Skocz do zawartości

Polecane posty

Jozix12    0

Witam, posiadam Zetora Forterrę 11441 z 2008 roku. Mam w nim kilka problemów.

1. Największy to szkrzynia biegów. Jak jadę i pod obciążeniem włączę na wyższy półbieg to ciągnik się zatrzymuje, tak jak by się coś ślizgało ponieważ ni staję odrazu tylko przez około 5 sekund zwalnia aż do zera. Jakie jest tam w ogóle rozwiązanie z tymi półbiegami? Są tam jakieś elementy cierne czy może coś innego? 

2. Silnik na niskich obrotach bardzo twardo pracuje, był rozbierany ale przez poprzedniego właściciela. Może być w nim źle ustawiony zapłon czy wasze też tak "grzechoczą"? Ponadto mam kiedy ruszam z obciążeniem to ciągnik zamula i strasznie kopci. Czytałem już trochę na ten temat i to raczej nie nowość. Czy mógłby mi ktoś opisać co zrobić dokładnie żeby usunąć tą "dziurę"? Turbo chyba ma zmienną geometrię łopatek, u mnie ten bolczyk w ogóle się nie przesówa, myślę, że to też może wpływać na wchodzenie na obroty.

3. Jak jest skonstruowany napęd WOM? Ponieważ jak włącze na pusto (nic nie podpięte do wałka) to wałek się kręci. Jak zapiąłem rozsiewacz to dopiero po dodaniu gazu wałek zaczynał się kręcic.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FROG1979    7

Kolego myślę że za wom prawdopodobnie jest odpowiedzialna pompa hydrauliczna podobnie jak w ursusie 1224. Słaba pompa= słabe ciśnienie=słaby WOM. Przypuszczam że półbiegi podobnie. Sprawdź pompę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jozix12    0

Pompa hydrauliczna jest tylko jedna do wszystkiego? W sumie hydraulika jest tez jakaś dziwna, jak olej jest gęsty to gdzy np. pługi obracam to aż silnik słabnie, tak jakby coś było zablokowane, ale obraca szybko. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

szmergiel    195

co do tego ze ci staje na najwyzszym polbiegu to masz spalone tarczki w koszu od polbiegow,na 1 zajacy ciagnie na drugim slabo a na szybkim staje,normalny objaw,wymiana tarczek i po sprawie ,przyczyna najprawdopodobniej brudny olej hydrauliczny,ze mul na malych i zakopca z niskich obrotow to pompa czesto tak jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jozix12    0

Agrotech, jaka cewka rozruchowa? Do czego ona jest i gdzie jest? 


Szmergiel, czyli tam jednak są elementy cierne, te tarczki. Masz może jakieś zdjęcie jak to wygląda? Jakiś rysunek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    85

A cewka rozruchowa nie jest czasem w silnikach elektrycznych? xD

Co do wzmacniacza,to tam siedzą tarczki,które po ściśnięciu się ze sobą (za pomocą oleju) blokują dwie bieżnie satelit przez co traktor jedzie szybciej. Gdy są padnięte ślizgają się między sobą przez co traktor stoi w miejscu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A cewka rozruchowa nie jest czasem w silnikach elektrycznych? xD

Co do wzmacniacza,to tam siedzą tarczki,które po ściśnięciu się ze sobą (za pomocą oleju) blokują dwie bieżnie satelit przez co traktor jedzie szybciej. Gdy są padnięte ślizgają się między sobą przez co traktor stoi w miejscu.

mały siłowniczek elektromagnetyczny(z cewka elektromagnetyczną) do zwiekszania dawki paliwa przy rozruchu silnika.

 

układ planetarny znajduje sie na rozpołowieniu skrzyni posredniej ze skrzynia główną. są tam dwa sprzegła wielotarczowe mokre. Jedno sprzegło jest sciskane spręzyną tależową drugie tłokiem które wypycha olej tłoczony przez mikropompke. jest tam także hamulec kosza satelit. (hamulec taśmowy). przyczyną slizgania moze być zbyt niskie ciśnienie w układzie sterowania skrzynią, lub zuzyte tarczki i przekładki, ewentualnie taśma hamulca ale to na wolnym półbiegu. Zbyt niskie ciśnienie moze być spowodowane nieszczelnośćią w układzie i utratą ciśnienia lub padnieta mikropompka  która nie uzyskuje cisnienia. Trzeba zacząć od diagnostyki ciśnienia oleju w układzie  sterowania skrzynia.pozdrawiam

Edytowano przez Agrotech1111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FROG1979    7

przy obracaniu pługa używasz innej pompy. Szmergiel ma rację. Wymień tarczki na nowe, mikropompkę na nową i dobrze wyreguluj hamulec, zalej nowym olejem. Zrobisz raz i bedziesz miał spokuj na parę lat. Poprzedni właściciel musiał ostro mieszać w połówkach....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kąta wyprzedzenia wtrysku nie zmieniałem pompa założona na stare znaki ale próbowałem zmieniać kąt i to nic nie dawało a czy sekcje w pompie mogą głośno chodzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek1972    45

Co do problemów z półbiegami i wom prawdopodobnie masz zalany zły olej do skrzyni lub dolano czegoś taniego. Być może masz już załatwione tarczki, są smarowane i chłodzone olejem, jak działają hamulce bo one też są w kąpieli olejowej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przy obracaniu pługa używasz innej pompy. Szmergiel ma rację. Wymień tarczki na nowe, mikropompkę na nową i dobrze wyreguluj hamulec, zalej nowym olejem. Zrobisz raz i bedziesz miał spokuj na parę lat. Poprzedni właściciel musiał ostro mieszać w połówkach....

szkoda troche wymieniać wszystko jak leci bo to sa koszty, lepiej zdjagnozowac sprawdzic  i wymienic to co potrzeba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    80

To że pompa wtryskowa ustawiana czy naprawiana to o niczym nie świadczy ja mam negatywne doświadczenia z pompiarzami. 4 pompy w 4 rożnych traktorach u różnych mechaników żadna nie nadaje się do użytku. Dopiero nowa pompa przywróciła 100 % sprawność silnika. 

A w twojej pompie rozwalony jest regulator obrotów prawie pewne.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FROG1979    7

szkoda troche wymieniać wszystko jak leci bo to sa koszty, lepiej zdjagnozowac sprawdzic  i wymienic to co potrzeba

Jak lubisz rozbierać parę razy traktor to wymieniaj po kawałku. Wymieni tarczki, a ciśnienie słabe(słaba pompa, przepuszczający siłownik, wytarta taśma hamulca. olej syf) to pojeździ rok i znowy to samo. Padnie w trakcie sezonu i niepotrzebne nerwy. Jak masz czas to przy rozpołowianiu ciągnika warto zrobić szybki przegląd i warto usunąć wszystkie wady. W używanym ciągniku mogą pojawić się różne cuda. Nawet zapchany filtr będzie wpływał na cały układ hydrauliczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak lubisz rozbierać parę razy traktor to wymieniaj po kawałku. Wymieni tarczki, a ciśnienie słabe(słaba pompa, przepuszczający siłownik, wytarta taśma hamulca. olej syf) to pojeździ rok i znowy to samo. Padnie w trakcie sezonu i niepotrzebne nerwy. Jak masz czas to przy rozpołowianiu ciągnika warto zrobić szybki przegląd i warto usunąć wszystkie wady. W używanym ciągniku mogą pojawić się różne cuda. Nawet zapchany filtr będzie wpływał na cały układ hydrauliczny

poprostu jestem zwolennikim usuwania usterki a nie wymiany wszystkiego jak leci . równie dobrze może zaraz paść skrzynia głowna silnik podnośnik swoją drogą też pracował na tym "zasyfionym oleju". tym tropem nie warto ciągnika robić bo by należało rozebrać cały ciągnik umyć dokładnie korpusy zmienić filtry pompy  rozdzielacze tarczki itp i złożyć ciągnik tak zeby nie wracać już do tego . ja robie swoim systemem i nikomu tego nie narzucam wyraziłem tylko swoje zdanie.pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FROG1979    7

Pisząc o usuwaniu wad miałem na myśli podzespoły jakie konkretnie współpracują z uszkodzoną częścią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tracker    56

3 dni temu byłem u gościa który ma Forterrę 105 konną miał podczepioną do pługa 5-skibowego, jak go zapytałem jak się sprawuje to jak zarucił wiązankę to myslałem że mi uszy odpadną, przy 800 mh wyrwało mu na polu tylni most, nie chcieli uznać gwarancji, ale niby naprawili mu taniej o 6 tysięcy, ale i tak 11 tysięcy musiał zapłacić, mówił że było cioś zrąbane w hydraulice ... ale nie rozumiem jak to może wyrwać tylni most.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie u mnie w mf  3125  przy zapalaniu kopci na niebiesko , przy odkręconym kolektorze widać jakby z dwóch cylindrów tylko kopcił. Co może być przyczyną ?  bo sami wiecie mechanicy to od razu cały silnik do remontu a zimny pali nawet bez podgrzania przy ok.minus 10 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez wojo123
      Cześć jestem ciekaw jak się spisuje sprzęgło hydrokinetyczne w valtrach. Jakie są plusu tego sprzęgła w porównaniu ze zwykłym???
    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
    • Przez zbychu665
      Witam...
      Od niedawna mam ciągnik Wladimirec T25 wersja z poczatku produkcji z 2 lewarkami, mam pytanie. Jak tam sie włącza WOM? Bo ja nie mam pojęcia ;D
    • Przez fendt1992
      Witam. Mam problem ze skrzynia w Traktorze Valtra 8450. mam pytanie czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem i czy coś z tym dało się zrobić?. podczas przełączania pół biegów słuchać wyraźne trzaski w skrzyni.a na pierwszym pół biegu coś wyraźnie puka w skrzyni.najmocniej słuchać to gdy szybko sie przełącza z drugiego na trzeci pół bieg i na odwrót(z trzeciego na drugi i tak w kółko) .Dzieje sie to na postoju nawet gdy skrzynia mechanicznie jest zluzowana. dzieje sie to juz od samego kupna. dodam ze skrzynia była naprawiana na zachodzie.prawdopodobnie kosze był spalone. Skrzynie miałem rozebrana i wszytko wygląda na sprawne. nie ma żadnych wyraźnych luzów.po złożeniu nie ma poprawy dodam ze na jednym z koszów był wyraźny luz po zmienieniu jednej z tarczki luz zniknął. Czekam za jakas podpowiedzia, bo juz brakuje mi siły.Może kostka sterująca albo komputer?? co myślicie. czekam za jakimiś pomysłami. Fendt1992.
    • Przez Rolnik1111
      Witam
      Co sądzicie o przekładni Direct?
×