Skocz do zawartości
panmino

Jak sprawdzić, czy działa blokada mostu w mtz?

Polecane posty

panmino    4

W związku z wielokrotnym problemem w terenie mam wątpliwości, czy blokada mechanizmu różniciwego w moim mtz 82 działa właściwie. Jak sprawdzić mechanizm załączania blokady? Mtz z 1987 roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    34

Ja się rozpędzałem (wcale nie tak bardzo), wyrzucałem na luz, wciskałem blokadę i jeden hamulec - jeśli działa hamują obydwa koła. Robiłem to jak stałem się świeżym użytkownikiem pronara bo nie wierzyłem że blokada może tak lekko "chodzić" - nie wiedziałem że jest hydrauliczna i "cierna".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

niebieski    31

Podnieś na lewarku jedno koło ( nie może dotykać ziemi), wsiądź do kabiny, odpal, włącz bieg i puść sprzęgło (powoli), ciągnik będzie stał w miejscu a podniesione koło będzie się kręcić, wtedy wciśnij blokadę, jeśli ciągnik ruszy ( oczywiście spadnie z lewarka) to blokada jest sprawna, jeśli nie ruszy to znaczy, że nie działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotras84    0

Seweryn akurat skręcanie na maxa i sprawdzanie blokady to mega nieporozumienie. Blokady w MTZ sobie z tym słabo radzą i po prostu nie wytrzymują, w jednym egzemplarzu padają po kilku takich próbach, w innych troszkę dłużej. Generalnie w tych ciągnikach według fabryki blokada powinna być załączana przy jeździe na wprost, co względem innych ciągników jest naprawdę dziwne.

Sposób, który podał  niebieski, jest bezpieczniejszy.

Edytowano przez Piotras84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

W każdym ciągniku blokada powinna być używana tylko jadąc prosto. Ale co do działania samego ruskiego patentu masz rację. Nie jest zbyt szczęśliwy. Jednorazowe sprawdzenie nie ma prawa wyrządzić krzywdy. jazda w taki sposób systematycznie może być niebezpieczna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotras84    0

10 lat temu, kiedy zaczynałem prace przy nowych MTZ nie jeden raz na moich oczach przy pierwszym użyciu blokady przy skręconych kołach po prostu się zrywały. Co prawda koszty nie są jakiś nie bywałe, ale zawsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

Od wyjęcia mechanizmu blokady, sprawdzenie pod kątem zużycia, uszkodzenia, zaolejenia. Zmierzenia ciśnienia na wężu zasilającym, ustawieniu linki załączającej.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

Manometrem. Tyle że nie jestem pewny jakie ma być. Coś mi się obija po głowie 8 bar ale nie wiem tego na 100%.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×