Skocz do zawartości
Gość Profil usunięty

Swiatła Mf 235

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam. Problem polega na tym, że z jednej strony to kable są pourywane całkiem od lamp a z drugiej aby jedna żarówka świeci. Ciągnik ten chodzi codziennie przy bykach, zimą występuje duża różnica temperatur co sprzyja się tworzeniu pary wodnej czyli nic dobrego do instalacji. Pytanie jak zabezpieczyć złącze konektorowe 6 pinowe przed tą para? Jaki przekrój przewodu był by dobry do tych lamp i do gniazdka na przyczepę? Od złącza cały tył instalacji ma być nowy. Chodzi o te lampy na tylnych błotnikach i gniazdo do przyczep.

Z elektryką nie mam nic wspólnego ale powoli się uczę. Jeśli coś źle napisałem to proszę mnie poprawić.

Z góry dzięki za odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Przekroje przewodów 1,5mm2 wystarczą. Co do zabezpieczenia, to najlepiej się sprawdzi puszka hermetyczna. Jakbyś poszukał to na pewno byś znalazł potrzebne informacje zamiast zakładać nowy temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dzięki.

A jakie przewody będą dobre do przednich lamp?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Obliczyłem i wyszło mi 5A/mm^2. Jak dobrać grubość przewodu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nic nie obliczyłeś. Przecież masz podane w linku, że gęstość prądu ma wynosić 5-7 A/mm2. Może chodziło Ci o to, że prąd płynący w przewodzie wyszedł Ci 5A. To teraz przypomnij sobie matematykę z 3 klasy szkoły podstawowej i oblicz sobie przekrój przewodu. Wystarczy podzielić wartość prądu przez gęstość prądu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pomyłka 5A to na jedną lampę, jak na dwie to będzie 10A. A więc jeśli 10A/5Amm2 to będzie potrzebny przewód o przekroju 2mm2?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tak. Tyle, że takiego przewodu nigdzie nie kupisz. Najbliższy jest 2,5 mm2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dzięki za pomoc. Czyli jeśli zastosuje takie przewody do świateł to nic nie będzie się grzało?

A z drobniejszymi sprawami można na PW czy lepiej pisać na forum?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr6991z    3

Mam mf 235 i problem jest ponieważ kierunkowskazy nie działają w ogóle prąd nie dochodzi do przełącznika od kierunkowskazów. I tu pytanie co może być nie tak przerywacz czy może ten włącznik od awaryjnych? Czy można by wyrzucić z instalacji ten przerywacz oryginalny i te awaryjne? A zamiast tego zamontować przełącznik kierunkowskazów od c-330 i przerywacz? Czy lepiej wymienić na oryginalne części? A może jakieś porady co sprawdzić co jest nie tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie wiesz co masz sprawdzić? Wszystko po kolei, począwszy od bezpiecznika kierunkowskazów. Tylko nie zadawaj pytań jak to zrobić, bo skoro nie wiesz, to nie zabieraj się w ogóle za to. Z przyrządów pomiarowych będzie Ci potrzebna żarówka z dwoma przewodami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr6991z    3

Bezpieczniki są dobre wszystkie sprawdzałem. Tylko w jednym bezpieczniku jest prąd nawet na wyłączonej stacyjce czy to powinno tak być czy coś jest nie tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Tak ma być, w końcu światła awaryjne działają bez stacyjki.

Na tym bezpieczniku coś jeszcze było, chyba gniazdo lampki przenośnej i halogen.

Awaryjne działają?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr6991z    3

To jest bezpiecznik na samym dole 6-F w instrukcji jest napisane,że do niego nic nie ma podłączone. Ale u mnie bezpiecznik jest włożony i jest na nim prąd.

Awaryjne nie działają, będę musiał zobaczyć czy w ogóle dochodzi do nich prąd bo do przełącznika od kierunkowskazów nie dochodzi prąd.

Edytowano przez Piotr6991z

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kierunkowskazy są zasilane z dwóch bezpieczników: 5-E w skrzynce, na którym jest też zasilanie wszystkich wskaźników i bezpiecznika na przewodzie od awaryjnych, na którym wisi także reflektor roboczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zasilanie z 30 masz mieć na bezpieczniku awaryjnych (tym na przewodzie). Natomiast bezpiecznik od kierunkowskazów to 5-E, jest zasilany z 15. Zostaw w spokoju ten 6-F.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr6991z    3

No to o tych kierunkowskazach i awaryjnych wiem. Tylko czy powinien być prąd na bezpieczniku 6-F jak nic nie jest włączone? W instrukcji jest napisane, że jest to zacisk nie podłączony do żadnego obwodu a jest w nim prąd. Jeszcze jutro zobaczę czy może do niego jest coś podłączone. Ale jak nic nie pobiera prądu to nie powinno być prądu na tym bezpieczniku?

Edytowano przez Piotr6991z

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

Miałem coś podobnego, Okazało się że włącznik awaryjnych nawalił. Wyrzuciłem go, ale w kostce co podłąncza sie do włącznika musiałem zmostkować dwa kable żeby kierunkowzkazy działały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr6991z    3

Jak jutro będę miał czas to sprawdzę ten wyłącznik i po kolei. Tylko ten ostatni bezpiecznik mnie zastanawia dlaczego jest w nim prąd chociaż nic nie jest włączone. Zrobiłem zdjęcie i w tej skrzynce jest 8 bezpieczników to tamte 2 luźne bezpieczniki te na kablu chyba są przeniesione do tej skrzynki. Tam gdzie jest ten kabelek wyłożony to on jest tylko włożony tak a nie jest dokręcony i to w nim jest prąd. Jak go dokręciłem to i tak nie działały kierunkowskazy ani awaryjne. post-145909-0-87424100-1420381515_thumb.jpg

Edytowano przez Piotr6991z

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad18    3

Cały czas pytasz o bezpiecznik 6-F,czy to jest bezpiecznik w tej skrzynce co na zdjęciu? Nie wiem ja nie znam instalacji tego ciągnika nie mam przed sobą schematu ale skoro Ty twierdzisz ze nawet w instrukcji masz napisane ze bezpiecznik 6-F jest pusty a u Ciebie coś na nim jest to my tym bardziej tego nie wiemy co to. Ciągnik ma trochę lat i nie wiadomo co kto kiedyś tam mieszał i podłączał i aby dowiedzieć się co jest podłączone pod ten bezpiecznik sam sobie musisz to sprawdzić choćby nawet idąc za kablem od bezpiecznika i sprawdzić gdzie idzie albo multimetrem.

Co do problemu to chyba trzeba by zacząć od zrobienia porządku w tej instalacji spójrz na zdjęcie i zobacz sam jak to wszystko wygląda ... ten bezpiecznik 5 od dołu to jest zardzewiały czy spalony wyjmij te bezpieczniki wszystkie po kolei i poczyść gniazda bezpieczników. Same bezpieczniki tez dużo nie kosztują może w ogóle wymień je wszystkie na nowe. Jeżeli już nie chcesz tego robić i chcesz tylko kierunkowskazy naprawić (chociaż już w tym miejscu może być przyczyna) to weź schemat i po kolei kabel po kablu sprawdzaj gdzie masz napięcie gdzie żarówka świeci a gdzie nie i będziesz wiedział w którym miejscu pojawia się problem.

Aby wykluczyć bezpieczniki jest jeszcze jedna metoda tylko tak jak mowie nie mam schematu do tego ciągnika ale jeżeli jest taki jak w MF 255 to jak działa ci gniazdo zapalniczki ewentualnie lampa robocza oraz wskaźniki temperatury i paliwa albo przynajmniej jeden z nich wskazują to bezpieczniki są nie przepalone.

Zresztą wyżej miałeś już to napisane!...I jeżeli jest to dla Ciebie za trudne aby podłączyć po kolei do każdego kabla jeden koniec żarówki a drugi gdzieś do masy na ciągniku to proponuje od razu poszukać elektryka...

Edytowano przez konrad18

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr6991z    3

Bezpieczniki wszystkie są dobre bo wskaźniki działają i sprawdzałem po kolei żarówką. Na zdjęciu wyszedł jak by był przepalony ale nie jest. A pisałem o tym 6-F a to pomyłka bo dziś policzyłem, że jest ich 8 a nie 6 i chodzi o ten bezpiecznik na samym dole. Nie wiem dlaczego ale na nim jest prąd nawet jak stacyjka jest wyłączona i nic nie jest włączone. Poza kierunkowskazami wszystko działa jutro postaram się zobaczyć po kolei gdzie nie dochodzi prąd.

Edytowano przez Piotr6991z

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Na zacisku 15 i 49 przełącznika awaryjnych musisz mieć zasilanie po stacyjce, jak nie ma to podaj tam +12V i zobacz czy działają. Wykaż trochę własnej inwencji, bo na razie wszyscy pomagają Ci jak mogą odwalając całą robotę, a Ty bawisz się bezpiecznikami. A normalnie problem jest do opanowania w 10 minut.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr6991z    3

Już wszystko działa przerywacz był zepsuty i kupiłem inny. A co z tym dolnym bezpiecznikiem skoro nic nie jest włączone to ma być na nim prąd czy nie powinien? Chodzi o 1 bezpiecznik od dołu kabelek jest aby włożony luźno nie jest dokręcony.

Edytowano przez Piotr6991z

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×