mateunia19

Olej silnikowy

Polecane posty

romek6340    221

Podobnej klasy (przynajmniej teoretycznie) bardzo taniej nie znajdziesz. Turdusa kupisz w granicach 11 zł za litr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Pierwszy to olej półsyntetyczny - teoretycznie lepszy ale nie znam pozostałych parametrów tego oleju. Do tego silnika zalecany olej to 15W40. 

Ten drugi czyli Venol 15w40 jest ok ale czy on jest tańszy od Turdus SHDP 15w40?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    40

Nightmaare-  nie cuduj z olejami, tylko  lej    minerał  15w40,  np: wspominany Turdus. ;)

Jeśli wymiana oleju nie pomoże, to    zwalaj miskę olejową i  dołóż  podkładkę, pod zawór przelewowy pompy olejowej  ^^    Rozwiązanie  doraźne,  ale proste i skuteczne. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
solek01    208

Pierwszy to olej półsyntetyczny - teoretycznie lepszy ale nie znam pozostałych parametrów tego oleju. Do tego silnika zalecany olej to 15W40. 

Ten drugi czyli Venol 15w40 jest ok ale czy on jest tańszy od Turdus SHDP 15w40?

Venol jest po 40zł za 4l a ten lotos po 43 za 4. Ostatecznie jednak kupię Turdusa po 53 za 5l albo 20l za 200zł. Tylko ałaśnie nie wiem ile mi wejdzie.

A jak lepiej zmieniać:

jak ciagnik stał i cały olej jest w misce ale zimny?

czy

Rozgrzać i poczekać jak trochę ścieknie i wtedy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Polecam CI przeczytać instrukcję obsługi - najłatwiej poszukaj w sieci do Ursusa 4512. Będziesz wiedział dużo więcej niż teraz ( przynajmniej po Twoich wypowiedziach to za wiele nie wiesz).

Oleju wejdzie ok 7,5 l (MF 690 - silnik Perkins A4.248)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nightmare    81
Napisano (edytowany)

zrobiłem wymiane oleju w 912 na turdusa, po czym zauwzylem słabsze ciśnienie silnika.  Nie wiem na jakim oleju pracowal wcześniej ciągnik gdyż był kupony, dolewki robilem superolem cc30 ok 3 litry w ciągu roku, co nie miało zadnego wpływu na ciśnienie,  na turdusie wyraźnie jest słabsze, ok pol może jedna atmosferę, zalane na max, weszlo ok 9 litrow, bak wyczyszczony, na sciankach było nalepione dużo takiej jakby smoly.  jaki może być powod słabszego ciśnienia na nowym oleju?

Edytowano przez nightmare

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

A może w poprzednim oleju był DOCTOR?

 


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sybiuszek24    21

Witam.Czy do c 360 do skrzyni mogę zalać olej hydrauliczny zamiast przekładniowego hipolu?Bo mam 30l.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nightmare    81

A może w poprzednim oleju był DOCTOR?

 

ciągnik wystygł odpaliłem, na max obrotach dochodzi do 4 atm,  strata 2 atm w porównaniu z poprzednim, może po prostu zimny superol jest gęściejszy niż zimny turdus? na to by wskzywlo, jeśli nawet dolany był DOCTOR to nic on nie dal, po za wyższym ciśnieniem na zimnym, na gorącym za slabe, turdus może mieć podobnie, okaze się w ciężkiej robocie

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nightmare    81

dzięki tym co polecali turdusa, efekt taki ze ciśnienie na zimnym i na gorącym o 1 atm nizsze, czyli na gorącym tylko 0.5 na max obrotach, byłem zmuszony spuscic turdusa i zalac spowrotem to co było przedtem w silniku plus dolewka superolu,  ciśnienie trochę wyższe niż na tym zachwalanym turdusie. Po rozgrzniu zadszy niż woda. zeszlo dosłownie przez chwile co do kropli. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    28

To, że ciśnienie spadło nie jest w całości winą oleju tylko oznacza, że szykuje się remont silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadek9    186

jeśli silnik byłby ok to nawet na wodzie powinno te 4 bary nabić (oczywiście woda to metafora) na wyeksploatowany wał panewki itd nawet olej za 100zł za litr nie pomoże...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nightmare    81
Napisano (edytowany)

 

żadna nowina dla mnie ze szykuje się remont. Pytanie jak duże jest rezyko zatarcia czy innej awarii przy pracy na dużych obrotach przy ciśnieniu na 1, ciągnik będzie potrzebny w najbliższych dniach, do pracy na wysokich obrotach.

Edytowano przez nightmare

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    40

Jak mówiłem- zdejmij miskę i podłóż podkładkę pod zawór przelewowy pompy olejowej.  To stare, sprawdzone rozwiązanie, na tymczasową  reanimację trupa.  Raptem niecała godzinka roboty, a przy okazji, sprawdzisz, czy się  porostu zawór   nie zaciął.   ;)

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Nie zgodzę się że to wina oleju Turdus. Takie jaja z ciśnieniem możesz mieć na superolu CC. Skąd kupiłeś tego Turdusa - beczka czy oryginalne opakowania? Jedynie co można stwierdzić w przypadku oleju Turdus to ma dość dużą liczbę zasadową  - co przekłada się na wypłukiwanie nagarów i osadów w silniku. Oczywiście to duży plus dla oleju ale w sprawnym silniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nightmare    81

turdus w 5 l kupiony w dużym sklepie z częściami do ciagnikow w promocji 53 zl za 5 l,   na superolu ma lepsze ciśnienie, minimalnie ale lepsze, nie chce sam sciagac misy bo nie wiem czy uda się ja później zalozyc, pomysle o wizycie u mechanika żeby obejrzał sprawę, szkoda by było zatrzeć bo koszty remontu wzrosną, a praca na max obrotach przy ciśnieniu 1 jest rezykowna.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nightmare    81

Panowie czy wystarczy zdjąć mise żeby dojść przyczyne niskiego ciśnienia? np. rozpoznać wyeksplatowany wal?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Jak chcesz wał oceniać  to wypadałoby zdjąć chociaż z jedną panewkę.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Nie zgodzę się że to wina oleju Turdus. Takie jaja z ciśnieniem możesz mieć na superolu CC. Skąd kupiłeś tego Turdusa - beczka czy oryginalne opakowania? Jedynie co można stwierdzić w przypadku oleju Turdus to ma dość dużą liczbę zasadową  - co przekłada się na wypłukiwanie nagarów i osadów w silniku. Oczywiście to duży plus dla oleju ale w sprawnym silniku.

Chyba wymieniasz olej na zimnym silniku, daj porządnie po garach i wtedy spuść - ten olej kompletnie nie trzyma parametrów, użyłem go jeden sezon i podziękowałem.... Za tą cenę absolutnie nie warto, przereklamowany najprostszy olej i tyle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9205

W porównaniu do zwykłego superolu CC na 100% jest lepszy. U mnie po wymianie na turdus ciśnienie podniosło się o około 0,5 bara na gorącym silniku, na zimnym i tak idzie prawie do końca skali. Ale silnik ma po remoncie kapitalnym około 250mth. Przypuszczam, że miałeś w silniku więcej motodoktora niż oleju, skoro po wymianie tak padło ciśnienie. Nie ma innej możliwości. I co byś nie zalał, to efekt będzie taki sam. W wyeksploatowanym silniku żaden olej 15W40 czy 15W45 ciśnienia ci nie utrzyma. Możesz szukać 20W50 czy 30W65 ale po pierwsze cena, po drugie - też cudów nie będzie.

Jesli na ciepłym silniku na wolnych obrotach ciśnienie spada poniżej 1 bara to wyrok jest tylko jeden - natychmiastowy remont, bo inaczej złapie panewki i oby tylko na tym się skończyło. Jeżdżenie na wyrobionych panewkach z tym mazidłem co masz teraz w silniku skończy się na pęknięciu wału i koszty wzrosną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nightmare    81

rozumiem ze od dolu da rade to zrobić, zalozmy ze zdjalbym mise, to czy później nie ma  dużych problemów żeby wpasować ja ? pewnie dosyć ciezka jest, u c330 we dwóch nie było większego problemu

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    40

Przy odrobinie pomyślunku, nie ma żadnego problemu. ;)

 

Miskę olejową to i w 6'tce zakładam sam -  kładę michę  pod silnikiem, na drewnianych klockach, pod michę podstawiam lewarek tzw. "żabę" i jazda do góry   ^^  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

To do miski od 4 cyl perkinsa to byś byś dźwigu potrzebował...Chłopie miska od 60-tki to jedną ręką trzymasz a drugą zakręcasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukecki
      Witam, w którym miejscu można zmierzyć ciśnienie doładowania w Ursusie 1614?  Jak to zrobić? 
    • Przez Krzychu_912235
      Witam posiadam ursusa 385 z silnikiem 912 domyslam sie ze pierwsze mrozy daly znac o sobie...koledzy powiedzcie co tu  zrobic aby ta maszyna paliła na mrozie w mf235 jest świeca...a tu nic ...pozostaje knot<raz mi sie juz ciagnik zapalił od tej formy rozgrzewania>...czy moze da sie cos zamatować aby bez problemu ją zapalic...I jeszcze jedno pytanie nie wiecie ile kosztuje siedzonko do tyłu dla pasazera...
    • Przez tomi217
      mam problem nie wiem gdzie jest w 1014 chlodnica oleju silnikoweg i na czym polega konserwacja.
    • Przez wariatpolowy
      Witam.
       
      Mam nadzieję, że w odpowiednim miejscu założyłem temat...
       
      A więc tak:
       
      W 1224 wybija wodę z chłodnicy, jak zaczyna łapać temperaturę podczas pracy- jakieś 70 stopni (np z talerzówką). Z tym że jest to dość dziwne, gdyż podczas pracy (przy obrotach ok 1600- 2000) jest ok, a jak tylko zmniejszy się gaz (np przy zawracaniu), wybija jednorazowo nawet 4-5 litrów wody. Po dolaniu wody temp spada do ok 40-50 stopni, dwie długości pola, temp rośnie i znów gejzer. I tak w kółko.
       
      Termostat nowy, węże nowe, chłodnica potraktowana KRETEM od środka, a z zewnątrz płynem do mycia silników (jest czyściutka), pompa wody nowa...
       
      Mogła któraś tuleja pęknąć? Ogólnie teraz miał planowaną głowicę, nową uszczelkę, nowe pierścienie, pompę po regeneracji, wyregulowane wtryski i pali bardzo ładnie. Przy obrotach pow +/- 1200 można odkręcić korek od chłodnicy i nic nie wybije, widać, jak woda krąży. A jak tylko obroty spadną, tak woda idzie w powietrze. W czwartek na jakieś dwie godz pracy trzeba było dolać prawie 30 litrów wody...
       
      Ratujcie, bo za jakiś miesiąc czeka jakieś 150 ha na talerzówkę....
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam mam do was pytanie dlaczego chłodnica zaczęła przeciekać, jest orginalna od 90roku.jakie są sposoby żeby ją uszczelnić? A może trzeba będzie pomyśleć o zakupie nowej, jeżeli nie uszczelniła by się.Czekam na wasze odpowiedzi bo nie wiem co zrobić. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj