Polecane posty

konopka    0

Miałem podobny problem w swojej 30-tce.Mimo że wymieniłem tuleje,tłoki i pierścienie,problem z brudnym silnikiem pozostał.Pokrywa klawiatury zawsze była ochlapana olejem.Gdzieś z 1,5 roku temu odkręciłem głowicę i wszystko było jasne.Remont kapitalny w POM Tyczyn/280zł/ i problem zniknął a i silnik inaczej pracuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

pewnie miałeś do zrobienia uszczelnienie zaworów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konopka    0

Nie tylko,bo gniazda,prowadnice i zawory też.Tak więc narazie mam spokój,silnik chodzi jak lala,założyłem rozrusznik z przekładnią planetarną,próbowałem odpalać w czasie mrozów,bez problemów,bez gorącej wody,zalany płynem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lambo21    0

Od jakiegoś tygodnia w ciapku zaczęło mi wywalać olej przez wlew oleju w deklu od klawiatury.Nigdy przedtem z takim czymś się nie spotkałem.Dodam jeszcze że w zimie była wymieniona głowica.Liczę na pomoc.Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi:>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W ciapku wali olejem przez korek w pokrywie prawie zawsze z powodu zużytego silnika. Oceń jego stan techniczny i rozważ wymianę tłoków i tulei. Inne przyczyny praktycznie się nie zdarzają.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz20    106

Chyba że nalałeś oleju ponad stan, albo paliwo się leje do oleju i zrobiło się go dużo>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lambo21    0

Dzięki za odpowiedzi . Mam jeszcze jedno pytanie a mianowicie jakieś 6 lat temu była robiona kapitalka silnika i od tego czasu silnik trzyma wysoką temperaturę i wyrzuca wodę wężykiem od nadmiaru.Chłodnica też była wymieniana...Jak może być tego przyczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukaszjarm    4

moze w uszczelce pod glowice jeden kanal wodny jest zatkany i nie ma dobrego obiegu i dlatego temp wysoka ma .

a co do wyrzucania oleju to silnik zbliza sie do remontu ale zmien ten korek wlewu oleju , bedzie lepiej odprowadzal kompresje i moze oleju nie bedzie wyrzucal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jeśli osiąga wysoką temp. ale w normie to lepiej a nie gorzej. Wychodzone silniki z reguły grzeją się wolniej więc przypuszczam że termostat pózno się otwiera. A jeśli chodzi o wodę to zawsze coś wyleci jak wlejesz pod sam korek. Napisz trochę więcej szczegółów.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lambo21    0

Bańke 5 litrową wody zawsze wożę ze sobą.Podczas lekkich prac to tak dużo jej nie wyrzuca,grzać też tak bardzo się nie grzeje ale przy orce dwu skibowymi pługami czy przy koszeniu rotacyjną to i temp. dochodzi do 100C.5 litrów wody idzie w 3h przy orce...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Myślę że termostat otwiera się pózno, albo nie ma go w ogóle. Wodę wyrzuca temu że gdy silnik ma 100 stopni to mimo tego że woda się nie gotuje są miejsca gdzie wytwarzają się bomble z pary. prawdopodobnie to jest powód wyrzucania wody. Przedmuchu do chłodnicy raczej nie ma bo przez tyle lat dawno byście to znależli. A jeśli jest... to koło korka powinien być tłusty nalot ze spalin lub pęcherze w wodzie po zalaniu chłodnicy do pełna. Sprawdz termostat lub wymień profilaktycznie. Nie jest drogi.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemko    20

Mi się wydaje że to wyrzucanie wody to jest w tym ciągniku bardziej takie normalne, u mnie w C-330 jak też orze 2 skibowym zapuszczam po ramę to też od czasu do czasu wywali wodę, tak samo na 5 godz orki muszę dolać te 5 l wody. tak samo jak bronuje brony 4 duże i jeżdżę na 5 i tak 1800-2000 obr/min to też lubi wywalić ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lambo21    0

Dzięki za odpowiedz, wymienię termostat może coś pomoże.przedtem zapomniałem dodać że też przy niższej temperaturze ubywa wody tylko że mniej:>>>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Przemko no w sumie to masz trochę racji tak samo jak temperatura. Capka zagrzać przy ciężkiej robocie to żaden problem. Ale 5 litrów to według mnie trochę za dużo.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Jeżeli chodzi o wyrzucanie oleju korkiem to jest to dosyć dziwne zjawisko. Niektóry silnik z 7000mth przebiegu nie wyrzuca oleju, a taki po 300mth zaraz po remoncie bije olejem. Mocy nie traci, oleju nie spala, ale wyrzuca wlewem. Mam na to kilka swoich teorii i rozwiązań.


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wacek21    35

Panowie a jak jest ten "grzybek" ktory jest na pokrywie klawiatury to gdzie ma isc wezyk od niego w ktore miejscie silnika?


Fendt 400tyś,John Deere 200tyś,Zetor 150 tyś,jazda 60tką, bezcenna!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Tak więc po kolei. Wlew oleju w silniku S-312C pełni dwie role: pierwszą jest wlew oleju, a drugą odpowietrzenie skrzyni korbowej, za co w każdym "normalnym" silniku odpowiada oddzielna odma. Kiedy tłoki pokonują drogę od GMP do DMP poruszają powietrze, które uciekając do góry porywa drobinki oleju i wyrzuca je do góry. Według mnie najlepszym rozwiązaniem tego problemu jest zaślepienie tego wlewu, i zrobienie innego w drugim miejscu. Coś na wzór starego w S-312A i B. Otóż chodzi mi o wlew do małej pokrywki rozrządu, która w domyśle służy do ustawiania zapłonu. W górny otwór należy wsadzić stary korek, obsmarować dookoła silikonem wysokotemperaturowym. Następnie ściągnąć pokrywę zaworów, i od spodu wyrównać najlepiej klejem/żywicą epoksydową. To rozwiązuje nasz problem. Do nowego wlewu najlepsze jest kolanko wydechu od Fiata 126P, w miejscu gdzie skręca do głowicy. Średnica rury jest taka, że idealnie pasuje pod oryginalny korek. W pokrywce rozrządu wiercimy 3 dziury: dwie Fi 8mm do mocowania tego kolanka, a jedna duża jako spływ oleju. Całość uszczelniamy silikonem wysokotemperaturowym i skręcamy mocno. To są nasze ustalenia z kolegą Roki212. Posłużę się Jego zdjęciem, mam nadzieję, że się nie obrazi. ;)

 

img0091.jpg


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lambo21    0

Z którego roku jest ten ciapek na zdjęciu? u mnie wlew oleju jest tylko nad klawiaturą...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

To jest chyba ta dalsza część, co się do tego kolanka przykręca. Źle ująłem - nie kolanko, tylko ta zagięta część rury. Na zdjęciu widać.


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

dokładnie jest to od tego tłumika co linka podał zenekc330 dokładnie od tej pierwszej rury od lewej strony, powiem że było to wykonane w następujący sposób:

jak jest ta rura (pierwsza od lewej z linku) i na końcu jest mocowanie do kolanka na te dwie śruby to to mocowanie zostało obcięte i w tym właśnie miejscu siedzi teraz u mnie korek (widać na zdjęciu co wstawił kolega kielbasa) , a tam gdzie idzie zagięcie rury bliżej puszki tłumika ta ruba została obcięta cięcie pod katem 45* i tam przyspawałem mocowanie wcześniej obciete z przeciwległej strony. W ten właśnie sposób powstało takie zagięcie tej rury z której wykonałem wlew oleju co widać na fotce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukman2
      witam chciałem sie dowiedziec jak sie podkreca pompe w C-330???? <_<
    • Gość
      Przez Gość
      witam
      Problem jest praktycznie od dawna ale to olewałem
      Ogólnie to ciagnik ciezko pali chmura białego dymu jak juz złapie to dopuki sie troche nie zagrzeje to na jeden gar szczególnie na niskich obrotach jak sie przegazuje to ok a im zimniej tym gorzej
      Remont kapitalny ok 6lat temu rocznie ok 200mth ale nie widział orki ani ciężkiej roboty zawory ok pompa ok a przyczyny nie widac w sumie mozna tak robic bo mi to nie przeszkadza ale czy to nie wykonczy silnika jest dosc mocny nie pluje olejem i go tez nie bierze
       
      A jeszcze napisze w temacie kupiłem zetora z UK 7045 nie wiem jaki ma przebieg ale oleju nie bierze i wcale nie kopci co mnie martwi bo za to ciezko zapala wydaje mi sie dostaje za mało paliwa albo zapłon żle ustawiony
      A drugi problem to ze w zakresie od 1300-1700obr silnik dostaje sporych drgan ale nic w nim nie puka pracuje cicho co to moze byc????????
      pozdr
    • Przez PolandOnion
      Mam do wymiany chłodnice, nowa to koszt 500 zł a opinie mają takie że po roku czy dwóch i tak będzie dziurawa. Orginal Ursus niby lepsza ale tam już 1000 PLN. Montował ktoś chłodne z jakiegoś samochodu/busa ? Tam nie ma problemu że po roku padnie a i cena niższa. Z czego może pasować ?
    • Przez Deutz537
      Witam
      Co sądzicie o tej panewce z silnika c360?


    • Przez v11
      Ma ktoś doświadczenie w wymianie pompy CR -jak ustawić synchronizację pompy w stosunku do momentu  wtrysku  wtryskiwaczy  -pompa dwusekcyjna silnik sisu 6 cylindrów brak a raczej brak chęci zdejmowania pokrywy rozrządu bo to demontaż całego przodu nie ma dojścia do koła zamachowego   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj