Butu

Nierówna praca silnika w C-330

Polecane posty

mtracz    76

Zależne od zuzycia koła w miejscu pracy simmeringa. Jak nie ma wytartego dołka to nie. Zainwestuj w dobry usczelniacz najlepiej 2 wargowy.

Mozna wziac pod uwage zurzycie koła w miejscu pracy paska klinowego, ale to można delikatnie poprawic na tokarce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cinek1808    1746

panowie pytanie z innej beczki podczas wymiany oleju pod odkreceniu korka oleju z silnika na magnesie była taka śrubka robaczkowa jak myślicie od czego to moze byc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Robaczkowa czyli na zawleczkę? z czego ten silnik? i jak duża ta nakrętka czy śrubka?


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jeśli się nie mylę to robaczki mówią na śrubę bez łba, sam gwint i wpust na imbusa lub rowek na śrubokręt. Przeważnie pełni role korka lub blokady.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lookasf    0

czymś takim zaslepione sa otwory wykonaneprzy nawiercaniu kanalow olejowych jeden na pewno w klawiaturze po zdjeciu pokrywy w chyba przednim wsporniku klawiatury ale po wykreceniu sie samoczynnie takiego elementu powinno niebyc cisnienia oleju

 

wkrecane sa też w wał korbowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamilmkm    17

Raczej na pewno ta śruba pochodzi od zaślepienia końców takiej rurki co rozprowadza olej, jest to pod pokrywą głowicy, chyba tak się to nazywa (ta z wlewem oleju) - o tym też pisze kolega wyżej.

A z tym ciśnieniem oleju przy braku tej śrubki to chyba różnie jest. Tej zimy robiłem mały remont swojej c-330 i brak tej śrubki zauważyliśmy przy regulacji luzu na zaworach. Ile tak chodził bez tej zaślepki to nie wiem, ale ostatnio było tam zaglądane ze 20 lat temu. Dorobiliśmy tam zaślepkę ale po pracy ciągnika i kontrolce ciśnienia nie widać żadnej różnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek101    144

Witam, chciałbym się doradzić ponieważ w moim c 330 przy obrotach tak gdzieś powyżej 1500-1600 w silniku słychać takie jak by stuki. Normalnie silnik działa ok, silny i żadnych wycieków. Zawory są dobrze ustawione, i czy przyczyną takich stuków mogły by być luzy na korbowodach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Na początek sprawdź czy nie masz popękanych sprężyn zaworowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek101    144

Dokładnie się im nie przyglądałem, ale jak by było coś z nimi nie tak to bym na pewno zauważył podczas regulacji, więc sprężyny bym wykluczył :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

W c330 sa podwójne sprężyny, jak jedna pęknie po to jest druga by nie doszło do kolizji, napisze tak jeżeli jest to rytmiczne stukotanie przy jakiś tam obrotach to prowadnica zaworów i trzonek zaworu są wyrobione i się tłucze gdy zawór dobija do przylgni, jak ten dźwięk jest metaliczny i głośny i pusci dymek to tłok pomaga zaworowi wrócić do przylgni, tak czy owak głowica do obejrzenia po zdjęciu. Ale najpierw przyjrzyj się klawiaturze czy wszystko jest dobrze ustawione łącznie z odprężnikiem.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1483    0

Witam,

Po kilku sezonach bezproblemowej pracy pojawiła się dziwna usterka. Otóż c330 odpalił normalnie przejechałem kilka metrów i zostawiłem go na 2-3min na wolnych obrotach. Potem chciałem normalnie ruszyć ale po przejechaniu kilku metrów traktor spadł z obrotów i zaczął chodzić na jeden cylinder(komorę spalania)-po kilku sekundach załapał na dwa i normalnie pracował. zgasiłem go i sprawdziłem paliwo-pół baku. Zatem rozebrałem filtry ale niczego złego nie zauważyłem. Potem rozkręciłem mały filtr przy ręcznej pompce- ten był trochę zasyfiony więc go wyczyściłem. Potem odpowietrzyłem pompe i odpaliłem. Przejechałem ok 1km na wysokich obrotach-bez problemu i bez spadku obrotów więc myślałem że problem rozwiązany. Po kilku dniach nie mogłem go odpalić- był totalnie zapowietrzony- długo go pompowałem ręczną pompką i kręciłem rozrusznikiem. Odpaliłem kosiłem trawę ale wyczuwalne jest przy wysokich obrotach jakby tak delikatnie co chwilę przerwał( nie "szedł" ciągiem ze stałymi obrotami) tylko delikatnie spadał z obrotów i powracał.....

W czym problem???

ciśnienie sprężania? zapowietrza się gdzieś? pompa siada? sekcję pompy??? a może jeszcze coś innego???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1827

Najprawdopodobniej tak jak piszesz zapowietrza się skoro po kilku dniach musiałeś przepompować i od tego zacznij. Sprawdź dokładnie wszystkie połączenia szczególnie między bakiem a pompką zasilającą (odstojnikiem) skoro wszystkie filtry ok to można je wyeliminować. Zazwyczaj tam łapie powietrze, bo za pompką masz już ciśnienie i na przewodach czy połączeniach widać gdzie się poci wtedy łatwo wyeliminować. Zerknij tez na dno zbiornika czy nic nie blokuje ujścia paliwa ze zbiornika do kranika, korek wlewu w zbiorniku ma otworek odpowietrzający tez musi być drożny. Ostatnim elementem pozostanie już jak dla mnie pompka zasilająca, zerknij czy w pompie wtryskowej masz olej czy ON

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1483    0

w pompie mam olej- zawsze sprawdzam go i ewentualnie uzupełniam

dzięki za sugetie- postaram się wszystko posprawdzać i odezwać....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Sprawdź drożność powrotu paliwa od zaworka utrzymywania ciśnienia na górze pompy.Przypuszczam że powrót paliwa do zbiornika jest zapchany i ciśnienie cofa ci paliwo z powrotem paliwo do zbiornika przez pompkę zasilającą.Borykałem się kiedyś z tym problemem a okazało się że zaworek utrzymujący ciśnienie w pompie był zapchany syfem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agronim    2

W moim potworze kiedyś były podobne objawy, które uwidaczniały się bardziej przy dużym obciążeniu. Szukałem chyba z pół roku a przyczyną był zatykający się otwór w nakrętce wlewu paliwa. Maska nieco opadła i tarła się o korek, a że z czasem powstał tam tłusty osad to skutecznie uszczelniał ten otwór. To może prowadzić nawet do zapowietrzenia układu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1483    0

otwór w nakrętce wlewu paliwa drożny,

powrót paliwa do baku z pompy rozebrany i przedmuchany- to samo z powrotem z wtrysków- niczego niepokojącego nie zauważyłem,

rozebrałem odstojnik w ręcznej pompce przy pompie paliwa i tam był syf( taka plastelina szaro- metaliczna pokrywała ten mały filterek- no chyba że to są jakieś drobne opiłki)

 

odpaliłem ciągnik i przejechałem nim z 5km- jest dobrze ale czasami mi się wydaje że delikatnie coś przerwie na wysokich obrotach(chyba że to już przewrażliwienie)....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kars3    0

Witam

mam ciągnik ursus c 330 co może być przyczyną że na wolnych obrotach dodaje sobie sam gazu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RolandVip    0

pompa wtryskowa, miałem niedawno taki na warsztacie 328 jak zobaczyłem czy jest olej w pompie wtryskowej bagnet był zardzewiały pompa sucha i jak to ma działać sam sobie winien.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kars3    0

ok dzięki za odpowiedż u mnie w pompie olej jest bo sprawdzam ale chyba już siada jeśli nic nie pomoże to bede chyba musiał ją oddac do regeneracji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mt3820    0

to sprawdź jeszcze przewody zasilające pompę paliwa, i przedmuchaj wszystkie po kolei włącznie ze śrubami, bo tam też może być syf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RolandVip    0

jak 330 może się zapowietrzyć skoro paliwo płynie grawitacyjnie?? bak wyżej od pompy, sprawdź czy jeszcze olej jest w pompie paliwa, miałem przypadki że bagnet z pompy był zardzewiały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukman2
      witam chciałem sie dowiedziec jak sie podkreca pompe w C-330???? <_<
    • Gość
      Przez Gość
      witam
      Problem jest praktycznie od dawna ale to olewałem
      Ogólnie to ciagnik ciezko pali chmura białego dymu jak juz złapie to dopuki sie troche nie zagrzeje to na jeden gar szczególnie na niskich obrotach jak sie przegazuje to ok a im zimniej tym gorzej
      Remont kapitalny ok 6lat temu rocznie ok 200mth ale nie widział orki ani ciężkiej roboty zawory ok pompa ok a przyczyny nie widac w sumie mozna tak robic bo mi to nie przeszkadza ale czy to nie wykonczy silnika jest dosc mocny nie pluje olejem i go tez nie bierze
       
      A jeszcze napisze w temacie kupiłem zetora z UK 7045 nie wiem jaki ma przebieg ale oleju nie bierze i wcale nie kopci co mnie martwi bo za to ciezko zapala wydaje mi sie dostaje za mało paliwa albo zapłon żle ustawiony
      A drugi problem to ze w zakresie od 1300-1700obr silnik dostaje sporych drgan ale nic w nim nie puka pracuje cicho co to moze byc????????
      pozdr
    • Przez PolandOnion
      Mam do wymiany chłodnice, nowa to koszt 500 zł a opinie mają takie że po roku czy dwóch i tak będzie dziurawa. Orginal Ursus niby lepsza ale tam już 1000 PLN. Montował ktoś chłodne z jakiegoś samochodu/busa ? Tam nie ma problemu że po roku padnie a i cena niższa. Z czego może pasować ?
    • Przez Deutz537
      Witam
      Co sądzicie o tej panewce z silnika c360?


    • Przez v11
      Ma ktoś doświadczenie w wymianie pompy CR -jak ustawić synchronizację pompy w stosunku do momentu  wtrysku  wtryskiwaczy  -pompa dwusekcyjna silnik sisu 6 cylindrów brak a raczej brak chęci zdejmowania pokrywy rozrządu bo to demontaż całego przodu nie ma dojścia do koła zamachowego   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj