adamigoJD

John deere 6115M problem TLS i hydrauliką

Polecane posty

adamigoJD    0

Witam, mam problem z john deere 6115M. Problem tkwi w brzęczącej hydraulice podczas opuszczania maszyny(dzieje sie w czasie jazdy gdy dziala tls ponad 1,5km/h). Gdy maszyna (np agregat) założony z tyłu na ramionach opadnie na dół,  tls probuje wyrównac wysokość przedniej osi i podnosi ja delikatnie. Podczas tego podnoszenia TLSa, mocno jest obciazona hydraulika i ciagnik słabnie przez ten czas, co utrudnia prace(trwa to kilka sekund). serwisanci probuja wymieniac co im wpadnie na mysl i nie moga dojść dlaczego tak robi(już tłumacza ze moze to tak musi). Moze ktos ma taki ciagnik i czy ma podobne wrazenia podczas pracy. Dodam że dosc głosno chodzi pompa hydrauliczna podczas pracy ciagnika i slychac ja bardzo w srodku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kris sądzisz ze za słabą ma pompę ? Możliwe że tak jest :P bo np gdy ja swoim 6620se np jednocześnie obracam pług i obracam kierownicą to tak jakby wolniej się obracał ten pług

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamigoJD    0

pompa 80l/min. 35CCM. ale problemu podczas podnoszenia raczej nie ma, choć gdy orałem i podtopilem troche maszyne na mokrym polu to nie mogl pluga z ta ciezka mokrą ziemnia podniesc, ale wtedy nie bylo zadnego brzęczenia pompy tylko po prostu nie podnosil, gdy lekko cofnąlem, ziema sie zruszyla i pług w górze.. choć może to przyczyna pompy z tym TLS, bo tego nie zmieniali. wymienili bloki zaworowe z tyłu(chyba trzy) i blok w tls z 4 cewkami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Kris sądzisz ze za słabą ma pompę ? Możliwe że tak jest :P bo np gdy ja swoim 6620se np jednocześnie obracam pług i obracam kierownicą to tak jakby wolniej się obracał ten pług

 

 

To jest normalne, ponieważ jest jedna pompa i układ kierowniczy 'podbiera' tłoczony olej hydraulice zewnętrznej przez co pług może obracać się wolniej.

 

@adamigoJD, a przy TLS jest jakiś czujnik pozycji osi? Jeżeli tak to odłącz go i zobacz co wtedy się będzie działo, bo objawy które opisujesz nie powinny mieć miejsca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamigoJD    0

Jeśli chodzi o TLS to 4 cewki na bloku zaworowym tls z przodu nad osią. po odłączeniu cewek komputer/wyświetlacz pokazuje błąd tls i wtedy faktycznie problemu nie ma, ale wydaje mi sie że problem znika z tego wzgledu ze komputer nie odczytuje danych i wtedy nie poziomuje przedniej osi, tylko pracuje ona w jakiejs tam pozycji w ktorej zostalo to odłączone(nadal amortyzuje). są 3 rożne czujniki lub potencjometry które można konfigurować a raczej kalibrować komputerem. ale te kalibracje nie zbywają usterki. Kris14 a moze sie orientujesz czy pompa tak brzęczy w tych modelach 6115m czy powinno to chodzić cichutko wogole bez odczuwania pompy w kabinie. bo jak jeżdze  jd6930 to wogole nie slychac hudrauliki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamigoJD    0

zmienili ten cały blok zaworowy od tls na przedniej osi i te cztery cewki ktore są na tym bloku zaworowym, jak sądze to one właśnie tym wszystkim sterują ito są te całe czujniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie myl sekcji wykonawcze z sensorami. Elektrozawory to nie czujniki , one wykonuja polecenie ktore wyda im sterownik one otwieraja i zamykaja doplyw oleju do silownikow podnoszenia osi. Same nic nie zdzielaja syeruje komp. Zeby komp wysterowal musi dostac informacje od sensorow czyli czujnikow jaka jest pozycja osi po czym porownac ja z wartoscia ustawiona i ewentualnie skorygowac jezeli istnieje odchyl. Ja rowniez zaczal bym od "czujnikow"


Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamigoJD    0

wiec czujniki zapewne znajduja sie własnie w bloku zaworowym nad przednia osią, własnie ten blok został wymieniony kompletny na nowy, są 4 kostki i podłaczone są do tych 4 "cewek(?)", chyba ze czujniki są w innym miejscu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Kris14 a moze sie orientujesz czy pompa tak brzęczy w tych modelach 6115m czy powinno to chodzić cichutko wogole bez odczuwania pompy w kabinie. bo jak jeżdze  jd6930 to wogole nie slychac hudrauliki.

 

 

W 6930 może być ta sama hydraulika co w 6M więc masz porównanie jak powinno być- powinna być cisza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziomal20084    43

John Deere ma 3 priorytety hydrauliki, 1 hydraulika, 2, układ kierwowniczy, 3 hamulce. Nie ma czegos takiego w jd ze cos podbiera olej czemuś. Ale jeżeli pompa ma za maly wydatek to takie rzeczy sie dzieją.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamigoJD    0

po dłuższym czasie( co wiekszość ciagnik przestal w serwisie), wracam do tematu, a usterki nadal nie usunięto. 

 w ciagniku została wymieniona pompa hydrauliczna z zebatej na tloczkową o wiekszej wydajnosci, co prawda w kabinie dużo ciszej, ale problem utraty mocy/obciazenia ciagnika nie znikł. serwis rece rozkłada. ale przypadkowo trafil sie drugi uzytkownik tez 115m  i mial ten sam problem, a ze ciagnik kupil uzywany bez gwarancji zaczal grzebac sam z mechanikami i zaczeli od wymiany przewodow do tls na przewody o wiekszej średnicy na wlocie(przy zakuciu, bo tam prawdopodobnie jest zmniejszony przeplyw), na takie jak w ciagnikach o wiekszej mocy. Własciciel tej 115 mowił że jakby reka odjął. wiec tez do serwisu te info przeslalem. czekam na rezultat.

co o tym myślicie.

a w odpowiedzi to dzieje sie to w każdym zakresie obrotów przy jeździe powyżej 1,5 km/h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Czyli od chwili kiedy działa TLS. U siebie mam TLS'a i hydraulikę 114l i nic się nie dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prezes22    0

po dłuższym czasie( co wiekszość ciagnik przestal w serwisie), wracam do tematu, a usterki nadal nie usunięto. 

 w ciagniku została wymieniona pompa hydrauliczna z zebatej na tloczkową o wiekszej wydajnosci, co prawda w kabinie dużo ciszej, ale problem utraty mocy/obciazenia ciagnika nie znikł. serwis rece rozkłada. ale przypadkowo trafil sie drugi uzytkownik tez 115m  i mial ten sam problem, a ze ciagnik kupil uzywany bez gwarancji zaczal grzebac sam z mechanikami i zaczeli od wymiany przewodow do tls na przewody o wiekszej średnicy na wlocie(przy zakuciu, bo tam prawdopodobnie jest zmniejszony przeplyw), na takie jak w ciagnikach o wiekszej mocy. Własciciel tej 115 mowił że jakby reka odjął. wiec tez do serwisu te info przeslalem. czekam na rezultat.

co o tym myślicie.

a w odpowiedzi to dzieje sie to w każdym zakresie obrotów przy jeździe powyżej 1,5 km/h

 

I jak z tym problemem rozwiązałeś go? U mnie dzieje się podobnie, gdy ubijam pryzmy jadąc pod góre zaczyna wciągać siłowniki TLS i obniżać przód a jak jade w dół to znowu przód mi unosi . Całość tego bardzo obciąża ciągnik bo na pryzmie nie jezdze na wysokich obrotach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem 6115M miesiąc temu. Od początku przy obrotach ok 1500 i więcej pompa/hydraulika strasznie jęczy/wyje. Dodam że tak dzieje się bez obciążenia. Pompa zębata 80l. Ktoś coś może podpowiedzieć co z tym fantem zrobić?

Jak wygląda wymiana na tłoczkową 114l?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamigoJD    0

Z problemem do końca sie nie uporałem, zostało na tej nowej pompie i jest to teraz "mniej uciążliwe". koszty wymiany pompy z zebatej na tłoczkową to nie wiem, bo to serwis w ramach gwarancji zrobił, poza pompą został wymieniony blok pierwszeństwa (taka kostka z tyłu), bo przy pompie zębatej jest inny. z tego co serwisant opowiadał to na samym odkreceniu pompy i przykręceniu drugiej sie nie konczy, są jeszcze jakieś drobne pierdołki do zmiany. Fakt zę w ciągniku jest ciszej i praca jest bardziej komfortowa. ale nie sądziłem że takie obciążenie ciągnika przez tls bedzie miało miejsce. Pracowałem jd 6 garowymi i wogóle nie było tego odczuc. Wydaje mi się ze te małe ciągniki mają ciut za mało mocy aby "nakarmić" te przednią oś. Serwis w sumie zaczął swoje prace przy ciągniku od hamowni i i przesunął linie momentu obrotowego na wcześniejszą, co miało dać efekt bardziej dynamicznej maszyny(róznica mało odczuwalna).Wtedy ten ich pomysł że ciągnik może być za słaby wydawał mi się śmieszny, bo co ma hyrdaulika do mocy..  ale po przeanalizowaniu tematu to wersja 6, to w m-kach jak i w premiumkach czy tez własnie w starszych wersjach z tls przy mocy 100 pare koni, tak ten TLS daje o sobie znać. myslę ze w niektórych przypadkach użytkownicy nie zwracają na to uwagi, dopiero jak sie jemu powie, ze takie coś jest i to sprawdzi w polu, to wtedy go to denerwuje. zauważcie w w jd seri 5 nie ma tls(za słaby?) 

Ogólnie frustrująca sprawa. Może ktoś z was upora się z tematem tego TLS-a, to niech da znać. jest jeszcze możliwość zczipowania maszyny, a nie wiem czy tedy droga..?

a przewody(2) też założyliśmy elastyczne od tyłu aż do bloku zaworowego z przodu na osi i jakoś różnicy nie było.

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W poniedziałek przyjedzie do mnie serwis z JD jako mechanik opiekun i serwis od dilera mają stwierdzić co to jest. Ale co przy tej 114 jest dużo ciszej? MAmy też 6150M n a114 i wogóle jej nie słychać. U mnie ona (80) wyje bez obciążenia. 

Nie miałem skalibrowanej przedniej osi i trochę dziwnie się zachowywała. Zrobił mi to i jest OK. 

 

Ale ta pompa to jakaś masakra. Ale co oni tak bez problemu wymienili Ci na 114?   Nic się nie dzieje z tą hydrauliką? Dużo już na niej przepracowałeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kiler    16

6090RC TLS Pompa 80L z regulacją przepływu. Przebieg 500h

 

 

Nie wiem czy z tą mocą to prawda u mnie wszystko działa normalnie a traktor dużo słabszy. Delikatne i miłe dla ucha szumy dobiegające od pompy tylko pod wpływem utraty przyczepności w polu. Traktor sobie wtedy sam podnosi narzędzie i szybko opuszcza (kilka cm). A jeśli idzie o podnoszenie  to mam bronę talerzową z hydorpakiem cały zestaw z siewnikiem waży powyżej 2 ton i nie ma żadnych dziwnych dźwięków podczas podnoszenia takiego ciężaru. Tak jak pisze tylko jak ciągnik sobie sam reguluje tylko wtedy słychać lekki szum ale tylko przy otwartym oknie z tyłu. 

 

Ja nie narzekam jedz i wymień sobie na 6110RC :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez rabit500
      Witam
      Jak w temacie mam w planach zmianę oświetlenia roboczego z oryginalnych lamp halogenowych na oświetlenie LED. Docelowo lampy wesem seria CRV. Tylko po ich założeniu wyrzuca błąd spalonej żarówki jest jakiś sposób na wyłączenie sprawdzania obwodów w jakiś rozsądny sposób.
       
       
    • Przez marcin3153
      Witam mam problem z jd7430 premium, przetarła się rurka hamulca, po wymianie i odpowietrzeniu przy zaworze pneumatyki hamulce działają ale dopiero za drugim naciśnięciem, dodam że po nocy schodzi powietrze z pneumatyki ale niestety nie mogę zlokalizować nieszczelności. Ktoś miałby jakąś poradę gdzie szukać problemu ?
    • Przez krystianeczek
      Pacjent ciągnik JD 6155m, 2022 rok, 450 mtg, skrzynia Command Quad. Przy pracach polowych w okolicach 1600 - 1800 obr/min występują wibracje, drgania trudne do zlokalizowania. Przeważnie występują przy tych obrotach, kwestia też obciążenia.  Im większe obciążenie i obroty tym większe drgania najczęściej. Może macie jakieś sugestie? Na biegu jałowym silnik nie generuje żadnych wibracji w każdym zakresie obrotów. 
    • Przez mrbarti44
      Witam. Mam dwuletni traktor John Deere 6155m, już po gwarancji. Ostatnio podczas jazdy pojawił się komunikat o niskim poziomie oleju, silnik od razu zgasiłem. Po obejrzeniu silnika zauważyłem, że pod rozrusznikiem wyleciał korek (chyba zabezpieczający przed nadmiernym ciśnieniem oleju), przez który bardzo szybko ucieka olej. Czy miał ktoś podobny problem? Co może być przyczyną wysokiego ciśnienia oleju w silniku? 
      Pozdrawiam 
    • Przez jedenZwielu
      Witam czy to ma tak wyglądać ? robi się tak podczas pracy na zgaszonym olej jest czysty klarowny temp oleju powyżej 60 stopni ciśnienie od 2.6 na niskich obrotach do 4 na wysokich przy rozgrzanym ciągniku 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj