ziutek92

Zetor 7745 Turbo rozkladam rece pomocy!

Polecane posty

DarekD    70

może to nie ma aż tak wielkiego wpływu na utratę mocy ,ale widzę na filmiku ,że masz założony tłumik od silników bez doładowania !

 
 
 
 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    185

Być może układ paliwowy jest zbyt szczelny i tam w odstojniku nie ma powietrza tylko jest próżnia ;) . Sprawdź korek zbiornika paliwa - możliwe że nie puszcza powietrza do zbiornika. Zobacz jak się zachowuje bez korka. Najlepiej zakryj wlew jakąś łatwo przepuszczalną "szmatą" i jedź w pole z jakąś maszyną i zobacz co się dzieje pod obciążeniem - potrzebuje wtedy więcej paliwa niż "gazując" na "luzie".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

Omiń całą instalacje od zbiornika do tego odstojnika . Weź kawałek przewodu i kanisterek z ropą , podłącz bezpośrednio .

Jak pompujesz pompką ręczna to nie robi sie podciśnienie i nie czujesz jak by tłoczek z powrotem zasysało po wyciągnięciu?

Ewidentnie masz problem z paliwem i albo jest gdzieś nieszczelność jak piszą koledzy albo za mały przepływ paliwa czyli gdzieś jest przewód zapchany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jakub21    20

U nas w zetorze jak był taki problem to okazało się że na zgięciu jak rurka ta zasilająca wchodzi w zbiornik była dziurka jak od igiełki i tam łapał powietrze. Spróbuj krótkim wężykiem podłączonym nie z baku a z bańki z paliwem go odpalić i sprawdź a najpierw dobrze odpowietrz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

kolega chyba już kapitalkę robi... bo nic nie pszę czy się udało odpowietrzyć czy nie... ;)


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziutek92    43

Nie robię panowie kapitalik bo narazie nie mam czasu ruszyła akcja buraczana i dlatego a co do pompki paliwa to nie mam tak żeby wciągała ja powrotem wręcz odwrotnie jest ciężko ja wdusić natomiast co do tłumika to miałem identyczny oryginalny ale się przypalił i kupiłem taki sam od zetora i założyłem.sprawdzę z tym korkiem bo jak narazie tylko to zostało bo już wszystko zrobiłem wszystkie przewody sprawdzone opaski filtry nowe uszczelki nowe podkładki nowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

To może coś z zaworkiem zwrotnym skoro ciężko pompkę wdusić ? Opór powinien być ale nie duży i powinno być słychać bzyczenie zaworka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rudy10214    5

Wywal tą siatkę z ostojnika i będzie git tak mielismy w c360 nie dawała rady z agregatem po prostu sie dusiła po wywaleniu tego całkiem inny ciągnik.

pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek3773    230

jeśli ciężko pompkę wdusić to zapchane przewody lub kanały do pompy co zdarza się rzadko a najczęściej kiepskiej jakosci filtry paliwowe po prostu za mało przepuszczają paliwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

tu nie chodzi o to aby pozakładać wszystko nowe, tylko o to aby wszystko było dobrze złożone i szczelne... wywal filtry i siatkę  i zobacz co się bedzie działo...


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W zetorze zdarza się że pęknie rurka ciągnąca paliwo w baku, zagięte dno baku zatyka jej wlot, korek wlewu ma mocną sprężynę która otwiera zaworek wpuszczający powietrze w miejsce spalonego paliwa. Jeśli jest gdzieś najmniejsza nieszczelność zasysa wtedy powietrze. 

Najlepiej było by jak ktoś wspomniał zasilić w paliwo z innego zbiorniczka. Siatka w odstojniku jeśli jest czysta nie stawia takiego oporu żeby miało to wpływ na pracę silnika. Nie wspominając o tym że króciec ssący jest w jej środku więc wpływu zasysanie powietrza nie ma.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2467

A może ktoś z kolegów na forum wie jak wyprostować zbiornik paliwa (bak) bo od dołu mam wgiety do środka w zetorze 6211 (zapałki nie wchodza w gre)


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

He he. Prostowałem prymitywnie klokiem włożonym przez wlew ale kiepsko to idzie. Najprościej przez otwór z czujnika paliwa. Ostatecznie można od zewnątrz spawać pręty i wyciągać.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No szczególnie z zetorze. Rozleci się na zgrzewie bo tam gniją albo na górze a dna nie wyciśnie jeśli zagięte ma załamaniu dolnej i bocznej ściany.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9192

A tego nie wiedziałem, że zbiorniki takie liche w zetorach, w motocyklach zwykle prostowałem sprężarką i nic nie pękało. Można jeszcze próbować gaśnicą śniegową ozębić punktowo. Często w wyniku wewntrzych naprężeń blacha powraca do starego kształtu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Gniją bo trochę je kiepsko zrobili. Od góry leży na nim wygłuszenie które zazwyczaj jest mokre a w zgrzewie w połowie zbiornika pomiędzy blachami też siedzi wilgoć i swoje robi. Od strony koła jest na korozje narażona cała tylna część. Tam warto zrobić osłonę. Nie sypie ziemi na górę pomiędzy podłogę a zbiornik a tylna część nie jest obdzierana przez błoto z opony.

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Tak się tylko zapytam - po co to prostować? Aż tak mocno wciśnięty? Z doświadczenia wiem że starych zbiorników się nie rusza:) Jak jest szczelny to zostaw w spokoju - 5l On mniej nic Ci nie zrobi. Co do kolegi wcześniej od zapowietrzania to nie wyrzucaj żadnych filtrów tylko wymień na nowe:) sprawdź po kolei szczelność ( podkładki aluminiowe lepiej uszczelniają ). Teraz w erze dodatków bio do paliwa ( np zwykły ON ECO z Orlen ) w niskich temperaturach i dłuższym czasie nie używania ciągnika wydziela się jakiś syf ( takie gluty ) i zatyka filtry ( przeważnie sitko w odstojniku ) dlatego sprawdź wszystko po kolei i musi działać:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apista    6

Chodzi dobrze, a że na dwójce nie daje rady...

U mnie była taka historia w 7211 że tłumik był nieco zapchany sadzą i przez to był słaby. Panowie w pomie robili remonty, cudawianki, wymieniali wręcz wszystko w silniku i efektu nie było. Dopiero gdy wymienili tłumik to wróciło wszystko do normy.

To było wynikiem zbyt delikatnej jazdy.

Jak będziesz miał jakiś cięższy sprzęt albo chociaż ten agregat to spróbuj bez tłumika jechać.

 

Co do tego co piszą koledzy, że w paliwie woda, powietrze, zabrudzenia, nieszczelności to też mogą mieć rację ale w takim przypadku nie działo by się tylko przy agregacie, a również przy każdej pracy/jeździe.

Edytowano przez Apista

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziutek92    43

Panowie ale on mi się nie zapowietrza bo może stać ruski miesiąc przyjdę pól obrotu i pali z tego jestem właśnie zadowolony ze chociaż dobrze pali. dziś wjezdzam nim do garażu i ostatni raz przeglądam wszystko po kolei i spróbuje w ostateczności z banki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tak się tylko zapytam - po co to prostować? Aż tak mocno wciśnięty? Z doświadczenia wiem że starych zbiorników się nie rusza:) Jak jest szczelny to zostaw w spokoju - 5l On mniej nic Ci nie zrobi. Co do kolegi wcześniej od zapowietrzania to nie wyrzucaj żadnych filtrów tylko wymień na nowe:) sprawdź po kolei szczelność ( podkładki aluminiowe lepiej uszczelniają ). Teraz w erze dodatków bio do paliwa ( np zwykły ON ECO z Orlen ) w niskich temperaturach i dłuższym czasie nie używania ciągnika wydziela się jakiś syf ( takie gluty ) i zatyka filtry ( przeważnie sitko w odstojniku ) dlatego sprawdź wszystko po kolei i musi działać :)

Zagięte dno zbiornika w zetorze zatyka ruskę ssącą paliwo.  Jak dobrze przygnie dno to widać ja odbitą w blasze.

Spróbuj z osobnym zbiornikiem. Może mu brakować paliwa a zapowietrzać się nie mysi. W agregacie brakuje mu mocy bo w tej robocie jej potrzebuje, jest największe zapotrzebowanie na paliwo.

Trzeba szukać droga eliminacji. Nie  ma innej metody.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziutek92    43

Chyba znalazłem już panowie niby paliwo już tak nie ucieka z odstojnika i nie ma bąbelków a okaże się w pracy jak idzie a przyczyna był chyba właśnie ten nie oryginalny korek wlewu paliwa i delikatna rysa pękniecie przy samej szyjce wlewu okaże się na wiosnę jak się będzie sprawował i dzięki wielkie za wytrwałości i pomoc pozdrawiam

 

PS ktoś pytał jak pali w zimne dni i małe mrozy palił bez problemu od jednego obrotu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apista    6

Też miałem taki problem ale to raczej dość szybko można było na to wpaść. Po dłuższej chwili pracy odkręcasz kurek i jeśli słyszysz syczenie, to wlatuje powietrze do zbiornika.

Niestety producenci nowych kurków robili je zbyt szczelne i w zbiorniku tworzy się podciśnienie, przez co nawet dobra pompa miała trudności z pobieraniem paliwa.

 

Układ paliwowy musi być szczelny ale za wyjątkiem baku. Jeśli musisz pompować pompką przed odpaleniem to już coś nie gra.

Niestety przerobiliśmy różne mity, m.in. że paliwo zlatuje do zbiornika siłą grawitacji co by się zgadzało pod warunkiem że mam nieszczelności przy pompie lub wszelkich przewodów paliwowych na silniku albo tworzysz podciśnienie w baku.

Edytowano przez Apista

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Wspomniałem wcześniej  o zbyt szczelnych korkach wlewu. Robi się duże podciśnienie w czasie wypalania paliwa i zaciągnie powietrze każdym słabym punktem którym nawet paliwo się nie przeciśnie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Obi32
      Witam, można ten luz na przedniej osi jakoś wyregulować?

    • Przez ddd4233
      Witam czy może ktoś z was instalował zewnętrzny rozdzielacz zamiast tego oryginalnego ? (Zepsuty rozdzielacz nie potrzebuje ehr)  już mam wypatrzony rozdzielacz 3 sekcie (dwie pływające jedną zwykła ) z podłączeniem nie będę miał problemu. Tylko chodzi o to że na jednym poście w forum widziałem jak ktoś zakładał rurkę taka dłuższa(c360)  ta od tłoka potem widziałem jak ktoś zakładał rurkę tą od powrotu też od c360 . I teraz moje pytanie jest takie  czy zamiast tego rozdzielacza co jest w środku w zetorze założył bym adapter taki od c360 to by miało prawo chodzić? Dodam zdjęcie poglądowe o jakie elementy mi chodź . Prosił bym o pomoc

       

    • Przez Obi32
      Zetor 7745, rok 1990,.sprowadzony z Finlandii, 3800 mtg. 
      Po regeneracji pompy jak to bywa trzeba, ustawić kąt wtrysku. No i tutaj zaczynają się schody tak mnie zastanawia bo mam te 3 kreski ale przed demontażem kreciłem jeszcze kołem zamachowym i paliwo drgalo w pierwszej sekcji zupełnie w innym miejscu A dokładniej 1/3 obrotu koła zamachowego dalej.Dodam że ciągnik chodził dobrze przed regeneracją pompy jak i ustawieniu kątu na znakach i normalnie odpala, tylko dlaczego paliwa na kapilarce drgało w innym miejscu. Może ktoś miał podoby problem i wie jaka jest przyczyna. Z góry dzięki za odpowiedź!
    • Przez raven18
      Hej, ma ktoś zamontowane wewnętrzne lusterko na ramce tylnej szyby, do łatwiejszego zaczepiania maszyn (na zaczep hitch, który jest nie widoczny za zaczepem do przyczep jednoosiowych i trzeba na czuja podjeżdżać). Oglądałem zdjęcia ciągników i nie znalazłem jak to w sumie wygląda, czy to dobry pomysł skoro chyba nikt nie montuje? 😎 
    • Przez dawidkrawczyk
      Witam, jestem w posiadaniu Zetora 5211 i chciałbym założyć przedni napęd od Zetora 5245. I właśnie przychodzę z pytaniem co trzeba przerobić w skrzyni biegów żeby wszystko ze sobą współpracowało?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj