News
mrc1005

Obroty silnika a spalanie i ekonomiczność pracy

Polecane posty

mrc1005    52

Witam,

 

Jak wygląda w waszym przypadku praca ciągnikami w odniesieniu do obrotów (obr. max katalogowych) przy ciężkich pracach (orka, siewy, agregaty). Zwracacie uwagę na ekonomiczność. W moim przypadku dla c-330 przy maksymalnych obrotach 2200 staram się pracować w zakresie 1600-1700 obr. ze względu na najmniejsze spalanie. Tylko dla kosiarki rotacyjnej ze względu na obroty elementu tnącego trzymam ponad 2000. 75% obrotów max katalogowych wydają mi się najbardziej stosowne ze względu na trwałość silnika, żeby go nie katować.

Jakie jest wasze zdanie w tym temacie ?

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1145

każdy ciągnik, czy to stary czy to nowy powinien pracować na ekonomicznych obrotach. w zależności od specyfikacji technicznej... To samo tyczy się starych ursusów...  ja nie przekraczam 1800 w 1224 turbo ani w 914 bo wtedy te ciągniki sa na prawde ekonomiczne( jesli chodzi o godzinowe spalanie ) ... no i obroty silnika to jedno... ale wielu zapomina o cisnieniu w kołach... ja nie przekraczam 1,5 atm w tylnich  a w przednich to nawet 1.2( 1224) bo z turem to wiadomo... max 2 ;)


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    398

Trzeba jeszcze zauważyć, że jednostkowe zużycie paliwa, które jest najmniejsze w średnim przedziale obrotów (np. 1700-1900), dotyczy generowanej mocy (kW). Oznacza to, że spalanie to mnoży się razy ilość kW generowanej mocy na danych obrotach. Moc ta jest zmienna na różnych obrotach. Dlatego też na niskich obrotach spalanie ogólne (godzinowe) jest prawie identyczne ze spalaniem na obrotach np. 1800.

Tu jest to zobrazowane:

http://pliki.agrofoto.pl/i/02/05/70/020570_800.jpg

Jeśli przy obciążeniu będzie się pracować na niskich obrotach, to silnik może być bardziej obciążony niż na średnich obrotach i wtedy z racji zwiększonego obciążenia jednostkowe zużycie jest wysokie i w konsekwencji silnik spali więcej paliwa. Dlatego lepiej pracować na średnich obrotach przy mniejszym obciążeniu silnika niż na niskich obr. przy zwiększonym obciążeniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wacus1990    0

Finn a zmniejszasz ciśnienie w kołach w oponach radialnych czy diagonalnych ? Bo w diagonalnych chyba nie można za dużo zmniejszać ciśnienia żeby się jej nie niszczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez LubieTosty
      witam mam 25lat szukam dorywczej pracy na gospodarstwie okolice Włoszczowy świętokrzyskie  posiadam prawo jazdy B, B+E, T mam duże doświadczenie prowadzeniu maszyn rolniczych prac dorywcza na codzien pracuje ale po pracy mogę przyjechać na gospodarstwo  pracuje po 8H
      proszę pisać w prywatnych wiadomościach lub na
      email Damianskoda2@gmail.com
    • Przez adam1996s
      Ile wam pali taki ciagnik pytam tylko poglądowo
    • Przez piotrek202127
      Witam,
      Jak w temacie szukam ciągnika 100-125km nie jestem pewien mocy i czy ma to być 4cyl czy 6cyl bo ciągnik będzie pracował na 20ha i nie wiem co by się bardziej opłacało. Dodam że teren jest dosyć pagórkowaty. Ciągnik miałby pracować z zestawem siewnym 3m (broną aktywną lub talerzówka+siewnik), pługiem 4 skibowym obrotowym.  Mam przeznaczone ok90/100tys wiadomo im taniej tym lepiej. 
      Z góry dziękuje za każdą odpowiedz
    • Przez kisiol
      Witam. Mam problem z ciągnikiem jd 6530, maszyna podczas jazdy szczególnie po drodze ,czyli z Max prędkością ogranicza moc. Błędy jakie pokazuję to 1569 fmi 31 i czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym. W diagnostyce temp. powietrza podczas jazdy dochodzi do 98stopni i wtedy przechodzi w tryb awaryjny , po zwolnieniu i opadnieciu temp. ciągnik znowu jedzie i tak cały czas. Spotkał się ktoś, z tym problemem. 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.