Kulik

Stuki w skrzyni mtz 952.3

Polecane posty

Kulik    2

Witam wszystkich :) mam do rozpoznania dziwne zjawiska w moim mtz otóż gdy stoi na biegu jałowym co jakiś czas coś zgrzytnie (myślę że to w skrzyni) i sam ciągnik poruszy się do przodu jakby ktoś próbował bieg wrzucać :( i też słychać głośniej skrzynię jak się jedzie do tyłu, wrażenie jest takie jakby jakieś sprzęgło się ślizgało czy cos w podobie :mellow: .Jadąc do przodu nawet z większą prędkością jest ok choć jest wrażenie że skrzynia jakby głośniej chodziła.Co wy na taki przypadek co obstawiacie ? czekam na pomysły bo to jest PILNE ! :mellow:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie było podobnie. W skrzyni posypało się łożysko rolkowe i połamało tryby. Sprawdź jak zachowuje się pod obciążeniem np. pług. Jeśli hałas się nasila, skrzynia  jak najszybciej do remontu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Glodzilla    0

Poszło jakieś łożysko u mnie się posypało podczas wyciągania korzenia potem jechałem po drodze i się rozpadło do końca ledwo co zjechałem do domu a miałem może z 400 m 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

skrzynia naprawiona przez serwis,wadą było to że rozleciało się łożysko igiełkowe i przy okazji zniszczyło wałek pośredni,tuleję,koło zębate,jak to jest z tym łożyskiem czy ono naprawdę tak szybko wysiada ? u mnie padło po 2tyś h :(, właściciel serwisu twierdzi ze to jest mankament mtz :blink:  poniżej foty   http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/31fd55ee2c8d45a8.html w.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c1d30ac7949764c7.html  http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5c4408f04ddc2d26.html

Edytowano przez Kulik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati00733    25

Kulik,gdzies cos kiedys bylo napisane,ze olej powinien byc powyzej maxa,bo jak jest ponizej to jakies lozysko jest slabo smarowane,bo wiadomo-skos czy maszyny towarzyszace pobierajace olej...ale nie pamietam gdzie to bylo,zapodałbym link..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj