majes

ares 550 problem z żółw/zając

Polecane posty

majes    5

W lato nie było problemu, teraz chciałem przełączyć na żółw i klops nie działa. Po pół dnia roboty próbuje jeszcze raz i nie zawsze Ale zmieniał. Co może być przyczyną? Nie wiem czy to stało się po myciu ciągnika czy od czegoś innego. Czy za zmianę zakresów odpowiada jakaś elektronika? Poradzcie co sprawdzić, przeczyscic?


.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boruch1409    3

widocznie przewody sa zawilgocone i gdzies przebicie musi byc. sasiad ma ceres 340 u niego dziala tylko kiedy jest wilgotno a w wakacje tylko z rana dzialalo kiedy jest  rosa pozniej wszystko wysycha  i nie dziala :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majes    5

To teraz pytanie gdzie znajdują się kostki odpowiedzialne za to żeby je przeczyścić?

 


.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RobertN    1

U mnie również był problem ze zmianą żółw-zając, przyczyną byl wadliwy czujnik - znajduje się po prawej stronie koło lewarka zmainy biegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majes    5

Ale w skrzyni jest ten czujnik czy w kabinie przy lewarku?

Bo ja namierzylem właśnie jakiś chyba czujnik zaraz po prawej stronie takiego cylindra co wchodzi do skrzyni, porusza się on jak zmieniasz zakresy biegów oraz właśnie żółw zając


.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

odezwij sie na priv to ci wytłumacze gdzie ten czujnik i gdzie są kostki :)


Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majes    5

Ok, ten czujnik po prostu zawiera dwa kable?

Poodpinalem kable od kostki, wchodzące do kabiny i teraz traktor przelaczyl się na żółwia i nie chce przełączyć się na zająca mimo iż czasami kontrolka przelaczy się między zakresami. Co może być przyczyną ze kontrolka się przełącza ciągnik nadal jedzie na zolwiu?

Wykrecilem ten czujnik i po naciśnięciu kulki na końcu miernik nie pokazuje zwarcia na pinach więc chyba to on jest walniety.

Edytowano przez majes

.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

W przełączaniu bierze udział sterownik, czujnik daje tylko impuls a sterownik załącza przemiennie raz zając, drugi raz żółw i tak na zmianę. Fizycznie przełącza siłowniczek hydrauliczny który jest sterowany elektrozaworem (a elektrozaworem sterownik) który jest na pokrywie pompy hydraulicznej, jak chcesz sprawdzić na "krótko" to podłącz zasilanie bezpośrednio na elektrozawór.Być może przycieły się widełki i siłownik nie może ich przesunąć albo szwankuje elektrozawór, jak by się okazało że na krótko wszystko dobrze chodzi to by znaczyło że coś ze sterowaniem (sterownikiem)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majes    5

Wydaje mi się ze uszkodzony jest czujnik spróbuje jutro najpierw zewrzec kable przy czujniku, poszukam tez tego elektrozaworu. Na elektrozaworze jak jest napięcie to jest zolw a jak go nie ma to zając albo na odwrót, tak?


.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Dokładnie,zwarcie lub rozwarcie bo nie wiem jak jest gdy czujnik jest w spoczynku (nie dotknięty) daje impuls do sterownika który raz daje prąd a raz odcina od elektrozaworu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majes    5

Więc chyba namierzyłem problem. Uszkodzony mam czujnik i nie było też kontaktu na wtyczce od elektrozaworu. Zamówiłem czujnik koszt 140zł.

dzięki za pomoc.

Edytowano przez majes

.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Atari    12

Pozwolę sobie odświeżyć temat.

Mam problem z przełączaniem zakresu biegów. Na zimnym oleju problem nie występuje, zaś na rozgrzanym potrafi się zblokować głównie na żółwiu. 

Gdzie można szukać przyczyny tego problemu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek27    17

sprawdź ten czujnik, który jest na zdjęciu wyżej, jak jest zapocony olejem to nie będzie działał, prawdopodobnie będzie do wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Ja mam pytanie, trochę nie w temacie ale może ktoś wie gdzie znajduje się czujnik niskiego poziomu oleju w skrzyni biegów? Mam problem podczas orki, gdy jest przechylony w lewą stronę czasami się zaświeca i włącza alarm niskiego poziomu. Olej jest pół centymetra powyżej max.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majes    5

U mnie to samo. A na kawałkach pochyłych jadę całą długość pola (400m) z zapaloną kontrolką niskiego poziomu oleju, stop i cały czas piszczy mi brzęczyk.

Już nie raz się zastanawiałem czy to nie wpłynie jakoś negatywnie na skrzynię?


.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janczar810    302
Napisano (edytowany)
Dnia 7.09.2016 o 23:02, radek27 napisał:

sprawdź ten czujnik, który jest na zdjęciu wyżej, jak jest zapocony olejem to nie będzie działał, prawdopodobnie będzie do wymiany

Witam mam taki sam problem ale na wyświetlaczu przełącza żółw zając a w rzeczywistości pozostaje na zajacu i nie mozna włączyć żółwia. Odloczylem ten czujnik jak na zdjeciu i jest to samo z tym ze na wyświetlaczu nic sie nie zmienia. Fakt jest zapocony olejem ale czy sama wymiana tego czujnika spowoduje iz w praktyce bedzie zmiana żółw-zając.

 

Aha i gdZie jest ten elektrozawor, moge prosic o jakieś zdjecia.

Edytowano przez janczar810

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz207    1
Dnia 12.12.2014 o 17:56, ptaszyna napisał:

W przełączaniu bierze udział sterownik, czujnik daje tylko impuls a sterownik załącza przemiennie raz zając, drugi raz żółw i tak na zmianę. Fizycznie przełącza siłowniczek hydrauliczny który jest sterowany elektrozaworem (a elektrozaworem sterownik) który jest na pokrywie pompy hydraulicznej, jak chcesz sprawdzić na "krótko" to podłącz zasilanie bezpośrednio na elektrozawór.Być może przycieły się widełki i siłownik nie może ich przesunąć albo szwankuje elektrozawór, jak by się okazało że na krótko wszystko dobrze chodzi to by znaczyło że coś ze sterowaniem (sterownikiem)

Z której strony szukać tego elektrozaworu od tych widełek siłownika żółw zając?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Z prawej strony przy tylnym kole, jest tam 5 elektrozaworów, są opisane, jeden z nich jest od żółw/zając.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz207    1

Mój problem polega na nie całkowitym rozłaczaniu sprzegła cisnienia na rozdzielaczu półbiegów  na dolnym elektrozaworze na zaslepce 1ka 17bar 2ka 17bar 3ka zero 4ka zero na drugiej zaslepce elektrozaworu 1ka 17 bar 2ka zero 3ka 17 bar 4 zero taki mają być te cisnienia a  4ty półbieg to z tego rozdzielacza ma ciśnienia wychodzić na niego dodam że po właczeniu kluczyka seieci się kontrolka akumulatora ze strzałką i 4półbieg po zapaleniu zmienia się na ostatni półbieg używany ciagnik to reno ares 550 rewers mechaniczny pompka sprzegła ciśnienie na punkcie diagnostycznym dziwne bo tak po wciskaniu sprzęgła za połowe około 20bar wcisniete do końca spada do 6bar i po puszczaniu sprzęgła rośnie spowrotem do 20bar po puszczeniu zero jak by był wyciek to po puszczaniu by nie wzrastalo dobrze myślę może to w pompce sprzęgła przepuszcza idą dwa przewody na górę może miedzy nimi ciśnienie przeskakuje jakieś rady

IMG_20200425_204926.jpg

IMG_20200423_110901.jpg

Edytowano przez Mariusz207

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
    • Przez Mati3005
      Witam, Panowie mam pytanie odnośnie ustawienia balansera, tłumika drgań zwał jak zwał, przy remoncie silnika mechanik nie zaznaczył położenia wału względem ustawienia balansera, i teraz podczas pracy są odczuwalne drgania na ciagniku, nie wiem jeszcze jak z sila przy ciężkiej pracy bo na razie tylko pracował z opryskiwaczem ale takich drgań przed remontem nie było wiem ze ma być ustawione dwa skrajne tłoki w GMP i teraz pytanie czy jest gdzieś na kole od wału oznaczenie tego czy czeka mnie metoda prób i błędów ze śrubokrętem we wtrysku?? 🙂 na balanserze jest oznaczenie na kole zębatym, za pomoc dziękuję 
    • Przez Wojtas974
      witam tak jak w tytule, nie mogę wrzucić tych biegów, 3 i 4 wchodzi normalnie, ktoś miał podobny problem?
    • Przez BartekMaruszewski
      Witam. W mojej renówce pojawił się problem z włączającym się napędem, a mianowicie podczas jazdy bez różnicy czy wolno czy szybko, na niskich czy wysokich obrotach zapala się i po jakimś czasie gaśnie (albo nawet miga) kontrolka od ręcznego, co za tym idzie czuć i słychać jak zaczyna ciągnąć przedni napęd. Potrafi włączyć się nawet jadąc po drodze co jest dość uciążliwe. Jeśli ktoś orientuje się w czym może być  problem byłbym wdzięczny za odpowiedź. Renault 103.54 16x16  mechaniczna. Pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj