Skocz do zawartości
Kamilek1

zetor 16245 vs 18345

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
Kamilek1    17

Witam, przejrzalem juz rozne fora ale nie znalazlem nigdzie takiego porownania? plusem 16245 jest ich niezawodnosc oraz dostep tanich  czesci minusem 3 biegowa skrzynia biegow, w ktorej czasem brakuje tego 4 biegu no i jest wolna, plusem 18345 to szybka skrzynnia 4  oraz pol biegi a minusem poroblemy ze skrzynia i czesciami  (tak wyczytalem) a jak wyglada porownanie komfortu pracy oraz odczuwalnej mocy w pracy w tych ciagnikah? czuc roznice tych 20 KM ? oraz czy faktycznie w 16245 czesto ta 3 biegowa skrzynia to za malo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gotchisc    51

Wiadomo że lepiej zawsze mieć więcej przełożeń bo możesz lepiej przystosować prędkość podczas pracy i ma to wpływ na spalanie :)

 

Znajomy kiedyś miał 16245 i mówił ze 18345 jest cięższy bo jeździł u kogoś kiedyś i lepiej nadaje sie do prac w polu , wiadomo masz 16 też nie masz na co narzekać bo ciągniczek daje rade :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzarjan8111    5

18345 mają podobno awaryjną skrzynie ale to tylko z opowieści wiem bo sam nie użytkowałem a częśći do niej tylko z czech można dostać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Kamilek1    17

A JAK TO JEST Z TA SKRZYNIA w 16245 ? faktycznie czesto brakuje tych przelozen czy nie jest  z tym az tak zle?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gotchisc    51

Nie jest tak źle . Po za tym lepiej chyba mieć bardziej dostępne części prawda ? A 16245 tak ma , to nie jest nowy traktor i trzeba zakładać ewentualne usterki . Z czym,miałby pracować np ten zetor ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamilek1    17

plug 4 skibowy plus wal, agregat kompaktowy 3m ze sprzeglem do siewnika pol zawieszany(no czyli ten taki dluzszy)gruber 3m takze spokojnie by mi jego moc starczyla ;) generalnie zastanawialem sie tez nad zachodnim do mam jd 6210(90km) no i powiem tak komfort meeeeggggaaa ale mam go 2 lata  a juz na naprawe 7 tys zł wlozylem i teraz sie boje szczerze kupowac wiekszego zachodniego... bo jak cos nawali powzniejszego to bd masakra... chcialbym nie powiem ze nie, ale chyba wygra rozsadek i poczciwy zetor...tym bardziej ze obrabiam 40ha wiec wcale nie tak duzo.. ale te 90 km to troszke jednak malo.. wstarcza ale czasem chcialo by sie szybciej nieco skonczyc prace, a jak z kofortem w tym 16245? bo slyszalem ze tez nie najgorzej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gotchisc    51

kolega nowy fotel zakładał i ogólnie w kabinie pare zmian sb wprowadził i nie narzekał na wygode :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

Sąsiad ma 18345 teraz go sprzedaje za jakieś 40 tyś. Bardzo jest zadbany, zawsze jeden kierowca.

Ma ponad 10 tyś i skrzynie nie robiona, ale teraz jeden bieg mu wyskakuję, mieli to robić, ale nie wiem czy zrobili, skrzynia 8 biegowa podobna jedzie 55 km/h

Do 16245 to nie ma co go specjalnie poruwnywać z skrzynią i mocą, skrzynie 3 biegowa to porażka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vril    1

Dokładnie . Kiedyś miałem 1634 na kołach 20,8x38  i orka nim to była jakaś porażka z racji ciężkiej ziemi . Na 2 polowej moc i uciąg bardzo duży ale za wolno .Na 2200 obrotów jakieś 5,5 km/h  a co za tym idzie słabe odwracanie i kruszenie ziemi . Natomiast na 3 polowej dusił się i miał przepały . Oczywiście jak się wnerwiałam, to jeździłem na 3 polowej i żółwiu na ale wiadomo jak to jest . Lepiej bym szukał z skrzynią 4 biegową .    .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    988

a nie zastanawiałeś się nad 12245?? komfort ten sam tylko zwykła 6 bez turbo no i skrzynia wtedy 4 biegowa... ;)  a turbo zawsze można dołożyć przy ewentualnej naprawie,lub wymienic silnik... jesli to bedzie potrzebne... ;)

 

ja naprzykład miałem podobny dylemat do twojego... nie chciałem pakowac się w zachodznie ale chciałem mieć 150km... bo miałem wtedy tylko 1224... szukałem jakiś 1614 lub podobnych na 4 skrzyni , ale to jak szukanie igły w stogu siana... więc postanowiłem wymienić silnik w 1224 na 6 turbo i powiem tobie że to był strzał w 10 :)  bo mam 4 biegi( w przyszłości planuje zrobić jeszcze pół biegi bo do prasy by się przydały ) teraz orkę siewną oram na 2 szosowej ,a na pracy na niższych biegach np z agregatem uprawowo siewnym to nawet spalanie spadło w porównaniu do 6 bez turbo, a silnik był zdrowy.... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamilek1    17

pomysl ciekawy ale to wszystko odrazu jest w 18345, a i spalnie podejrzewam to samo, pytanie tylko o dostep i cene czesci? choc mysle ze  teraz na pewno jest juz lepiej niz 10 lat temu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    988

powiem tak, w okolicy mają 18345, to czesci tylko i wyłącznie na zamuwienie,  niby to samo , ale jednak nie....  te silniki mają ok 180 km i na ta konstrukcje jest za dużo trochę bo wały się ukręcaja...  słyszałem, że to są nie dopracowane konstrukcje... fakt faktem ,że ciągniki ładnie się prezentują i ładnie pracują... ale ja nie brałbym 18.... jak już to 16 , na te 40 ha powinna wystarczyc... nawet 12245 wystarczy... ;) tylko szukaj ze sprawnymi półbiegami....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamilek1    17

dziekuje za namiary, co do 16 to na pewno by wystarczyla :) a ile tam w niej jest pol biegow? tyle ze one pewnie i tak nie zalatwiaja sprawy, bo gdby tak bylo to nikt by na przelozenia nie narzekal ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

nie chciałbym Ci mieszać w głowie chcąc tego typu ciągnik nie lepiej pomyśleć o seri URIIc lub jak zależy Ci na słowackim to URIV?

 

poczytaj tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/ZTS_Martin - na dole masz poszczególne serie.

Ogólnie chyba Cię rozumiem, tani ciągnik, ciężki do ciężkiej roboty. Myślę że dobra szóstka z małym turbo (14245) lub nawet bez, do tego szybka skrzynia 16/8, lub nawet zwykła byle z czterema biegami, dwa siłowniki z tyłu jest niezłym wyborem. Sprawdź przy zakupie czy papiery grają z ciągnikiem.

PS: były jeszcze ciągniki crystal - taki zetor 12245 składany w sieradzu.

PS: popatrz na te linki i oznaczenie ciągników (nie reklamuję ich, po prostu podaję jako przykłac). Popatrz że są to zwykłe ursusy/zetory/ztsy.

http://otomoto.pl/zetor-11245-super-stan-A470035.html

http://otomoto.pl/ciagnik-crystal-120-zetor-12245-A309019.html

http://otomoto.pl/crystal-121-2004rok-jak-ursus-1234-zetor-12245-1224-A472498.html

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    988

tak jak pisze @nikita, ja dodam od siebie , że na twoim miejscu szukłabym jeszcze 12145 w dużej kabinie... więcej miejsca.. i lepsza obsługa podnosnika... i w bogatym wyposarzeniu, hydraulika haki zaczepy obciązniki i 6 bez turbo tobie wzupełności wystarczy.... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

No raczej 16 i 18 będzie dużo więcej palić. Sąsiadowi w orce 18 palila 18-20 litrów a mi 1224 13-15 l/ha.

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamilek1    17

to chyba ma zle ustawiony albo dobrany plug bo kurcze spalanie powinno wyjsc mniejsze, gdyz moze wiecej pociagnac i szybciej to zrobi, a ile kosztuje zalozenie turbo do 12245? i czy to jest proste do zrobienia? bo jednak 120km moze byc troche za malo bo jak ogladalem ostanio gdzies 12245 to gabarytami jest to niewiele wiekszy traktor jak moj jd 90 km (opon na pewno nie ma wiekszych a wiadomo nie tylko km sie licza a tez uciag, przyczepnosc,  masa itp a z kolei skrzynia 3 w 16 mnie przeraza ze wzgledu na praktycznosc :)

Edytowano przez Kamilek1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    988

teraz masz taki wybór używek , że i z ładnymi oponami tez znajdziesz... że jeszcze twojego jd bedzie objeżdzac... ;) gabarytami może i sa podbne... ael zobacz na masę... ;) bo to tez jest bardzo ważne...  jak znajdziesz zdrową 12 to i turbo bedzie zbędne... ;) jak już to polecam wymiane sinika na taki z turbo... na pewno taniej wyjdzie ... ;)

 

http://otomoto.pl/zetor-16245-A470317.html  ten jest ładny , ale nie wiadomo czy ma skrzynię 4, trzeba by zadzwonic...

http://allegro.pl/zetor-16245-zts-1634-i4824619176.html  a tu masz szerokie laczki i skrzynie 4 ;)

 

http://otomoto.pl/zetor-zts-16245-super-A444317.html tu taj jteż ładny...

 

masz czas jeszcze do wiosny , to przeglądaj i monitoruj rynek co jest ciekawego w ofercie... a jak widzisz zawsze coś ciekawego sie znajdzie... pewno po nowym roku zaczną sciągać więcej ciągników....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

plug 4 skibowy plus wal, agregat kompaktowy 3m ze sprzeglem do siewnika pol zawieszany(no czyli ten taki dluzszy)gruber 3m takze spokojnie by mi jego moc starczyla ;) generalnie zastanawialem sie tez nad zachodnim do mam jd 6210(90km) no i powiem tak komfort meeeeggggaaa ale mam go 2 lata  a juz na naprawe 7 tys zł wlozylem i teraz sie boje szczerze kupowac wiekszego zachodniego... bo jak cos nawali powzniejszego to bd masakra... chcialbym nie powiem ze nie, ale chyba wygra rozsadek i poczciwy zetor...tym bardziej ze obrabiam 40ha wiec wcale nie tak duzo.. ale te 90 km to troszke jednak malo.. wstarcza ale czasem chcialo by sie szybciej nieco skonczyc prace, a jak z kofortem w tym 16245? bo slyszalem ze tez nie najgorzej?

 

Do takich maszyn i na taki areał to max 120-130km, jak się boisz zachodnich to polecam zetora 12245 najlepiej z Niemiec.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomus88xD    19

bierz 16stke, mimo wszystko to wdzięczny ciągnik, 40 ha poradzi sobie i starczy na więcej w razie gdyby ci areału przybyło, ja swoja 16stką obrabiam ponad 100ha i kręce około 350mth rocznie (orka agregacja siew transport) i maszyna chętnie współpracuje ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamilek1    17

1.tylko jak sobie radzisz ze skrzynia 3 biegowa? mocno daje Ci sie we znaki? czuc ten brak przelozenia??

2.jeszcze gdy tak o tym mysle  to zastanawiam sie nad 16145 bo one w duzej mierze maja skrzynia 4 biegowa a 16245 spotkac w DOBRYCH pieniadzach z 4 biegowa skrzynia to nie realne... tylko pytanie jaka jest roznica komfortu miedzy 16245 a 16145?

3.druga sprawa zauważyłem ze one maja miejsze opony bo r 34 a 16245 ma r 38 i pytaie kolejne? czy to ma jakies przelozenie na moc?

 

no wlasnie panowie, wole wiekszy ciagnikz zapasem mocy, poniewaz ja mam wyksztalcenie wyzsze w kierunku zarowno rolniczym jak i innym i nie ukrywam ze bede chcial pracowac gdzies na etacie w przyszlosci a do tego produkcja roslinna  (poki co mamy bydlo miesne, ale to nie dla mnie raz ze nie lubie za bardzo tego a dwa kazdy wie jakie sa pieniadze z hodowli, trzy mam stare budnki zetem srednio oplaca mi sie inwestowac w nowa funkcjonalna obore) zetem wole cos wiekszego by spokojnie sie wyrabiac w przyszlosci, poki co to ojciec jeszce duzo pomaga, ale z wiadomo z roku na rok wszystko bedzie przechodzic tylko na moje barki

Edytowano przez Kamilek1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomus88xD    19

1. wystarcza do prac polowych i skrzynia 3 biegowa :) tylko trzeba dobrać maszyny do ciągnika żeby w pełni wykorzystać potencjał, zależy też od klasy ziemi jaką posiadasz, np skoro ciągnik sobie daje rade w 4 obrotowej to trzeba dołożyć jeszcze jeden korpus żeby nie miał za szybko ani za wolno bo często jest tak że ktoś ma 4 skiby i 3 I polowa jest mu za wolna bo czuje że może pójść szybciej a 1 II szosowa za szybka, ciagnik spokojnie uciagnie 5 i podniesie na ziemiach klasy 3-5, podnośniki wzmacniane grubymi tłokami mają do 7ton udźwigu cat 3. ]

Ja swój pług z 4 zamienie niedlugo na 5, brak przełożenia czuje niekiedy w transporcie bo ciągnik ma 25km/h max, ale mam teraz założone wyższe opony to śmiga coś około 33km/h.

 

2.różnica komfortu miedzy 16145 a 16245 to kabina,  w 245 jest nieco mniejsza, więcej mechanizmów typu przedni napęd blokady włączana jest elektrohydraulicznie przełącznikami, mocniejsze ogrzewanie, niekiedy klimatyzacja, no i koła są w 145 R24 i R34 a w 245 R28 i R38, udźiwg też jest większy, przeważnie i ten i ten ma skrzynie 3 biegową ale zdarzają się o 4. roznica jest w cenie bo 145 można kupić w przedziale 35000-45000 a 245 45000-80000.

przełożenie na moc jest takie, że mniejsze koła bardziej przenoszą moc na podłoże ale spowalniają maszynę..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    988

Róznice między 16145 a 16245??
- na koła to nie jest regółą że 145 ma mniejsze, bo z eksportu zdażają się  na dużych kołach i z szybką skrzynią...  ale to prawda , że 245 ma większe koła w tych ciagnikach rozmiary zaczynają się od R38 a w 145 od R34..

- kabina jest większa w 145 bo tam smiło zmieszczą się 3 osoby... w 245 nie ma szans aby komfortowo podruzowały 2 osoby... ;) inaczej w 145 jest taka sama kabina jak w 385 z tym ,ze komfort jest o niebo lepszy... wyciszenia , ogrzewanie, oświetlenie...  jesli planujesz przewoźic osoby w kabinie to bierz 145. powiem tak teraz mima , znajdz nie daleko od siebie ciągniki i po oglądaj... usiądz przejdz się i wtedy zobaczysz która kabina tobie bedzie odpowiadać. mi zdecydowanie lepiej odpowiada w 16145 ;)

- w 245 masz sprzęgło hydrauliczne( na pompkę tak jak w np.7211) a w 145 tak jak w 385 , czyli mechaniczne..

-jeszcze jest kewstia obsługi tylnego tuzu... w starszych modelach 245 jest mechaniczne i czasami może byc nisko przy podłodze... w nowszych niewiem...

-co do skrzyń to trafiają sie i 4 biegowe, trzeba szukać... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×