczej (symbol trybika i w środku wykrzyknik), przez co ZNÓW zawiozłem pompę do regeneracji, gdzie wymienili cały środek pompy hydraulicznej i sprawdzili jej działanie na innym ciągniku, ale tym samym modelu. Według mechaników wszystko działało, i owszem na moim ciągniku również zauważyłem jednodniową poprawę, ale kontrolka cały czas się świeciła. Przy cięższych pracach, gdy olej się rozgrzał, ciągnik stawał bez możliwości ponownego ruszeniu, Po wystygnięciu oleju, można było ciągnik odpalić, jednak chodził tylko na trzecim półbiegu. Od tego czasu ciągnik, raz jeździ a raz nie. Czy ktokolwiek wie co mogło być przyczyną takiej awarii, co robić dalej??????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian20    29

Kolego ale czy po każdej regeneracji pompy zadbałeś o to aby olej był nowy albo przefiltrowany? Filtry wymieniłeś na nowe? Jeśli tak to czy na pewno wszystkie? Być może w tym oleju masz cuda i ciągle nim wysadzasz pompę. .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waki330t    1

przed kazdą regeneracja był spuszczany olej, filtrowany i wymieniane filtry, ssawny tez czyściłem.  wydaje mi sie ze mogą to zacinać sie jakieś zaworki w rozdzielaczach? ma moze ktos namiary na dobry warsztat który zna sie na takich pompach i case'ach? słyszalem ze w Płaczewie robia takie żeczy tylko ze traktor trzeba zawieść. było u mnie z 20 mechaników z róznych serwisów fendt, ferguson  ,jcb i przewaznie bez sprawdzenia mówili od razu ze to pompa

Edytowano przez waki330t

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

samo spuszczenie oleju i ponowne jego zalanie to troche malo jak są opiłki, trzeba umyć skrzynie dopiero zalać przefiltrowany olej. oczywiście wymiana filtru to podstawa.   taką pompę można sprawdzić nawet wyjętą z ciagnika czy jest coś warta. podstawą na określenie  awari to diagnostyka  wszystkich wadliwie działjących podzespołów.


Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kazikrol    6

Witam posiadam Case 5130 Latem miałem takie sytuacje, że ciągnik nie ruszał tak jak należy, aby ruszył trzeba było kilkakrotnie wcisnąć sprzęgło, aż w końcu ruszał, Gdy się ciągnik rozgrzał byłem bardzo zdziwiony, ponieważ jazda na innym biegu niż 3 była nie wykonalna,  więc sprawdzałem bezpieczniki, przekaźniki, czyściłem cewki odpowiadające za jazdę przód/tył i nic nie pomogło, w końcu metodą prób i błędów doszliśmy z ojcem, że wadliwy był jeden z dwóch przełączników/rozłączników  przy pedale sprzęgła, doszliśmy który był wadliwy wymieniliśmy go i problem ustąpił. 2 problemem który się pojawił w październiku  i nie został rozwiązany to przełącznik od podnośnika pewnego razu gdy chciałem odpiąć beczkowóz zauważyłem, że podnośnik nie opuszcza ( mam hitch więc konieczne jest użycie podnośnika) więc odpiąłem kostkę od przełącznika i przy pomocy kabelka  połączyłem 2 styki i opuściłem, gdy miałem wszystko na wierzchu postanowiłem to poczyścić, nie dało to efektu, rozebrałem przełącznik, przełącznik wydawał mi się ok, jakiś czas później case był mi potrzebny do rozrzutnika więc ponownie odpiąłem kostkę i podczepiłem rozrzutnik po czym ponownie ją wpiąłem na miejsce, po ok 7 dniach pracy z rozrzutnikiem postanowiłem go odczepić i ku mojemu zdziwieniu przełącznik zadziałał, radość nie trwała zbyt długo bo po ok 10 dniach przestał ponownie podnosić, dodam, że posiadam przełączniki od podnośnika na błotnikach lecz one nie działają od początku zakupu ciągnika. Ktoś wie co za przyczyna?

A wczoraj napotkał mnie największy problem, podczas wywózki obornika wywoziłem ok 5 rozrzutnik  Case nagle przestał jechać, ciągnik odpala, podnosi tura, skręca, przesuwa hydraulicznie napędzaną taśmę rozrzutnika , kręci wałkiem, ale nie jedzie biegi wchodzą półbiegi się zmieniają, rewers pokazuje poprawnie kierunek, stało się to podczas jazdy, nie było hałasu czy łomotu, było to tak jakby w ciągniku został wrzucony bieg jałowy. Już sam nie wiem co za powód ale może ktoś z was wie? Proszę o pomoc!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wątpię żeby ci ktoś strzelił co się mogło stać, to takie wróżenie z fusów. Trzeba by przeprowadzić diagnostykę skrzyni bo  bez tego albo sie kosztów nabawisz albo nic nie zdziełasz, no albo akurat trafisz i naprawisz :)


Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kazikrol    6

@pawelol111 A czy on udziela informacji w sposób telefoniczny lub drogą elektroniczną, czy konieczna jest raczej jego wizyta, lub coś trudniejszego czyli transport ciągnika do niego..

Ale może akurat trafił by się ktoś, kto jest obeznany w temacie i nakierował by mniej więcej co to może być

 

Edytowano przez kazikrol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

Sprawdź cewki. U mnie przy valtrze z jazda bylo to samo a spalila sie cewka od jednego polbiegu i siala zamieszanie. W obu ciagnikach są niemal identyczne jak się dowiedziałem od elektryka który mi to robil

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelol111    1337

@pawelol111 A czy on udziela informacji w sposób telefoniczny lub drogą elektroniczną, czy konieczna jest raczej jego wizyta, lub coś trudniejszego czyli transport ciągnika do niego..

Ale może akurat trafił by się ktoś, kto jest obeznany w temacie i nakierował by mniej więcej co to może być

 

Jak trzeba było to jechał nawet w okolice Gdańska. Zadzwoń i zapytaj. Wiem jedno - on nie jest z tych co powiedzą żebyś przywiózł maszynę, zapłacił a oni nie powiedzą co dolegało tylko zażądają kosmicznych pieniędzy za pracę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BENNY82    242

 do kazikrol   cewka jazdy przód tył do sprawdzenia ewentualnie przekaznik z prawej strony kierownicy tzn kostka do oblukania. co do podnosnika to są leciwe ciagniki i śniedz na kablach i połączeniach bądz przełamana wiazka w kablu przejdz po całej wiązce przeczysc zakonserwuj. przyciski na błotnikach działają tylko w trybie roboczym nie wiem czy wiesz? jesli wiesz to zapewne styki sa zasniedziałe do oczyszczenia. mam namiary na sklepy internetowe gdzie dostaniesz od reki wiekszosc częsci. na dniach rozpruwam moją czterdziestke (5140) skrzynia + pompa tyle że u mnie cisnienie na wyjsciach ok 230bar a półbiegi rozłacza mysle że kompensator cisnienia przy pompie albo power sfift zawory sie przycinają od opilków które sie pojawiły -oby to nie te podkładki co napisał waki 330t

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waki330t    1

ja dzwoniłem do mariusza zdun powiedział mi ze mojego zrobi i na 100% będzie chodził kwestia transportu ( 300 km w cztery strony ) i dopłat  a spróbuje jeszcz do fendagro Serwis zadzwonić ciekawe co powie

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BENNY82    242
danielj001    0

ja dzwoniłem do mariusza zdun powiedział mi ze mojego zrobi i na 100% będzie chodził kwestia transportu ( 300 km w cztery strony ) i dopłat  a spróbuje jeszcz do fendagro Serwis zadzwonić ciekawe co powie

 a z kąd jesteś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kazikrol    6

Panowie, Awaria została zlokalizowana i usunięta, przyjechał mechanik i przebadał ciągnik od strony elektrycznej, ale że wszystko było okej, to zabrał się za mechanikę i odkręcił z prawej strony za schodkami taki dekielek na kilka śrub i po otworzeniu go zauważyliśmy, że podkładka koronkowa się odbezpieczyła i odkręciła się nakrętka odpowiadająca za trzymanie wałka który idzie od silnika do skrzyni, nakrętke dokręcił podkładką zabezpieczył i case wrócił do życia :) Pozdrawiam i dziękuję oczywiście za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

 też mi sie to kiedyś stało..., a wcześniej przypadkowo zaczepiłem o dźwignie biegów pełzających (o czym nie wiedziałem) i wrzucił się luz, 2 godziny latałem z miernikiem i w końcu poleciałem po ciągnik do holowania, a że do holowania ustawia sie tą dźwignie na luz wiec sprawa się wyjaśniła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebander    0

Witam, mam problem z case 5140 płyn z chłodnicy i dzie mi do oleju w silniku i nie jest to wina uszczelki pod głowicą, jeżeli ktoś wie co sie stało to prosze o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ma on chłodnice oleju ?? może jest w niej dziura i idzie płyn do oleju...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jan34533    26

Wyrzucał wodę podczas pracy? a może ubywało wody na postoju? Opisał byś bardziej problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mati05    0

Panowie, Awaria została zlokalizowana i usunięta, przyjechał mechanik i przebadał ciągnik od strony elektrycznej, ale że wszystko było okej, to zabrał się za mechanikę i odkręcił z prawej strony za schodkami taki dekielek na kilka śrub i po otworzeniu go zauważyliśmy, że podkładka koronkowa się odbezpieczyła i odkręciła się nakrętka odpowiadająca za trzymanie wałka który idzie od silnika do skrzyni, nakrętke dokręcił podkładką zabezpieczył i case wrócił do życia :) Pozdrawiam i dziękuję oczywiście za pomoc.

Witam jestem tutaj od dzisiaj, śledzę prosty od jakiegoś czasu, i muszę przyznać że ciekawe informacje można uzyskać. Mam pytanie do kolegi kazikrol? Czy mugbys więcej informacji na temat pokrywki napisać ponieważ mam podobny problem z case 5130 nie reaguje na żadne biegi ani na półbiegi ,hydraulika działa elektryka także a jechać nie chce. Niczyim osioł!

Sprawdzałem wielokrotnie . wcześniej przez przypadek wybilem na Luz i po zapaleniu ciągnika próbowałem wybić strasznie zgrzyt się rozległ zgasiłem wszedł normalnie potem było już ok jeździł normalnie.

 

Gdzie szukać tego dekielka jak on wygląda

A może uszczelniacze na tulejach? Chyba że ma on jak samochód lane tuleje w blok.

Edytowano przez Mati05

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez Matusp85
      witam jak skalibrować licznik w case cx 80. nie mogę wejść w w to pole wyboru od1do6 tylko wyskakuje mi odrazu CAL i mogę wybrać od 1 do 4 i nic więcej. poza tym zniknęła mi prędkość
    • Przez zetores
      Witam.czy ktos wie jak podpiąc pod rozdzieczalac maszyne z ls?
      Rozdzieczalac na zdjeciu ten pomiędzy gniazdami posiada :po lewo 3 korki, po prawo jeden, i ten jeden korek co widac. 

    • Przez Matusp85
      witam. spalił mi się bezpiecznik oś zapalniczki i go wymieniłem. zegar powrócił na godz 12:00 i chciałem ustawic. niestety po przyciśnięciu srodkowefo przycisku i przekręceniu stacyjki w lewo zamiast wyboru kodów 1-6 mam napis CAL a niżej mogę wybrać 1-4. niestety zniknęła mi również prędkość. co robić
    • Przez ruciak24
      Cześć mam problem z ładowaniem i dwoma regulatorami napięcia już tłumaczę wraz z końcem szczotek w alternatorze oddaliśmy go do regernacji i części były wybrakowane że trzeba było regulator napięcia dodać po zamontowaniu nie mam ładowania w ciągniku po każdym odpaleniu i zgaszeniu muszę ciągnik ładować i pytanie jest takie jak zmostkowac ten regulator napięcia aby było dobrze opisy wtyków na regulatorze napięcia to Df d- i d+ które połączyć razem a które z czymś innym żeby było dobrze i pytanie jeszcze jedno czy jest osoba która robi instalacje elektryczne od zera do ciągników typowo u klienta? Pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj