mad

Renault 103.54 do lasu.

Polecane posty

mad    1

Witam, zamierzam kupić ciągnik który pracowałby w lesie z "płytą" przy zrywce tartaczki i stosówki (przyczepa 10t z żurawiem) dodatkowo mam 20ha pola. I tutaj mi się nasuwają pytania, główna kwestia to wymiary a zwłaszcza szerokość. Wiem że na stronach z danymi technicznymi szerokość reni to 248 cm, co niestety  na nasze warunki jest za dużym wynikiem. Miałbym prośbę do użytkowników o informacje jaka jest szerokość 103-ki po maksymalnym zwężeniu albo czy jest możliwe uzyskanie szerokości 210 cm. Chodzi mi tylko i wyłącznie o 103.54, 103.14 nie biorę pod uwagę ze względu na promień skrętu.
Chodzą mi jeszcze po głowie dwa ciągniki, MF 3060/3070 i case 4240 momenty obrotowe mają lepsze z szerokością też lepiej ale tak czysto teoretycznie narazie jestem nastawiony na Renault. Na 6-cio cylindrowce nie ma miejsca, chyba że renia 110 nie różni się dużo od 103. 

Jeszcze jedno pytanie. Czy posiada ktoś 103.54 i jest z okolic Wrocławia. Jeśli tak, to czy istniałaby możliwość odwiedzin w celu obejżenia ciągnika ale to już najlepiej na priv.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1146

jesli chcesz 6 to pomysla nad 106.54, co prawda nie ma ramy jak 110 ale jest krotsza co przeklada sie na zwrotnosc

przy minimalnym rozstawie ciagnik bedzie bardziej wywrotny, do tego wysoka kabina

Na Twoim miejscu szukalbym mniejszej 4 w kabinie RS


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonkszi    66

maska i kabina plastikowa do lasu to trochę głupota co innego jak raz w roku jedziesz do lasu po drzewo ale bedziesz dość czesto w lesie więc masz  zwiekszone prawdobodobieństwo że coś uszkodzisz. A nie wiem czy widziałes elementy kabiny i maski np do reni są dość kosztowne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawidg09    0

ja bym tobie polecał kupić valmeta (valtre), ja mam model 6200 (ok 80 km) szerokość 216cm. Pracuje nim ok roku w lesie z przyczepą palms 92 i radzi sobie doskonale, w kabinie dość miejsca na nogi nawet jak z tyłu zamontujesz rozdzielacz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    227

Na max zwężona będzie miała poniżej 2m. 2,48 to max na jaki można koła rozstawić. Ja mam ustawione na 2.05 i na dużych przechyłach już byłem, czasami ze strachem a jednak się nie wywróciła.

Co do wysokości to akurat kabina jest wysoka, reszta (czyli to co waży) jest dość nisko więc środek ciężkości jest nisko.


C328, U-912, R 103-54, Ares 710, Ares 630

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mad    1

Na max zwężona będzie miała poniżej 2m. 2,48 to max na jaki można koła rozstawić. Ja mam ustawione na 2.05 i na dużych przechyłach już byłem, czasami ze strachem a jednak się nie wywróciła.

Co do wysokości to akurat kabina jest wysoka, reszta (czyli to co waży) jest dość nisko więc środek ciężkości jest nisko.

Bardzo mnie to cieszy, wręcz idealna szerokość, przechyły i wywrotność brałem pod uwagę,  jeżdże MTZ 82 i rozstaw mam 1.90 też jest dość wysoka ale utrzymuje się na 4 kołach, więc czysto teoretycznie tego sie nie bałem.

 

Izydor

Mniejsza 4-ka poniżej 80KM miłaby u nas ciężko, ruski czasem ma dość, choć pewnie nie ma co porównywać tych ciągników.

 

Jonkszi

 

Plastiki to nie problem. Zabudowa leśna załatwi sprawę, jedyne co może ulec uszkodzeniu to końcówki tylnych błotników i przewody, niestety wszystko trzeba zabezpieczyć innego wyjścia nie ma. To nie jest perwszy "plastikowy" ciągnik który wjedzie do lasu.

 

Dawid

 

Valmeta też bralem pod uwagę, dużo ich ciągników jeździ po lasach, są do tego "stworzone", ale są poza moim zasięgiem finansowym, przynajmniej te 

co widziałem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mad    1

Poszukuję schematu działania skrzyni w 103.54.
Jakie są różnice w skrzyni mechanicznej i elektrohydraulicznej? W mechanicznej mamy tylko 2 zakresy ( I i II), żółw- zając czy są jeszcze jakieś przełożenia? W niej chyba nie ma półbiegów pod obciążeniem? Rewers działa z użyciem sprzęgła czy bez sprzęgła? Jak wygląda sprawa w elektrohydraulicznej? Tutaj zapewne rewers działa bez sprzęgła. Czy w skrzyni 16x16 są biegi pod obciążeniem czy tylko w wersji 24/8? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    227

No raczej są skoro to jest 16x16. Masz wajchę z 4 biegami. Rewers mechaniczny czyli z użyciem sprzęgła. Półbiegi pod obciążeniem w wersji 24x8 chociaż krąży fama że można było zamówić w fabryce półbiegi do mechanicznego rewersu. Katalog masz na stronie Claasa.


C328, U-912, R 103-54, Ares 710, Ares 630

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1146

w 103 jest 4 biegi i 4x reduktor, nie ma polbiegu


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mad    1

Czyli jedyne udogodnienie w skrzyni 16/16 z elektrohydrauliką to rewers bez sprzęgła. Pytam, bo na niektórych ogłoszeniach w opisie występują pólbiegi przy skrzyni 16/16.
A jak wygląda działanie skrzyni 24/8?
Przepraszam za takie pytania ale jestem zielony i wolę sie upewnić.

Mam jeszcze pytanie do wydajności pompy hydraulicznej. Według danych ma wydajność 74l/min. Jest to realna wydajność, jesli tak, to przy jakich obrotach silnika i pytanie czy taka wydajność będzie na wyjściach zewnętrznych?

Edytowano przez mad

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    227

Ale że co jest w 16x16 w .54? Masz zakres szosowy i polowy, potem masz 4 biegi, i na koniec masz żółw/zając co daje razem 16. Ta wersja nie występowała z elektrohydraulika. izydor6280, chyba ze starszymi reniami Ci się pomyliło.

24x8 to wersja z elektrohydraulicznym rewersem i półbiegami pod obciążeniem. Fama krąży że można było do tej skrzyni wziąć rewers mechaniczny ale ja tego nie widziałem nigdzie.


C328, U-912, R 103-54, Ares 710, Ares 630

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mad    1

To już prawie wszystko wiem.

Jak "wyglądają" półbiegi? Z tego co się dowiedziałem to na kazdy bieg mamy 3 polbiegi z tym ze w rzeczywistosci tak naprawde sa 2 bo 3 to bieg nominalny.

Tylko nie wiem na jakiej zasadzie działają, mamy 2 w gore czy 2 w dol?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1146

jako ze pisalem na szybko to troche rozwinie poprzednia wypowiedz

wiekszosc 16 w tym modelu oczywiscie miala 4x2x2 ale byly rozniez wersje 4x4, czyli bez polbiegu

 

na kazdy bieg masz zolwia i zajaca, czyli polowke w dol i w gore


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1146

w .14 nie bylo skrzyni 16 bez polbiegow, byla ale 12

w 103.54 wystrpowaly 3 rodzaje, 16 bez polbiegow, z polbiegami i tractronic

jesli dalej masz watpliwosci zapraszam na rozmowe z kolega @Reno1, bo ma wlasnie ta pierwsza  ;)


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mad    1

Mam kolejne pytanie?
Ile 103-ka jest w stanie podnieść i utrzymać na podnośniku i żeby można było jeszcze normalnie jeździć bez podrywania przodu. Teoretycznie podnosi 6200kg ale to jest chyba niemożliwe, i  jeszcze jedno, jakie obciążenie wytrzymuje przednia oś? Oginalne obciążniki ważą chyba 500kg komplet.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    227

500? Oj sam główny balast to 200 kg, dochodzą 8 obciążników po 38 kg i 2 po 42 i razem już ładnie wychodzi pod 600. Chociaż jakby tuza założyć to można i 1t założyć.

6t podniesie. Ja mam założony pług ponad 2t i daje rade na wolnych obrotach. Na ramionach to pewnie daje w okolicy 4,5 do 5t więc o podnośnik bym się nie martwił. Ale u mnie są 2 pomocnicze siłowniki.
Ile przód zniesie to nie wiem. Ale z 2t na tuzie wg mnie powinien dać rade.

Edytowano przez dzikidaniel

C328, U-912, R 103-54, Ares 710, Ares 630

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mad    1

Wole kupić "goły" ciągnik i sam go uzbroić. Parę rzeczy w nim mi się nie podoba co wiąże się z przeróbkami a w to nie chce bawić, czasem takie przerabianie nastręcza więcej problemów niż budowa od podstaw. Po drugie strasznie ta renia wygląda, mój ciągnik jeździ nieprzerwanie od 10lat w lesie i w połowie nie jest tak sponiewierany. Po trzecie nie chce mechanicznej skrzyni. Ale dzięki ;-)

 

Wychodziły białe 103.54?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1146

wszystkich obciaznikow na przodzie powinno byc 12 (10+2), co daje +/- 550kg

w 4cyl. jest ten problem ze nie ma ramy, wiec nie mozna przesadzac z dociazaniem  ;)

 

byly biale .54, wiekszosc serii SS po przyjezdzie do naszego pieknego kraju jakims cudem zmienia kolor na zolty i czasem zielony :huh:  


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mad    1

No właśnie taki mały minus. Choc jeszcze sie nie przyglądałem ciągnikowi to myśle że nie będzie problemu ze zrobieniem ramy, w sumie i tak będzie potrzebna. Pytam o obciążenie przedniej osi bo będę chciał założyć myglarke a niestety jej używanie obciąża przód.

 

Izydor, jest może jakaś strona o renówkach, czy jedynie pozostaje instrukcja obsługi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    227

Co ma rama do obciążenia przedniej osi? Obciążenie najwyżej szybciej wyrobi przód. Rama jest po to by nie rozłamać traktora, a można tego dokonać bez żadnego balastu.

Obciążniki nie wiem jak zliczasz ale jeśli podajesz te 12 sztuk licząc 10 po 38 kg i 2 po 42 to nie wiem jakim cudem wychodzi 550, a jak dołożysz oryginalny balast na który są zakładane obciążniki to masz ponad 650 kg.


C328, U-912, R 103-54, Ares 710, Ares 630

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

Co ma rama do obciążenia przedniej osi? Rama jest po to by nie rozłamać traktora

 

 

Skoro wiesz to się zastanów zanim coś napiszesz... Chyba, ze sam sobie chcesz w postach odpowiadać :D

Im większe obciążenie przodu tym większe ryzyko przełamania traktora. Rama, jak napisałeś jest po to żeby to ryzyko zmniejszyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    227

Czyli że jak? Jak założę 2t na przód to bez ramy się złamie? Bo ciągle nie rozumiem tego toku myślenia.


C328, U-912, R 103-54, Ares 710, Ares 630

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez LordxViruS
      Witam. Od kilku dni jestem posiadaczem ciągnika rolniczego Renault 103.54. Jak to zwykle bywa przesiadając się do takiego ciągnika z zwykłego Ursusa C-360 mam lekkie problemy z obsługą jego możliwości. Jest to Renault z 93 roku, z podnośnikiem ehr. Potrzebuję pomocy w rozróżnieniu co służy do obsługi czego w kabinie. Dołączam zdjęcie z panelem sterowania który znalazłem w internecie, bo niestety nie mam dostępu teraz do mojego ciągnika aby samodzielnie zrobić zdjęcie. Jedna dźwignia jest przekreślona, ponieważ mój ciągnik jej nie ma. Tak samo przekreślony jest jeden przycisk na prawo za fotelem, ponieważ mój ciągnik posiada tylko dwa. Pozostałe dźwignie i elementy pooznaczałem cyframi dla ułatwienia opisu. Jeśli ktoś wie do czego służą to proszę o pomoc. Z góry dziękuje

    • Przez everto
      witam,
       
      posiadam renówke 103.54 z 95 roku. wersję tracfor ( na pewno bo i w papierach ma tracfor)... rewers elektrohydrauliczny, ehr, 3 półbiegi. itd
       
      Kręci ona do 2350 obr/min i ani Boże mój więcej, przy tych obrotach idzie max 32 km/h. 

      moje pytanie brzmi czy ona jest jakoś zablokowana ??
    • Przez kredx
      Witam jestem nowy i jestem na kupnie ciągnika do pracy w lesie przy wyciągarce (5-7T). Chciał bym się poradzić, jaki ciągnik ( model, marka) polecilibyście do takiej pracy. Zależy mi żeby był z lat 1980 - 1990 mało elektroniki, żeby był prosty, dostępne i tanie części, jakiś sprawdzony model pod względem awaryjności. Moc tak około 75-100KM. Wymagania sporo ale Mój budżet to tak około 23 tysiące. Chętnie rozważę każdą opinie, propozycje, uwagę. Dziękuje za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam.
    • Przez CheM
      Witam. Zastanawiam się już od dłuższego czasu nad Zalesieniem około 2ha grntów ornych. Chciałbym sie dowiedzieć jakie sa warunki i czy jest to opłacalne. Ile można otrzymać dotacji  na 1 ha max i przez jaki czas. Jeżeli ktoś jest w temacie prosił bym o informacje. Pozdrawiam
    • Przez everto
      Witam
      posiadam renault 103.54 na rewersie elektrohydraulicznym i 3 półbiegami z 95r. Mam z nią taki problem że mianowicie przełączenie rewersu trwa zbyt długo około (3-5 sek).Po przełączeniu z N (jak ciągnik stoi) na przód/tył trzeba te 3-5 sek odczekać i podczas jazdy jak zmieniam kierunek przód-tył również około tylu trzeba odczekać. Czas ten jest jednakowy i na wolnych obrotach silnika jak i na wysokich.Jest to dość denerwujące i utrudnia prace w polu. Dodam że podczas zmiany nie następuje szarpnięcie.
      Był u mnie serwisant new hollanda prywatnie po godzinach i stwierdził że wg niego trzeby by wyregulować "czas napełnienia sprzęgieł". Niestety on nie posiada do renault odpowiedniej aparatury.

      Stąd moje pytanie. Poszukuję speca który się tego podejmie. Okolice Płocka, Płońska lub Wyszogrodu. Ktoś coś?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj