Skocz do zawartości
Apoliusz

John deere 3640 problem ze smarowaniem skrzyni biegów

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
john
Apoliusz    0

Witam Forumowiczów!

 

Mam pytanie dotyczące John Deere 3640.

Mam problem ze skrzynią biegów. Już 2 razy ją rozbierałem i znowu coś zaczyna się dziać.

Zacierają mi się i grzeją wałki w skrzyni. Po wymianie i półrocznej eksploatacji problem znowu się powtarza.

Wiem, że smarowanie jest tam ciśnieniowe, ale jak znaleźć przyczynę tej awarii?

 

Na pompie tej w skrzyni mam 8 bar (mierzone po wykręceniu śruby przy elektrozaworze przedniego napędu).

Gdy napęd jest wyłączony to manometr pokazuje 8 bar,  a gdy napęd włączę, to ciśnienie spada do 0.

Czy to normalne???

Po naprawie w lutym 2014 wszystko pracowało cicho, a obecnie znowu biegi zaczynają „wyć” zwłaszcza 3 i 4 bieg, więc znowu będę musiał rozbierać...

 

Proszę o radę.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Konrad2112    3

Czy u ciebie jest podobna skrzynia ?, należałoby sprawdzić drożność przewodów rozprowadzające olej , pewnie najlepiej byłoby sprawdzić ciśnienie  po zdjęciu plecaka i uruchomieniu silnika

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/573534215439fef7.html

 

 

ps

"Gdy napęd jest wyłączony to manometr pokazuje 8 bar,  a gdy napęd włączę, to ciśnienie spada do 0.

Czy to normalne???"   , tak ma być

Edytowano przez Konrad2112

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apoliusz    0

Tak byłoby najlepiej,

ale po zdjęciu pokrywy skrzyni mam zdjętą kabinę i odłączony orbitrol, a wszystko przechodzi chyba przez orbitrol, więc jak to zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Konrad2112    3

Zasilanie  sprzęgieł i smarowanie skrzyni biegów zapewnia pompa w skrzyni a orbitrol, podnośnik i hydraulikę zewnętrzną zasila pompa tłoczkowa z przodu ciągnika.

Co do orbitrola zaślepić wąż zasilający  go.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apoliusz    0

Dzięki, rozumiem.

 

A czy to normalne, że podczas skręcania kierownicą przestaje podnosić podnośnik?

Czasem też podnośnik mi szarpie przy podnoszeniu.

 

Czytałem, o zaworze strumieniowym, ale nie wiem gdzie on jest.

Czy to szarpanie jest z powodu tego zaworu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Konrad2112    3

No to może problem z wydajnością pompy głównej ( o ile zawsze w zbiorniku nad pompą jest olej) lub tym zaworem co wspomniałeś ale na jego temat nie poradzę.

Wszelkie regulacje zaworów muszą być poparte pomiarami ciśnienia inaczej trudno dojść do przyczyny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apoliusz    0

Ok

 

Jeszcze mam jedną sprawę.

Od pewnego czasu JD ciężko odpala (dłużej kręci), zwłaszcza gdy jest rozgrzany.

Przypadkowo zauważyłem, że w rozruchu pomaga kręcenie kierownicą.

Co może być tego przyczyną??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Konrad2112    3

mierzyłeś ciśnienie ? możliwe  że zawór w pompie odpowiedzialny  za sterowanie wydajnością pompy jest nie sprawny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sapacz    0

Smarowanie skrzyni jest bardzo skomplikowane w tych JD wspomnę że istnieje system który zapewnia smarowanie gdy silnik ciągnika nie pracuje a ciągnik jest holowany a to z dbałości o to żeby się skrzynia nie zatarła wiec wyobraźcie sobie jak precyzyjnie i dokładnie jest ona wykonana. Co więcej system ten musi sie wyłączyć gdy silnik jest sprawny i cały układ pompuje olej tam gdzie trzeba, co do wyjącej skrzyni to nie koniecznie może być wina smarowania wystarczy że gdzieś był popełniony błąd przy składaniu skrzyni czyli została źle zdystansowań, skasowane lub źle dodane luzy a jak wspominałes skrzynię już robiłeś wiec może tam tkwi błąd. Mimo tego że ciągnik stary to trzeba mieć respekt do rozwiązań technicznych!

 

pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apoliusz    0

Witam, wg mnie to raczej nie problem ze źle złożoną skrzynią, tylko właśnie brak jej dobrego smarowania.

Myślę, że przyczyną może być:

    1. nieszczelność układu smarowania skrzyni (może są gdzieś jakieś przecieki, nieszczelności)

 albo

    2. mała wydajność pompy (tej w skrzyni)

 

Ostatnio na rozgrzanym silniku skrawdziłem ciśnienie przy elektrozaworze przedniego napędu i na wyższych obrotach silnika było 8 bar, a na małym gazie 3,5 bar. To chyba za mało.???

I jadąc na małym gazie czwórką lub trójką szosową zaczyna wyć skrzynia. Przy wyższych obrotach tak bardzo jej  nie słychać.

 

Pozdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Konrad2112    3

O ile dobrze pamiętam ( widać na focie) smarowanie podczas holowania zapewnia olej rzucany przez koło zębate do rynienki , który spływa do zbiorniczka i dalej w układ smarowania, a podczas pracy silnika olej podawany do układu pod ciśnieniem zamyka kulką spływ oleju( ta w zbiorniczku) jeśli się mylę to poprawcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apoliusz    0

Witam,

skrzynia JD 3640.

Mam pytanie:

1. czy gdzieś można ustawiać w tym ciągniku ciśnie pompy hydraulicznej zasilającej (tej w skrzyni), bo na zimnym oleju mam 8 bar, a na ciepłym 3,5.

2. Czy tym JD można jeździć na biegach szosowych z włączonym przednim napędem?

 

Załączam kilka fotek:

Zdj. 1. Jedna rurka jest u mnie nie podłączona, za co ona odpowiada?

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/604feaf8c5a880f9.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b2e6b7cdea695677.html

 

Zdj. 3. Czy to zawór strumieniowy, czy można go rozebrać i przeczyścić?

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f6e95926ebf7f797.html

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×