xxxkris89xxx

Remont i ustawienie na nowo rozrządu

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam w pracy przymierzam się do remontu silnika d240 bez turba w którym pekły wszystkie 4 tłoki i na 3 były odbite zawory.
Silnik znajdóje się w mtz 800/820 a przynajmniej tak mówi tabliczka znamionowa. Znalazłem już że luz na zaworach mam ustawić 0,3-0,25 na zimnym zarówno ssący jak i wydechowy jaki i z siłą 200Nm dokręcić głowicę i kolejność dokręcania śrub. Nie znalazłem jeszcze takich żeczy jak :
-luz pierścieniowy

-ustawienia kół żębatych rozrządu (podejżenie przeskoczonego rozrządu) może być nawet rysunek z znakami

-dokładne etapy dokręcania głowicy bo odrazu dokręcanie na 200Nm raczej mi się niewidzi

-moment z jakim mam zakręcić korbowody

W silniku głowica będzie po remoncie (prowadnice, gómki, sprawdzenie szczelności i szlif w miarę potrzeb) nowe tłoki, pierścienie, korbowody i śróby głowicy.

Pozdrawiam i proszę o pomoc

Edytowano przez xxxkris89xxx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam w pracy przymierzam się do remontu silnika d240 bez turba w którym pekły wszystkie 4 tłoki i na 3 były odbite zawory.

Silnik znajdóje się w mtz 800/820 a przynajmniej tak mówi tabliczka znamionowa. Znalazłem już że luz na zaworach mam ustawić 0,3-0,25 na zimnym zarówno ssący jak i wydechowy jaki i z siłą 200Nm dokręcić głowicę i kolejność dokręcania śrub. Nie znalazłem jeszcze takich żeczy jak :

-luz pierścieniowy

-ustawienia kół żębatych rozrządu (podejżenie przeskoczonego rozrządu) może być nawet rysunek z znakami

-dokładne etapy dokręcania głowicy bo odrazu dokręcanie na 200Nm raczej mi się niewidzi

-moment z jakim mam zakręcić korbowody

W silniku głowica będzie po remoncie (prowadnice, gómki, sprawdzenie szczelności i szlif w miarę potrzeb) nowe tłoki, pierścienie, korbowody i śróby głowicy.

Pozdrawiam i proszę o pomoc

Przy dokręcaniu głowicy pamiętaj, żeby zacząć od samego środka i posuwać się na boki dookoła, żeby się dobrze ułożyła. Sprawdź też czy tuleje nie są po przycierane, znaczy się czy nie są brązowe w środku tam gdzie tłok chodzi i czy są od góry do dołu równe a nie powycierane.

Jeśli chodzi o rozrząd to dobrze poszukaj, ponieważ na kołach zębatych są a przy najmniej powinny być wybite kropki czyli ustawienie rozrządu.Ja nigdy jeszcze nie miałem w ręku klucza dynamometrycznego, ale masz dociągnąć tak, żeby nie urwać. wiesz co mam na myśli rurka i z umiarem, żeby np urwać śrubę na klucz 24 już trzeba się narobić wiec się nie bój ciągnąc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A więc tak jak ustawić rozrząd już mam tak samo jak kolejność dokręcania śrób w głowicy i co najważniejsze to też wiem że maksymalną siłą jaką mogę dokręcić głowicę jest 160Nm.
Tuleje, tłoki i korby będą nowe w zakładowym traktorze a więc na to nawet nie zaglądam.
D 260 rozrząd

Edytowano przez xxxkris89xxx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Moment dokręcenia łożysk korbowodowych 140-160 Nm, panewek głównych 200-220 Nm.

Luz na zamku nowych pierścieni w nowym cylindrze 0,45-0,78 mm. 

Luz zamku nowych pierścieni w starej tulei nie większy niż 1,2 mm.

Moment dokręcania głowicy 160-180 Nm.

  • Like 1

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moment dokręcenia łożysk korbowodowych 140-160 Nm, panewek głównych 200-220 Nm.

Luz na zamku nowych pierścieni w nowym cylindrze 0,45-0,78 mm. 

Luz zamku nowych pierścieni w starej tulei nie większy niż 1,2 mm.

Moment dokręcania głowicy 160-180 Nm.

 

I to jest konkretna odpowiedz :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Ja ci powiem, że na gazetę jak w każdym silniku, najważniejsze żeby w ogóle był jakiś luz, bo jeśli go nie ma to zaraz popękają


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj