Skocz do zawartości
xxxkris89xxx

Remont i ustawienie na nowo rozrządu

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Remont

Witam w pracy przymierzam się do remontu silnika d240 bez turba w którym pekły wszystkie 4 tłoki i na 3 były odbite zawory.
Silnik znajdóje się w mtz 800/820 a przynajmniej tak mówi tabliczka znamionowa. Znalazłem już że luz na zaworach mam ustawić 0,3-0,25 na zimnym zarówno ssący jak i wydechowy jaki i z siłą 200Nm dokręcić głowicę i kolejność dokręcania śrub. Nie znalazłem jeszcze takich żeczy jak :
-luz pierścieniowy

-ustawienia kół żębatych rozrządu (podejżenie przeskoczonego rozrządu) może być nawet rysunek z znakami

-dokładne etapy dokręcania głowicy bo odrazu dokręcanie na 200Nm raczej mi się niewidzi

-moment z jakim mam zakręcić korbowody

W silniku głowica będzie po remoncie (prowadnice, gómki, sprawdzenie szczelności i szlif w miarę potrzeb) nowe tłoki, pierścienie, korbowody i śróby głowicy.

Pozdrawiam i proszę o pomoc

Edytowano przez xxxkris89xxx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam w pracy przymierzam się do remontu silnika d240 bez turba w którym pekły wszystkie 4 tłoki i na 3 były odbite zawory.

Silnik znajdóje się w mtz 800/820 a przynajmniej tak mówi tabliczka znamionowa. Znalazłem już że luz na zaworach mam ustawić 0,3-0,25 na zimnym zarówno ssący jak i wydechowy jaki i z siłą 200Nm dokręcić głowicę i kolejność dokręcania śrub. Nie znalazłem jeszcze takich żeczy jak :

-luz pierścieniowy

-ustawienia kół żębatych rozrządu (podejżenie przeskoczonego rozrządu) może być nawet rysunek z znakami

-dokładne etapy dokręcania głowicy bo odrazu dokręcanie na 200Nm raczej mi się niewidzi

-moment z jakim mam zakręcić korbowody

W silniku głowica będzie po remoncie (prowadnice, gómki, sprawdzenie szczelności i szlif w miarę potrzeb) nowe tłoki, pierścienie, korbowody i śróby głowicy.

Pozdrawiam i proszę o pomoc

Przy dokręcaniu głowicy pamiętaj, żeby zacząć od samego środka i posuwać się na boki dookoła, żeby się dobrze ułożyła. Sprawdź też czy tuleje nie są po przycierane, znaczy się czy nie są brązowe w środku tam gdzie tłok chodzi i czy są od góry do dołu równe a nie powycierane.

Jeśli chodzi o rozrząd to dobrze poszukaj, ponieważ na kołach zębatych są a przy najmniej powinny być wybite kropki czyli ustawienie rozrządu.Ja nigdy jeszcze nie miałem w ręku klucza dynamometrycznego, ale masz dociągnąć tak, żeby nie urwać. wiesz co mam na myśli rurka i z umiarem, żeby np urwać śrubę na klucz 24 już trzeba się narobić wiec się nie bój ciągnąc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A więc tak jak ustawić rozrząd już mam tak samo jak kolejność dokręcania śrób w głowicy i co najważniejsze to też wiem że maksymalną siłą jaką mogę dokręcić głowicę jest 160Nm.
Tuleje, tłoki i korby będą nowe w zakładowym traktorze a więc na to nawet nie zaglądam.
D 260 rozrząd

Edytowano przez xxxkris89xxx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    573

Moment dokręcenia łożysk korbowodowych 140-160 Nm, panewek głównych 200-220 Nm.

Luz na zamku nowych pierścieni w nowym cylindrze 0,45-0,78 mm. 

Luz zamku nowych pierścieni w starej tulei nie większy niż 1,2 mm.

Moment dokręcania głowicy 160-180 Nm.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moment dokręcenia łożysk korbowodowych 140-160 Nm, panewek głównych 200-220 Nm.

Luz na zamku nowych pierścieni w nowym cylindrze 0,45-0,78 mm. 

Luz zamku nowych pierścieni w starej tulei nie większy niż 1,2 mm.

Moment dokręcania głowicy 160-180 Nm.

 

I to jest konkretna odpowiedz :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    110

Ja ci powiem, że na gazetę jak w każdym silniku, najważniejsze żeby w ogóle był jakiś luz, bo jeśli go nie ma to zaraz popękają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×