Skocz do zawartości
Ziel

Pronar 82sa III/ 82tsa III

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pronar
Ziel    26

Witam.

Panowie potrzebuje ciągnik pomocniczy i zastanawiam sie nad tymi dwoma modelami. Jeśli miał ktoś z nimi styczność to prosze o opinie na temat skrzyni biegów hydrauliki i silnika i jak jest w nich z komfortem.

Niestety nie znam cen tych ciągników więć za nie też będe wdzięczny.

Jakie ewentualne opcje można do nich dobrać?

Pozdrawiam.

Edytowano przez Ziel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michrol    0

Osobiście nie miałem styczności z tymi traktorami ale u mnie w okolicy jeździ jeden pronar nie pamiętam modelu jeździ z turem i jak z gosciem gadałem to szału nie ma przecieki w sumie wszędzie  silnik, przedni most i no cała hydraulika nie bardzo jeśli chodzi o komfort to nie wiem bo nie jeździłem a i bardzo rzucił mi sie w oczy bardzo wyrobiony tur jak na swoja chyba 4 letnia kadencję ale mowie nie mialem z nim bliższej styczności pewnie dowiesz sie wiecej od uzytkownikow tych ciągników  pozdrawiam 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonkszi    62

Model tsa ma po prostu turbine . Silniki mmz są bardzo twarde i nie pszeszkadza im jazda na byle jakiej ropie. Skrzynia cóż ja tą skrzynie nazywam ruskim vario(czy ze załaczonym sprzegłem czy bez troszeczkę biegi zgrzytają). Sa dwa rodzaje zwykła 9  i 4 z która małowprawny kierowca mtz ma trudno na początku ruszać z miejsca z dużym cieżarem. Hydraulika to jest słabawy punkt tej maszyny w starej instalacji lubi tu i tam się lać ale jeśli lubisz dłubać przy ciągniku jest to do opanowania.Jest też docisk hydrauliczny który to wciska maszyne w ziemie czasami jak jest twarda ziemia tylne koła mogą zostać w powietrzu. Nowsza mniej się podobnież(nie mam takiej) jest odporniejsza na wycieki ale nie ma docisku. Jeśli dużo się robi mtz to ważne że sprzegło(tarcza) dość szybko się ściera +- dwa lata do 3 lat. Komfort coż ja mam mtz w wersji sport i po całym dniu jest fajna faza w całej głowie po prostu huczy ale w pronarze powinno być w miarę szczelnie na pewno nie licz na że będzie jak w zachodnich ciągnikach. Jeśli bierzesz nowego to ja bym zastanowił się nad mtz belarus będzie sporo tanszy a jest to samo a nawet jakość wykonania może być lepsza bo jest orginalna.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

aresss    6

Witam.Latem się byłem pytać właśnie o takiego pronara 82 tsa III,byłem u dealera cena wynosiła 150 tyś brutto,ceny nie negocjowałem,Wydaję mi się ze na ciągnik takiej klasy trochę za dużo <_< ,ale to tylko moje zdanie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CamilloVII    18

Niby w III generacii jest nowsza kabina pronarowska czyli jest niebo lepiej niż choćby w zwykłym MTZcie lub w wersii "sport". Jednak pojawia się pytanie czy warto dać tyle kasy za belarusa w nowych plastikach? W tej cenie byłby chociażby ursus z rewersem mechanicznym... Nie wiem jednak do czego będziesz go używać i czy to aż tak potrzebny bajer. Pronar natomiast wygrywa uciągiem. Najlepiej porównać oba. Pojeździć po dilerach i wybrać najodpowiedzniejszy. Ps. Wiem że ursus ma prawie 20km więcej ale perkins łasy na paliwo nie jest więc w spalaniu różnicy być nie powinno.

Dane techniczne obu.

 

www.pronar.pl/ciagniki/___pronar_82tsa_iii__.html

 

www.ursus-salon.pl/menu/ursus-11054-nowosc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    26

Dzięki za opinie. Dane techniczne znam, a jeśli chodzi o to co będzie robił to : pryskał, siał nawóz, tur ale w niewielkich ilościach i ogólnie drobne prace. Do orki uprawy siewu mam większy ciągnik. Chodzi mi od pronara 3 generacji i tam z tego co wiem niema juz tak wycieków i w kabinie jest w miare wygodnie ważna też jest klima bo bez niej nie kupie ciągnika i to własnie skreśla belarusa. Cena troche wysoka jak za taki ciągnik może znacie jakąś alternatywe innych marek w cenie do 140tyś brutto?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez foka71
      Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×