OPTIMUS29

Zetor 7211 i pochodne- wyganianie płynu z chłodnicy

Polecane posty

Cradle    31

 o uszczelce każdy potrafi powiedzieć.

Edytowano przez Cradle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ale dobrze ci powiedział. Może nie koniecznie uszczelka ale z jakiegoś powodu spaliny wyganiają wodę. Wahania temp. to objaw powietrza w górnej części układu chłodzenia silnika, dźwięk jak by gotowanego płynu tak samo.

Ogólnie może to być uszczelka pod głowicą, sama głowica a nawet tuleja.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

W aucie miałem identyczne objawy gdy termostat się zaciął w pozycji zamkniętej - dopiero drugi nowy rozwiązał problem - pierwszy mimo że nowy również był nie sprawny

Edytowano przez pawel885

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Warto i termostat sprawdzić. To może być i jego wina pod warunkiem że się nie otwiera objawy podobne.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Czytałem ze zrozumieniem. Tyle że ty tak zdania sklejasz że można je na trzy sposoby rozumieć. Woda ci się w silniku gotuje bo zamiast płynu w głowicach masz powietrze lub spaliny. Stąd wahania temp, dźwięk gotowania, wywalanie płynu. Szukasz tańszej możliwości to zapomnij. Drutem tego nie naprawisz. Zamiast szukać wróżki na forum może przyjrzał byś się temu silnikowi a nie wygarniał każdemu kto napisze czytanie bez zrozumienia.

Nie rozumiesz mechanika weź do ciągnika.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cradle    31

Seweryn20 skoro z ciebie taki mega znawca mechaniki, to czemu chłodnica jest na pół gorąca i zimna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A jaka ma byś skoro termostat puszcza resztki płynu do chłodnicy mieląc go razem z powietrzem? Jeżeli płyn wygania dopiero gdy zrobi się silnik gorący możliwe że jest uszkodzony wirnik pompy.

Ale jeśli płyn ucieka gdy jeszcze silnik nie ma temp. to nie będzie jej wina.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Raczej głowica.Miałem taki sam numer w bizonie.Jak się rozgrzał i dolałem wody to cały dzień bez stygnięcia latał bez ale.Jak ci ciągnik potrzebny do prac polowych to zrób większy otwór w termostacie 5mm i zrobisz robotę w polu i nie będzie zimnej do połowy chłodnicy  bo powietrze będzie odchodzić przez otworek w termostacie a nie będzie cisnąć przez chłodnicę od dołu.Zrobiłem u siebie tak i sezon dokończyłem a walnęła na początku sezonu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Po co się pytać jak wszystko wie się lepiej ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

wyjmij termostat zagotuj wody w czajniku włóż do szklanki i zobacz czy się otwiera i zamyka.... 

 

ale najpierw wyjął bym termostat i pojeździł trochę i zobaczył czy wody będzie ubywać , jak nie to znaczy , że silnik ok...

 

 

i na przyszłość jak prosisz o rade to zachowaj trochę POKORY do kolegów z forum.... bo takim podejściem daleko nie zajdziesz w forum i w życiu , bo jak w życiu będziesz tak pyskował do innych to szybko znajdziesz to co wcale nie szukasz...

 

 


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    895

witam ponownie, otóż w wolnej chwili zabrałem się za zetora i cóż, termostatu nie było, założyłem nowy, chłodnica pisałem że jest czysta po dmuchaniu powietrzem, po wyciągnięciu jej na zewnątrz widać że jest strasznie upaćkana olejem i kurzem, spróbuję ją umyć i zobaczymy. Zastanawiam się co zrobić jeśli będzie konieczna wymiana chłodnicy, kupić oryginał czy być może pasuje od C-360?


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

dość częsta przyczyna wywalania płynu zmieszanego z olejem to dziurawe od korozji tuleje . Są dość odporne na zdzieranie ,ale wrażliwe na wodę zalaną zamiast płynu.

Odpowiedź na podstawie własnego doświadczenia .

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3047

matey bron cie boze od wymiany chlodnicy jak masz oryginalna, popatrz w sklepie jak wygladaja nowe- nigdy nie dotykaj  bo pokrzywisz radiatory :lol: . od 60 pasuje tylko moze miec mala pojemnosc,


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
weldmen97    0

Witam. Załozyłem w zetorze 7211 nowy termostat i po jego wymianie zaczelo wypychac płyn z chłodnicy. Ciągnik chodził na wolnych obrotach, rozgrzał sie do 70 stopni i nagle temperatura spadła i płyn zaczął przelewac sie przez korek. Silnik świezo po remoncie wiec głowica i uszczelka odpada.Stary termostat miał nawiercone 2 dziurki a nowy nie ma.

Co moze byc przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzarjan8111    271

Termostat musi mieć dziurkę albo na obrzeżu mebranki zamykającej wycinek bo inaczej z bloku nie zejdzie powietrze i będzie wyrzucać. W twoim termostacie musi być też odpowietrzenie być może własnie na krawędzi ale mogło się zapchać jakims brudem z bloku. Wyjmij termostat i ewentualnie nawierć dziurkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wozny186    0

Odświeżę  troche temat bo mam podobny problem. Tyle że u mnie problem jest trochę inny. Bo temperaturę trzyma w normie ale mam problem z ogrzewaniem. Jak zapale zimny ciągnik to wszystko jest ok. Łapie sobie temperature pomału i ogrzewanie działa. Popracuje z godzine i ogrzewanie jest tylko na wysokich obrotach bo na niskich już daje chłodem. Minie jeszcze chwila i już nawet na wysokich obrotach brak grzania. Założyłem zbiorniczek wyrównawczy i wywala tam z litr płynu. Jak ciągnik przestygnie to muszę przelać płyn ze zbiorniczka do chłodnicy i znów mam ogrzewanie przez godzine. Problem jest dość upierdliwy bo idzie zima a ciągnik robi przy odśnierzaniu. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? W zeszłym roku robiłem głowice bo myślałem że to jest to. Jedna głowica była pęknięta więc wymieniłem na nową. Pompa wody nowa termostat też. żałuje że jak robiłem głowice to nie sprawdziłem tuleji bo może ona ma dziurę Ale że robiłem to pierwszy raz w życiu to o tym nie pomyślałem. Głowice były planowane sprawdzona szczelność w zakładzie założone nowe uszczelki i nakrętki szpilek wszystko skręcone kluczem dynamometrycznym na chyba 180nm (o ile dobrze pamiętam) a problem jest nadal.  co jeszcze może być przyczyną? w chłodnicy nie czuć spalin ani ropy. płyn czysty. brak mi już pomysłów. Jeżeli to ma znaczenie to jest to zetor 7745 turbo.

Edytowano przez Wozny186

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj