Skocz do zawartości
Karror830

Case 5150 uzytkowanie skrzyni powershift

Polecane posty

Karror830    3

Witam 

Zakladam taki temat poniewaz wiele osob przesiada się z mechanicznych polskich, czechoslowackich lub zssr-owskich skrzyn na zachodnie. Sam przesiadlem sie Z7245 i czasami ma się dylematy, Wiadomo ze tu najwazniejsza sprawa jest dbanie o olej, nie mieszanie, nie pozyczanie przyczep po calej wiosce uzywajac przy tym hydrauliki.. 

 

Mam kilka pytan, inni tez niech zadaja pytania, a osoby ktore maja wieksza wiedze na tamat tych skrzyn niech podpowiedza jak powinno sie uzytkowac. 

1.Np podczas orki zimowej, na jakich polbiegach powinnosie jezdzic? Czy jest roznica jak jade na 2 biegu i 4 polbiegu a 3 biegu i 1 polbiegu? Predkosc zblizona, obroty zblizone lecz skrzynia glosniej wyje? to znak ze bardziej sie cos zuzywa np tarczki? 

2. Czy sa jakies najodpowiedniejsze obroty do zmiany polbiegow? Orka zimowa startuje z 2 biegu i 1 polbiegu i stopniowo dokladam polbiegi, dlaczego czasami sa wieksze szarpniecia a czasami zmienia sie plynnie? To oznaka ze niedlugo bedzie skrzynia do remontu? 

3. Co oznacza sytuacja: ciagnik na biegu, rewers w pozycji neutrallnej, oborty 1500 i zmieniam polbiego, slychac uderzenia, najwiecej przy zmianie na 4 polbieg? 

4. Na uwrociach ciagnik powinno sie zatrzymywac do 0 i zmieniac kierunek jazdy? czy ciagnik przy predkosci 3km/h moze zmienic kierunek jazdy, robie tak,szarpniec nie ma aleniewiem czy nie jest to szkodliwe? Np CS150 znajomego musi zatrzymac sie 0 aby zmienic kierunek jazdy

5. Jakie powinno sie trzymac obroty dla tych skrzyn?

 

  

 

 

Edytowano przez Karror830

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    218

1.   to, że na różnych biegach głośniej wyje nie oznacza, że się coś zużywa, a już na pewno nie tarczki bo one są zaciśnięte i nic tam nie pracuje. Poprostu tryby mają różne prędkości i to dobre ucho wychwyci. Tym bym się nie martwił

2.  cóż to skrzynie do najbardziej kulturalnych nie należą jeśli chodzi o zmianę półbiegów i tak miały od nowości, tak też ma jego następca MX, a nawet bardziej czasem aż głową odrzuca do tyłu i jest tak jak mówisz raz potrafi płynnie zmienić, a raz szarpnie. Tym też bym się nie martwił chyba, że zdecydowanie szarpnięcia są potężne. Raczej obroty większego znaczenia nie mają, zresztą musisz sam wypróbować.

3. Te uderzenia to norma w tych modelach taką mają konstrukcją koszy sprzęgłowych od półbiegów bo to stamtąd te odgłosy są , nawet mówią że jak wyraźnie słychać stuknięcia to jest dobre ciśnienie na koszach.

4. instrukcja mówi, że nie trzeba się zatrzymać do zera ale lepiej tak zrobić w wiekowych już ciągnikach bo to są jednak duuże przeciążenia

5 . Obroty takie jak ci odpowiadają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karror830    3

A jezeli ciagnik wyposazaony jest w rewers elektrohydrauliczny to czy uzywanie sprzegla szkodzi? Jezdzac z ciezkim sprzetem na gorzystym terenie wole powoli ruszyc aby nie zrywalo przodu, ogolnie unikac takich sytuacji nawet jezeli niema potrzeby uzycia sprzegla.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mati00733    7

generalnie,sprzeglo w takich ciagnikach sluzy tylko i wylacznie do precyzyjnego podjezdzania,np podczas podczepiania maszyn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    218

  w tych ciągnikach sprzęgło i rewers to jest jedno i to samo, jeden kosz jedne tarcze poprostu pedałem uruchamiamy zaciskanie tarcz w rewersie i skoro ten wytrzymuje zmianę kierunków nawet bez zatrzymania to i wytrzyma jak się łagodniej to zrobi, bez obawy. Ja bardzo dużo używam nożnego sprzęgła bo inaczej to większość maszyn bym pourywał np. sianie agregatem bo nie wyobrażam sobie aby na 3 biegu wrzucić rewers z takim ciężarem na zaoranym nierównym polu tym bardziej, że do tyłu jedzie chyba nawet szybciej niż do przodu.

Edytowano przez grego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturekk    0

witam pytania które zadał kolega i odpowiedział drugi kolega sa wręcz cudowne

niestety w moim przypadku po jakimś czasie półbiegi wyskakują  smigam teraz z agregatem talerzowym 4m na 2/4 1600/1700 obrotów i tak sądze że jak się olej dobrze rozgrzeje zaczyna wyskakiwać wczasie nawrotów 2/2--2/1 w zależności od nierówności i niskich obrotach 700/800 obrotów też potrafi wyskoczyć pytanie brzmi czy to już czas na -pompę?, tarczki i uszczelnienia .ewętalnie jakie czujniki  


witam pytania które zadał kolega i odpowiedział drugi kolega sa wręcz cudowne

niestety w moim przypadku po jakimś czasie półbiegi wyskakują  smigam teraz z agregatem talerzowym 4m na 2/4 1600/1700 obrotów i tak sądze że jak się olej dobrze rozgrzeje zaczyna wyskakiwać wczasie nawrotów 2/2--2/1 w zależności od nierówności i niskich obrotach 700/800 obrotów też potrafi wyskoczyć pytanie brzmi czy to już czas na -pompę?, tarczki i uszczelnienia .ewętalnie jakie czujniki  

 

case 5150

 jak go kupowałem wezwałem serwis case by sprawdzili ciśnienie na skrzyni bo na wyjściu chydraulicznym potrafie sam zmierzyć miał 180 i na skrzyni fachowcy stwierdzili 180a potem wymieniłem wszystkie płyny i filtry niestety w pracach letnich nic nie pokazał niepokojącego dopiero teraz przy orkach ,i talerzowaniu  
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BENNY82    34

z tego co wyczytałem to masz rewers z pozycja neutralną czyli do zmiany kierunku jazdy nie potrzebne jest sprzegło ale kierunki zmieniał bym przy zerowej predkosci. co do odgłosów skrzyni to im wyższy pół bieg tym głosniej tak już jest. co do remontu i wyskakujących półbiegów? zapala sie kontrolka z trybem z lewej strony kierownicy? możesz to dokładniej opisac co sie dzieje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karror830    3

Tez macie w swoich case ze czasami po kilkudniowym postoju, po odpaleniu zapali sie zolty trybik od skrzyni? moge odpalic po calej nocy i wszystko jest ok, a po weekendzie czasami zapali sie trybik, po jednym wcisnieciu sprzegla wszysto jest ok.

Co do rewersu moge zmienic kierunek z zatrzymaniem do 0 calkowicie nie uzywajac sprzegla mam wersje z pozycja neutralna..

Ciekawi mnie czym rozni sie wersja z pozycja neutralna od tej przod/tyl. To tylko kwestia w sterowaniu czy sa roznice w budowie koszy ?

Edytowano przez Karror830

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturekk    0

z tego co wyczytałem to masz rewers z pozycja neutralną czyli do zmiany kierunku jazdy nie potrzebne jest sprzegło ale kierunki zmieniał bym przy zerowej predkosci. co do odgłosów skrzyni to im wyższy pół bieg tym głosniej tak już jest. co do remontu i wyskakujących półbiegów? zapala sie kontrolka z trybem z lewej strony kierownicy? możesz to dokładniej opisac co sie dzieje?

 

witam

pod dobrym obciążeniu tak ze się dobrze rozgrzeje olej to co jakiś czas po prostu wyskakuje ze można sobie głowę o szybe rozwalić   nie ma reguły bo na uwrociach gdzi używam 1/2 wolne zwrocie bo sa wiekrzsze nierówności a na hakach jest 3 tony i też wyskakuje a sprawdziłem po skończonej robocie ciśnienie 150 a przed 180-90 i znalazłem jeden kabek wyrwany z czujnika przy pompie od dołu  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BENNY82    34

150 na rozgrzanym to mało jest 190 na zimnym też mało . instrukcja napraw podaje 230 bar i tyle jest u mnie , a na rozgrzanym 200b. przez pewien czas mysłałem że pompa do regeneracji bo było o 30 bar niższe ale okazało sie sie że po wymianie filtra za słabo dokreciłem go i zasysał powietrze a odkryłem to przy odpaleniu ciagnika przez chwile sączył sie olej dokreciłem i jest ok cisnienie wporzo. po objawach w twoim case mysle że pompa sie konczy i bedzie rozłaczac półbiegi i załaczac niespodziewanie gdy pompa wytworzy odpowiednie cisnienie.  u mnie siadły uszczelniacze na koszu i mam 2i 4 półbieg tylko jesli przełaczam na 1 albo3 ciągnik nawet na postoju odczuwa obciążenie podjedzie troche zapala sie trybik zółty co oznacza w tym przypadku za małe cisnienie na koszu i rozłacza go po wcisnieciu sprzegła znów pojedzie ale nie uzywam ich. co do kabelka urwanego przy pompie to ja tez mam urwany (po oprysku rzepaku) i zastanawiam sie czy to też może miec jakis wpływ na skrzynie ? moze i tak spróbuj przylutowac ja u siebie nie dam rady bu urwały sie tak że nie ma do czego lutowac.

karror830 ten trybik sygnalizuje bład zwiazany ze sprzegłem skrzynia półbiegami zależy ile razy mrygnie po odpaleniu trzymając wcisniete sprzęgło. policz. u mnie zaczął sie tez zapalac aż wkoncu dwa pół biegi przepadły przy orce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karror830    3

Odpalic bez sprzegla i jesli swieci to wcisnac? Trzymajac sprzeglo liczyc? Z tego co zauwazylem to po wcisnieciu kontrolka gasnie, lecz od razu puszczalem sprzeglo. Teraz zwroce uwage. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BENNY82    34

wcisnąc sprzęgło odpalic ciąglke trzymając i liczyc ile razy mignie kontrolka zawiele to nie powie ale zawsze cos

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BENNY82    34

6 mrugnięc oznacza brak cisnienia od sprzęgła albo jest kilka ciśnien jednocześnie na module powershiftu - sprawdz okablowanie i uziemienie zaworów sterujących power sfiftu- he ale jezeli ciagnik jeżdzi to lepiej nic nie kombinuj posprawdzaj tylko czy nie masz obluzowanych kabli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafyo    6

Benny widze ze sie orientujesz dosyc co do skrzyni w 5150. Mam zamiar takiego kupic ale nie wiem z ktora skrzynia lepszy. Szukac starszego z 2 wajchami czy lepiej takiego co ma 1 wajche od biegów i  ten guzik do polbiegow. Na zdrowy rozum i mniej elektroniki tym lepiej no ale wygoda tez sie liczy.

Edytowano przez rafyo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BENNY82    34

skrzynia jest taka sama dokładnie. ta z przyciskami w gałce rózni sie tylko wybieraczem pólbiegów w 1 i w 2 przypadku wybierane są elektrycznie wajchą bądz przyciskiem. to kwestia gustu. te z przyciskami są rocznikowo młodsze napewno ale co do ich stanu to kwestia indywidualna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karror830    3

U mnie jak wczesniej pisalem takze zapala się trybik po odpaleniu. Powcisnieciu sprzegla 5 razy zaswieci kontrolka. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BENNY82    34

5 mrugniec - to znaczy że na którymś z czterch półbiegów nie jest wykrywane cisnienie wyjsciowe ze sprzegła. przyczyny tego moga byc nastepujące uszkodzona wiazka elektryczna pomiedzy modułem powershift a zaworami sterującymi power shift. 2 powolna reakcja cewki ps 3zblokowany mechanicznie zawór określonego półbiegu. 4 wadliwa cewka tak podaje instrukcja ja obstawiałbym wiazke i zasniedziałe styki bądz zbyt luznepolączenia jezeli ciagnik jezdzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karror830    3

Ciagnik jezdzi bez zadnego szwanku, wszystko dziala. Powiedz kolego gdzie znajduja sie te wiazki? Kolo akumulatora czy pod kabiną z tylu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BENNY82    34

wiazka ta idzie od modułu powershiftu to taka skrzyneczka ukryta pod panelem z prawej strony w kabinie połączona jest z wajchą zmiany pólbiegów a stąd idzie do zaworów powershiftu przy filtrze hydrauliki. powinienes znalezc bez problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    218

a tak z ciekawości jak jest rozwiązane sterowanie powershiftem w tej serii 51xx? Elektrozawory są sterowane impulsowo modułem elektronicznym i kalibruje się skrzynie czy tak jak w serii MX na przekaźnikach i modulatorze hydraulicznym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak włączycie zapłon w  case 5140 to ta kontrolka od power shiftu taki (trybik pomarańczowy) zapali wam się i gaśnie na zapłonie a jak jest na uruchomionym silniku ? też powinien zapalić się i zgasnąć 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bogdan71    0

Koledz man problem z Case 5150 .Gdy go odpalam swieci pomaranczowy trybik,mruga 5razy.Jak zapali to tez mrugnie 5 razy i zgasnie wtedy moge jechac to sie dzieje gdy olej jest chlodny.Jak sie rozgrzeje to problem jest wiekszy.musze go kilka razy odpalac zeby ta kontrolka zgasla  Jeszcze jsest jeden problem .Gdy nacisne mocno chamulec nozny to tez ta kontrolka sie zaswieca. Co to morze byc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karror830    3

Kolego u mnie czesto po odpaleniu swiecila kontrolka, po wcisnieciu sprzegła kontrolka mrugala 5 razy i gasła. Podczas odpalania zwłaszcza zimnego zawsze zawyła pompa jakies 2 sekundy i zapalila sie kontrolka. Po uzupelnieniu oleju wszystko wrocilo do normy. Pompa przy odpalaniu nie zawyje, kontrolka rowniez nie zapala sie nawet jak jest zimny. 

U mnie kontrolka sie pali jak przekreci sie kluczyk o 1 lewo w celu sprawdzenia mth. NIe wiem czy one tak maja ze na zgaszonym zawsze sie swieci, i wtedy jak wcisne i trzymam sprzeglo to zaswieci 5 razy i gasnie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×