Skocz do zawartości
majes

ares 550 problem z żółw/zając

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ares
majes    4

W lato nie było problemu, teraz chciałem przełączyć na żółw i klops nie działa. Po pół dnia roboty próbuje jeszcze raz i nie zawsze Ale zmieniał. Co może być przyczyną? Nie wiem czy to stało się po myciu ciągnika czy od czegoś innego. Czy za zmianę zakresów odpowiada jakaś elektronika? Poradzcie co sprawdzić, przeczyscic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boruch1409    2

widocznie przewody sa zawilgocone i gdzies przebicie musi byc. sasiad ma ceres 340 u niego dziala tylko kiedy jest wilgotno a w wakacje tylko z rana dzialalo kiedy jest  rosa pozniej wszystko wysycha  i nie dziala :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majes    4

To teraz pytanie gdzie znajdują się kostki odpowiedzialne za to żeby je przeczyścić?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

RobertN    0

U mnie również był problem ze zmianą żółw-zając, przyczyną byl wadliwy czujnik - znajduje się po prawej stronie koło lewarka zmainy biegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majes    4

Ale w skrzyni jest ten czujnik czy w kabinie przy lewarku?

Bo ja namierzylem właśnie jakiś chyba czujnik zaraz po prawej stronie takiego cylindra co wchodzi do skrzyni, porusza się on jak zmieniasz zakresy biegów oraz właśnie żółw zając

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majes    4

Ok, ten czujnik po prostu zawiera dwa kable?

Poodpinalem kable od kostki, wchodzące do kabiny i teraz traktor przelaczyl się na żółwia i nie chce przełączyć się na zająca mimo iż czasami kontrolka przelaczy się między zakresami. Co może być przyczyną ze kontrolka się przełącza ciągnik nadal jedzie na zolwiu?

Wykrecilem ten czujnik i po naciśnięciu kulki na końcu miernik nie pokazuje zwarcia na pinach więc chyba to on jest walniety.

Edytowano przez majes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

W przełączaniu bierze udział sterownik, czujnik daje tylko impuls a sterownik załącza przemiennie raz zając, drugi raz żółw i tak na zmianę. Fizycznie przełącza siłowniczek hydrauliczny który jest sterowany elektrozaworem (a elektrozaworem sterownik) który jest na pokrywie pompy hydraulicznej, jak chcesz sprawdzić na "krótko" to podłącz zasilanie bezpośrednio na elektrozawór.Być może przycieły się widełki i siłownik nie może ich przesunąć albo szwankuje elektrozawór, jak by się okazało że na krótko wszystko dobrze chodzi to by znaczyło że coś ze sterowaniem (sterownikiem)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majes    4

Wydaje mi się ze uszkodzony jest czujnik spróbuje jutro najpierw zewrzec kable przy czujniku, poszukam tez tego elektrozaworu. Na elektrozaworze jak jest napięcie to jest zolw a jak go nie ma to zając albo na odwrót, tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Dokładnie,zwarcie lub rozwarcie bo nie wiem jak jest gdy czujnik jest w spoczynku (nie dotknięty) daje impuls do sterownika który raz daje prąd a raz odcina od elektrozaworu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majes    4

Więc chyba namierzyłem problem. Uszkodzony mam czujnik i nie było też kontaktu na wtyczce od elektrozaworu. Zamówiłem czujnik koszt 140zł.

dzięki za pomoc.

Edytowano przez majes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Atari    2

Pozwolę sobie odświeżyć temat.

Mam problem z przełączaniem zakresu biegów. Na zimnym oleju problem nie występuje, zaś na rozgrzanym potrafi się zblokować głównie na żółwiu. 

Gdzie można szukać przyczyny tego problemu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek27    8

sprawdź ten czujnik, który jest na zdjęciu wyżej, jak jest zapocony olejem to nie będzie działał, prawdopodobnie będzie do wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Ja mam pytanie, trochę nie w temacie ale może ktoś wie gdzie znajduje się czujnik niskiego poziomu oleju w skrzyni biegów? Mam problem podczas orki, gdy jest przechylony w lewą stronę czasami się zaświeca i włącza alarm niskiego poziomu. Olej jest pół centymetra powyżej max.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majes    4

U mnie to samo. A na kawałkach pochyłych jadę całą długość pola (400m) z zapaloną kontrolką niskiego poziomu oleju, stop i cały czas piszczy mi brzęczyk.

Już nie raz się zastanawiałem czy to nie wpłynie jakoś negatywnie na skrzynię?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez TomekLOP
      Witam
      W mojej 103,54 nisko podnosi podnośnik pytałem innych to max podniesiony ma 105cm mój podniesie tylko na 85cm podnosząc rękami za ramiona podnośnika osiągnę te 105cm, gdzie szukać problemu może są jakieś zawory krańcowe źle poustawiane. Chyba że jest jakaś regulacja przy dźwigni do podnoszenia. Podnośnik zwykły mechaniczny bez ehr.
      Dodaje filmik jak to wygląda: 
       
    • Przez emsi1903
      Potrzebuje wiadomości ile litrów i jaki olej wlać do skrzyni w Renault 120.54 z 95r. Obecnie mam mineralny Agrol U. Gdy się zagrzeje to półwki i rewers nie chcą wchodzić. Słyszałem że musi być półsyntetyczny. Czy konieczna jest wymiana filtrów przy wymianie oleju (jaki koszt). Pomóżcie
    • Przez lukas96
      Witam. Mam problem z renault 103.54 z skrzynią 24/8 a mianowicie podczas zmiany półbiegów następuje szarpnięcie. Znajomy mechanik powymieniał wszystkie filtry,olej i wyregulował na skrzyni ale problem nie ustąpił. Spowodowane jest to prawdopodobnie złą kalibracją skrzyni( to co się kalibruje przez komputer). Czy znacie kogoś kto to robi w okolicach Łańcuta. 
    • Przez mieszko12k
      Witam. Ile jest filtrów paliwa w Renault 103 14 ? Gdzie się znajdują? Jak wyglądają? Może ktoś wie, jakie ceny, jakie zamienniki czy cuś  : D
    • Przez pawelozim
      Witam wszystkich zakupiłem Reno 75-14 z 87r. i potrzebuje kilku porad a mianowicie; Jaki olej do silnika, skrzyni biegów no i przede wszystkim ile, jakie filtry, ile płynu do chłodnicy i jaki, co smarować i kiedy, dalej do czego służy pedał pomiędzy pedałami sprzęgła a hamulca czy to blokada czy co bo nigdzie jej nie widzę, i co to jest za linka z tyłu po prawej stronie na dole za wajchami od podnośnika i do czego służy, a i jeszcze jedno na desce rozdzielczej jest przełącznik tak jakby baków paliwa ale jest jeden bak po co to i koło niego po prawej pod przykrywką coś co można przekręcić śrubokrętem co to jest, a iczy są tam jakieś świece żarowe czy płomieniowa.
      Na razie tyle co bym chciał wiedzieć jak mi się coś przypomni to znowu zapytam.
      A może ktoś wie gdzie kupić katalog lub instrukcje albo skąd pobrać z internetu.
      Z góry dziękuje i pozdrawiam Paweł.
×