radek269

Ursus C-360 woda w oleju

Polecane posty

seweryn20    825

Prawdopodobnie. A przy okazji to i nowe uszczelki pod głowicę założysz. Sprawdź dokładnie miejsce z którego leje się woda. czy czasem nie od strony popychaczy. bo wtedy nie było by potrzeby wyjmować tulei.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheByku    0

w głowicy co jest ta szpilka co nakręca się pokrywe wyleciała nw czemu i jak ją wkręcałem to spowrotem wychodziła potem szpile objechałem poxipolem czy to może być wina tej szpilki?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A co ma do tego kawitacja, gdzie występowała?  Bo jakoś w silniku miejsca dla niej nie widzę?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol210    12

A żebyś Seweryn widział moja minę gdy kiedys mechanik przyjechał:P mala dziurka pośrodku tulei po kilku latach od remontu,mówił o tym ten mechanik.

Moja miną byla bezcenna

wystarczy mala wadą fabryczna--> pozniej ta rdza kawitacyjna robi swoje

Edytowano przez karol210

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

E tam. Kawitacja to raczej zasługa nagłych zmian ciśnienia lub temperatury a tego w silniku nie ma. Jest raczej totalna bezwładność. Nie ma miejsc które nagle by się rozgrzewały czy malało ciśnienie a bez tego nie ma kawitacji. Dziury w cylindrach to popularne zjawisko a szczególnie w tych zalewnych wodą, spuszczaną na zimę. Gnije sobie potem taka tuleja zrobiona z żeliwa, metalu nie pierwszej jakości z wieloma wadami w strukturze. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No właśnie. Bo co można powiedzieć o tulejach którym zdarza się pęknąć?  Do tego fakt że najczęściej dziury są w tulejach które siedzą w silniku nawet kilkadziesiąt lat. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
franczez    0

Witam,

Na poczatku chcialbym prosic o nie usuwanie mojego tematu, wiem ze jest ich juz wiele. Przeczytalem wszystkie ale szczerze powiedziawszy nie mam pojecia co to moze byc, ale do rzeczy:

 

Jak w temacie w moim ursusie c360 idzie mi woda/plyn do oleju. Co dziwne silnik pracuje bez najmniejszych problemow, nie dymi, pracuje równo i ma sile. Od czasu do czasu ubywalo mi delikatnie plynu z chlodnicy, ale oleju jakos specjalnie nie przybywalo wiec sobie dolewalem. Nie wiem czy to moze miec znaczenie, ostatnio wymienialem koncowki wtryskow. Okazalo sie ze gniazda wtryskiwaczy byly dosc pordzewniale, jedno zostalo wymienione na nowe a reszta wyczyszczone. Kolejnego dnia zagladam do chlodnicy brak plynu, natomiast miska pelna oleju. Zrzucilem glowice, na uszczelkach nie bylo widac zeby ktoras puszczala, ale byly stare i sie rozwarstwily. Odkrecilem miske, przygladalem sie od dolu tulejom, ale nie dalo sie wyczuc pekniecia i nic niepokojacego nie bylo widac, do kanalow wodnych lalem plyn ale bylo widac aby kapal do miski. Zalozylem wiec nowe uszczelki pod glowice i z nadzieja ze bedzie dobrze zlozylem silnik. Odpalilem go, pochodzil okolo 2h, w miedzy czasie nawet wyciagalem zakopany ciagnik sasiada. Nastepnie zgasilem swoja 60-ke zagladam do chlodnicy i bylo tyle wody ile trzeba. Ciagnik stal caly tydzien, poniewaz mnie nie bylo, syn jedynie przestawil nim woz. Zagladam dzisiaj do chlodnicy praktycznie nie ma plynu a oleju ponownie przybylo. Co ciekawe po odkreceniu kranika, w bloku byl plyn. Dodam ze ciagnik caly czas zalany byl plynem wiec mroz mu nic nie zrobil. Panowie pomozcie, poniewaz nie mam pojecia gdzie szukac a nie chce na darmo wybijac tulei.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZaliXon    0

Najlepiej jakbyś zabarwił wodę i wlał do układu, wtedy bd widać wszystkie wycieki.

Jeżeli w bloku był płyn to możliwe że, głowica jest pęknięta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
franczez    0

No wiec panowie tak, w ukladzie byla mieszanka plynu i wody wiec ciecz byla zielona. Spuscilem olej i odkrecilem miske. Juz w misce widzialem zielone krople pod 3 cylindrem liczac od rozrzadu. Zalalem uklad wrzatkiem i podczas obracania walem lekko kapalo wlasnie z tej tulei. Zanim zrzucilem glowice podlaczylem jeszcze kompresor pod uklad i pod cisnieniem zaczelo bardzo kapac dookola tej tulei, wiec uznalem ze to ona jest przyczyna. Zdjalem glowice, wyjalem tlok i wybilem tuleje. 

Na cylindrze stal jeden pierscien. I chyba przez to jest porysowany tlok i w tulei jest dluga dosc gleboka rysa przez cala dlugosc, aczkolwiek tuleja jest cala i uszczelnienia tez byly cale, ale podejrzewam ze to one mogly byc przyczyna poniewaz byly cale w rdzy i guma jest juz stara i nawet nie wystawala poza rowki. Zrobilem kilka zdjec i pytanie co o tym myslicie ? Gdyby glowica byla trzasnieta to woda nie powinna sie lac do miski dookola tulei, dobrze mysle ? 

Wiem ze zdjecia sa kiepskiej jakosci ale jest juz ciemno i moj telefon nie dawal rady.

post-99586-0-17298300-1458929180_thumb.jpg

post-99586-0-19770400-1458929197_thumb.jpg

post-99586-0-09733900-1458929211_thumb.jpg

post-99586-0-53620300-1458929223_thumb.jpg

post-99586-0-88115700-1458929234_thumb.jpg

post-99586-0-64415300-1458929246_thumb.jpg

post-99586-0-65107300-1458929258_thumb.jpg

post-99586-0-40352800-1458929271_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Pierścień zatarty, tłok, pierścienie do wymiany, cylinder trudno powiedzieć po fotkach ale wygląda na zgon. Profilaktycznie to ty wszystkie tuleje wybij i wymień oringi. 

Teoretycznie można wymienić jeden komplet na nowy. lata temu praktykowano i specjalnie jakoś nic sie dziwnego nie działo.

Oceń stan pozostałych.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
franczez    0

Szczerze to nie bardzo mam czas bawic sie teraz z pozostalymi tulejami, poniewaz w domu jestem tylko w weekendy. Wymienie caly zestaw na tym cylindrze. Mam nadzieje ze bedzie dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
franczez    0

no tak ale to bardzo dziwne bo z silnikiem bylo wszystko ok, caly czas pracowal i raczej nic mu nie dolegalo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Błędnie na początku określiłeś przyczynę jeśli puszcza uszczelka pod głowicą  to jest siwy dym jest słaby po prostu płyn dostaje sie do komory spalania a jak ci oleju przybywało w misce to albo pęknięta tuleja albo oringii puściły.Panowie ci doradzili wyżej,tylko pytanie czy zmieniać cały zestaw czy jeden 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nightmare    81

mam pytanie, przy remoncie kapitalnym okazalo sie ze byl uszkodzony blok, i byla wstawiana tulejka w bloku w okolicy gumek na tulei, mechanik wbijajac tuleje uszkodzil ta tulejke o ktorej nie wiedzial, byla grubosci blachu, zeliwna wiec sie kawalek wyszczepalo, dorobil druga, pouszczelnial silikonem, po ok 50 mtg wyglada na to ze dostaje sie woda do oleju, mozliwe ze wlasnie w tym miescu by poszla, ze dobry mechanik spartolil robote?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
    • Przez jktuning
      Witam mam pytanie czy wie ktoś jak wymontować stare tuleje i wmontować nowe w silniku perkins? bo nie są to tuleje takie jak w zwykłych silnikach z mokrymi tulejami tylko suche.
    • Przez wojtii
      dałem pompe wtryskową do naprawy,przywiozłem naprawioną , zamontowałem ,i nie chce zapalić :-[
      jak ustawić kąt wtrysku.bez momentoskopu? odpwietrzyłem dobrze,próbowałem metodą prób to ustawić i nic , nawet się nie odezwie
      pompa i wtryski są po naprawie ,co robić??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj