Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Po to jest ten okres docierania aby to się odpowiednio ułożyło, a olej jest po to by tłoka nie zatarło. Jak idzie go za mało to grozi zatarciem, jak za dużo to go wypluwa..

O ile dobrze pamiętam to na tym forum trafiła się osoba co odwrotnie założyła tłoki w 330 i pytała czemu coś w silniku tłucze :lol: a historia z pierścieniami jest jak najbardziej prawdopodobna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KULAWA_KOZA    156

Ale są zestawy co nie maja tego problemu i olej jest nie wypluwany.

czyli producent przyłozył sie do wykonania a nie zrobił fuszerki tak jak MAHLE.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

Roki gdzieś czytałem że pisałeś że teraz na tych Krotoszynskich zestawach ciągnik pluje olejem.

Masz jakiś sprawdzony zestaw co z wydechu ciągnik po remoncie nic olejem nie pluje?

Bo nawet piszą że ten Krotoszyn z tłokiem Gorzyce nawet pluje olejem.

 

Tak właśnie już kilka razy mi się zdarzyło że na Mahle widoczne były objawy wypluwania oleju.

Ze sprawdzonych na najbardziej Zetor PDC tylko że z pierścieniami Primy i nie pluje, ostatnio zakładałem też zestawy z Chełmna ten tańszy i droższy z Gorzyckim tłokiem i też nie pluły. Co do zestawów Ursus się nie wypowiem bo nie zakładałem go jeszcze w sklepie gdzie się zaopatruje nawet go nie mają jeszcze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KULAWA_KOZA    156

No a kolega pisze że ten najdroższy zestaw z tłokiem gorzyckim pluł mu olejem :(

Czyli mówisz że najlepiej ZETOR PDC .

A Twoim zdaniem lepiej założyć pierścienie PRIMY czy na oryginalnych.

Wartaja te pierścienie PDC ZETORA co?

Ciagnik lepszą ma kompresje na pierscieniach PRIMY czy Zetora ?

Masz jakieś praktyki i experymenty w tym kierunku?

 

W sklepie internetowym sie zaopatrujesz czy u siebie?

Edytowano przez KULAWA_KOZA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

Co do pierścieni to jakoś nie zauważyłem różnicy sobie mam obecnie na pierścieniach Primy koledze zakładałem na oryginalnych z zestawu nic się nie dzieje

A co do kompresji na obu rodzajach pierścieni to kto to sprawdza zakładasz i chodzi. Jak pierścienie się dotrą to jakich byś nie wsadził będzie trzymał kompresję

Jak już w sprawie pierścieni to ważne jaka ich trwałość ile wytrzymają, ale to wiesz już takie zagadnienia że jakoś nie chce mi się nad tym zastanawiać.

A takie pisanie że jednemu chodzi innemu nie to wiesz, jeden dociera drugi od razu zapina i w pole jeszcze inny nawet 1800 obr nie przekracza a są i tacy co licznik zamykają, jeszcze sposób montażu pierścieni itd można pisać...

Jak chciałbyś mieć 100% dane porównawcze to byś musiał mieć z 4 ciągniki C-330 sam je złożyć, dotrzeć i każdy na innym zestawie mieć czyli Zetor, Ursus, Mahle, Chełmno i sam nimi jeździć wtedy masz 100% wiarygodne dane porównawcze hehe

Co do zaopatrywania się w części to jak się robi komuś i ktoś chce aby tylko chodziło i tańszym kosztem to biorę u siebie co popadnie najtańsze co tylko ma, a jak sobie lub ktoś nie oszczędza na częściach to zamawiam.

 

A jeszcze co do plucia na tym najdroższym zestawie to nie napisałeś jaki to zestaw Mahle z Gorzyckim czy Chełmno z Gorzyckim i jak Chełmno to na jakiej tulei zestaw bo jak pisałem wcześniej składali to na tulejach Mahle, ale ze względu na dużą chropowatość tulei Mahle zaprzestali ich stosowania obecnie sami wytwarzają tuleje

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja jestem swieżo po montażu tego zestawu MAHLE- Krotoszyn z tlokiem Gorzyckim za ok.360zł. :) Początkowo pojawiło się symboliczne pocenie olejem przy tłumiku. Jednak napewno nie nazwałbym tego pluciem. Teraz po ponad 20mth. docierania wszystko już ustepuje.Oleju nic nie ubywa.

Wybrałem ten zestaw, ponieważ liczę na dłuższą eksploatację. W końcu kosztuje tyle, co często prawie dwa u innych producentów.

Poza tym w sklepach nie było akurat nic konkretnego, może poza URSUS-em i podstawowym Zetorem. "Premium Plus" nie mogłem znalezć.

 

Co do pierścieni, to napewno zdarza się montowanie ich odwrotnie, Wystarczy, ze ktoś sam naprawia i nie ma wiedzy. Zresztą spotkałem pierscienie z ciągnika bez żadnych oznaczeń. Choć jesli są, to powinny dać do myślenia montującemu, że czemuś to służy. :blink:

W zestawie który zamontowałem, wystepują pierścienie PRIMA nawet z instrukcją poprawnego ich montażu.

Ale żeby zamontować odwrotnie tłok w "30"-tce , co było wczesniej wspominane, to już jest ciekawe. Nie spojrzał zapewne na wtryskiwacze.

 

Wracając do chłodnic, to u mnie w oryginalnej na tabliczce widnieje masa 7,0 lub 7,8 kg(słabo czytelne). To dlaczego obecne podają, że ważą najczęsciej 6,7 lub 7,0kg? Które sa lepsze?

A te panewki BIMET to są jeszcze do kupienia w sklepie, czy tylko wysyłkowo? Ponieważ u mnie ich niestety nie ma. One są podobno obecnie najlepsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek-c-330    548

a jeszcze takie pytanie po założeniu zestawu np tego zetora ile muszę docierać ciągnik ile mtg i jak nim pracować jakie obroty itp ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KULAWA_KOZA    156

dziękuje Roki za odpowiedż.

Chyba kupie na jesień PDC i dam do tego pierścionki PRIMY tak jak mówisz i powinno być dobrze.

 

Tak czy siak to cały czas szukam fajnego traktorka dla siebie , bo jak coś trafie to tego sprzedam.

A dziś rano jak to ujzałem to od razu zadzwoniłem

http://tablica.pl/oferta/ursus-c-330-100-oryginal-jak-nowy-c330m-ID3eSCJ.html#2e726be623

niestety ciągnik był tylko 30 min na ogłoszeniu.

taki ciągnik trafia się jak "6" w totka.

Szukam takiego już pół roku i jak się pojawia to znika momentalnie...bez względu na cenę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Na tyle motogodzin to on zardzewiał w garażu.A co to za różnica zrób dobrze swojego i będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adhock    2

Witam

Mam kilka pytań dotyczących ursusa c-330.

1.Jaki olej i ile jego trzeba nalać do pompy wtryskowej ?

2.Gdzie się go wlewa ?

3.Czy przez niedokręconą pompkę do pompowania paliwa która jest przykręcona do pompki zasilającej może być przez nią wyciek ?

 

1. Taki sam jak do silnika. Kiedy wymieniasz olej w silniku wymieniasz też w pompie. Ilość to ok 0,6 litra (do górnej kreski) na wskaźniku.

2. Korek wlewowy umiejscowiony jest po lewej stronie pompy (od strony kierownicy) na górze. Teoretycznie powinien być pomalowany na czerwono.

3. Może.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek-c-330    548

odświerzę temat jak mam ursusa c-330 z 71 roku podobno jest na podzespołach 28 i wie ktoś czy zwykły zestaw napawczy do c-330 podejdzie czy tam cały blok jest inny ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KULAWA_KOZA    156

Panowie takie pytanko.

Co może być przyczyna jak słychac jak ciągnik syczy przez tłumnik, przewaznie jak się już gasi silnik słychać jak syczy przez tłumnik.

Tak jak by coś zassysał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Zależy z jakiej firmy ta głowica.Czy najtańsza czy Chełma.po tych najtańszych to bym się spodziewał takich cudów bo miałem jedną taką to 30 miała bidę zagadać a okazało się że zawory nie trzymały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek-c-330    548

to że 5 przy bronowaniu nie idzie to nic jeszcze nie znaczy jak po skibach i górki na ale jak po równym to pewnie nie trzymają zawory

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

Głowica URSUS z "niedżwiadkiem." no traktor bardzo słaby.

5 się nie uciągnie w bronowaniu :huh:

Ty najpierw zmierz ciśnienie sprężania z próbą olejową bo że syczy to jak dla mnie jeszcze za mało na diagnozę że akurat zawory nie trzymają , już od dawna jak kiedyś pisałeś miałeś z tym problem, ale wtedy niby tuleja była za nisko... :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KULAWA_KOZA    156

Ciśnienia nie mam czym zmierzyć, a tuleje stare , nie wiem kiedy wymieniane, ale progu na nich nie ma.

Na starej głowicy chodził jak Huragan a po założeniu nowej TRAGEDIA.

Po robocie dam do sprawdzenia ta głowice by mi ja zrobili i powinno być LUX.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

To nasuwa się następne pytanie skoro stara była dobra jak piszesz i ciągnik chodził bardzo dobrze to po co było kupować nowa??

A co do tych tulei w jakimś temacie pisałeś że wymieniałeś je i jeden zestaw był wadliwy to nie było tak dawno abyś nie pamiętał hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

Nie no ten temat znam bo sam w nim pisałem, ale mi chodzi bardziej o to że jak na starej głowicy chodził bardzo dobrze jak piszesz (HURAGAN) to trzeba było nic ze starą nie robić tylko wstawić ja z powrotem i tyle. Po co coś remontować jak chodzi jak powinno, a już tym bardziej wymieniać na inne ;) O to mi chodzi bo co i jak w sprawie głowicy to wiadomo :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Cezar81
      Pod uwagę biorę :
      https://www.olx.pl/oferta/ciagnik-rolniczy-same-rubin-150-CID757-IDzM5um.html
      nowy świeżo zamieszczony i z wyglądu mało sponiewierany, zastanawiam się również nad:
      https://www.olx.pl/oferta/case-cvx-130-tuz-sprowadzony-CID757-IDzFYYG.html
       
      nad którym lepiej się zastanowić - do końca miesiąca muszę coś wybrać więc dla mnie zabawa się skończyła, będę bardzo wdzięczny na wszelkie rady
       
      Ewentualnie https://www.olx.pl/oferta/mccormick-xtx-185-xtra-speed-sprowadzony-orginal-mtx-tylko-5000-godzin-CID757-IDzFAnf.html
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj