Polecane posty

macin87    71

Kolego wracają do wyrzucania oleju w 30 to weź ten grzybek i nalej benzyny i podpal. Tam się taki nagar robi że zatyka się a tym sposobem najlepiej się oczyszcza ;) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Jeżeli wyrzuca olej to nawet nowy korek nie pomaga, wiem bo to praktykowałem kilka razy. Rafal29, możesz wrzucić zdjęcia?


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masato    1

Najpierw wyczyść ten korek(odmę). No i zobacz co się będzie działo. Jak wyciągniesz ten korek, i jak będzie zadymiać i mocno pchać powietrze no to silnik raczej do remontu.

Hms w sumie ten Twój remont był niedawno robiony także... masz dobrze ustawiony zapłon?

W C 330 jak źle się włoży termostat to potrafi się silnik gotować bo nie ma dobrego obiegu wody. Trzeba zawsze uważać na jego ustawienie.

 

Mój ojciec już dawno przerabia pokrywy zaworów od c330. Zostawia oryginalny korek od wlewu oleju(tę odmę), tylko go można powiedzieć zaślepia. Tak, że tylko jest korkiem do wlewu.

Z kolei od strony baku wierci dziurę i wkręca kolanko skierowane do dołu. Na kolanko zakłada wąż i wyprowadza go poniżej miski olejowej. Patent sprawdzony i obecnie w naszej okolicy wszyscy maja tak zrobione. Sposób prosty, szybki i tani ! bez cudowania z pokrywą od ustawiania zapłonu.

Dzięki temu olej nie wychodzi na silnik i nie poci się po całym silniku. O dziwo z tej odmy bardzo mało oliwy kapie, także to dobry sposób.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturo111    0

witam.

 

u mnie w ciapku też cały blok się zalewa olejem który wydobywa się przez korek wlewu. a dodam jeszcze że rok temu był robiony kapitalny remont silnika. i chyba tez sobie przerobię wlew oleju.

 

edit

 

a czy ten cieknący olej może mieć coś wspólnego z większym ciśnieniem oleju?? bo ja mam ok 0.5~0,55 MPa non stop. a powinno chyba być około 0.4 MPa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek729    3

Witam. Wiem że było już dużo tematów o tym, lecz mój jest trochę inny. Mój ciapek zaczął mocno wyrzucać olej korkiem po pewnym incydencie. Kiedyś też to robił ale w znikomych ilościach, a teraz robi to bardzo mocno. Podczas przykręcania pompy wtryskowej wpadła mi śrubka do miski olejowej. Dlatego też postanowiłem spuścić olej, odkręcić miskę i wyjąć zgubiony element. I po ponownym wlaniu oleju przy każdej pracy czy jeździe wywala olej korkiem. Dodam też że pompa wtryskowa była po regeneracji a podczas wkładania możliwe było złe ustawienie rozrządu. I dlatego pytam co mogłem zrobić źle, lub czy to wina złego ustawienia rozrządu, bądź tylko zbieg okoliczności i czy da się coś z tym zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Pracował ten silnik z tą śrubką w środku?

zawsze jak wyjmuje pompy, czy głowice czy inne elementy to w dziury prowadzące np. do miski czy wnętrza silnika wpycham zgniecioną gazete i nie mam podobnych incydentów


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Możliwe że masz zbyt późny czy wczesny początek wtrysku nie chce mi się nad tym zastanawiać i ciśnienie powstałe po zapłonie mieszanki nie porusza tłoka w dół tylko próbuje uciekać bokami przez pierścienie bo tłok jest np w gmp lub po gmp, sprawdź początek tłoczenia


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek729    3

Postaram się to sprawdzić. Chyba będę musiał kogoś wezwać kto się na tym zna i niech mi to ustawi tak jak powinno być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Burn    0

z tego co mi wiadomo to masz wiekszy remont...zapewne masz tuleje do wymiany..jesli wezmiesz mechanika on Ci powie co jest to daj znac w prywatnej wiadomosci czy mialem racje :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    579

Ja obstawiam na zużyte pierścienie też ale w szczególności na wypracowaną głowicą a mianowicie nadmierny luz trzonków zaworowych ,zły kąt wyprzedzenia wtrysku prawdopodobnie opóźnienie powoduje wzrost ciśnienia w kolektorze wydechowym a tym samym wydmuchiwanie oleju smarującego dźwigienki zaworowe, żywotność głowicy na podstawie mojego doświadczenia to ok 4500 mtg, ustawienie początku wtrysku nie jest trudne poszukaj na forum nie koniecznie trzeba mieć kapilarę ja wykorzystuję kawałek starego przewodu wtryskowego

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Gdzie tyle komresji ucieknie prowadnicą zastanów się troche, po za tym kolega pisał że problem pojawił się nagle po przełożeniu pompy wtryskowej, czyli coś z początkiem tłoczenia , tuleje i pierścienie zużywają się powoli, chyba że nagle mogło coś wpaść i przerysować tę tuleję, jednak kolega pisał że silnik ze śrubką nie pracował, może być też powodem przypieczone pierścienie bo np. chodził przez jakiś czas bez wody- przegrzanie itp. problemy, wg. mnie to napewno jest przebagatelizowany nie dmucha w takim stopniu przez korek że to można się tym przejmować, widziałem nieraz silniki z których po dodaniu gazu wywalalo korki w powietrze i chodziły


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek3773    230

miałem podobnie, odkręciła się zaślepka w ośce dżwigienek zaworowych i wywalało. Wystarczy zdjąć korek i zobaczyć czy olej się rozpływa po dzwigniach, czy wali jak z fontanny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek729    3

@burn na razie nie będę wzywał żadnego mechanika, bo zdaje sobie sprawę z tego że silnik już swoje wypracował, bo remont miał dosyć dawno i nie długim czasie pewnie przydało by się coś mu zrobić, a na razie chcę znaleźć przyczynę dlaczego tak mocno zaczął wywalać olej

@andrzej78 postaram się jeszcze coś poustawiać z tym początkiem wtrysku

@bobytempelton aż tak źle to nie jest i daleko mu do tego ale zbytnio nie lubię jak gdzieś za mocno leci olej. Kiedyś też się przegrzał trochę za mocno ale nie było po tym większych problemów

@jacek3773 jak jutro ciapek będzie chodził i jak nie zapomnę to postaram się to sprawdzić

 

Dzięki wszystkim za wszystkie porady.

A mam takie jeszcze pytanko, może być takie coś że korek jest za bardzo zatkany i się dobrze nie odpowietrza?? Bo słyszałem żeby wlać do korka benzyny i podpalić żeby się wypalił i ze to pomoże

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    579

Kolego bobytempelton miałem namyśli że niewłaściwy kąt wyprzedzenia wtrysku może spowodować wzrost ciśnienia w układzie wydechowym a tym samym większe przedmuchy trzonkami zaworowymi co z kolei powoduje wydmuchiwanie oleju który ścieka z dzwigienek zaworowych przecież które są smarowane olejem pod ciśnieniem a pierścienie gdyby były wypracowane to wcześniej też tak by było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam mam taki problem w mojej 30 wywala mi olej spod tego grzybka ale bardziej z pod tych dwóch srubek nie dymi spod korka ani nie dmucha poprostu wywala olej,olej jest do wymiany ale to dopiero na wiosnę chlapie olejem przy wiekszym obciążeniu np orka. Silnik nie kopci nie bierze oleju w czym twki problem ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28701

wydaje mi się że klawiatura rozrządu jest smarowana rozbryzgowo, więc to normalny objaw

przynajmniej przy naszej 330m też tak jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Sprawdźcie luzy na dźwigniach zaworowych na wałku bo może być zbyt duży luz i zbyt duża ilość oleju pod deklem klawiatury

i wypycha olej.A najlepiej ściągnąć dekiel klawiatury i odpalić silnik na wolnych obrotach jaka ilość oleju wydostaję spod dźwigni,jak duża czyli jest duży luz jak skromna ilość to tylko pomału kapitalka. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie wypalaj go tylko wymień na nowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wypaliłem ten korel wlewu oleju i zmieniłem olej w skrzyni i w silniku i filtr oleju ;) no i dziś woziłem drzewo w lesie i narazie głowica sucha :) ani kropli oleju ale pojawił się nowy problem ciągnik stał pare godzi w lesie na przechyle był przechylony w prawą stronę i zaczą kapać mi olej z zwolnicy z uszczelki uszczelkę mam i zmienię ale ten olej był chyba ze skrzyni bo był taki sam jak wczoraj wlewałem do skrzyni a w zwolnicach nie zmianiałem ani w moście i czym może byc spodowane to że olej się tam dostał ???

 

Wypaliłem ten korel wlewu oleju i zmieniłem olej w skrzyni i w silniku i filtr oleju ;) no i dziś woziłem drzewo w lesie i narazie głowica sucha :) ani kropli oleju ale pojawił się nowy problem ciągnik stał pare godzi w lesie na przechyle był przechylony w prawą stronę i zaczą kapać mi olej z zwolnicy z uszczelki uszczelkę mam i zmienię ale ten olej był chyba ze skrzyni bo był taki sam jak wczoraj wlewałem do skrzyni a w zwolnicach nie zmianiałem ani w moście i czym może byc spodowane to że olej się tam dostał ???

aha i jeszcze jedno mam bardzo słabe chamulce już od początku kupna takie były a szczenki nowe podobno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukman2
      witam chciałem sie dowiedziec jak sie podkreca pompe w C-330???? <_<
    • Gość
      Przez Gość
      witam
      Problem jest praktycznie od dawna ale to olewałem
      Ogólnie to ciagnik ciezko pali chmura białego dymu jak juz złapie to dopuki sie troche nie zagrzeje to na jeden gar szczególnie na niskich obrotach jak sie przegazuje to ok a im zimniej tym gorzej
      Remont kapitalny ok 6lat temu rocznie ok 200mth ale nie widział orki ani ciężkiej roboty zawory ok pompa ok a przyczyny nie widac w sumie mozna tak robic bo mi to nie przeszkadza ale czy to nie wykonczy silnika jest dosc mocny nie pluje olejem i go tez nie bierze
       
      A jeszcze napisze w temacie kupiłem zetora z UK 7045 nie wiem jaki ma przebieg ale oleju nie bierze i wcale nie kopci co mnie martwi bo za to ciezko zapala wydaje mi sie dostaje za mało paliwa albo zapłon żle ustawiony
      A drugi problem to ze w zakresie od 1300-1700obr silnik dostaje sporych drgan ale nic w nim nie puka pracuje cicho co to moze byc????????
      pozdr
    • Przez PolandOnion
      Mam do wymiany chłodnice, nowa to koszt 500 zł a opinie mają takie że po roku czy dwóch i tak będzie dziurawa. Orginal Ursus niby lepsza ale tam już 1000 PLN. Montował ktoś chłodne z jakiegoś samochodu/busa ? Tam nie ma problemu że po roku padnie a i cena niższa. Z czego może pasować ?
    • Przez Deutz537
      Witam
      Co sądzicie o tej panewce z silnika c360?


    • Przez v11
      Ma ktoś doświadczenie w wymianie pompy CR -jak ustawić synchronizację pompy w stosunku do momentu  wtrysku  wtryskiwaczy  -pompa dwusekcyjna silnik sisu 6 cylindrów brak a raczej brak chęci zdejmowania pokrywy rozrządu bo to demontaż całego przodu nie ma dojścia do koła zamachowego   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj