ursus1395

Alternator do Ursusa C-330

Polecane posty

ZYLA    714

Może mieć po prostu żarówka kontrolki zwarcie albo coś tam pomieszane. Z tego co pamietam to zacisk alternatora na żarówkę kontrolki, a jej drugi biegun do plusa po stacyjce. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Po odłączeniu regulatora także jest zwarcie?

  • Like 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    714

Zaraz zaraz. Przy niepodlaczonym alternatorze zmierzyleeś oporność między zaciskiem kontrolki a obudową i pokazało Ci 0. Tym wnioskujesz zwarcie? Bo nie rozumiem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    714

A czemu uważasz że to błąd? Nie mierzyłem nigdy, ale wydaje mi się że na zacisku D+ powinien być biegun ujemny. Wtedy po puszczeniu przez kontrolkę do plusa zamyka się obwód i kontrolka świeci. W trakcie pracy regulator odcina zacisk i kontrolka gaśnie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1818

Niech autor tematu właśnie go podłączy i sprawdzi w czasie pracy bo gdy alternator nie pracuje na zacisku od kontrolki właśnie jest biegun ujemny a od stacyjki przez kontrolkę biegnie dodatni dla tego właśnie kontrolka się świeci po wciśnięciu kluczyka.  Jeśli po odpaleniu jest ładowanie prawidłowe wszystko ok, a jak nie to skoro nowy zwracasz i tyle bez kombinowania

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    140

D+ to zasilanie regulatora. Jeżeli regulator puści prąd na szczotke to zmierzysz oporność uzwojenia wzbudzenia którego opór wynosi poniżej 5 Omów. Więc niekoniecznie masz tam zwarcie. Napisz jak to mierzysz i jakie masz wartości. A najlepiej to podłącz i sprawdź czy ładuje. Wzbudzenie masz przez żarówkę więc nic złego się nie stanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    140

A jakie masz oznaczenia na tych zaciskach? Jeżeli masz na jednym D+ a drugie DF to na dobrą sprawę gdzie nie podłączysz kontrolkę to zadziała. Z tymże kontrolka pod DF może trochę świrować.

Edytowano przez Elektryk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dragonmt852    106

Witam podłączyłem alternator tak że czerwony przewód (B+) do rozrusznika a przewód D+ czyli od kontrolki podłączyłem do pina widocznego na zdjęciu ( tylko od był wolny) i problem polega na tym że na tym wyjściu nie ma w ogóle napięcia, na alternatorze nie ma żadnych oznaczeń ale wydaje mi się że ten pin to jest D+.Co jest nie tak, alternator uszkodzony?

IMG_20180912_174112.jpg

IMG_20180912_174207.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1226    1581

No i kuźwa z tego powodu robisz bałagan i zakładasz nowy  temat. 

A jak naprawdę będziesz potrzebował pomocy to co nowego fejs-dragona wymyślimy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543
44 minuty temu, robert1226 napisał:

No i kuźwa z tego powodu robisz bałagan i zakładasz nowy  temat. 

A jak naprawdę będziesz potrzebował pomocy to co nowego fejs-dragona wymyślimy. 

Bo łatwiej się zakłada nowy temat niż używa mózgu :) 

Edytowano przez bears

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Borekk17    890

Im młodsze  grono użytkowników tym mniej używają własnej mózgownicy   niedługo będą  zakładać tematy  jak wymienić żarówkę. Albo jak nalać paliwa

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Strogonow    16
Panowie jak zawsze zrównają z ziemią i wymieszają z gnojem. A sam po sobie wiem że czasem najprostsze rozwiązania przychodzą do głowy na sam koniec i często już po fakcie. Temat dobrze opisany ze zdjęciami więc nie wiem o co dupe spinać? Po to jest chyba forum prawda? Dziękuję dobranoc...
  • Like 1

Rolnictwo to nie moja praca.

To moja PASJA!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz13111    0

Witam wszystkich. Potrzebuje pomocy:

1) Zmieniłem prądnicę na alternator i mam problemy odnośnie podłączenia go. Usunąłem regulator (stary) i przez przypadek przewody które nie usunąłem - styknęły się i zrobiły zwarcie. Nie mogę założyć klemy bo ciągle iskrzy, a gdy jakimś cudem uda się to zrobić to nie mam prądu w stacyjce. Co mam robić? Dodam tylko, że altek nowy i pod c 330.

2) Wymieniłem rozrusznik na ten szybkoobrotowy bo stary nie chciał kręcić. A teraz gdy za długo trzymam przełącznik świec to rozrusznik tak jakby przeskakuje - zakręci wałem, ale jak za długo trzymam to słychać taki zgrzyt koła o koło. Jak mam go wyregulować by tego nie bylo? Widziałem, że tam w mocowaniu są śruby z jakąś regulacją. 

3) Kontrolka oleju. Gdy odpalę ciągnik na niskich obrotach kontrolka ta mruga lub świeci, przy dodaniu gazu gaśnie. Czy to wina słabego ciśnienia czy czujnika? Nie mam manometru by to sprawdzić.

Bardzo proszę o pomoc i o rady.

Edytowano przez lukasz13111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    714

Kolego pierwsze podstawowe pytanie, czy zmieniłeś biegunowosc akumulatorów przed podlaczeniem alernatora? Minus na masę 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz13111    0

Tak. Został akumulator 12V obrócony a klemy zmienione.

Alternator zaczął ładować, kontrolka oleju przestała mrugać i świecić. Rozrusznik nadal trze koło o koło. A kontrolka ładowania nie chce świecić. Świeci jak wyciągam klucz ze stacyjki a jak go włoże przestaje. W załączniku daje foto tej kontrolki. Jak to połączyć i gdzie? I prosiłbym o objaśnienie co to za przewody?

przewod.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomn95    51

Witam. Założyłem ostatnio alternator Jubana 45A do ladowania jednej 12 120Ah 950 A. Ladowanie jest na poziomie 14.6V z tym ze kontrolka od ładowania miga. Podłączyłem na krótko do samego alternatora i jest tak samo. Macie jakieś pomysły o co chodzi? A i alternator sprzedawca w sklepie podmienil mi na nowy i na nim też jest to samo co na poprzednim. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Polski_czlowiek
      Jak naładuje akumulatory to padają następnego dnia albo w ten sam dzień
      Alternator chyba ładuje 
      Ursus c360 
    • Przez Gabrys05
      Cześć!
      Mam następujący problem. Ursus C 330 nie chce odpalać z przełącznika świec. Przekręcając go grzeje sie kabel od stacyjki do rozrusznika i zaczyna sie topic po kilku probach. Alternator sie nie rusza. Ostatnio stopilo przelacznik swiec i kabel od rozrusznika do stacyjki i  od stacyjki do przełącznika świec. Wymienilismy stacyjkę, bendiks z rozrusznika, przelącznik świec i stopione kabel i bez rezulatatu.
      Z góry dzięki!
      Pozdrawiam!
    • Przez ffox
      Witam,
       
      Planuję zmodyfikować nieco instalację w moim Ursusie C-330. Otóż chcę założyć rozrusznik szybkoobrotowy oraz alternator. Zmieniony byłby też akumulator. Jaki akumulator wystarcza do takiego rozrusznika? Czy to może być taki, jak w samochodach osobowych 55-65 Ah? A może potrzebny jest większy?
    • Przez PatrykDawid
      Macie jakoś osłonięte kable pod licznikami w C330? Porozwalane na wierzchu wyglądają trochę nieestetycznie 😅
    • Przez ENDURAK91
      Mam taki problem z radiem FM w ciagniku słabo odbiera, gubi zasięg szumi wymieniłem antene i nadal to samo odwrócę się ciągnikiem i już radio nie odbiera, co może być przyczyną?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj