konarek

Renault ceres 335- problem z rozruchem.

Polecane posty

konarek    0

Witam.

W związku z pierwszymi przymrozkami tej jesieni które spowodowały iż moja Renia przestała odpalać- mam pytanie do użytkowników/znawców modelu Ceres 335 .

Zapytania brzmią:

1. Czy ten ciągnik posiada jakąś świecę podgrzewającą? Jeśli tak, to gdzie ona jest umiejscowiona?

2. Jaki akumulator powinien być w tym modelu? Bo mój ma 95ah oraz 800.

 

Jeśli ktoś zna odpowiedzi to bardzo bym prosił o zamieszczenie ich tutaj :)

 

Pozdrawiam


sprzedam:
_Nowa Pompa hydrauliczna podnośnika (nie wzmocniona) c330 Hydrotor Tuchola (z gwarancją) -200 zł
|PW| **Przedmiot mogę wystawić na Allegro**

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas2909    4

Co prawda posiadam Ceresa 85X (silnik JD), ale silniki są bardzo podobne, jeśli nie takie same, wiec do rzeczy 1. w moim ceresie jest świeca na przewodach doprowadzających powietrze za filtrem, a przed  kolektorem ssącym, aczkolwiek nie jest to świeca płomieniowa tzn. podgrzewa tylko powietrze. 2 U mnie akumulator ma 120Ah i 950A prądu rozruchowego.

Poza tym gdybyś mógł opisać jakoś dokładniej co się dzieję, u mnie np. było tak, że wolno kręcił przy mrozach tak jakby aku był słaby, albo prąd gdzieś uciekał, wymieniliśmy przewody i dodatkowo pociągneliśmy przewód masowy od aku pod mocowanie rozrusznika i jest dużo lepiej do -10 nie ma problemów, a poniżej pomaga prostownik z rozruchem.

Edytowano przez Lukas2909

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konarek    0

Halo halo czy naprawdę nikt nie wie? :)

Sorki Lukas2909, nie zaktualizowała mi się strona i dodałem ten post powyżej a nie wiem jak go usunąć na telefonie. A mógłbyś mi powiedzieć jak się tą świecę podgrzewa? Ja też mam silnik jd. I mam właśnie taki sam objaw jak Ty miałeś, tzn. bardzo wolno kręci od kiedy temp. spadła poniżej zera, a po 10 sekundach kręcenia akumulator jest już rozładowany.


sprzedam:
_Nowa Pompa hydrauliczna podnośnika (nie wzmocniona) c330 Hydrotor Tuchola (z gwarancją) -200 zł
|PW| **Przedmiot mogę wystawić na Allegro**

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas2909    4

Aby podgrzac ta świece trzeba przytrzymać kluczyk tak miedzy zaplonem, a tym jakbys chciał zapalić, ale przynajmniej u mnie ta świeca nie daje pozwalającego efektu. Sprobój podłączyć drugi akumulator bezpośrednio do rozrusznika powinno pomóc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

@konarek na takim aku to możesz palić ale z górki. Masz po prostu za mały akumulator - o jego wiek też nie pytam. Załóż aku o pojemności co najmniej 140 Ah i prądzie rozruchowym min 950A. Świece podgrzewaj (jeśli to płomieniowa) min 10s (aż usłyszysz taki wybuch w kolektorze) jeśli to żarowa nie mam pojęcia. Sprawdź czy podgrzewanie działa bo to baarrdzo pomaga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas2909    4

Ciężko będzie zmieścić 140Ah, ale zrób jak mówi Wojtek nowy akumulator do tego dobry prostownik z rozruchem i będziesz miał po problemie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Przecież 140-stka nie jest duża a wątpię aby te ciągniki miały z założenia mały akumulator. U mnie w reni 110.54 wchodzi idealnie 180Ah i prądzie 1100A - wtedy ładnie kręcił. Teraz po wymianie (tamten padł ze starości) mam właśnie 140-stkę i silnik kręci super ale świecę płomieniową jak temp. spada koło zera i niżej to uruchamiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

zainwestujcie w dobry akku, a nie taki który ma dużą pojemność i prąd rozruchu, 

w naszej 100Ah bez problemu kręci bez świecy dużo poniżej 0

 

do takiego JD wystarczy spokojnie 120Ah i jakieś 600-800A


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas2909    4

Jeśli się nie myle to w swojej Reni masz rozrusznik z przełożeniem, a u nas w ceresach bezpośrednio napędza kolo zamachowe toteż z tęgo względu jest bardziej prądochłonny w ceresie 3,1kW, a u Ciebie bodajże 2,7kW ,jeśli się mylę to mnie poprawcie ;), ale niestety większy niż 125Ah nie wejdzie trzeba by było coś kombinować.

 

Edytowano przez Lukas2909

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konarek    0

Wczoraj akumulator wstawiłem w ciepłe miejsce I ładowałem 3 godzinki, a dzisiaj go podłączyłem do ciągnika I zapalił praktycznie po jednym obrocie :)

 

Szukałem dzisiaj tej grzałki i znalazłem gruby przewód podłączony do korpusu kolektora ssącego (pomiędzy przewodem od powietrza a blokiem silnika) - przewód ten podłączony był do przekaźnika schowanego za akumulatorem. Niestety z przekaźnika nie mogłem odczytać parametrów Ale w internecie znalazłem identycznie wygladający właśnie do ceresów o parametrach: 12V - 200A czyli bardzo mocny. Wniosek wyciagnełem taki że na pewno jest to przekaźnik grzałki powietrza. Teraz będę musiał kupić taki przekaźnik bo ten niestety jest cały zniszczony i trzeba bedzie zobaczyć co ze sterowaniem cewki tego przekaźnika bo jak sprawdzałem to napięcie nie dochodziło w rzadnej z pozycji kluczyka. No a później to zobaczymy jak to będzie z tym grzaniem, być może obejdzie się bez wymiany akumulatora :)


sprzedam:
_Nowa Pompa hydrauliczna podnośnika (nie wzmocniona) c330 Hydrotor Tuchola (z gwarancją) -200 zł
|PW| **Przedmiot mogę wystawić na Allegro**

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konarek    0

Witam ponownie.

Udało mi się zamontować nowy przekaźnik i myślę że teraz ciągnik powinien lżej odpalać przy mrozach. Sprawdziłem miernikiem i podczas odpalania na grzałkę idzie 90-100 amperów. I tak: ciągnik ten nie posiada żadnej świecy podgrzewającej przed rozruchem, tylko grzałka na kolektorze wlotowym powietrza podgrzewa je w momencie samego rozruchu. Są dwa sposoby odpalania tego ciągnika :

1. Bez podgrzewania powietrza - poprzez samo przekręcenie kluczyka

lub

2. Z podgrzewaniem - poprzez wciśnięcie (wduszenie) i jednoczesne przekręcenie kluczyka.

 

Dziękuję wszystkim za próbę pomocy i pozdrawiam.


sprzedam:
_Nowa Pompa hydrauliczna podnośnika (nie wzmocniona) c330 Hydrotor Tuchola (z gwarancją) -200 zł
|PW| **Przedmiot mogę wystawić na Allegro**

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozob    1

witam miałem podobny problem z odpalaniem w Aresie pomógł przeglad rozrusznika. Przed wyczyszczeniem i wymianą szczotek próba rozruchu konczyła się szybkim rozładowaniem aku nawet przy niewielkim spadku temperatury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj