Skocz do zawartości

Polecane posty


Tomi3312    131

Witam.

 

Posiadam dwa ciągniki a mianowicie C 330M i 3512. Wiadomo przydałoby się jeszcze coś, bo te dwa na pewno tworzą dobry zespół ale nie w przyszłości do sianokiszonki. Rozmyśliłem się nad czymś między właśnie C 360 3P a C 360. Ciągnik miałby pracować w prasie rolującej pewnie w uprawie ściernisk itp. C 360 jest tania ale słyszałem że dużo pali, a 3P nie kupi się w takiej cenie jak C 360 nawet do remontu.

Proszę Was na pewno duża ilość z Was posiada któryś z tych ciągników i na pewno może się wypowiedzieć. ;)

 

Pozdrawiam Tomi. :)

Edytowano przez Tomi3312

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

michal1993    350

Były już takie tematy! A po drugie skoro masz 3512 to po co Ci jeszcze 3p? Przecież to ten sam silnik siedzi  w obu ciągnikach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

karol210    12

C360 za to maszyna 52 KM a 3P ma chyba 41KM i spalanie jest różnica.Super byś miał gdybyś znalazł. c360 z 4-cylindrowym silnikiem perkinsa:) ale cena sporą.

Robie w polu 3P i c330 i c360 z tym spalaniem to sie robi wielki mit,jesli c360 ma silnik zegarek pali w normie ale kto dba o c360 jak silnik chodzi i pali w zimę na wypalonych zaworach,(gdy zawiózłem do warsztatu gość od razu: To jeszcze chodziło???? Mowie ze oralem tylko ze duzo pali i kopci jak lokomotywa,a teraz cyka i ma głos jak 3P(,nagram przy okazjii)

Co do mocy nie ma co porownywac,c360 predzej sprzeglo spali lub sie zakopie(dlatego ludzie obciążają do orki) a 3P nie pójdzie Ci w ciężkiej orce na 3 skiby. prasa rolujaca? c360 ma co robic....

ogólnie c360 silbik chyba ma z czolgu, wał porysowany po 4 szlifie do tego i chodzi z lekkim stukaniem panewek od około 5 lat( na polu zawsze pracuje na ,100% mocy)

w c360 masz chyba droższy wal jak w 3P ale za to nie pęka różnica 150zl.

Tak jak pisze o mocy nie ma dyskusji,3P to cos silniejszego jak c330(31kM) a słabsze od c360,a jak kupisz tania c360 bedzie palić (dosłownie) dwa razy tyle w porównaniu co do silnika po remoncie.

Dobra c360 jesli ma pod prasa pracowac bo do ciężkich 3P tak samo sie nadaje jak c330, ,tylko kola przekrecic z c360

Edytowano przez karol210

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


Tomi3312    131

michal1993: Ten sam silnik oczywiście, ale czy nie mogę kupić 3P skoro by się okazał "skuteczny" na gospodarce.
 

karol210: Dzięki Ci za Twoją odpowiedź. Na prawdę dużo pomogła. :) i znów powiedzenie "jak dbasz tak masz" się sprawdza. :D

                Tego właśnie potrzebuje żeby maszyna dawała z siebie wszystko. To mówisz że C 360 nawet po remoncie zwiększa spalanie.? Jeżeli                 chodzi o prasę to myślę nad Krone kr 125 łańcuchową lub Sipma Z-279 Classic. a cena generalnego remontu ile by wyniosła.?

Edytowano przez Tomi3312

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

karol210    12

,, jak kupisz tania c360 bedzie palić (dosłownie) dwa razy tyle w porównaniu co do silnika po remoncie'' sorki za błąd,kup tylko taka co nie kopci i ma moc,( ten czarny dym to wiadomo strata niespalonej ropy) dobra c360 ma głos prawie jak 3P. :)

sorki za niedopisanie, silnik po remoncie pali 2x mniej niz wiekszosc

PS:

Ja jak swoją zrobiłem znowu nie mogłem uwierzyć ze tak malo pali po remoncie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

iron    398

3p ma 47 km. pali duuuzo mniej od 360 a roboty zrobi tyle samo.wiem bo kiedyś miałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

karol210    12

Faktycznie Iron, nawet sie nie zastsnawialem; 3P ma 47,5 kM to czemu 3P ,,zdycha" widać różnice pod kosiarka lub na orce 3skiby(nie podorywce) jak jest tylko 4,5 kM różnicy ?

Niech mnie ktos oswieci bo miałem niedawno 3P

Edytowano przez karol210

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

karol210    12

GŁÓWNĄ ROLĘ gra Moment obrotowy i w jakim zakresie:

c360 - 190 Nm przy 15.000-16.000spalanie 265gr/ns jednostkę przy mocy maks

c360 3P - 165 Nm przy 13.000-15.000 spalanie 236gram przy mocy maks

c330 - 100Nm przy 16.000-18.000 obr.min. 242gram na jednostkę czasu przy mocy maksymalnej.

 

dla przykładu różnica jest w koniach mechanicznych dla 3P w porownaniu do c360 tylko 4,5kM a momentu obrotowego ,,az" 25 Nm pisze ,,az" bo wystarczy 55Nm by motocykl 600"-setkę sportową RR rozpędzić w 3 sekundy z człowiekiem do setki. Do tego monent obrotowy uzyskiwany jest w 3P na najniższej prędkości obr. gdzie najkorzystniej wychodzi c330 bo az przy 18.000 idealnie tylko ma za malo mocy:)

Edytowano przez karol210

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przemek2203    11

Faktycznie Iron, nawet sie nie zastsnawialem; 3P ma 47,5 kM to czemu 3P ,,zdycha" widać różnice pod kosiarka lub na orce 3skiby(nie podorywce) jak jest tylko 4,5 kM różnicy ?

Niech mnie ktos oswieci bo miałem niedawno 3P

Może dlatego że 3P ma trzy tłoki a zwykła 4 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

seweryn20    582

GŁÓWNĄ ROLĘ gra Moment obrotowy i w jakim zakresie:

c360 - 190 Nm przy 15.000-16.000spalanie 265gr/ns jednostkę przy mocy maks

c360 3P - 165 Nm przy 13.000-15.000 spalanie 236gram przy mocy maks

c330 - 100Nm przy 16.000-18.000 obr.min. 242gram na jednostkę czasu przy mocy maksymalnej.

 

 

Kolego z obrotami przesadziłeś he he.

3-p na pewno nie zrobi ciężkiej roboty w tym samym czasie co zwykła 60-ka. Jeżeli policzysz dłuższy czas pracy 3-p z mniejszym spalaniem do szybciej zrobionej roboty 60-ki to wcale nie spali dużo więcej jak to niektórzy magicy piszą. Pomijając fakt że 60-ka utrzymana w należytym stanie wcale nie jest żłopem na paliwo. To historie tworzone przez zwolenników perkinsa. Nic więcej.

Jedyne argument przemawiające na korzyść 3-p to mniejsze spalanie przy lekkiej i średniej robocie i nie są to żadne kosmiczne ilości  oraz większa trwałość silnika. Nie ma żadnej innej zalety. 

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

delta6583    7

Posiadam 3p od 27lat (od nowości). 

To co tutaj wypisujecie to są jakieś bzdury.

Żeby rozwiać wszelkie wątpliwości 3p ma 47,5km 

Różnica w spalaniu porównując do c360 jest duża. 

Mój 3p w orce na 3 skiby na 3 biegu idzie jak burza a ziemie mam bardzo ciężkie.

 

 

Dobra c360 jesli ma pod prasa pracowac bo do ciężkich 3P tak samo sie nadaje jak c330, ,tylko kola przekrecic z c360 

Czy wiesz wgl o czym mówisz ? Siedziałeś wgl kiedyś w 3p ?

 

karol210

Wypisujesz bzdury nie z tej ziemi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kamilek1    17

tez mam 3p i potwierdzam slowa wyzej kolegi, bierz 3p nie ma porownania  splanaiu a moc ta sama, malo awaryjny ciagnik a komfort jak to w ursusach szalu nie ma ale nie oczeku tego po takim ciagniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jahooo    259

Jako ciągnik ogólnoużytkowy 3p wypada lepiej niż stara C-360. Oszczędność paliwa jest zauważalna. Wiem, bo mam taki od 1988 roku. Jeśli chcesz z 3p czy c-360 osiągnąć cuda na 3 albo 4 skiby, to ani jeden, ani drugi się nie nadaje. Ja do 3p mam pług 2 skibowy UG i 12 tys MTH bez remontu, ale to już chyba ostatni rok. Do prac uprawowych  typu pielnik, opryskiwacz, kosiarka jest dużo lepszy. Do orki i ciężkich prac kupiłem MTZ-ta, żeby nie katować 3p. Różnica w mocy na korzyść C-360 nie robi żadnej różnicy. Ważniejsza jest ekonomia. Ciąganie 3 skib na 2 biegu to żadna ekonomia, czas orki wychodzi porównywalny co z 2 skibami 3p. Wiem, bo orałem łeb w łeb z sąsiadem. W uprawach typu - łąka, tytoń, ziemniaki, opryski - w spalaniu 3p deklasuje C-360. Można katowac zwykłą C-360 i robić jej remont co 2-3 lata, ale nie ma to uzasadnienia ekonomicznego. Przegrzana zaczyna brac olej, pali się sprzęgło, zaczyna się lać ze wszystkich stron. I gdzie tu ekonomia ? Najważnieszy jest koszt eksploatacji, powtarzam. Do szybszej uprawy trzeba kupić większy ciągnik i odpowiednie maszyny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

helus89    7

3p do orki jak c 330 hehe. Ja rozumie ze masz c 360 i jest ok. A powiedz mi w jaki sposób szybciej zrobisz c 360 niz 3p ? Masz inna skrzynie ? czy na cieżkiej ziemi ciagniesz 3 skiby na 3 biegu ? Miałem c 360 i pozniej 3p. i tez miałem zdanie ze 3p jest jak Ciapek do czasu az przyszedł pożądny mechanik zrobil 3p  ( c 360 tez byla świezo po remoncie) i wtedy sie okazało ze 3p z zadbanym układem paliwowym i silnikiem w porównywalnym stanie nie odstaje od c 360 a wrecz jest o wiele przyjemniejszy w jezdzie i pracy (zrywniejszy może 47 km ale pokazuje ze je ma) i tankowaniu. a czym różni sie 3p od 3512 ? Masą i to jest bardzo ważne bo 3512 jest dosc lekki i ma za mało przełożeń. Teraz juz nie mam 360 tylko 3p. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przemek2203    11

Ja mam 3P i 3512 i powiem że w orce z UG3 lepiej idzie 3P. Mam górzysty teren a ziemia glina, pokładam 3 pod siew 3 ( jedynie pod wiekszą górkę daje 2 żeby nie katować silnika ) a orka zimowa to już tylko 2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Krystian92    29

Też mam 3P powiem tylko tyle że wał potrafi strzelić przy dużych obciążeniach :) Ale i tak ciągnik jest godny polecenia mało pali , bardzo duża ilość części zamiennych :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

patryk09091995    113

Masz 3512 chcesz c 360 lub 3p. Po co ci ciągnik o nie wiele większej mocy lub takiej samej jak wyżej wspomniany 3512 na twoim miejscu rozglądam się za jumz em lub mtz 80 te ciągniki można kupić w miarę młodym rocznik za małe pieniądze a do krone czy w sipmie będzie chodził jak zegarek pod warunkiem że kupisz w dobrym stanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Matix_96    0

Nie wiem jak wy oracie głębokie orki że wam 3p daje rade na 3 biegu z 3 skibowym plugiem na ciężkiej ziemi. Skoro u mnie c360 z ug 3 średnio daje rade na ciężkiej ziemi pod górkę na 2 biegu (brakuje mocy) a silnik mam w idealnym stanie.

 

Co do tematu oba te ciągniki są troszkę za słabe do prasy rolującej zwłaszcza w sianokiszonce. C360-3p do maszyn napędzanych wałkiem bo ma troszkę wyższe obroty na nim ale to będzie to samo co byś prasował 3512. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Autofan    8

Ja mam u siebie 360-3P od nowości, spalanie w lekkich pracach jak w 330, a moc ma jak 360. Żeby była od niego mocniejsza 60 to musi być dobrze zrobiona, bo jak nie to wymięka przy nim. Silnik ten znasz bo w 3512 jest taki sam. Ja sobie chwalę ten ciągnik i mając porównanie z 360 nie zamieniłbym na 360. W te cuda, że na ciężkiej ziemi jedzie ktoś z pługiem 3 skibowym na 3 biegu to nie chce mi się wierzyć. Nasz zawsze orał na 2 biegu, podobnie jak sześćdziesiątki u sąsiadów. Podstawą aby ten silnik pracował należycie to jest profesjonalna naprawa, a nie metodami garażowymi, co się udaje w 360. Jeszcze jedną zaletą tego ciągnika jest to, że jest szybszy niż tradycyjna 360 w transporcie. Polecam ten ciągnik tylko w dobrym stanie. A jeśli chcesz stosować go do prasy to podobnie jak 360 może być za słaby. Może warto się rozglądnąć za 4512 (choć wiem, że cenowo są droższe, ale nie tak jak wersje z przednim napędem).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomasinho09    21

Ja tam brałbym c360.

Albo najlepiej C355

Im starsze ciągniki tym solidniej wykonane. W późniejszych latach odlewy silników były słabszej jakości. Mam wujków którzy mają C355 i c360. C355 o wiele mniej pali i zaryzykuję stwierdzenie iż jest silniejsza. Poza tym C355 lepiej dociążona. Jedyny problem to gorsze hamulce. Plusem wczesnych ciągników c355 sa koła 18  z przodu. na podmokłych terenach są nieocenione. Polecałbym ci Właśnie jeden z tych dwóch modeli które opisałem. Z c360 3P doczynienia nie miałem, ale z tego co słyszałem są awaryjne bardziej niż zwykła C360, poza tym silniki są bardziej delikatne.

No i im młodszy ciągnik tym bardziej wyje most, bo zamiast zostawić mechanizm różnicowy od c4011 to zachciało się panom w ursusie w modyfikacje się bawić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Adi96    865

Panowie a jakie dajecie obroty że wypisujecie że tak c-360 pali dużo wiecej od 3P.Na hektar  orania  c-360 mi spali  UG 3  około 7 litrów zakres obrotów 1600,1800 góra 2 tyś.Co do koni mechanicznych tylko nie którzy to widzą sa jeszcze tak jak cylindry  czy moment obrotowy i c-360 bd troche mocniejsza pod  tym względem i pracach ciężkich bd lepsza, co do prac średnich typu kosiarka bez dwóch zdań  3P jest lepszy  oprysk pielnie.Zgadzam się z sewerynem20 w 100% 

 

Co do twojego Pytania to już lepiej szukać coś 4x4 dołożyć troche więcej  iśc w przód bo masz 3512  to po co ci ciągnik o podobnej mocy? Rozejrzyj się za mtz lub  za ursusa czwórka  z napędem lub bez ( 385 902 912)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

STIG0013    406

Niektórzy z was to powinni się do jakiegoś kabaretu zapisać albo coś, haha, bardzo ciężka ziemia i 360 na 3 biegu nie czuje UG3 ha ha, chyba na podkładce bo na pewno nie na głęboko !!!

3P jak to 3P oszczędna, jak to się zwykło mówić dojedzie na oparach, każdy kogo znam a miał i zwykłą i 3P mówi że w ciężkiej pracy 3P nie dorównuje zwykłej. Masz już 3512 więc jeżeli upierasz się przy c360 weź zwykłą, a do lżejszej pracy będziesz miał 3512.

Osobiście proponuję jednak rozejrzeć się za jakimś MTZ, do prasy zwijającej 60-tka będzie trochę za słaba no chyba że chcesz ,,flaki" robić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

seweryn20    582

To wy ciężkiej ziemi ie macie. W moich stronach zwykła nie uciągnie trzyskobowca w orce na 25cm a 3-p redukuje do dwójki przy dwuskibowym pługu. Porównania mam masę jeżdżąc ponad 20 lat 4011. W ciężkiej robocie mimo że w koniach różnica niewielka cztery gary mają zdecydowana wyższość. Nie wspominając o tym że mam w nosie ciągnik z pierdzącym   silnikiem z wózka widłowego który nie jedzie poniżej 1800 obrotów silnika. 

Różnica jeśli czwórka jest w dobrym stanie w spalaniu niewielka a czas zaoszczędzony przy robocie bezcenny. Remonty... części już nie te ale te 6000 powinna wytrzymać spokojnie. Nawiasem mówiąc 3-p po remoncie na obecnych częściach  nie jest już wstanie zrobić takiego przebiegu jak na częściach na jakich wychodziły z zakładu. tak że i tu sprawa z trwałością legła w gruzach. Jak do tego dorzucić hakliwą na zanieczyszczenia pompę, śmieszną pompkę zasilającą rodem z malucha i kilka innych upierdliwości to się okazuje że to silnik dla majsterkowicza a nie dla rolnika który robi hektary.

A faktycznie sprawa wygląda tak że jeśli chcecie coś uczciwego to te dwa ciągniki są ostatnie na liście ewentualnych możliwości.

Edytowano przez seweryn20
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Piotrek1975    318

seweryn20@ masz całkowitą rację ja mam 3P już 7 lat, zrobił u mnie około3500 mtg, Ja jestem rolnikiem ale i majsterkowiczem bo mam 3P. Załamuję ręce w baku syf, co rusz się zapowietrza, pompek to już chyba z  6 wymieniłem tragedia te pompki. Pompe paliwa robiłem ze 3 razy, wałek się ukręca. W orce na pewno mniej nie spali od zwykłej w pługu 3, na ziemi o kl 3 i 4. Za to pali mniej w lżejszych pracach tak jak ktoś wymienił, kosiarka, przewracarka do siana, siewnik, ja mam tura, w nim też pewnie mniej. Każdy jest dobry w swojej dziedzinie, i tyle.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez versus
      jak mozna wzmocnic podnosnik w 60-ce????
    • Przez tyj123
      Temat dotyczący ogólnych pytań w sprawie jakiegokolwiek remontu Ursusa C-360 i pochodnych
    • Przez tumek19
      Posiadam ursusa c360 3p. Mam zamontowaną w nim sprężarke od stara(foto w dziale wynalazki).
      Ale zaczyna się psuc. Przykładając ręke do odolejacza pojawia sie olej.. I to dośc dużo.
      Co może byc winne? Prosze o pomoc.
    • Przez RycerzNocy
      Chciałbym założyć felgi i opony 10/15 (takie jak są w rozrzutniku obornika) do c-360 i co muszę przerobić aby móc je założyć.
    • Przez raf21
      hej koledzy co moze byc przyczyna , ze wybija mi 1 bieg podczas np kopania kartofli po pewnym czasie wajcha sie cofa ,aż wyskoczy bieg rok temu było ok. Nic nie było grzebane w skrzynii, a 4 bieg to np jak jade z góry to wybija mi na tej dzwigni co sie zmnienia polowe na szosowe. co moze byc nie tak????? edit Ursus c 360
×