lukano

Ciśnienie oleju

Polecane posty

mariuszd93    559

Adi z twoich wypowiedzi wynika że, ty nawet nie wiesz co to jest osiowanie i po co to się robi. Sprawdzasz na oko czy ok... półpierścienie co do tego mają? nie ośmieszaj się już chłopie...


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No z osiowaniem dałeś ciała. Tego w domu na oko nie wyczaisz. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość lukejro   
Gość lukejro

Przeczytaj moje poprzednie wpisy i w końcu znajdziesz odpowiedź rozbiore w poniedziałek

 

No właśnie przeczytałem i nie wiem bo sam sobie zaprzeczasz, kręcisz i piszesz głupoty. Daj to prawdziwemu  mechanikowi tak jak radzi Ci Mariusz bo nie masz pojęcia co robisz. Taka mała cenna uwaga, nie mierz wału suwmiarką bo znowu będą się z Ciebie śmiać.... :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Naprawdę suwmiarką? Kurde a chciałem mierzyć metrówką co za pech.Hmm  nie mam pojęcia silnik złożony przez fabrykę 3 lata 900 mtg i zastukały korby,po złożeniu przez ojca 30 lat chodził i by dalej chodził tylko już kwestia kultury pracy ale co tam pojęcia nie mam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Jedno pytanie czy po włożeniu wału i panewek głównych lekko obracał się wał czy trzeba było użyć brechy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Zmierzyć wał , odpowiednim przyrządem ktoś to wie jak go używać . W praktyce zdarzyło się że wał po szlifie gubił bardziej niż przed... pomiar powie .

Ciśnienie 6.5 bar jest dopuszczalne złego wpływu mnie ma 

Dokręcanie w +- 10 NM krzywdy nie zrobi .

Ciśnienie oleju nie ma wpływu na kulturę pracy !

Sprawdzić szczelność przewodów pompy oleju 

W sprawnym układzie smarowania tego silnika wystarczy Dobry 15w40 nie żadne gluty 20w50

W licencjonowanych 3P wał pękał w oryginałach MF rzadko , w silnikach 60 , zetora prawie nigdy , wyjątki spartaczone osiowanie wału wtedy bardzo szybko po remoncie

Pozdrawiam

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Nikt nie twierdzi że 6.5 at. zrobi krzywdę silnikowi, tylko skąd takie ciśnienie w silniku S-4003 po 5000 tys mtg z rysami na wale, jakimś klekotaniem W ŚRODKU, a zwłaszcza te 5-5.5 at.na rozgrzanym i wolnych obrotach,   :P no chyba że te "gluty" tak mu podniosły.    :D  

 

 

 w silnikach 60 , zetora prawie nigdy 

:lol: dobre,w silnikach 60-tki prawie nigdy, aś mnie cholera teraz rozbawił.     :D

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Tego nie wiem : zawór , bardzo gęsty "superol " ?? tego typu oleje nie mają żadnych norm i klas lepkości wiec i rózne cuda widywałem  , odniosłem sie do tego że do tych 6 bar jest bezpiecznie szczególnie może występować na zimnym silniku .


 

:lol: dobre,w silnikach 60-tki prawie nigdy, aś mnie cholera teraz rozbawił.     :D

 

Dlatego napisałem prawie nie jest to jakaś wada czy częsta przypadłość   , znałem przypadek że pękł 4 razy w tym samym bloku ale zmieniali na pałe bez osiowania 

Osobiście nie słyszałem przypadku że sam ot tak pekł moze w mojej okolicy uzywaja te silniki zgodnie z przeznaczeniem , i od kiedy olej do ciężarówki jest nie wiele droższy od oleju dla dziedziców ziemskich jakoś w 3P nie chcą pękać... ale to tez zasługa że przestali orać ziemię silniczkiem  o pojemności 2400 przystosowanym dla ciągnika pomocniczo ogrodniczego 

Wszystko ma przyczynę...

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Bez osiowania po pierwszym pękniętym wale, prędzej czy później strzeli znów, oczywiście to że pękają to zazwyczaj z winy źle wykonanego remontu, a raczej udawania że to był remont, chociaż  zmiana cylindrów i tłoków bez szlifu wału w innych silnikach jest do przełkniecia, w tych często i gęsto kończyła się jednak pęknięciem wału, więc coś jest na rzeczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Dalej sobie nie wierz Sean że miał 6,5  zdjęcia mówią za siebie nie jestem kłamcą.

 

Tak wał lekko się obracał.Zdejmę misę odkręcę stopy główne przebadam pompę olejową jeśli trzeba będzie to skasuje u niej luz  pomierzę sobie wał.Ja sobie poradzę,zapytałem tylko czy ktoś miał podobny przypadek ale od razu naskoczą że źle złożone nie tak zrobione ale żaden się nie pochwali że sam to robił i zna różne przypadki nie było wzmianki o tym 

 

20W50 nie jest zły przy minus 10 ciągnik odpalał dość normalnie  nie było dużych problemów 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

 

W licencjonowanych 3P wał pękał w oryginałach MF rzadko , w silnikach 60 , zetora prawie nigdy , wyjątki spartaczone osiowanie wału wtedy bardzo szybko po remoncie

Pozdrawiam

 

Nikt nie twierdzi że 6.5 at. zrobi krzywdę silnikowi, tylko skąd takie ciśnienie w silniku S-4003 po 5000 tys mtg z rysami na wale, jakimś klekotaniem W ŚRODKU, a zwłaszcza te 5-5.5 at.na rozgrzanym i wolnych obrotach,   :P no chyba że te "gluty" tak mu podniosły.    :D  

:lol: dobre,w silnikach 60-tki prawie nigdy, aś mnie cholera teraz rozbawił.     :D

Sean w 60-kach pękały, w zetorach prawie nigdy. Jest przecinek to "prawie" nigdy tyczy się tylko zetora.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Bez osiowania po pierwszym pękniętym wale, prędzej czy później strzeli znów, oczywiście to że pękają to zazwyczaj z winy źle wykonanego remontu, a raczej udawania że to był remont, chociaż  zmiana cylindrów i tłoków bez szlifu wału w innych silnikach jest do przełkniecia, w tych często i gęsto kończyła się jednak pęknięciem wału, więc coś jest na rzeczy.

Nie jedno się widziało i nie jedna 60 na jednym wale i dobrym oleju przerobiła 2 góry ale jedna mnie zadziwiła że przerobiła 12 lat na luźnej  stopie i dopiero wał pękł i to o dziwo nie pękł na korbie czy na głównej tylko miedzy główną  a korbą i blok prościutki bo był na osiowaniu.Co do pękania wałów przy zmianie samej góry nie zgodzę się z tym chyba że blok jest walnięty to nie ma sprawy ale jak jest blok dobry to na 5 szlifach latają bez problemu dla tego kolegi na leżało by się spytać czy po szlifie wał się kręci bez problemu czy miał opory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Sean w 60-kach pękały, w zetorach prawie nigdy. Jest przecinek to "prawie" nigdy tyczy się tylko zetora.

Skoro tylko Zetora się tyczy, to tak może być.    :P

 

 

Nie jedno się widziało i nie jedna 60 na jednym wale i dobrym oleju przerobiła 2 góry ale jedna mnie zadziwiła że przerobiła 12 lat na luźnej  stopie i dopiero wał pękł i to o dziwo nie pękł na korbie czy na głównej tylko miedzy główną  a korbą i blok prościutki bo był na osiowaniu.Co do pękania wałów przy zmianie samej góry nie zgodzę się z tym chyba że blok jest walnięty to nie ma sprawy ale jak jest blok dobry to na 5 szlifach latają bez problemu dla tego kolegi na leżało by się spytać czy po szlifie wał się kręci bez problemu czy miał opory.

Pękła mi raz szpilka od głównej stopy w rocznym silniku po wymianie,wał strzelił jak marchew, właśnie w tym miejscu jak mówisz, nawet do domu z pola wolniutko zjechałem na pękniętym wale.   :)  Co do remontu samej góry, pokusiłbym się o takie coś przy bardzo dobrym jeszcze ciśnieniu, jest wtedy nadzieja że z wałem jest jeszcze wszystko w porządku.   Oczywiście ciśnieniu nie na oleju podobnym do miodu.  :P

Dalej sobie nie wierz Sean że miał 6,5  zdjęcia mówią za siebie nie jestem kłamcą.

 

 

Nie uważam że jesteś kłamcą, i jak najbardziej wierzę że miał takie ciśnienie, nawet to na wolnych obrotach, tylko chodzi mi o przyczynę takiego ciśnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Dalej sobie nie wierz Sean że miał 6,5  zdjęcia mówią za siebie nie jestem kłamcą.

 

Tak wał lekko się obracał.Zdejmę misę odkręcę stopy główne przebadam pompę olejową jeśli trzeba będzie to skasuje u niej luz  pomierzę sobie wał.Ja sobie poradzę,zapytałem tylko czy ktoś miał podobny przypadek ale od razu naskoczą że źle złożone nie tak zrobione ale żaden się nie pochwali że sam to robił i zna różne przypadki nie było wzmianki o tym 

 

20W50 nie jest zły przy minus 10 ciągnik odpalał dość normalnie  nie było dużych problemów 

Jak wrzuciłeś wał i przykręciłeś czopy główne to lekko kręcił się wał czy miał opory czy trzeba było brechę użyć  :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Lekko się kręcił oporów prawie że nie było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

No i widzisz blok jest do osiowania.Wał po wrzuceniu do bloku musi się obracać lekko czyli bez problemów łapiesz za koniec wału rekom  i ma się obracać jeżeli stawia opory to już jest coś nie tak i tu masz już przyczynę niskiego ciśnienia po szlifie.Jak odkręcisz panewki główne nie wszystkie tylko każda po kolei to sprawdzaj dokładnie gdzie się przyciera panewka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Jeśli będzie sie przycierała panewki,jak dali na minus spory to nie przytrze panewki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Przytrze nie przytrze a jak ma ci to chodzić jak masz podpory wału wykoślawione. Od kiedy wał się robi na minus żeby osiowania uniknąć? 

Ty rozbierz to na nowo, sprawdź jak należy. Cztery dni piszesz, gdybasz i nic z tego nie ma. Nie żebym się czegoś i kogokolwiek czepiał... czytam sobie kolejne posty w tym temacie, coraz to nowsze teorie i  już sam nie mogę tego ogarnąć.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Mówiłem że w poniedziałek rozbiore i tak zrobiłem

Przejrzałem pompę olejowa luz osiowy prawidłowy rozebrałem zawór nie ma syfu sprężyna cała.Zdjalem stopki krobowodowe dokonałem pomiaru i wynosi 59,73.Według książki 59.75 tolerancja -0,019 Czyli prawidłowo ale na styk dobrze by było równo 75 ale że przypuszczałem prawidłowo dwie setki więcej wzięli.Głównych nie pomierze bo muszę zdejmować wal a mi nie długo ciągnik potrzebny,jeśli na głównych zrobili tak samo na styk jak ja to mówię to i ciśnienie będzie styk a tolerancja w ciśnieniu 1.5-5.5 a wynosi 2.5 czyli wszystko jest tak zwanej tolerancji.Jak bym chciał reklamować to się podeprą tym samym co ja tutaj wymiarami z książki że taki luz jest dopuszczalny i tyle.Według mnie jak chce wyższe ciśnienie to niestety 2 szlif.Dopytalem się ojca luz osiowy był mierzony i wynosi 0.005 szczelinomierzem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No i fajnie w końcu konkrety.  Czopy masz dobre pompa  ciśnie tyle oleju że nawet przy większym luzie na wale powinno się ono mieścić w normie.  Nic czekamy na wymiary czopów głównych.

mariuszd93 

 

Kolega pisze o luzie osiowym w pompie oleju. Warto jeszcze sprawdzić zużycie zębatek i obudowy.

I o mierzonym, luzie osiowym wału choć tu 0,005 to chyba pomyłka o jedno zero. Nie widziałem szczelinomierza o grubości 5-ciu mikronów.

Nie wiąże tego z osiowaniem wału po prostu zmierzyli.

 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

No i fajnie w końcu konkrety.  Czopy masz dobre pompa  ciśnie tyle oleju że nawet przy większym luzie na wale powinno się ono mieścić w normie.  Nic czekamy na wymiary czopów głównych.

mariuszd93 

 

Kolega pisze o luzie osiowym w pompie oleju. Warto jeszcze sprawdzić zużycie zębatek i obudowy.

I o mierzonym, luzie osiowym wału choć tu 0,005 to chyba pomyłka o jedno zero. Nie widziałem szczelinomierza o grubości 5-ciu mikronów.

Nie wiąże tego z osiowaniem wału po prostu zmierzyli.

Z czego  to  wywnioskowałeś Seweryn? 

 

Ja  to  zrozumiałem  tak , że  kolega pisze  że  był mierzony luz osiowy  wału  i jest na  tyle mały  , że  blok  nie  wymaga  osiowania  ,  stąd moje  pytanie  .

Pytanie  jest do kolegi  Adi ...

 

Mówiłem że w poniedziałek rozbiore i tak zrobiłem

 

Przejrzałem pompę olejowa luz osiowy prawidłowy rozebrałem zawór nie ma syfu sprężyna cała.Zdjalem stopki krobowodowe dokonałem pomiaru i wynosi 59,73.Według książki 59.75 tolerancja -0,019 Czyli prawidłowo ale na styk dobrze by było równo 75 ale że przypuszczałem prawidłowo dwie setki więcej wzięli.Głównych nie pomierze bo muszę zdejmować wal a mi nie długo ciągnik potrzebny,jeśli na głównych zrobili tak samo na styk jak ja to mówię to i ciśnienie będzie styk a tolerancja w ciśnieniu 1.5-5.5 a wynosi 2.5 czyli wszystko jest tak zwanej tolerancji.Jak bym chciał reklamować to się podeprą tym samym co ja tutaj wymiarami z książki że taki luz jest dopuszczalny i tyle.Według mnie jak chce wyższe ciśnienie to niestety 2 szlif.Dopytalem się ojca luz osiowy był mierzony i wynosi 0.005 szczelinomierzem.


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Pisze WYRAŹNIE o mierzenia luzu osiowego pompy oleju a potem wału i nie wspomina słowa o osiowaniu wału. Nie trzeba nic wnioskować wystarczy przeczytać.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez 93Dominik
      Witam. Mam następujący problem w swoim jelonku. Brak wspomagania kierownicy, wymieniony orbitrol po regeneracji , odpowietrzony cały układ hydrauliczny, nowy olej( poprzedni teaki sam jak nowy HL 46) nowe uszczelniacze na siłowniku wspomagania oraz zrobiony przegląd pompy hydraulicznej. Wszystko na nic jak nie było tak nie ma wspomagania . Na początku nie było w wspomagania w lewo a po kilku dniach nie ma w lewo i w prawo. Prosił bym o pomoc jeśli ktoś miał taki przypadek . Środek żniw a maszyna stoi
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj