Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
pawelll48    273

Jestem właścicielem Ursusa C-330M jak widać występuje u Ciebie ten sam problem co u mnie podczas pracy ciągnik zaczyna chlapać olejem spod korka jestem ciekaw jaka jest tego przyczyna :angry: mam nadzieje że znajdzie się na to sposób gdyż do tej pory to trzeba po tym sprzątać :angry:


AgroFoto 28.08.08r-28.08.13r ;)


5 lat minęło :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
quercus    7

Ja kupiłem nowy korek. 3zł. ;) Ale u mnie to za mocno chlapał. Czeka na remont i musi jeszce poczekać. Ale chlapac to zawsze trochę będzie.


,, Idę dalej żeby być jak najbliżej ..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
330CUrsus    0

Tylko jak to będzie wyglądało.Mnie nie leci tylko lekko już zaczyna nim dymić.Chyba na wiosnę remont.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

a sprawdzales czy mocowania od walka klawiatury sa nienaruszone

czesto bywa ze poprostu tam wyrzuca olej

moze byc tez jak kolega napisal uszczelniacz


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelll48    273

A naprawdę Ursus C-330 podczas gdy był nowo kupiony także występywały takie zacieki??


AgroFoto 28.08.08r-28.08.13r ;)


5 lat minęło :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wyrebski1    103

Witam!

Moja 30-tka wyrzuca olej korkiem od wlewu oleju. Myślę o remoncie ciągnika-pierścienie, tłoki, cylindry i głowicę. Pewnie to jest przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Myslenie o remoncie nie jest tego przyczyna. :)

Masz przedmuchy. Tak remont jest potrzebny. ;)

Sprawdz cisnienie oleju bo może przydało by sie od razu wał i panewki robić. Oby nie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wyrebski1    103

myślę, że ciśnienie jest dobre, bo kontrolka oleju przy jeszcze dobrze nie rozgrzanym silniku zapala się po zgaszeniu ciągnika za ok 7 sek. a przy rozgrzanym ok 3 sek. To chyba dobrze? Chociaż nie wiadomo jak tam czujnik jest sprawny. Każdy działa inaczej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Jakąś informacje masz co do cisnienia, ale póki jeszcz ciagnik na chodzie nie rozebrany to warto by załozyć manometr i mierzyc cisnienie w róznych sytuacjach.(zimny, ciepły, wysokie i niskie obroty).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Przyczyną są najprawdopodobniej zużyte pierścienie. Ale wymiana samych pierścieni niewiele pomoże. Ja tak zrobiłem i po pół roku znowu wyrzucało olej pod korkiem. Najlepiej wymienić komplet tzn. cylinder, tłok i pierścienie. Jeżeli ma dobre ciśnienie to wał zostawiłbym w spokoju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wyrebski1    103

też muszę zrobić "kapitalkę" choć ostatnio była robiona kilka lat temu. Teraz te zestawy naprawcze są chyba do kitu! Od początku trzydziestka chodziła kilkanaście lat, a teraz po remoncie kilka. Jaki wniosek...?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wyrebski1    103

to wtedy tylko przerobić pokrywę zaworów a dokładnie korek z wężykiem, żeby nie leciało na silnik. Chyba jak się nie mylę w wynalazkach jest takie foto z takim korkiem-prawdopodobnie od malucha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GrubyC330    0
http://www.agrofoto.pl/forum/gallery-image33433.html

Popatrz jak mój ciapek wali olejem.A w maju 2007 był robiony remont-zrobił może 100mtg i już ciapie. :angry: Nie wiem czego to wina czy mechanika czy materiału, ale jak będzie dalej ciapał to założyć trzeba będzie nowy zestaw naprawczy.

 

Myślę że to wina pierścieni-choć przed remontem bardziej dmuchało z korka- teraz niby mniej dmucha ale aż korek oleju wywala :D Co przed remontem nie miało miejsca.

 

 

za durze ciśnienie na pompie oleju jest ustawione ;) żaden remont nie będzie potrzebny, niektórzy mechanicy na okres docierania specjalnie dają większe, z tego co wiem to wystarczy spuścić olej, odkręcić misę olejową i wyregulować ale nie wiem jak mi to robił mechanik

 

A i mój ciapek po remoncie 18 lat i z 5 jeszcze pojeździ, żadnych śladów oleju, mocy nie ubyło no ale ta 5ha z których 2,5 uprawne ciapek się nudzi bo nie ma co robić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

Gruby330 źle mówisz źle ,wyrzuca olej korkiem bo silnik jest zużyty a dokładniej nieszczelność między cylindrem a tłokiem i wtedy gazy spalinowe przedostają się do skrzyni korbowej stamtąd musza gdzieś ujść czyli najlżejsza drogą korkiem-odpowietrznikiem .Żadne tam za duże ciśnienie oleju ,olej pod ciśnieniem służy do smarowania wału korbowego i rozrządu i koniec nigdzie nie wytryśnie .

 

damian9871 zdrowy silnik nie poci się nawet

 

wyrebski kapitalkę to się robi gdy silnik jest zużyty objawy to spadek mocy no i wycieki .Oczywiście można dać wężyk by olej kapał na ziemię. A co do części to dałbyś więcej szczegółów bo kilkanście lat to dużo ,zależy co było przez te kilkanaście lat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

U mnie w 30 też czeka remont, jest bardzo słaba a olejem to tak chlapie że nawet sztangielką od oleju wywala a silnik cały w oleju.

Czeka go wymiana całego zestawy naprawczego.

Mieżyłem ciśnienie na tłokach to pokazało 17 i 15 a powinno być 25 atfosmet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wyrebski1    103

no właśnie ostatnio te kilka lat temu był wymieniany zestaw naprawczy, nie był ruszany wał bo był spoko. Myślę, że dojdzie teraz głowica i wtryski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2254
za durze ciśnienie na pompie oleju jest ustawione ;) żaden remont nie będzie potrzebny, niektórzy mechanicy na okres docierania specjalnie dają większe, z tego co wiem to wystarczy spuścić olej, odkręcić misę olejową i wyregulować ale nie wiem jak mi to robił mechanik

 

A i mój ciapek po remoncie 18 lat i z 5 jeszcze pojeździ, żadnych śladów oleju, mocy nie ubyło no ale ta 5ha z których 2,5 uprawne ciapek się nudzi bo nie ma co robić

To nie jest wina ciśnienia oleju na pompie :D Teraz sie dowiedzieliśmy że do naszego ciapką był założony chinski zestaw naprawczy-na wiosne trezba bedzie załozyc nowy-lepszy.

 

Ostatnio sprawdzałem jaki ma przedmuch-po wyjęciu korka gdy dłon miałem metr nad wlewem to i tak było czuć przedmuch-pierścieni to już tam nie ma :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miscola    0

Masz racje "tommy" to nie jest wina ciśnienia oleju. Zbyt duże ciśnienie oleju może tylko szybciej wypłukiwać panewki. Dodam tylko, że cząstkowa wymiana części przy naprawie, np. wymiana samych pierścieni, raczej nic nie daje. Sam to robiłem kilka razy i efekt żaden. tylko robota i koszty. Niektórzy piszą o wymianie korka na zaślepkę z wężykiem - zrobiłem taką sobie - silnik zrobił się czysty, ale przy ciężkich pracach stwierdziłem, nawet trochę ze zdziwieniem, że muszę częściej dolewać olej, wiec wróciłem do korka. Lepiej ochlapany, jak większe zużycie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wyrebski1    103

pytanie do "miscola"-a jak zrobiłeś tą zaślepkę z wężykiem-czy ją kupiłeś czy coś przerabiałeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miscola    0

Czy można ją kupić nie wiem. Ja mam ją zrobioną z grubościennej rurki fi: 35mm i dł. 60 mm. Na długości ok. 35 mm zrobione zatoczenie do wymiaru fi: 30 mm. To właśnie zatoczenie wchodzi w pokrywę klawiatury. Drugi koniec tej rurki jest zaślepiony przyspawanym dekielkiem. Na boku wystającej części nawierciłem otwór i przyspawałem króciec w postaci rureczki o przekroju zewnętrznym fi: 20 mm i dł. 50 mm. Na ten króciec mam założony gumowy wąż, który schodzi aż pod misę silnika. Ps. pisząc wczorajszy post wpadłem na pomysł żeby w tą zaślepkę wbić drobną siateczkę drucianą. Miałem akurat taką. Zwinąłem ją w wałek i wbiłem na siłę w zaślepkę. Siatka zajęła pół wysokości zaślepki i odgrodziła wylot do węża. Efekt podobny jak w oryginalnym korku. Myślę, że rozwiąże to nadmierne wyrzucanie oleju podczas pracy. Pozdrawiam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukman2
      witam chciałem sie dowiedziec jak sie podkreca pompe w C-330???? <_<
    • Gość
      Przez Gość
      witam
      Problem jest praktycznie od dawna ale to olewałem
      Ogólnie to ciagnik ciezko pali chmura białego dymu jak juz złapie to dopuki sie troche nie zagrzeje to na jeden gar szczególnie na niskich obrotach jak sie przegazuje to ok a im zimniej tym gorzej
      Remont kapitalny ok 6lat temu rocznie ok 200mth ale nie widział orki ani ciężkiej roboty zawory ok pompa ok a przyczyny nie widac w sumie mozna tak robic bo mi to nie przeszkadza ale czy to nie wykonczy silnika jest dosc mocny nie pluje olejem i go tez nie bierze
       
      A jeszcze napisze w temacie kupiłem zetora z UK 7045 nie wiem jaki ma przebieg ale oleju nie bierze i wcale nie kopci co mnie martwi bo za to ciezko zapala wydaje mi sie dostaje za mało paliwa albo zapłon żle ustawiony
      A drugi problem to ze w zakresie od 1300-1700obr silnik dostaje sporych drgan ale nic w nim nie puka pracuje cicho co to moze byc????????
      pozdr
    • Przez PolandOnion
      Mam do wymiany chłodnice, nowa to koszt 500 zł a opinie mają takie że po roku czy dwóch i tak będzie dziurawa. Orginal Ursus niby lepsza ale tam już 1000 PLN. Montował ktoś chłodne z jakiegoś samochodu/busa ? Tam nie ma problemu że po roku padnie a i cena niższa. Z czego może pasować ?
    • Przez Deutz537
      Witam
      Co sądzicie o tej panewce z silnika c360?


    • Przez v11
      Ma ktoś doświadczenie w wymianie pompy CR -jak ustawić synchronizację pompy w stosunku do momentu  wtrysku  wtryskiwaczy  -pompa dwusekcyjna silnik sisu 6 cylindrów brak a raczej brak chęci zdejmowania pokrywy rozrządu bo to demontaż całego przodu nie ma dojścia do koła zamachowego   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj