Skocz do zawartości
pawlox

Dzialanie skrzyni biegów w renault 95.14 1986

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
pawlox    0

Witam ! 

Chcę zakupić ciągnik Renault 95.14 1986r i interesuje mnie ile ma on biegów oraz jak są one rozstawione,ile ma koni mechanicznych?

W jakim celu są 2 żółte przyciski z prawej strony na błotniku za siedzeniem?

Jak pobiera paliwo,ponieważ ma on 2 zbiorniki paliwa?

Gdzie jest numer podwozia na tym ciągniku?

 

Z góry dziękuję za odpowiedź

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    3

Rozkład biegów:

 

1 Dźwignia    

                                           

 1         3                 

  |         |

  |-------|

  |         |

 2        4

 

2 Dźwignia(o zakresów biegów)

                                   

              2

               |

            Luz

               |

              1

Rewers ma koło kierownicy po prawej stronie, Jak chcesz jechać do przodu to dźwignię do przodu pchasz, jak do tyłu to ciągniesz do tyłu na środku masz luz. Po lewej stronie obok kierownicy masz reduktor.

 

Te przyciski są od załączania napędu 4x4 a drugi jest od załączania koguta(lampy błyskowej)

Nie wiem jak jest w 95.14 ale w 103.54 paliwo jest pobierane z 1 zbiornika który znajduje się z lewej strony pod schodkami, paliwo jest pobierane od góry za pomocą rurki dzięki czemu nie zaciąga syfu który jest na dnie.

 

Tu masz dane techniczne:  http://tractoor.pl/cignik/dane-techniczne/114-renault/905-renault-95-12tx-145-14tx.html

PS: Ja ci napisałem jak jest w ciągniku Renault 103:54, więc nie wszystko musi być tak samo jak w 95;14

Edytowano przez johenek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464

wszystko fajnie ale opisales skrzynie 16  :lol:

 

w tym modelu jest skrzynia 12, czyli 4 biegi na 3 reduktorach i rewers

 

 2        4                

  |-------|

 1       3

 

reduktor do tylu 3, z niej do przodu w 2 lub w lewo do przodu 1, pomiedzu oczywiscie hol czy jak kto woli N

przyciski masz od lamp roboczych i ostrzgawczej

zbiorniki sa polaczone ze soba, wiec sila grawitacjii przy zalewaniu z gory leci w dolny i z niego pobiera

numer podwozia powinien byc wybity gdzies w przedniej czesci po prawej stronie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pawlox    0

 

wszystko fajnie ale opisales skrzynie 16  :lol:

 

w tym modelu jest skrzynia 12, czyli 4 biegi na 3 reduktorach i rewers

 

 2        4                

  |-------|

 1       3

 

reduktor do tylu 3, z niej do przodu w 2 lub w lewo do przodu 1, pomiedzu oczywiscie hol czy jak kto woli N

przyciski masz od lamp roboczych i ostrzgawczej

zbiorniki sa polaczone ze soba, wiec sila grawitacjii przy zalewaniu z gory leci w dolny i z niego pobiera

numer podwozia powinien byc wybity gdzies w przedniej czesci po prawej stronie

A czy jest możliwe żeby numer był na przedniej osi po prawej stronie ?

Edytowano przez pawlox

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464

watpie ab byl na osi, z tego co pamietam tam jest jakis numer katalogowy wybity, bardziej prawdopodobne ze bedzie na wsporniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464

dzieki za cytowanie posta, ktorego nigdy nie napisalem  <_<

 

moglbys powiedziec z jakiego modelu wytrzasnales ten skan  i co wnosi do tematu ?

Edytowano przez izydor6280

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erwin2    4

dzieki za cytowanie posta, ktorego nigdy nie napisalem  <_<

 

moglbys powiedziec z jakiego modelu wytrzasnales ten skan  i co wnosi do tematu ?

 

 

Wnosi bardzo dużo popatrz do góry jak wyrysowałeś biegi i porównaj je z moja fotka która pochodzi z oryginalnej instrukcji (ciągnik do roku 1986) po tym roku miałuy podwajacz z lewej strony

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464

wszystko dobrze tylko model sie nie zgadza 

jesli nie wierzysz zapytaj kolegi wyzej badz innego posiadacza takiego ciagnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erwin2    4

wszystko dobrze tylko model sie nie zgadza 

jesli nie wierzysz zapytaj kolegi wyzej badz innego posiadacza takiego ciagnika

 

 

nieźle ten kolega wyżej rozrysował zakresy, tylko dwa położenia.nie wiem ale ja jezdziłem 9514 i biegi były tak jak na załączonej fotce , tak jak piszesz są owszem ale w wersji LS SP które mają biegi "między nogami" lub biegi po prawej stronie kierowcy a zakresy po lewej stronie kierowcy.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlox    0

Dzięki za pomoc :) Jeżeli będziecie mieli coś jeszcze do napisania to piszcie 

Edytowano przez pawlox

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464

dla jasnosci pierwszy schemat jest ze skrzyni 16, czyli modele od 110.14 i prawie cala seria .54

moj schemat jest dla skrzyn 12, czyli 4cyl. seria .14 i modele 106 oraz 113

skan kolegi wyzej to m.in. model 90.34

 

jakby ktos dalej mial watpliwosci:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    167

A do czego jest ten reduktor w 1.00min? wiem że powinny być w nim kierunki i czy coś jeszcze bo niestety u mnie jest urwany a chciałbym go uruchomić ale muszę wiedzieć pierwsze co w nim się znajduje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomekLOP    0

Oglądałem 103.54 1997rok  skrzynia 16 biegów ma żółw/zając (to są półbiegi?) w lewej dźwigni koło kierownicy z prawej rewers i normalnie biegi 1/2,  3/4 i ta druga dźwignia od drzwi 1/2 co to jest (reduktor polowe,szosowe bo czasami zgrzytnie jak nie wyłączę na luz  i dam na niską, jak to wygląda w waszych 103

                                                                                                                                                                                             

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464

po lewej masz polówki, 

reduktor w jakich sytuacjach zgrzyta, po zatrzymaniu ciągnika, czy może koła jeszcze sie toczą ?

czasem nie zdąrzy zejść z obrotów i skrzynia nie wychamuje

nie ma się co dziwić w koncu skrzynia przekręciła z 15 czy 20tys. godzin, mam podobnie w 113

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomekLOP    0

jak się jedzie na np 3biegu i się to przełącza, pomyliłem się że to są półbiegi a tam po lewej reduktor także raczej wszystko w porządku, a tak w ogóle ten element jest synchronizowany? na zegarku 5,5tyś w realu jakieś 9-12tyś mth ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    61

Kolego ta wajcha 1-2 (reduktor) nie jest zsynchronizowana. Musisz się zatrzymać całkowicie i dopiero zmienić, mnie to na początku denerwowało ale teraz jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pajej    50

Kolego ta wajcha 1-2 (reduktor) nie jest zsynchronizowana. Musisz się zatrzymać całkowicie i dopiero zmienić, mnie to na początku denerwowało ale teraz jest ok.

tj. ta przy kierownicy czy "pod reka" z prawje strony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×