Zaloguj się, aby obserwować  
panmino

Jak zrobić bliźniaki na przód w mtz 82?

Polecane posty

panmino    26

Mam taki problem, że po założeniu tura nie mogę wjechać na łąkę zwozić baloty, bo nawet na pusto przednie koła wcinają się w torfową łąkę i pozamiatane, wczoraj dwoma ciągnikami mnie wyciągali. Czy dałoby radę dołożyć jeszcze jedną parę kół na przód bez wielkich przeróbek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

Może i prościej widłami pod warunkiem, że ma jakieś na podnośnik. Chociaż z drugiej strony autor zapewne nie po to tura kupił żeby go nie móc używać :D

Najlepiej było by jak jak wyżej- szerokie koła na przód. przydadzą się o wiele bardziej jak bliźniaki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niudizajn    13

No to żeście pomogli. A zastanawiał się ktoś z was jakie te opony musiały by być szerokie , żeby nie topił się? Jak je założy na felgi? Czy będą się zgrywały z tyłem kiedy włączy przedni napęd? No i jaki koszt opon jeśli w ogóle takie znajdzie? Bliźniaki napewno wyjdą taniej.


Kupię bronę wirnikową 2,5m z hydropackiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

No to żeście pomogli. A zastanawiał się ktoś z was jakie te opony musiały by być szerokie , żeby nie topił się? Jak je założy na felgi? Czy będą się zgrywały z tyłem kiedy włączy przedni napęd? No i jaki koszt opon jeśli w ogóle takie znajdzie? Bliźniaki napewno wyjdą taniej.

No właśnie...Nie po to tura kupiłem, żeby kupować teraz ładowacz na tył. Pomysł z oponami nie przejdzie, jak niudizajn słusznie zauważył no isię po prostu nie zmieszczą, zawadzałyby o element układu kierowniczego, mogłyby też ograniczyć promień skrętu.

Mtz jest z 1987 roku, koła takie,jak na zdjęciu. Może dałoby radę dokręcić drugie koło odwrócone¿

Na drugim zdjęciu idać, że można coś zdziałać.

:-)

post-42907-0-22875200-1413660668_thumb.jpg

post-42907-0-24722000-1413660740.jpg

Edytowano przez panmino

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ogólnie na temat bliźniaków do jakiegokolwiek ciągnika na przednią oś praktycznie nic nie znajdziesz. Jeśli już masz komplet kół to po prostu musisz improwizować tak by to miałom jaja.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    12

Kolego jest sposób na bliżniaki. Kupuje się specjalne przystawki ze szpilakmi do dokręcania dodatkowych kół. Szerokość przystawek dobiera się według szerokośći opon.

bliźniaki 1

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Kup te stare felgi z oponami i po prostu tą wypukłą częścią przykręć do oryginalnych felg są dość długie szpilki jeszcze najlepiej daj dotoczyć 10 tulejek stożkowych żeby felgi były ciasno najprosciej i najtaniej :)


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9228

Można kupić dłuższe szpilki i dokręcić druge koła "do czoła". Tak będzie najprościej i najtaniej. Jak nie potrzebujesz tego na stałe, tylko dorywczo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825
jacek1296    1682

Takie właśnie mam na zbyciu, pozostały po moim mtz, nabywca stwierdził, że na przód mu nie potrzebne.Jak coś to na priv.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9228

Brak danych, do jakiego to MTZ-ta. W staych można skręcić felgi do czoła, w nowszych wskazany adapter. No i teraz pytanie - ile szpilek ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

No właśnie...Nie po to tura kupiłem, żeby kupować teraz ładowacz na tył. Pomysł z oponami nie przejdzie, jak niudizajn słusznie zauważył no isię po prostu nie zmieszczą, zawadzałyby o element układu kierowniczego, mogłyby też ograniczyć promień skrętu.

Mtz jest z 1987 roku, koła takie,jak na zdjęciu. Może dałoby radę dokręcić drugie koło odwrócone¿

Na drugim zdjęciu idać, że można coś zdziałać.

:-)

 

Coś autor pisał jaki to MTZ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

czyli śmiało mój pomysł 2 felgi z czoła skręcić tylko tulejki stożkowe pomiędzy trzeba wstawić na szpilki między jedna a drugą :) 


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Wycofałem się z pomysłu, ktoś mi to zwiózł tylnym ładowaczem osiemdziesiątką na bliźniakach i to wyszło najtaniej:-) W przyszłym roku może dołoże koła, ale przede wszystkim opony nowe:-) Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj