Skocz do zawartości
Mateusz89

Probem ze spalaniem i mocą w CASE Maxxum 125

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Case
Mateusz89    0

Witam. Mam problem ze spalaniem swojego Maxxuma 125, kupiłem go we wrześniu tego roku, ciągnik fabrycznie nowy ale rocznikowo 2012. W orce z pługiem obrotowym Huard QRT-65 4x40 na ażurach i nie moge zejść poniżej 18l/ha. Skrzynia 16x17, 1600 max 1700 obr/min, prędkość 8-8,7km/h- bieg 10 na 11 nie chce iśc ma już za ciężko, ziemie 2-3klasa bez górek. Ursus 1014 z tym pługiem spalał mniej bo ok 15l/ha. Dzisiaj zrobiłem próbę na 10ha po głeboszowaniu (na ok 40-45cm) i wyszło 17,9l/ha. Maszyna jest na gwarancji ale serwis jakoś nie bardzo się garnie do szukania przyczyny, jedyne co zrobili to aktualizacja oprogramowania silnika. Mam pytanie do użytkowników takich ciągników, czy one też Wam tyle palą? porównywałem spalanie w siewie z Zetorem Forterrą 9641 identyczny zestaw uprawowo siewny bierny (unia ares cut tl 3m+ poznaniak 3m) Zetor 8-9l mój Case 10-12l/ha. Wydaje mi się jak by nie miał tej mocy, deealer zapewniał że "6" spali mniej w ciężkiej robocie od "4" a póki co niezbyt ładnie to wygląda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    57

ciągnik z scr czy bez?

czy ma moc to najlepiej zmierzyć na hamowni i bedzie wszystko jasne czy ma tą moc czy nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

Zrób przynajmniej z 500 godzin, i wtedy będziesz mógł mówić o spalaniu.

A z drugiej strony, kto ci powiedział że nowe palą mnij.

Edytowano przez tomek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Mateusz89    0

Tak, ma scr. Wiem o tym i próbuję załatwić temat przez serwis ale póki co odbijają temat jak tylko się da. Było już tłumaczenie "nie taki pług, złe paliwo, źle zmierzone..." Znajomy ma maxxuma 115 na takich samych ziemiach z obrotowym 4x40 na pełnych odkładniach spala max 15l/ha a mój mimo większej mocy, bynajmniej z dowodu sporo więcej.


do  tomek73 rozmawiałem z serwisantami i każdy z nich po kolei twierdzi że po 500mtg spalanie może spaść ale max o 1l a nie kilka, znajomy ze 115  to potwierdza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kalin84    0

Na 1 dzień daj mu w pedał tak na 2000 obrotów te docieranie na wolnych obrotach takie jest. U mnie jak nowa valtra olej brała to kierownik serwisu do mnie żebym jej tak nie oszczędzał, pomogło odrazu. Dzień z pedałem w podłodze spaliła ale swoje zrobiła i wszystko się dotarło a miała wtedy już 150 godzin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    26

Witam. Mam problem ze spalaniem swojego Maxxuma 125, kupiłem go we wrześniu tego roku, ciągnik fabrycznie nowy ale rocznikowo 2012. W orce z pługiem obrotowym Huard QRT-65 4x40 na ażurach i nie moge zejść poniżej 18l/ha. Skrzynia 16x17, 1600 max 1700 obr/min, prędkość 8-8,7km/h- bieg 10 na 11 nie chce iśc ma już za ciężko, ziemie 2-3klasa bez górek. Ursus 1014 z tym pługiem spalał mniej bo ok 15l/ha. Dzisiaj zrobiłem próbę na 10ha po głeboszowaniu (na ok 40-45cm) i wyszło 17,9l/ha. Maszyna jest na gwarancji ale serwis jakoś nie bardzo się garnie do szukania przyczyny, jedyne co zrobili to aktualizacja oprogramowania silnika. Mam pytanie do użytkowników takich ciągników, czy one też Wam tyle palą? porównywałem spalanie w siewie z Zetorem Forterrą 9641 identyczny zestaw uprawowo siewny bierny (unia ares cut tl 3m+ poznaniak 3m) Zetor 8-9l mój Case 10-12l/ha. Wydaje mi się jak by nie miał tej mocy, deealer zapewniał że "6" spali mniej w ciężkiej robocie od "4" a póki co niezbyt ładnie to wygląda.

Silnik sie dociera i musisz mu dać w piz.... do oporu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

U mnie w NH  po 300 godzinach spadło spalanie, na początku byłem załamany jego spalaniem, spalał 2 razy więcej niż MTZ  w tej samej robocie.Zresztą i tam raczej mało nie pali, w  stosunku do tych starych ciągników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz89    0

ma dopiero 140mtg. już był taki jeden dzień z wyższymi obrotami i nic się nie zmieniło. dziwne jest dla mnie tylko to z jakiego powodu praktycznie identyczny ciągnik 10km słabszy mniej spali od mojego. a serwis sami wiecie jaki jest, dopóki naprawy gwarancyjne to im się nie spieszy, wystarczy napomnieć o przeglądzie to za chwile są...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    57

powiedz dla serwisu że ma malo mocy, jak nic z tym nie zrobią to powiedz że zbadasz go na hamowni i jak moc wyjdzie mniejsza jak deklarowana to oni pokrywaja  koszty itd

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    191

Witam. Mam problem ze spalaniem swojego Maxxuma 125, kupiłem go we wrześniu tego roku, ciągnik fabrycznie nowy ale rocznikowo 2012. W orce z pługiem obrotowym Huard QRT-65 4x40 na ażurach i nie moge zejść poniżej 18l/ha. Skrzynia 16x17, 1600 max 1700 obr/min, prędkość 8-8,7km/h- bieg 10 na 11 nie chce iśc ma już za ciężko, ziemie 2-3klasa bez górek. Ursus 1014 z tym pługiem spalał mniej bo ok 15l/ha. Dzisiaj zrobiłem próbę na 10ha po głeboszowaniu (na ok 40-45cm) i wyszło 17,9l/ha. Maszyna jest na gwarancji ale serwis jakoś nie bardzo się garnie do szukania przyczyny, jedyne co zrobili to aktualizacja oprogramowania silnika. Mam pytanie do użytkowników takich ciągników, czy one też Wam tyle palą? porównywałem spalanie w siewie z Zetorem Forterrą 9641 identyczny zestaw uprawowo siewny bierny (unia ares cut tl 3m+ poznaniak 3m) Zetor 8-9l mój Case 10-12l/ha. Wydaje mi się jak by nie miał tej mocy, deealer zapewniał że "6" spali mniej w ciężkiej robocie od "4" a póki co niezbyt ładnie to wygląda.

 

1 Czy 18l/ha to aż tak dużo, bo nie rozumiem?

2 Orzesz prawie 9km/h i chcesz więcej, po co?

3 1014 co to za porównanie?

4 Czy siew 3m uprawowo siewnym należy do cięzkiej roboty dla 6 garów? Dla tego zetora może i tak na piachu. 

5 Azur idzie ciężej niż pełna odkładnia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz89    0

ad1. według mnie tak, powinien sie zadowolić max 15 litrami

ad2. nie chodzi mi o to żeby jeździć szybciej tyko o to, że ciągnik który ma prawie 130km powinien bez problemu osiągać wyższą prędkość a w tym przypadku mocy jest praktycznie na styk, a na troche cięższej ziemi i 7 ledwo wyciągnie

ad3. sprzęt który posiadam był właśnie do tego ciągnika , przy różnicy mocy około 30km  case nie powinien mieć z nim żadnych problemów.

ad4. zapomniałem dodać iż zetor uciągnie taki zestaw z prędkością ok 9km/h czyli tak samo jak maxxum- znów różnica mocy a osiągi identyczne, może poza spalaniem.

ad5. większość twierdzi że jest odwrotnie przez zmniejszone tarcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    191

1 Mój Arion 610 łyka średnio 20l/ha tak mówie bo dokładnie nie mierzone, a mam działki 10, 7, 5ha takich pare jest. 15l/ha to u mnie pronar 82a palil, 4x40 gleba 3-5

2 Wszystko zależy od gleby u siebie 9km przy 1500obr ale jest też że przy 1800 ledwo sie toczy 5km. Średnio 7,5-8km/h przy 1500. Aha pług 4x35

3 Zetor 9km/h to chyba pod 2 koła obrotów heh. 

5 Ta większość chyba nie używała nigdy ażura. 

Może pług masz źle ustawiony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    26

Daj mu wyższe obroty jak ciężko idzie a spalanie spadnie.. Więcej obrotów nie zawsze znaczy to samo co większe spalanie... Ustaw dobrze pług a prędkość w ursusie to czym mierzyłeś? Uwzględniłeś poślizg kół tak jak licznik w case?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

x

Edytowano przez bunio19071998

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bubunio    0

jaka masz skrzynie? ja w swoim 115 orałem pługiem pbrotowym 4x44, spalanie ok 13l/ha, tyle ze na poczatku mialem to samo co Ty, 10 biegiem orałem, ok 8 na godzine, a teraz oram 8 biegiem, 1700 obrotów, i spalanie spadło znacznie ok 3l, wyzszy bieg, nie znaczy szybciej i wydajniej, na 8 biegu jedziesz ok 0.5 km mniej, ale sie oplaca, i ciagnik inaczej pracuje, pozdrawiam   ;)

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BENNY82    34

to i ja sie włacze do dyskusji. mam 5140 z 91r bez remontu silnika. oram obrotówką agro maszu po4x40cm ale bierze wiecej pług jest ustawiony dobrze ciegna ustawione symetrycznie poziomo tez dobrze. głebokosc 28cm nie mniej napewno. gleby 3-5 troche 2 gliny wiadomo mozaika. Orze 3 na 2 pólbiegu obroty 1650 predkosc do 7,5 km/h  mam pola takie że musze zejsc do 2na 2 pólbiegu spalił mi nie wiecej niż 13l ON na ha . mam rozwaloną skrzynie i ograniczoną liczbe biegów i myslałem że dobrze bedzie jak zmieszcze sie w w 15l. co do twojego case to troche duzo pali wg mnie. cisnij tych z serwisu doputy masz gwarancje. a sprawdzałes ile pali w zwyklej jezdzie bez obciążenia? możesz skorzystac z hamowni i sprawdzic faktycznie jaką ma moc ale to koszta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    26

Tyle ze w tym 5140 jest inny silnik bo cumminis a w maxxumie jest ftp. Według mnie nirzszy bieg a wyższe obroty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bubunio    0

katuj serwis, ze maja cos z tym zrobic. a masz przy orce wlaczony przedni naped, i próbowałeś robic na polowych, a nie szosowych biegach?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz89    0

próbowałem różnych kombinacji i nie widziałem żadnej różnicy. Pług jest dobrze ustawiony z tym nie mam problemu. Na wyższych obrotach na piachu spalił więcej bo tak też myslałem. Podobno przedział 1500-1800 obrotów jest najekonomiczniejszy. Napęd włączony podczas pracy. W tym egzemplarzu licznik nie uwzględnia poslizgu kół, nie ma znaczenia czy z napędem czy bez, czy grzebie czy nie prędkość wyświetla dla danego biegu i obrotów. Meczę serwis bo nawet z ich pracownikami rozmawiałem i twierdzą że coś musi być na rzeczy ale "oni sa tylko mechanikami"...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
petro11    19

Co wy z tym spalaniem? Ja Johnym przy agregacie 6m pod górki na komputerze 40l pokazuje ale liczy się robota i bezawaryjność a nie to czy pali 2litry w tą czy w tamtą. I tak na ha spali mało jak przeliczysz. Jak stać cię na case to powinno stać cię na ON. Weź go na hamownie i zobaczysz ile ma mocy. Tak to nigdy nie dojdziesz co mu dolega. Jak będziesz miał na papierze że mocy brak to postrasz ich sądem to zmiękną.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz89    0

 w przeliczeniu na ha czy na godzine i tak wychodziło za dużo. Prawdopodobnie została znaleziona przyczyna, po kilku telefonach serwis w końcu się zjawił, podłączyli go po raz kolejny pod kompa i tym razem znaleźli- uwalony czujnik ciśnienia doładowania, co może dawać takie efekty. Zaciął się na 0.7 bara i nie ważne czy zgaszony czy max obroty pokazuje tą samą wartość... Mam nadzieję że to będzie to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cobrap    0

Witam. Mam problem ze spalaniem swojego Maxxuma 125, kupiłem go we wrześniu tego roku, ciągnik fabrycznie nowy ale rocznikowo 2012. W orce z pługiem obrotowym Huard QRT-65 4x40 na ażurach i nie moge zejść poniżej 18l/ha. Skrzynia 16x17, 1600 max 1700 obr/min, prędkość 8-8,7km/h- bieg 10 na 11 nie chce iśc ma już za ciężko, ziemie 2-3klasa bez górek. Ursus 1014 z tym pługiem spalał mniej bo ok 15l/ha. Dzisiaj zrobiłem próbę na 10ha po głeboszowaniu (na ok 40-45cm) i wyszło 17,9l/ha. Maszyna jest na gwarancji ale serwis jakoś nie bardzo się garnie do szukania przyczyny, jedyne co zrobili to aktualizacja oprogramowania silnika. Mam pytanie do użytkowników takich ciągników, czy one też Wam tyle palą? porównywałem spalanie w siewie z Zetorem Forterrą 9641 identyczny zestaw uprawowo siewny bierny (unia ares cut tl 3m+ poznaniak 3m) Zetor 8-9l mój Case 10-12l/ha. Wydaje mi się jak by nie miał tej mocy, deealer zapewniał że "6" spali mniej w ciężkiej robocie od "4" a póki co niezbyt ładnie to wygląda.

 

kolego ja swoim Maxxumem 125 rok 2012 bez adBlue ciagam lemkena 4+1 obrotowa na pelnej odkladnicy (45 na korpus) i tez na 9-10 biegu ok 1650 obrotow na 11 pojdzie ale nie z tak niskich obrotow i jest to stanowczo za szybko podczas orki. W ubieglym roku zaoralem wszystkie dzialki i spalanie wyszlo 14-15l/ha ziemia rozna od lekkiej do redziny bardzo ciezkiej w uprawie( brak gliny) teren przerozny (gorki, doliny, niziny). Natomiast w tym roku to byla masakra, 5 -cioma skibami to tylko polowe arealu te lzejsze kawalki reszta 4 korpusy i wyszlo miedzy 18-19l/ha na max 9 biegu ale w wiekszosci 7-8 a na ostatnim to nawet 6-7 glebokosc 25-30cm. Ale ten rok w naszym rejonie nie byl lekki, strasznie mokro, nawet do tego stopnia ze ziemia nie odklejala sie od odladnic (mam gdzies zdjecie takiego zalepionego pluga, jak znajde to wstawie)post-30462-0-95027000-1421261639_thumb.jpg

Edytowano przez cobrap

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×