Skocz do zawartości
FENDTFARMER309LSA

Jak założyć halogen do c-330 ?

Polecane posty

MrMichal900    6

Halogen można po prostu przykręcić do błotnika albo do kabiny np. tak jak u mnie. Jak na błotniku to jeden kabelek podłączyć pod "+" w tylnej lampie a drugi "-" pod mase. Bez żadnej filozofi :D

Edytowano przez MrMichal900

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    365

Halogen można zamontować wszędzie gdzie go się chce - ale najlepiej żeby był tam, gdzie nie przeszkadza, a gdzie pomaga i żeby go nie potłuc o gałęzie czy inne rzeczy o które można zawadzić. Masę najlepiej zapiąć bezpośrednio pod uchwyt halogenu (metalowy) lub można przykręcić przewód masy osobną śrubką do najbliższego metalowego elementu ciągnika. Przewód dodatni (+) można podpiąć pod zasilanie reflektora roboczego na błotniku lub wpiąć pod bezpiecznik. Jeśli jednak halogen nie ma wbudowanego wyłącznika, to trzeba na przewodzie zasilającym (+) założyć taki wyłącznik. Nie ma znaczenia który przewód będzie "+", a który masą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Halogen można zamontować wszędzie gdzie go się chce - ale najlepiej żeby był tam, gdzie nie przeszkadza, a gdzie pomaga i żeby go nie potłuc o gałęzie czy inne rzeczy o które można zawadzić. Masę najlepiej zapiąć bezpośrednio pod uchwyt halogenu (metalowy) lub można przykręcić przewód masy osobną śrubką do najbliższego metalowego elementu ciągnika. Przewód dodatni (+) można podpiąć pod zasilanie reflektora roboczego na błotniku lub wpiąć pod bezpiecznik. Jeśli jednak halogen nie ma wbudowanego wyłącznika, to trzeba na przewodzie zasilającym (+) założyć taki wyłącznik. Nie ma 

znaczenia który przewód będzie "+", a który masą.

 

 

 

Halogen można po prostu przykręcić do błotnika albo do kabiny np. tak jak u mnie. Jak na błotniku to jeden kabelek podłączyć pod "+" w tylnej lampie a drugi "-" pod mase. Bez żadnej filozofi :D

Możecie mi bardzie wytłumaczyć co to jest ta masa ? + ? - ? Przewody trzeba podbiac pod akumulator ? Nie było mnie na tej lekcji w szkole i dlatego niewiem o co chodzi :(:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    203

Oddaj to komuś kto ma chociaż minimalne pojęcie o elektryce bo w przeciwnym razie, w najgorszym przypadku spalisz ciągnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    365

Z halogenu wychodzą 2 kable/złącza/wsuwki/druciki... Jeden z nich trzeba podpiąć pod masę ciągnika, czyli jakiś metalowy element ciągnika. W pojazdach to konstrukcja jest przewodem "-". Przewód "-" akumulatora jest podpięty do konstrukcji ciągnika i dzięki temu wszystkie elementy metalowe mogą robić za przewód. Nie ma wtedy potrzeby przeciągania 2 kabli, wystarczy jeden "+".

Czyli jeśli halogen będzie stał na błotniku to jeden kabelek trzeba zapiąć do tego błotnika tak, żeby mógł stykać się z gołym metalem błotnika. Drugi kabelek wychodzący z halogenu trzeba połączyć z jakimś prądem który znajdziesz w skrzynce bezpieczników. Nie można brać prądu prosto z akumulatora bez bezpiecznika po drodze, bo jakby powstało gdzieś zwarcie, to spalisz instalację albo cały ciągnik. Jak na halogenie nie ma wyłącznika to trzeba go zamontować na kablu "+" idącym od skrzynki bezpieczników do lampy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z halogenu wychodzą 2 kable/złącza/wsuwki/druciki... Jeden z nich trzeba podpiąć pod masę ciągnika, czyli jakiś metalowy element ciągnika. W pojazdach to konstrukcja jest przewodem "-". Przewód "-" akumulatora jest podpięty do konstrukcji ciągnika i dzięki temu wszystkie elementy metalowe mogą robić za przewód. Nie ma wtedy potrzeby przeciągania 2 kabli, wystarczy jeden "+".

Czyli jeśli halogen będzie stał na błotniku to jeden kabelek trzeba zapiąć do tego błotnika tak, żeby mógł stykać się z gołym metalem błotnika. Drugi kabelek wychodzący z halogenu trzeba połączyć z jakimś prądem który znajdziesz w skrzynce bezpieczników. Nie można brać prądu prosto z akumulatora bez bezpiecznika po drodze, bo jakby powstało gdzieś zwarcie, to spalisz instalację albo cały ciągnik. Jak na halogenie nie ma wyłącznika to trzeba go zamontować na kablu "+" idącym od skrzynki bezpieczników do lampy.

 

XMK13 Dzięki za pomoc ;) Konkretna odpowiedz ;) A ta szkrzynka bezpiecznikow to gdzies pod kierownicą jest, tam pod maska chyba co ? A to obojetnie jaki kabel bedzie masa a jaki do bezpiecznika ?

Edytowano przez FENDTFARMER309LSA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    365

Tak, obojętne. Tylko żeby kable nie były za cienkie - żeby nie były jak te kabelki w chińskich latarkach czy zabawkach. Skrzynka powinna być pod zegarami z boku. Jeśli skrzynka wygląda (z tyłu) tak: http://bezpiecznik.com.pl/p/2014/07/skrzynka-bezpiecznikow-ursus-c330-c360-4384455010.jpg , to kabel halogenu trzeba zapiąć w jeden z tych górnych pinów/złączy/bolców, bo tędy odprowadzany jest prąd już za bezpiecznikiem. Najlepiej będzie znaleźć ten bezpiecznik który ma ciągle prąd (prosto z akumulatora), wtedy halogen będziesz mógł włączyć nawet bez załączania stacyjki. Jednak jeśli mógłbyś zapominać o wyłączeniu halogenu to możesz podpiąć go do bezpiecznika do którego prąd dochodzi po załączeniu stacyjki lub po załączeniu świateł pozycyjnych. Żeby sprawdzić który bezpiecznik kiedy ma prąd najlepiej wziąć żarówkę (na 12 V, taką kontrolkę, itp) z 2 kabelkami i jeden kabelek dotknąć do czegoś metalowego, a drugim po kolei sprawdzać na którym bezpieczniku jest prąd. Na 1 prąd będzie nawet bez włączenia stacyjki i świateł. Na innym prąd będzie gdy włączysz światła, a na kolejnym będzie gdy załączysz stacyjkę. Musisz tylko sprawdzić który bezpiecznik kiedy ma ten prąd i czy ma wolne złącze/bolec/pin żeby zapiąć kabelek (za pomocą wsuwki).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, obojętne. Tylko żeby kable nie były za cienkie - żeby nie były jak te kabelki w chińskich latarkach czy zabawkach. Skrzynka powinna być pod zegarami z boku. Jeśli skrzynka wygląda (z tyłu) tak: http://bezpiecznik.com.pl/p/2014/07/skrzynka-bezpiecznikow-ursus-c330-c360-4384455010.jpg , to kabel halogenu trzeba zapiąć w jeden z tych górnych pinów/złączy/bolców, bo tędy odprowadzany jest prąd już za bezpiecznikiem. Najlepiej będzie znaleźć ten bezpiecznik który ma ciągle prąd (prosto z akumulatora), wtedy halogen będziesz mógł włączyć nawet bez załączania stacyjki. Jednak jeśli mógłbyś zapominać o wyłączeniu halogenu to możesz podpiąć go do bezpiecznika do którego prąd dochodzi po załączeniu stacyjki lub po załączeniu świateł pozycyjnych. Żeby sprawdzić który bezpiecznik kiedy ma prąd najlepiej wziąć żarówkę (na 12 V, taką kontrolkę, itp) z 2 kabelkami i jeden kabelek dotknąć do czegoś metalowego, a drugim po kolei sprawdzać na którym bezpieczniku jest prąd. Na 1 prąd będzie nawet bez włączenia stacyjki i świateł. Na innym prąd będzie gdy włączysz światła, a na kolejnym będzie gdy załączysz stacyjkę. Musisz tylko sprawdzić który bezpiecznik kiedy ma ten prąd i czy ma wolne złącze/bolec/pin żeby zapiąć kabelek (za pomocą wsuwki)

XMK dzieki ;) Konkret odpowiedz ;) Rolnicze pozdro ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×