Skocz do zawartości
News
mrc1005

Obroty silnika a spalanie i ekonomiczność pracy

Polecane posty

mrc1005    48

Witam,

 

Jak wygląda w waszym przypadku praca ciągnikami w odniesieniu do obrotów (obr. max katalogowych) przy ciężkich pracach (orka, siewy, agregaty). Zwracacie uwagę na ekonomiczność. W moim przypadku dla c-330 przy maksymalnych obrotach 2200 staram się pracować w zakresie 1600-1700 obr. ze względu na najmniejsze spalanie. Tylko dla kosiarki rotacyjnej ze względu na obroty elementu tnącego trzymam ponad 2000. 75% obrotów max katalogowych wydają mi się najbardziej stosowne ze względu na trwałość silnika, żeby go nie katować.

Jakie jest wasze zdanie w tym temacie ?

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1058

każdy ciągnik, czy to stary czy to nowy powinien pracować na ekonomicznych obrotach. w zależności od specyfikacji technicznej... To samo tyczy się starych ursusów...  ja nie przekraczam 1800 w 1224 turbo ani w 914 bo wtedy te ciągniki sa na prawde ekonomiczne( jesli chodzi o godzinowe spalanie ) ... no i obroty silnika to jedno... ale wielu zapomina o cisnieniu w kołach... ja nie przekraczam 1,5 atm w tylnich  a w przednich to nawet 1.2( 1224) bo z turem to wiadomo... max 2 ;)


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    370

Trzeba jeszcze zauważyć, że jednostkowe zużycie paliwa, które jest najmniejsze w średnim przedziale obrotów (np. 1700-1900), dotyczy generowanej mocy (kW). Oznacza to, że spalanie to mnoży się razy ilość kW generowanej mocy na danych obrotach. Moc ta jest zmienna na różnych obrotach. Dlatego też na niskich obrotach spalanie ogólne (godzinowe) jest prawie identyczne ze spalaniem na obrotach np. 1800.

Tu jest to zobrazowane:

http://pliki.agrofoto.pl/i/02/05/70/020570_800.jpg

Jeśli przy obciążeniu będzie się pracować na niskich obrotach, to silnik może być bardziej obciążony niż na średnich obrotach i wtedy z racji zwiększonego obciążenia jednostkowe zużycie jest wysokie i w konsekwencji silnik spali więcej paliwa. Dlatego lepiej pracować na średnich obrotach przy mniejszym obciążeniu silnika niż na niskich obr. przy zwiększonym obciążeniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wacus1990    0

Finn a zmniejszasz ciśnienie w kołach w oponach radialnych czy diagonalnych ? Bo w diagonalnych chyba nie można za dużo zmniejszać ciśnienia żeby się jej nie niszczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ShunDevil
      Witam poszukujemy wraz z ojcem ciągnika o mocyktórej 110-140 koni.Ciągnik ma być główny w gospodarstwie.Ma być to ciągnik nowy i powinien zmieścić sie do 340 tys.
       
    • Przez rumker28
      Witam, Mam takie pytanie, a mianowicie nie mogę się doszukać stopnia sprężania z tego masseya, z silnika at4.236. z silnika a4.236 to 16atm, ale z turbem nie mogę się doszukać. Pomoże ktoś?
    • Przez Piszczu
      Jezeli jestem rolnikiem,oplacam obowiązkowy krus oraz korzystam z dofinansowań-młody rolnik oraz modernizacja gospodarstw rolnych i chciałbym sobie "dorobic" poza gospodarstwem to jest taka możliwość? Moge wtedy zawiesić krus,jeżeli w dofinansowaniach jest napisane,ze muszę być ubezpieczony w krusie? Jak to się ma do tego? Można to jakaś "ominąć "?
    • Przez Dominik_1211
      Witam
      Zastanawiam się nad zakupem nowego ciągnika do gospodarstwa ma on głównie pracować w truskawkach ale i czasami pociągnąć pług 3 skibowy.
      Bardzo poważnie myślałem nad massyem 4707 jest on i bez DPF i bez Adblue, jedyną rzeczą która mnie w nim przeraża to jego zwrotność, która nie poraża promień zawracania po zewnętrznej to 7.7 m tym bardziej że po zwężeniu go tak aby pasował za c360 regulacja kątu skrętu została niewielka z racji tego że ciągnik posiada duże koła bo przód na R28.
      Polecicie coś innego? Najlepiej mało palącego i żeby nie było problemów z DPF-em bo lekka robota mu nie służy.
      Dowiadywałem się o zetora proxime maja nawet jakiś zamiennik oryginalny do DPF żeby gwarancji nie stracić, ale jest problem z rozstawem kół.
      Budżet 160 tys netto. Ciągnik o mocy od 75-90 km.
    • Przez ShunDevil
      Witam poszukujemy wraz z ojcem ciągnika o mocy 110-140 koni.Ciągnik ma być główny w gospodarstwie.Ma być to ciągnik nowy i powinien zmieścić sie do 340 tys.Chciałbym jeszcze dodać żeby mial 6 cylindrów.
       
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.